ویزای تحصیلی

شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان

شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان

برای مهاجرت تحصیلی به کشور بلغارستان، متقاضیان و دانشجویان باید از مدارک لازم و شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان اطلاعات کافی داشته باشند. این مقاله شامل کاملترین و جدیدترین اطلاعات مورد نیاز درباره مدارک لازم و شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان می باشد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیز از قوانین اعزام دانشجویان به کشور بلغارستان، مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور و همچنین سایر مدارک و شرایط ورود دانشجویان بین المللی به این کشور تهیه شده است.

معرفی قوانین و شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان

کلیه شهروندان خارجی (هم اتحادیه اروپا و هم غیر اتحادیه اروپا) که قصد دارند بیش از 90 روز در بلغارستان بمانند، باید برای کسب اجازه اقامت طولانی مدت (کارت شناسایی) به اداره مهاجرت ملی در صوفیا یا در اداره مهاجرت در ایستگاه پلیس محلی خود اقدام کنند. اداره کل مهاجرت ملی بلغارستان مسئولیت صدور، لغو یا تمدید پروانه اقامت بلغارستان را بر عهده دارد و انجام امور مرتبط با این اداره در ایستگاه های پلیس محلی امکان پذیر است. اجازه اقامت طولانی به مدت یک سال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و به مدت 5 سال برای شهروندان اتحادیه اروپا صادر می شود. پس از درخواست دانشجویان، گواهی اقامت موقت برای آنها صادر می شود و سپس بعد از سه هفته دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند کارت اقامت طولانی مدت خود در کشور بلغارستان را کسب کنند.

در صورتی که دانشجویان و متقاضیان مدارک خود را به صورت کامل ارائه ندهند، آنها هفت روز فرصت خواهند داشت تا مدارک مورد نیاز را جمع آوری و ارسال کنند. شهروندان اتحادیه اروپا (از جمله آن دسته از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که پیمان ورود بدون ویزا را امضا کرده اند) می توانند با استفاده از گذرنامه یا شناسنامه خود وارد کشور بلغارستان شوند و باید ظرف 90 روز از زمان ورودشان به اداره مهاجرت ملی بلغارستان برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنند.

از طرف دیگر، شهروندان غیر اتحادیه اروپا که کشورهایشان از چنین توافق های دو جانبه با کشور بلغارستان برخوردار نیستند، باید قبل از ورود به بلغارستان با مراجعه به سفارت این کشور در کشور خود اقدام به کسب ویزای دانشجویی (3 الی 6 ماهه) کنند تا وارد خاک کشور بلغارستان شود و باید هنگام ورود به بلغارستان قبل از انقضای ویزای خود، درخواستی را به اداره ملی مهاجرت برای اجازه اقامت طولانی مدت ارسال کنند.

اینفوگرافیک اعزام دانشجو به بلغارستان

مدارک لازم و شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان

پس از صدور مجوز اقامت بلند مدت بلغارستان، افراد خارجی که نتوانند مدارک و اسناد شناسایی مورد نیاز را به مقامات ارائه دهند، جریمه می شوند. به یاد داشته باشید که هر گونه تغییر آدرس متقاضیان و دانشجویان باید طی 5 روز به ایستگاه پلیس محلی گزارش شود. کسب مجوز اقامت بلغارستان با ارائه مدارک و داشتن شرایط خاصی همراه می باشد که به صورت زیر است. فرم درخواست ویزای به زبان بلغاری است و باید به زبان بلغاری تکمیل شود. وارد کردن اطلاعات زیر در فرم لازم است:

  • نام های کامل والدین یا سرپرستان قانونی متقاضی
  • نام های کامل فرزندان متقاضی
  • نام کامل متقاضی
  • تابعیت متقاضی
  • تاریخ و محل تولد متقاضی
  • شماره شناسنامه ملی (گذرنامه یا شناسنامه) متقاضی، تاریخ صدور و تاریخ انقضا (در صورت وجود)
  • دلیل متقاضی درخواست اجازه اقامت در بلغارستان (به عنوان مثال، مالکیت خانه، اشتغال یا غیره)

مدارک لازم و شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان

چالش های اساسی اعزام دانشجو به بلغارستان

فرآیند اعزام دانشجو به بلغارستان طی سالهای اخیر، در کنار مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه داشته است، دارای چالش های محدودی نیز در حوزه های مختلف بوده است. بنابراین به شدت توصیه می شود که، افرادی که به دنبال تحصیل در این کشور هستند، قبل از اعزام به این کشور با مزایا و معایب تحصیل در بلغارستان به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. به طور کلی دانشجویان بین المللی ممکن است با تحصیل در بلغارستان با چالش های گوناگونی مواجه شوند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر چالش های اعزام دانشجو به بلغارستان به تصویر زیر دقت فرمایید:

دیگر چالش های اعزام دانشجو به بلغارستان

 

سایر اسناد مورد نیاز برای اعزام دانشجو به بلغارستان

دانشجویان اتحادیه اروپا می بایست عکس پاسپورت، کپی کارت شناسایی و 2 نسخه از گذرنامه یا شناسنامه شخصی خود را ارائه دهند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز باید نسخه کپی از ویزا، عکس پاسپورت، کپی کارت شناسایی، 2 نسخه از گذرنامه خود را که با آنها وارد بلغارستان شده و 2 نسخه از عکس صفحات آن حاوی آخرین مهر ورود بلغارستان را ارائه دهند. گذرنامه باید حداقل برای 1 سال و نیم پس از تاریخ درخواست کارت شناسایی بلغارستان معتبر باشد. هر زمان که متقاضیان به اداره مهاجرت مراجعه کنند باید یک گذرنامه معتبر ارائه دهد. علاوه بر موارد ذکر شده در بخش قبلی هم دانشجویان اتحادیه اروپا و هم دانشجویان خارجی باید سایر مدارک مورد نیاز را ارائه دهند که شامل موارد زیر است:

  • اسناد مورد نیاز دانشگاه مبنی بر اینکه متقاضی شهریه و هزینه های مسکن خود را پرداخت کرده است
  • گواهی مسکن از مدیر سالن اقامتگاه و یا یک نسخه معتبر از موافقت نامه از صاحبخانه
  • مدارک مورد نیاز برای اثبات توان مالی کافی
  • گواهی ثبت نام به زبان بلغاری
  • گواهی سلامت
  • ارائه مجوز و اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید گواهی تأیید شده توسط اداره پلیس کشور خود ارائه دهند که ثابت کند متقاضی سابقه جرم نداشته است. این سند می تواند ظرف 6 ماه از تاریخ صدور در بلغارستان استفاده شود و لازم به ذکر است که این سند به بلغاری ترجمه شود. ترجمه باید توسط سفارت بلغارستان در کشور متقاضی یا یک آژانس ترجمه مجاز در شهر دانشگاه مربوطه در کشور بلغارستان انجام شود.

تحویل مدارک لازم و شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان

متقاضی باید کلیه اسناد ذکر شده در بالا را به اداره مهاجرت بلغارستان ببرد. در اداره مهاجرت بلغارستان متقاضیانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند 3£ (پوند) و متقاضیانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند می بایست 5£ (پوند) پرداخت کنند. درخواست متقاضیان باید حداکثر 14 روز قبل از انقضای ویزا (دانشجویان غیر اتحادیه اروپا) یا قبل از پایان دوره ورود 90 روزه (دانشجویان اتحادیه اروپا) انجام شود. اگر درخواست اجازه اقامت توسط متقاضی غیر اتحادیه اروپا در مدت زمان کمتر از 14 روز قبل از تاریخ انقضاء ویزا باشد انجام شود، متقاضی باید 20£ تا 50£ (پوند جریمه پرداخت کنند. همچنین در صورتی که درخواست توسط متقاضی غیر اتحادیه اروپا پس از تاریخ انقضا ویزا انجام می شود، وی باید از 220£ تا 1717£ (پوند) جریمه پرداخت کند.

مهاجرت به بلغارستان و تحصیل در بلغارستان در صورتی امکان پذیر است که متقاضیان شرایط ذکر شده را رعایت کنند و مدارک لازم را ارائه دهند. هموطنان محترم اگر به فکر کسب اقامت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا کشورهای آمریکایی و آسیایی هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات اعزام دانشجو به بلغارستان

در این بخش پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • معرفی قوانین و شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان چگونه است؟ کلیه شهروندان خارجی (هم اتحادیه اروپا و هم غیر اتحادیه اروپا) که قصد دارند بیش از 90 روز در بلغارستان بمانند، باید برای کسب اجازه اقامت طولانی مدت (کارت شناسایی) به اداره مهاجرت ملی در صوفیا یا در اداره مهاجرت در ایستگاه پلیس محلی خود اقدام کنند. اداره کل مهاجرت ملی بلغارستان مسئولیت صدور، لغو یا تمدید پروانه اقامت بلغارستان را بر عهده دارد و انجام امور مرتبط با این اداره در ایستگاه های پلیس محلی امکان پذیر است. اجازه اقامت طولانی به مدت یک سال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و به مدت 5 سال برای شهروندان اتحادیه اروپا صادر می شود. پس از درخواست دانشجویان، گواهی اقامت موقت برای آنها صادر می شود و سپس بعد از سه هفته دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند کارت اقامت طولانی مدت خود در کشور بلغارستان را کسب کنند.
  • تحویل مدارک لازم و شرايط اعزام دانشجو به بلغارستان به چه صورت است؟ متقاضی باید کلیه اسناد ذکر شده در بالا را به اداره مهاجرت بلغارستان ببرد. در اداره مهاجرت بلغارستان متقاضیانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند 3£ (پوند) و متقاضیانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند می بایست 5£ (پوند) پرداخت کنند. درخواست متقاضیان باید حداکثر 14 روز قبل از انقضای ویزا (دانشجویان غیر اتحادیه اروپا) یا قبل از پایان دوره ورود 90 روزه (دانشجویان اتحادیه اروپا) انجام شود. اگر درخواست اجازه اقامت توسط متقاضی غیر اتحادیه اروپا در مدت زمان کمتر از 14 روز قبل از تاریخ انقضاء ویزا باشد انجام شود، متقاضی باید 20£ تا 50£ (پوند جریمه پرداخت کنند. همچنین در صورتی که درخواست توسط متقاضی غیر اتحادیه اروپا پس از تاریخ انقضا ویزا انجام می شود، وی باید از 220£ تا 1717£ (پوند) جریمه پرداخت کند.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *