هزینه زندگی

شخصیت های مشهور فرانسه

تاریخ طولانی و غنی فرانسه شامل بسیاری از شخصیت های مشهور فرانسه است که میراث خود را در زمینه های مختلف خلق کرده اند. آنها نه تنها در زمان خود بر کشور تأثیر گذاشتند، بلکه همچنان الهام بخش نسل های جدید هستند و آثار آنها تأثیری ماندگار بر جهان گذاشت. از زمانی که کشور توسط پادشاهان اداره می شد تا تبدیل شدن به یک جمهوری تا فرانسه امروزی، این افراد مشهور و مشارکت آنها نقش بسیار زیادی در شکل گیری فرانسه ایفا کرده اند. در حالی که بسیاری از مردم ممکن است با ناپلئون بدنام یا حتی ادیت پیاف آشنا باشند، بسیاری از شخصیت ‌های مشهور فرانسوی نیز وجود دارند که متقاضیان باید درباره آنها اطلاعات کامل داشته باشند این مقاله تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخی از مهم ترین افراد در تاریخ فرانسه را به متقاضیان معرفی می کنیم.

برای بقیه جهان، فرانسوی ها پیچیدگی و ظرافت را هجی می کنند. فرانسوی ‌ها مدت‌ها است که یکی از با کلاس ‌ترین، باهوش ‌ترین و از نظر فرهنگی ثروتمند به حساب می ‌آیند. به هر حال فرانسه از قرن ها پیش مرکز توسعه فرهنگی غرب بوده است. وقتی صحبت از هنرهای زیبا به میان می آید کسی نمی تواند فرانسوی ها را شکست دهد. هنرمندانی مانند ژان فوکه، کلود مونه و آگوست رنوار با توسعه سبک های جدیدتر دنیای نقاشی را متحول کردند. سهم فرانسه در ادبیات و شعر نیز بسیار زیاد بوده است. فرانسوی ها برنده حداکثر جایزه نوبل ادبیات هستند. علاوه بر این، در سایر زمینه های برجسته نیز شخصیت های مشهور فرانسه در سطح بین المللی شناخته شده و معروف می باشند که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

گوستاو ایفل مهندس ساختمان مشهور فرانسوی

یکی از نمادین ترین جاذبه هایی که فرانسه با آن مترادف است، برج ایفل است و مهندس پشت این سازه مشهور جهانی کسی نیست جز الکساندر گوستاو ایفل. به عنوان یک فارغ التحصیل مهندس عمران، گوستاو تعدادی شگفتی مهندسی از جمله پل گارابیت، پل قوسی راه آهن بر روی رودخانه Truyère ایجاد کرد، اما کمک های او به ساخت مجسمه آزادی نیویورک نیز گسترش یافت. کار گوستاو ایفل حرف اول را زد و در نتیجه کشورهای مختلف برای پروژه های مهندسی به سراغ او رفتند. از این رو، او به عنوان یکی از مهم ترین افرادی از فرانسه در نظر گرفته می شود که کارهای ساختمانی را در فرانسه و در سراسر جهان انجام داده و در آن مشارکت داشته است.


اگرچه او تلاش های زیادی انجام داد، اما مشهورترین اثر او همچنان برج ایفل است که به نام او نامگذاری شد و امروزه به مشهورترین نقطه عطفی در پاریس و فرانسه در کل تبدیل شده است.

برخی از برترین پروژه های گوستاو ایفل عبارتند از:

  • برج ایفل
  • پل عابر پیاده ایفل
  • ایستگاه راه آهن در تولوز
  • کلیسای نوتردام پاریس
  • پل ماریا پیا
  • پل ایفل
  • جاده گارابیت
  • رصدخانه نیس

ماری کوری در لیست شخصیت های مشهور فرانسه

یکی از مشهورترین افراد فرانسه در زمینه علمی ماری کوری است. او یک فیزیکدان و شیمیدان بود که کمک به دنیای علمی به طور خاص، در زمینه رادیواکتیویته، چندین جایزه برای او به ارمغان آورد. ماری دو ماده رادیواکتیو پلونیوم و رادیوم را کشف کرد و همچنین نقش آنها در از بین بردن سلول های تشکیل دهنده تومور (سرطان) را مشخص کرد. اکتشافات ماری کوری تأثیر زیادی در دنیای علم گذاشت و او اولین زنی بود که به همراه همسر خود پیر کوری که پس از نقل مکان از لهستان به فرانسه با او ازدواج کرده بود، برنده جایزه نوبل شد. ماری کوری بعدها دومین جایزه خود، جایزه نوبل شیمی را در سال 1911 دریافت کرد، جایزه ای که به قدردانی از کار بزرگ او در پیشبرد تأثیر شیمی است، و او را به اولین کسی تبدیل کرد که برنده 2 جایزه نوبل شد.

ماری کوری در لیست شخصیت های مشهور فرانسه

متأسفانه، تمام قرار گرفتن در معرض تشعشعات ماری کوری در طول کارش بر سلامت او تأثیر گذاشت و بعداً در سال 1934 در اثر عوارض ناشی از تشعشع درگذشت.

در جدول زیر اطلاعات دقیق تر درباره ماری کوری اشاره شده است:

موارداطلاعات
نام کامل (در زمان تولد)ماریا سالومیا اسکودوسکا
تاریخ تولد7 نوامبر 1867
محل تولدورشو، لهستان کنگره، امپراتوری روسیه
تاریخ مرگ4 ژوئن 1934
علت مرگکم‌ خونی آپلاستیک
شهروندیلهستان (با تولد) و فرانسه (با ازدواج)
شاخه فعالیتفیزیک و شیمی

شخصیت های مشهور فرانسه و ناپلئون بناپارت

یکی از بحث ‌برانگیزترین و در عین حال مهم ‌ترین شخصیت ‌های تاریخی فرانسه، ناپلئون بناپارت یا ناپلئون اول است، عنوانی که پس از سلطنت به خود گرفت. او یک ژنرال نظامی فرانسوی بود که در طول انقلاب فرانسه در ارتش خدمت کرد و چندین پیروزی را رهبری کرد. ناپلئون بناپارت همچنین رهبر بالفعل جمهوری فرانسه بود و به عنوان اولین کنسول فرانسه از سال 1799 تا 1804 خدمت کرد. شایان ذکر است که ناپلئون بناپارت بعداً از 1804 تا 1814 اولین امپراتور فرانسه شد، اما خشم او برای قدرت حتی شدیدتر شد. او می خواست امپراتور اروپا شود و به تعدادی از کشورها مانند اتریش، اسپانیا، روسیه و غیره حمله کرد، اما زمانی که این کشورها متحد شدند، ناپلئون شکست خورد. آنها به پاریس حمله کردند و آن را تصرف کردند که منجر به تبعید ناپلئون به مدت 11 ماه در جزیره البا در سال 1814 شد.

اما بعداً فرار کردند و در سال 1815 به قدرت در فرانسه بازگشتند. در همان سال، ائتلاف دیگری برای مبارزه با او تشکیل شد که آنها پیروز شدند و او را دوباره به جزیره سنت هلنا در اقیانوس اطلس تبعید کردند، اما این بار، او موفق به بازگشت نشد. او در سال 1821 در همان جزیره درگذشت. امروزه، ناپلئون همچنان جنجالی ترین و مشهورترین فرد در فرانسه و کسی است که به شدت تاریخ فرانسه را شکل داده است.

کوکو شانل از برجسته ترین افراد فرانسوی در دنیا

گابریل بونور شانل، معروف به کوکو شانل یا مادموازل شانل، یکی از تاثیرگذارترین افراد فرانسوی در صنعت مد است. شانل از یک خوانندگی، جایی که نام مستعار کوکو را به دست آورد، تا تبدیل شدن به یک خیاط و در نهایت تاسیس یکی از محبوب ترین برندهای لوکس فرانسوی در سراسر جهان، راه طولانی را پیموده است. گابریل بونور شانل برند همنام خود را در سال 1910 به ‌عنوان یک بوتیک میلینری تأسیس کرد که بعداً به خانه ‌ای تبدیل شد که به ‌خاطر طراحی لباس ‌های اوت و خلق کیف ‌های دستی لوکس فرانسوی با مونوگرام و جواهرات به هم پیوسته معروف شد. گابریل بونور شانل بعداً به سراغ عطرهای لوکس فرانسوی رفت و رایحه نمادین او، شانل شماره 5، حتی پس از مرگ خود همچنان مانند یک گزینه محبوب به فروش می رسد.

حتی بعد از مرگ او، برند شانل رشد زیادی را تجربه کرد و ارزش آن به طور چشمگیری افزایش یافت که تا امروز ادامه داشته است.

در جدول زیر به به ارزش برند شانل در سال های گذشته اشاره شده است:

ارزش برند شنل

لوئی پاستور یکی دیگر از شخصیت های مشهور فرانسه

لوئی پاستور شیمی ‌دان و میکروبیولوژیست از مهم ‌ترین فرانسوی ‌ها به دلیل سهم خود در علم است. پاستور به خاطر کار تخمیر، پاستوریزاسیون و واکسیناسیون خود جوایز متعددی را در فرانسه و خارج از کشور دریافت کرد. علاوه بر این، فرآیند درمان شیر و شراب از به دست آوردن باکتری، معروف به پاستوریزه ابداع شد و به نام او نامگذاری شد. پاستور اولین واکسن هاری را تولید کرد و سپس در سال 1887 انستیتو پاستور را به عنوان مؤسسه ای تأسیس کرد که به درمان این بیماری کمک می کرد و در عین حال سایر بیماری های واگیر را نیز مطالعه می کرد. لوئی پاستور همچنین برای ساخت واکسن سیاه زخم در سال 1881 اعتبار دارد.

شرایط مهاجرت به فرانسه

او با تمام کمک ‌های خود در بهبود سلامت عمومی و ایجاد واکسن‌ ها و داروهای نجات‌ بخش، در سال 1853 به نشان لژیون افتخار رسید و در سال 1881 به صلیب بزرگ لژیون افتخار فارغ ‌التحصیل شد. شایان ذکر است که لوئی پاستور همچنین به عنوان عضو خارجی انجمن سلطنتی در سال 1869 انتخاب شد.

امباپه از برترین شخصیت های مشهور فرانسه در قرن 21

کیلیان امباپه بازیکن فوتبال حرفه ‌ای فرانسوی است که بیشتر به خاطر عملکرد خود در جام جهانی فوتبال 2018 و همچنین 2022 شناخته می‌ شود. کیلیان امباپه یکی از برجسته ترین بازیکنان جام جهانی 2022 بود که در 14 بازی 12 گل به ثمر رساند. امباپه جوانترین فرانسوی شد که در یک جام جهانی گل زده است. او مبارزات خود در جام جهانی 2018 را با 4 گل به پایان رساند که به خاطر آنها با جایزه بهترین بازیکن جوان جام جهانی فیفا مفتخر شد. بازیکن سابق آرسن ونگر او را یک استعداد بزرگ فوتبال توصیف کرده است. رسانه ها اغلب او را با افرادی مانند تیری هانری و پله مقایسه می کنند. امباپه که به دلیل مهارت های عالی دریبلینگ خود شناخته می شود، همچنین به دلیل چابکی، خلاقیت و شتاب در هنگام در اختیار داشتن توپ مشهور است.

کیلیان امباپه در سال 2017 با امضای قراردادی 180 میلیون یورویی با باشگاه فوتبال فرانسه پاری سن ژرمن به دومین بازیکن گران قیمت جهان تبدیل شد. امباپه جدا از دوران فوتبالی خود، به خاطر تلاش های بشردوستانه نیز شهرت دارد. او میلیون ها یورو به اهداف مختلف خیریه اهدا کرده است و همچنین بنیاد خود به نام کیلیان امباپه را راه اندازی کرده است که بر ترویج آموزش و ورزش در جوامع محروم تمرکز دارد. با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، متقاضیان می توانند درباره روش های اخذ اقامت فرانسه، شرایط تحصیل در این کشور و همچنین اخذ ویزای کاری فرانسه اطلاعات کامل کسب کنند و از خدمات عالی بهره مند شوند.

مهم ترین پرسش ها درباره شخصیت های مشهور فرانسه

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا فرانسه شخصیت های برجسته زیادی را در خود جای داده است؟ بله تاریخ فرانسه افراد زیادی را به خود دیده است که نام آن ها هنوز هم در تاریخ ماندگار است.
  • مشهورترین شخصیت فرانسوی تاریخ کیست؟ شاید بتوان ناپلئون بناپارت را به عنوان مشهورترین فرد در تاریخ این کشور معرفی کرد.
  • مشهورترین فرانسوی عصر معاصر کیست؟ کیلیان ام باپه را می توان به عنوان معروف ترین فرانسوی عصر حاضر دانست.
  • فرانسوی ها در جهان به چه موردی شناخته می شوند؟ هنرمندان، شعرا، سیاستمنداران و حقوقدانان فرانسه مشهورترین ها در تاریخ این کشور هستند. در شرایط کنونی، نیز، ورزشکاران فرانسوی توانسته اند شهرت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنند.
  • مشهورترین هنرمندان تاریخ فرانسه چه کسانی هستند؟ شاید بتوان اسکار کلود مونه را به عنوان مشهورترین هنرمند تاریخ فرانسه معرفی کرد. او یکی از نوآوران عصر خود در جهان به حساب می امد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *