ویزای تحصیلی

شرایط آزمون GRE و GMAT در ارمنستان

شرایط آزمون GRE و GMAT در ارمنستان

هزینه ها و شرایط آزمون GRE و GMAT در ارمنستان مهمترین موضوع برای متقاضیان می باشد که قصد دارند وارد معتبرترین دانشگاه های این کشور شوند. کشور ارمنستان یکی از بهترین و مناسب ترین کشورهای همسایه ایران برای شرکت در آزمون های ذکر شده می باشد و هر ساله افراد زیادی برای شرکت در آزمون های GRE و GMAT به ارمنستان سفر می کنند. در ادامه با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط آزمون GRE و GMAT در ارمنستان، مراکز آزمون GRE و GMAT در ارمنستان و سایر موارد مرتبط مطلع خواهید شد.

درباره شرایط آزمون GRE و GMAT در ارمنستان

امتحانات سوابق تحصیلات تکمیلی و یا آزمون GRE یک آزمون استاندارد است که برای ورود به اکثر دانشگاه های معتبر دنیا در کشورهای مختلف از جمله ارمنستان برگزار می شود. آزمون GRE متعلق به سرویس آزمایش آموزشی است و این آزمون در سال 1936 توسط بنیاد کارنگی برای پیشرفت تدریس تأسیس شد. آزمون پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی یا آزمون GMAT بخش مهمی از پروسه درخواست و پذیرش در دانشکده های تجارت است. GMAT یک آزمون استاندارد و مبتنی بر رایانه و سازگار با رایانه است که اغلب برای پذیرش در برنامه های تحصیلات تکمیلی MBA در سطح جهان مورد نیاز است. در ادامه از شرایط آزمون های ذکر شده در ارمنستان و مراکز مربوطه مطلع خواهید شد.

شرایط آزمون GRE در ارمنستان

GRE یک امتحان استاندارد برای اندازه گیری آمادگی درسی و عملی و شرایط لازم برای کسب کمک هزینه تحصیلی است. مراکز تحصیلات تکمیلی در سراسر جهان و آژانس های بورس تحصیلی بطور چشمگیری عملکرد GRE را برای اندازه گیری موفقیت تحصیلی متقاضیان حساب می کنند و لازم به ذکر است که امتحان یک آزمایش برای با اهداف مختلف و متفاوت است. GRE دو نوع دارد. GRE عمومی و GRE موضوعی. گرچه GRE عمومی توانمندی فارغ التحصیلان را اندازه گیری می کند، GRE موضوعی مهارت های متقاضیان را در حوزه های دانشگاهی خاص اندازه گیری می کند. آزمون GRE امتیازی توسط موسسات واقع در ایالات متحده و کانادا ارائه می شود؛ اما در دانشگاه های مختلف جهان نیز برای پذیرش برنامه های تحصیلات تکمیلی و ارائه کمک هزینه های تحصیلی و بورس به دانشجویان ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند از شرایط و مزایای متفاوت در ارمنستان بهره مند شوند.

هر کسی می تواند در آزمون GRE شرکت کند، اما عمدتا دانشجویان و متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی یا کالج دارند در این آزمون شرکت می کنند و اکثر آنها دارای مدرک تحصیلی 4 ساله و یا بالاتر هستند. برای درخواست برنامه پذیرش و بورسیه تحصیلات تکمیلی در ارمنستان متقاضیان و دانشجویان به نمره آزمون GRE نیاز دارند. مؤسسات آموزش عالی در سراسر جهان و همچنین ارمنستان هنگام جذب دانشجو برای برنامه های تحصیلات تکمیلی به GRE متکی هستند. خدمات تست آموزشی صدور مجوز آزمون های GRE را به عهده دارد. نمره این آزمون برای پذیرش در دانشکده حقوق و برنامه های تحصیلی پزشکی در ارمنستان نیز معتبر است. آزمون GRE امتیازی همچنین توسط آژانس هایی که کمک مالی مانند وام تحصیلی و غیره را ارائه می کنند درخواست می شود. این آزمون یک آزمون چند منظوره است که موجب ورود بهبود شرایط تحصیل دانشجویان و متقاضیان می شود.

درباره شرایط آزمون GRE و GMAT در ارمنستان

مراکز آزمون GRE در ارمنستان

دانشگاه آمریکایی ارمنستان تنها مرکز تحصیلی در این کشور می باشد که آزمون GRE را ارائه می دهد. دانشگاه آمریکایی ارمنستان یک دانشگاه خصوصی واقع در ایروان، پایتخت ارمنستان است که توسط انجمن غربی دانشکده ها و دانشکده های ارشد دانشگاه و کمیسیون دانشگاه معتبر شناخته شده است. از سال 2015، این دانشگاه اولین و تنها موسسه معتبر ایالات متحده در اتحاد جماهیر شوروی سابق است که تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. دانشگاه آمریکایی ارمنستان به عنوان معتبرترین دانشگاه این کشور در نظر گرفته می شود. دانشگاه آمریکایی ارمنستان یک موسسه خصوصی آموزش عالی است که یک آموزش جهانی را در ارمنستان ارائه می دهد. این دانشگاه وابسته به دانشگاه کالیفرنیا است و توسط کمیته دانشگاه و ارشد WASC معتبر شناخته شده است. دانشگاه آمریکایی ارمنستان از ساختمان اصلی و ساختمان پاراماز آودیسیان تشکیل شده است که در خیابان مارشال باقرامیان (مرکز ایروان) واقع شده اند.

دانشگاه آمریکایی ارمنستان که در سال 1991 تأسیس شده است، یک مرکز آموزش عالی و با کیفیت می باشد که برنامه های تحصیلی و بورس تحصیلی در دوره های مختلف به دانشجویان ارائه می دهد. دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده علوم و مهندسی زاون و سونیا آکیان، کالج تجارت و اقتصاد سیمون مانکویان، دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی و دانشکده بهداشت جرالد و پاتریشیا ترپنجیان می شوند. علاوه بر این، برنامه های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از:

  • لیسانس هنر در تجارت
  • لیسانس هنر در انگلیسی و ارتباطات
  • لیسانس علوم کامپیوتر
  • لیسانس علوم مهندسی
  • لیسانس علوم داده
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
  • کارشناسی ارشد اقتصاد
  • کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک
  • کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و مدیریت سیستم
  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر و اطلاعات
  • کارشناسی ارشد علوم سیاسی و امور بین الملل
  • کارشناسی ارشد هنر در تدریس انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی
  • کارشناسی ارشد حقوق
  • کارشناسی ارشد بهداشت عمومی

شرایط آزمون GMAT در ارمنستان

آزمون پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی که توسط شورای پذیرش مدیریت دانش آموخته طراحی و ارائه شده است، یک تست استاندارد است که فارغ التحصیلان کالج در آن شرکت می کنند. از نمره آزمون برای مطابقت با نامزدهای مناسب برای پذیرش MBA و سایر برنامه های مشابه استفاده می شود. برای شرکت در آزمون GMAT هیچ شرایط خاصی وجود ندارد و هرکسی می تواند برای شرکت در آن اقدام کند؛ اما این آزمون اغلب فارغ التحصیلان کالج در این آزمون شرکت می کنند که دارای مدرک تحصیلی 4 ساله یا بالاتر هستند که حداقل نیاز اصلی برای درخواست MBA و سایر برنامه های کارشناسی ارشد است. نمره آزمون GMAT در سراسر جهان به عنوان یک معیار استاندارد برای موفقیت در کالج های تجارت و کسب و کار شناخته شده است. نمره این آزمون به افسران پذیرش در تطبیق مهارت دانشجویان با برنامه مدرک تحصیلی مناسب کمک می کند.

به طور کلی، نمره آزمون GMAT برای شرکت در برنامه های تحصیلی MBA، برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد و برنامه های تحصیلی دوره دکترا مورد نیاز و موثر می باشد. بیش از 2100 کالج تجارت در سراسر جهان و همچنین ارمنستان آزمون GMAT را به عنوان معیاری برای ورود و کسب پذیرش در کالج تجارت و دوره های تحصیلی ذکر شده قبول می کنند. براساس امتیاز GMAT دانشجویان می تواند در بیش از 6000 برنامه را در 114 کشور جهان شرکت کنند. قبل از شرکت در آزمون GMAT و همچنین آزمون GRE در ارمنستان توصیه می شود دانشجویان از هزینه تحصیل در ارمنستان و شرایط اعزام دانشجو به ارمنستان اطلاعات کافی کسب کنند.

مرکز آزمون GMAT در ارمنستان

برخلاف برخی از امتحانات حضوری و کاغذی، آزمون GMAT مبتنی بر رایانه است. بنابراین هیچ تاریخ آزمایش ثابت برای آزمون GMAT وجود ندارد. متقاضیان در هر کجای ارمنستان هم باشند می توانند از دوشنبه تا شنبه از طریق تمام مراکز در آزمون GMAT شرکت کنند. لازم به ذکر است که برخی از مراکز حتی در تمامی روزهای هفته این آزمون را برگزار می کنند. اما برخی از مراکز آزمون روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی باز نیستند. به عنوان مثال، بیشتر مراکز آزمون دانشگاهی ممکن است برای مدت طولانی در طول تعطیلات باز نباشند.

برای ورود به دانشگاه آمریکایی ارمنستان دانشجویان می توانند در آزمون های ذکر شده شرکت کنند. علاوه بر این دانشگاه، دانشگاه ایالتی ایروان نیز یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های این کشور است که متقاضیان می توانند با ارائه مدارک زبان معتبر آیلتس و یا تافل و همچنین تکمیل فرم درخواست وارد این دانشگاه شوند. هموطنان عزیزی که قصد دارند اقدام به کسب ویزای تحصیلی کشورهای پیشرفته کنند و در بهترین دانشگاه های دنیا مشغول به تحصیل شوند می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *