مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در اسکاتلند

شرایط اجاره مسکن در اسکاتلند

به علت پیشرفت اسکاتلند در سال های اخیر و تعداد زیاد متقاضیان، آگاهی از شرایط اجاره مسکن در اسکاتلند کمک شایانی به تصمیم گیری درست در این زمینه خواهد نمود. اسکاتلند در شمال غربی اروپا قرار گرفته و دومین کشور وسیع منطقه بریتانیا می باشد. جمعیت آن در سال 2022 با کمترین تغییر نسبت به سال گذشته 5.5 میلیون نفر اعلام شد. از دیگر ویژگی های بارز این کشور می توان به میزان رضایت بیش از 85% بازدیدکنندگانی اشاره کرد به با اهداف گوناگونی نظیر گردشگری یا تحصیل به این کشور مهاجرت نموده اند. مسکن در کشورهای حوزه بریتانیا بیشترین بخش هزینه ها را به خود اختصاص داده و ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دنبال ارائه بهترین گزینه های موجود در این زمینه هستیم.

  • آیا امکان اجاره و خرید ملک برای متقاضیان خارجی در اسکاتلند فراهم است؟
  • قوانین و ضوابط عقد قرارداد به چه صورتی می باشد؟
  • حداقل هزینه برای اجاره مسکن در حومه شهرهای اسکاتلند چه میزان است؟
  • آیا امکان اخذ اقامت اسکاتلند از طریق مبادرت به اجاره یا خرید ملک موجود می باشد؟

شرایط و چگونگی اجاره مسکن در اسکاتلند

علی رغم محدودیت های در نظر گرفته شده برای افراد خارجی ساکن اسکاتلند، فعالیت های گوناگون در زمینه مسکن از جمله اجاره و خرید ملک یا سرمایه گذاری در پروژه های پیرامون آن برای اتباع سایر کشورها آزاد بوده و این افراد از حقوق کاملا برابری با شهروندان اسکاتلند برخوردار هستند. مراجعه به آژانس های املاک متداول ترین طریقه ملاحظه گزینه های موجود برای اجاره می باشد. برخلاف شهرهایی در انگلستان همچون لندن که عوامل متعددی چون وضعیت شلوغی، تعدد مجتمع ها و فروشگاه های رفاهی و شمالی یا جنوبی بودن موقعیت جغرافیایی ملک بر قیمت آن اثرگذارند، اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت ملک در اسکاتلند شهری است که در آن واقع شده؛ بدین معنی که افراد برای اجاره خانه های مدرن موجود در شهر ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند، ملزم به پرداخت پول بیشتری نسبت به دیگر شهرها می باشند.

شهرمبلغ اجاره ماهانه یک آپارتمان تک خواب
ادینبورگ1100£ (پوند)
گلاسگو850£ (پوند)
ابردین630£ (پوند)

اگرچه در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، هزینه های مربوط به زندگی در اسکاتلند به ویژه در بخش مسکن بسیار زیاد به نظر می رسد، افرادی که در این کشور کار می کنند، می توانند به درآمد بسیار بالا نیز دسترسی داشته باشند و از این طریق می توانند هزینه های مربوط به مسکن در این بخش را پوشش دهند.

شرایط جستجو برای اجاره مسکن در اسکاتلند

ارائه تسهیلات مسکن اغلب برای شهروندان و افراد دارای تابعیت اسکاتلند رخ می دهد اما افراد با هدف سرمایه گذاری نیز می توانند اقدام به دریافت انواع این وام ها کنند. ثبت شرکت در اسکاتلند از دیگر مواردی است که دولت از آن استقبال کرده و بودجه ای را به فرد اختصاص می دهد. اغلب اوقات اجاره ملک در اسکاتلند به صورت آنلاین صورت می پذیرد و افراد می توانند با مشاهده و بررسی ویژگی های درج شده هر یک تصمیم گیری نمایند. سایت های معتبر در این زمینه به شرح زیر است:

  • Scotland Property Express
  • Renting Scotland
  • Zoopla

همچنین باید خاطر نشان کرد آژانس های املاک و آگهی های منتشر شده از دیگر راه های جستجوی مسکن می باشند. به علت حضور تعداد زیادی از دانشجویان و گردشگران مقیم سایر کشورها، می توان در شهرهای بزرگی چون گلاسگو آپارتمان های مبله بسیاری را مشاهده کرد که به صورت ماهیانه به اجاره رسیده و مدت قرارداد آن ها قابل تمدید می باشد. هزینه اجاره این آپارتمان ها اندکی از حالت طبیعی فراتر بوده و برای مثال می توان با مبلغ 950£ (پوند) چنین شرایطی را تجربه نمود. همچنین هزینه مواردی چون آب و برق ماهیانه حدود 900£ (پوند) برآورد می شود که نسبت به هزینه مشابه زندگی در کشور انگلستان مقرون به صرفه است.

شرایط جستجو برای اجاره مسکن در اسکاتلند

شرایط خرید مسکن در اسکاتلند

افراد از طرق مختلفی به اخذ اقامت، تابعیت و در انتها پاسپورت کشورهای اروپایی مبادرت می ورزند؛ از انواع این مسیرها خرید ملک در کشور مورد نظر می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که امکان دریافت تابعیت کشور اسکاتلند به کمک خرید ملک در این سرزمین فراهم نمی باشد. بیش از 60% هزینه های زندگی در اسکاتلند مربوط به تهیه مسکن می باشد. پس از این رقم هزینه خوراک است که تنها 21% کل هزینه ها را شامل می شود. نحوه خرید ملک در اسکاتلند اغلب بدین صورت است که فروشنده با ارائه مشخصات ملک خود درخواستی جهت دریافت بالاترین قیمت را ثبت می کند و افراد راغب به خریداری آن تا تاریخ مشخص شده فرصت دارند رقم خود را پیشنهاد دهند.

افراد به سن پایین تر از 18 سال مجاز به خرید ملک در اسکاتلند نمی باشند. همچنین حداقل دو سال اقامت در این کشور پیش از مبادرت به خرید مسکن، کار را تسریع خواهد کرد و در این شرایط امکان دریافت تسهیلات از بانک ها و موسسات گوناگون نیز بیشتر است. لازم به ذکر است سود این تسهیلات به طور میانگین 4% می باشد. قیمت متوسط خانه در شهرهای نسبتا بزرگ اسکاتلند 165000£ (پوند) برآورد می شود که کمتر از نصف قیمت ملکی با وضعیت مشابه در لندن است. از مزایای خرید ملک و اقامت در اسکاتلند می توان به وجود فرصت های شغلی مناسب و امکان دریافت حقوق بازنشستگی برای مهاجران اشاره کرد. همچنین این وضعیت ایده آل زمانی تشدید می شود که سیستم آموزشی عالی را نیز به آن بیافزاییم.

اجاره مسکن و هزینه زندگی در اسکاتلند

می توان چنین اظهار داشت که بیش از نصف هزینه زندگی در شهرهای مدرنی چون ادینبورگ به اجاره مسکن اختصاص می یابد. در شرایطی که محل جغرافیایی ملک دارای دسترسی مطلوبی به خطوط تاکسی و سایر وسایل نقلیه باشد، می توان گفت که هزینه زیادی صرف رفت و آمد نخواهد شد. هزینه زندگی ماهانه برای یک خانواده 4 نفره در اسکاتلند 3100£ (پوند) در نظر گرفته می شود. امکانات بهداشتی در این کشور بسیار بالا بوده و اکثر خدمات درمانی هزینه چندانی نخواهند داشت. با توجه به قرارگیری اسکاتلند در منطقه بریتانیا پر واضح است که مخارج زندگی در این کشور پایین نمی باشد اما می توان با یک درآمد مناسب زندگی مطلوبی را در این کشور تجربه کرد؛ همچنین همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات کامل تری پیرامون این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *