هزینه زندگی

شخصیت های مشهور ترکیه

شخصیت های مشهور ترکیه

در سراسر جهان می توان با شخصیت های مشهور ترکیه و همچنین ترک ها برخورد کرد. ترکیه در تقاطع بین اروپا و آسیا قرار دارد و آن را به سرزمینی مهم در طول تاریخ جهان تبدیل کرده است. شهر تروی آن در ادبیات یونانی بسیار مشهور بود. شهر تروی هزاران سال پیش در خط ساحلی ترکیه پیدا شد. این اولین امپراتوری بزرگی بود که در این سرزمین شکل گرفت، امپراتوری هیتی ها بود. اکثریت مردم ترکیه مسلمان هستند اما ادیان دیگری مانند مسیحیان در اینجا وجود دارند و شایان ذکر است که ترکیه هیچ مذهب رسمی دولتی ندارد. این کشور دارای مناظر جذاب، تاریخ غنی، شهرهای ماقبل تاریخ، خرابه های باشکوه و فرهنگ چشمگیر است. مردم ترکیه در صحنه جهانی برای کشور خود نامی دست و پا کرده اند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت لیستی از شخصیت های مشهور ترکیه را جمع آوری کرده اند که ممکن است هموطنان عزیز برخی از آنها را بشناسند و یا نام برخی از آنها برای متقاضیان جدید باشد.

مصطفی کمال آتاترک بنیان‌ گذار جمهوری ترکیه

مصطفی کمال آتاترک در سال 1881 در سالونیک، یکی از استان های امپراتوری عثمانی، به عنوان پسر علیرضا افندی و زوبیده خانم به دنیا آمد، پدرش در زمانی که مصطفی کمال پسر جوانی بود درگذشت. آتاتورک (1881 تا 1938) یک افسر ارتش بود که جمهوری مستقل ترکیه را از خرابه های امپراتوری عثمانی تأسیس کرد. او سپس به عنوان اولین رئیس جمهور ترکیه از سال 1923 تا زمان مرگ خود در سال 1938 خدمت کرد و اصلاحاتی را اجرا کرد که به سرعت کشور را سکولار و غربی کرد. تحت رهبری او، نقش اسلام در زندگی عمومی به شدت کاهش یافت، قوانین حقوقی به سبک اروپایی به وجود آمد، منصب سلطان ملغی شد و الزامات زبان و لباس جدید اجباری شد. اما اگرچه کشور اسماً دموکراتیک بود، آتاتورک گاهی مخالفان را با دستی اقتدارگرا سرکوب می کرد.


در جدول زیر به اطلاعات جزئی تر درباره مصطفی کمال آتاترک اشاره شده است:

مواردجزئیات
دوره مسئولیت به عنوان رئیس جمهور29 اکتبر 1923 تا 10 نوامبر 1938
دوره مسئولیت به عنوان اولین نخست‌ وزیر مجلس ملی کبیر ترکیه3 می 1920 تا 24 ژانویه 1921
دوره مسئولیت به عنوان اولین رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه24 آوریل 1920 تا 29 اکتبر 1923
حزب سیاسیکمیته اتحاد و پیشرفت، حزب خلق جمهوری ‌خواه
پیشهسیاست ‌مدار

در 10 نوامبر 1938، آتاتورک که هرگز صاحب فرزند نشد، در اتاق خواب خود در کاخ دولما باغچه در استانبول درگذشت. عصمت اینونو، نخست وزیر در اکثر دوران حکومت آتاتورک، که به سیاست های سکولاریزاسیون و غرب زدگی خود ادامه داد، جایگزین او شد.

سلیمان اول از شخصیت های مشهور ترکیه

سلیمان اول در قلمرو خود به سلیمان اعظم و سلیمان قانونگذار نیز معروف بود. او دهمین و باسابقه ترین سلطان امپراتوری عثمانی بین سال های 1520 و 1566 بود. سلیمان اول در قرن شانزدهم به شهرت رسید و بر نظامی، سیاسی و اقتصادی امپراتوری حکومت کرد. پادشاهی او بیش از 25 میلیون نفر جمعیت داشت. سلیمان اول در سال 1529 دژهای مسیحیان بلگراد، رودس، مجارستان و وین را فتح کرد. این پادشاهی تا شمال آفریقا، دریای مدیترانه، دریای سرخ و خلیج فارس گسترش یافت. از آنجایی که امپراتوری او در مورد جامعه، آموزش، مالیات و قوانین جزایی، تأثیرگذار بود و مورد تحسین دیگران قرار می گرفت. سلیمان قانونگذار غیر از اینکه یک رهبر عالی بود، شاعر، زرگر و چند زبانه نیز بود.

زبان هایی که سلیمان اول به آنها مسلط بود عبارتند از:

  • ترکی عثمانی
  • ترکی جغتایی
  • عربی
  • فارسی
  • روسی

سلیمان اول از شخصیت های مشهور ترکیه

سلیمان اعظم که با نام رسمی تر سلیمان اول یا سلیمان قانونگذار در ترکی شناخته می شود، دهمین سلطان امپراتوری عثمانی بود. سلطنت او 45 سال، از 1520 تا 1566 طول کشید و او بر دوران مهمی از تاریخ امپراتوری عثمانی در اواسط قرن شانزدهم نظارت داشت. این یک دوره رو به رشد برای استانبول پایتخت بود، همانطور که برای کل امپراتوری بود. بناهای ارزشمند بسیاری در این دوره ساخته شد که به لطف معمار بزرگ سینان تا روزگار ما بدون آسیب یا اندک باقی ماندند. او علاوه بر اینکه یکی از قدرتمندترین رهبران تمام دوران است، در میان دیگر رهبران حتی با توجه به رقابتی که با همنوعان اروپایی خود داشت (هنری هشتم از انگلستان، فرانسیس اول از فرانسه و چارلز پنجم، امپراتور مقدس روم)، برجسته بود.

آشیک ورزشکار حرفه ای در فهرست شخصیت های مشهور ترکیه

عمر آشیک یک بسکتبالیست حرفه ‌ای سابق ترکیه است که آخرین بار برای شیکاگو بولز انجمن ملی بسکتبال NBA بازی کرده است. آشیک، با قد 218 سانتی متری خود، در سن 19 سالگی مورد توجه بسیاری از تیم‌ های برتر بسکتبال یورولیگ قرار گرفت. آشیک اولین شانس خود را برای بازی حرفه‌ ای با تیم لیگ بسکتبال فنرباغچه ترکیه در سال ‌های 2005 تا 2006 به دست آورد. او پست Center در ترکیب اصلی تیم ملی بسکتبال ترکیه بود که مدال نقره مسابقات جهانی فیبا را در سال 2010 کسب کرد. عمر آشیک با انتخاب 36 در مجموع توسط پورتلند تریل بلیزرز در درفت NBA در سال 2008 درفت شد و بلافاصله در یک مسابقه به شیکاگو بولز مبادله شد. قرارداد سه تیمی در 13 جولای 2010، آشیک قراردادی دو ساله با شیکاگو بولز امضا کرد.

شرایط کلی مهاجرت به ترکیه

آمار آشیک در طول بازی خود در NBA به صورت زیر است:

آمار عمر آشیک در NBA

عمر آشیک در سال 2012 با راکتس قرارداد امضا کرد و بازی تهاجمی او در آن زمان به طور قابل توجهی بهبود یافت، او به مرکز شروع آنها تبدیل شد و در فصل 2012 و 2013 کل لیگ را در ریباند رهبری کرد. او بعداً به پلیکانز مبادله شد، جایی که او برای 2 فصل بازی کرد، که فصل دوم با آسیب دیدگی همراه بود، سپس به مبادله شد. در 22 سپتامبر 2018، آشیک به دلیل آرتریت التهابی که در تابستان شعله ور شد، برای مدت نامعلومی کنار گذاشته شد.] در 21 اکتبر 2018، بولز از او چشم پوشی کرد. همچنین در 26 ژوئن 2019، NBA قرارداد آسیک را به دلیل آسیب‌دیدگی و بیماری تمام ‌عیار از کتاب بولز حذف کرد. متقاضیان می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شرایط اقامت در بهترین کشورهای دنیا آشنای شوند.

چند پرسش درباره شخصیت های مشهور ترکیه

برخی از پرسش هایی که ممکن است در این رابطه مطرح شوند عبارتند از:

  • آیا افراد سرشناس ترکیه ای زیادی در جهان وجود دارد؟ بله به دلیل رشد شدید سینمای ترکیه در سال های اخیر، امروزه بسیاری از بازیگران ترک شناخته شده هستند.
  • مشهورترین شهروندان ترکیه چه کسانی هستند؟ مصطفی کمال آتاتورک را می توان به عنوان یکی از شناخته شده ترین شخصیت های تاریخ ترکیه معرفی کرد.
  • از مشهورترین شخصیت های کشور ترکیه چه کسانی هستند؟ می توان گفت که در عصر معاصر، نصرت گوکچه و بوراک دو آشپز سرشناسترک هستند که شهرت جهانی پیدا کرده اند.
  • مشهورترین ورزشکاران ترک چه کسانی هستند؟ شاید بتوان مسوت اوزیل را به عنوان یکی از مشهورترین ورزشکاران ترک معرفی کرد که البته برای تیم ملی آلمان بازی کرده است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *