مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در موناکو

شرایط اجاره مسکن در موناکو

با توجه به پیشرفت ها و افزایش نرخ مهاجرپذیری کشور موناکو، وضعیت ملک و شرایط اجاره مسکن در موناکو برای بسیاری از افراد پر مخاطب شده است. موناکو با کشور ما ایران حدود 2 ساعت اختلاف زمانی داشته و دومین کشور کوچک دنیا پس از واتیکان به حساب می آید. از شهرهای با اهمیت موناکو جهت سکونت و اجاره مسکن می توان به موناکو ویل و مونت کارلو اشاره کرد. موناکو در اواخر قرن پیشین استقلال سیاسی و اقتصادی خود را اعلام کرده و با ایجاد ثبات مالی در زمینه های گوناگون توانست نرخ تولید ناخالص داخلی خود را بهبود ببخشد. در این نگارش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند همراه شما به بررسی چگونگی اجاره مسکن در موناکو و خرید ملک در این کشور اروپایی بپردازند.

  • قوانین اجاره مسکن در موناکو به چه صورتی است؟
  • آیا امکان اجاره و خرید ملک در شهرهای اصلی این کشور برای متقاضیان خارجی وجود دارد؟
  • آژانس های معتبر ارائه املاک در موناکو کدامند؟
  • یافتن ملک در موناکو از کدام طریق آسان تر است؟
  • هزینه های اجاره مسکن در موناکو به چه صورتی است؟
  • آیا ایرانی ها اجازه اجاره ملک در این کشور را دارند؟
  • آیا اجاره ملک در موناکو منجر به اقامت می شود؟

بررسی شرایط اجاره مسکن در موناکو

کشور موناکو علی رغم اعلام جدایی، همچنان از بسیاری از فرهنگ ها و سنت های شهروندان فرانسوی پیروی می کند. بسیاری از قوانین وضع شده در این کشور، حتی در حوزه مسکن و اجاره ملک، تابع قوانین موجود در فرانسه می باشد. بیش از 30 بانک در شهرهای موناکو موجود بوده و به ارائه انواع تسهیلات برای متقاضیان خرید و اجاره مسکن در این کشور می پردازند؛ طبعا وجود آخرین تکنولوژی و امکانات در کشور موناکو که نوید بخش رفاه اجتماعی و سطح زندگی با کیفیت مردم می باشد، نیازمند هزینه های جاری نسبتا بالا در مقایسه با سایر کشورها است. موناکو ویل یکی از 4 شهر اصلی موناکو بوده و هزینه اقامت، زندگی و اجاره مسکن در این محدوده نسبت به سایر نواحی موناکو بالاتر می باشد.

موناکو دارای جمعیتی نزدیک به 139 هزار نفر بوده و تراکم جمعیت نسبت به متوسط تراکم در سایر کشورهای اروپایی بالا می باشد؛ از این رو شرایط اجاره مسکن دارای ضوابط خاصی بوده و افراد می بایست با آگاهی کامل جهت نیل به آن اقدام نمایند. از آن جایی که فاصله موناکو به کشورهایی چون ایتالیا و فرانسه کمتر از 20 کیلومتر می باشد، متقاضیان اجاره مسکن در موناکو باید به وضعیت جغرافیایی ملک مورد نظر و وضعیت حمل و نقل در آن محدوده دقت نظر کافی داشته باشند. همچنین شایان ذکر است که قوانین رانندگی نیز در موناکو بسیار سختگیرانه می باشند.

بررسی شرایط اجاره مسکن در موناکو

شرایط اجاره مسکن در موناکو و آشنایی با یافتن ملک

همچون سایر کشورهای اروپایی، یافتن ملک در موناکو نیز دارای ضوابط خاصی بوده و تنها افراد در صورتی می توانند مسکن ایده آل خود را انتخاب نمایند، که با این قوانین آشنایی کافی داشته باشند. در سال های اخیر اجاره ملک از طریق سایت های اینترنتی در موناکو بسیار رایج بوده و آژانس ها و موسسات مشاوره املاک در این کشور، مراجعین کمتری را به صورت حضوری می پذیرند. متقاضیان اجاره ملک در موناکو می توانند علاوه بر جستجوی در سایت ها و مشاهده کامل جزئیات املاک شامل تعداد اتاق خواب، وضعیت متراژ، هزینه ماهیانه اجاره درخواستی و سایر موارد، از طریق ملاحظه مجلات موجود نیز با گزینه های مورد نظر خود وارد چالش گردند. همچنین موسسات مشاوره املاک در سطح شهرهای موناکو آماده خدمت رسانی به شهروندان این کشور و مهاجرین خارجی می باشند. در ادامه به بررسی چندی از این موسسات و سایت های معتبر می پردازیم:

  • Holidu
  • Ageprim
  • Monaco Properties
  • Caroline Real Estate
  • Houseandco

هزینه های اجاره مسکن در موناکو

علی رغم بالا بودن هزینه زندگی در موناکو چون هزینه خوراک و پوشاک، هزینه اجاره و خرید مسکن در این کشور در مقایسه با کشورهایی چون فرانسه مقرون به صرفه می باشد. اگرچه قشر عظیمی از ساکنین موناکو افراد سرمایه دار و میلیاردهای بین المللی می باشند، امکان اجاره ملک در این سرزمین برای افراد با بضاعت کمتر مالی نیز وجود دارد. موناکو به دلیل پوشش طیف وسیع توریست ها و افرادی که با شاخصه های گوناگون اقتصادی به این کشور سفر می کنند، لقب بهشت گردشگران را دریافت کرده است. هزینه اجاره مسکن دارای یک خواب در پایتخت موناکو ماهیانه 6700€ (یورو) برآورد می شود. ملکی با همین شرایط اما در حومه شهرهای دیگر نیازمند پرداخت ماهیانه 3900€ (یورو) می باشد. همچنین اجاره خانه هایی با سه خواب در مرکز شهرهای اصلی 19000€ می باشد. در ادامه به مقایسه متوسط هزینه اجاره مسکن در موناکو و اسپانیا می پردازیم:

مقایسه متوسط هزینه اجاره مسکن در موناکو و اسپانیا

شرایط خرید ملک در موناکو

املاک و مستغلات در موناکو جزء جدایی ناپذیر سرمایه گذاری در این کشور به حساب می آید. همه ساله افراد از سراسر کشورهای جهان با قصد خرید ملک در موناکو به این کشور مهاجرت می نمایند. علاوه بر امکان سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در موناکو، دولت این کشور امکان اخذ تابعیت موناکو از این طریق را نیز برای علاقه مندان بین المللی فراهم آورده است. اشخاص می توانند با دریافت سندی با عنوان Carte de Sejour اقدام به فعالیت در حوزه خرید و فروش ملک نمایند. اقامت 10 ساله در موناکو پس از اخذ ویزای کاری و فعالیت در خرید و فروش ملک، منجر به دریافت مجوز تابعیت موناکو خواهد شد. ارائه مدرکی دال بر خرید ملک در موناکو کمک شایانی به تسهیل دریافت پاسپورت این کشور اروپایی خواهد کرد.

از مزایای خرید اجاره یا خرید ملک در موناکو می توان به امنیت حاکم بر شهرهای این کشور و همچنین آب و هوای معتدل مدیترانه ای آن اشاره کرد. از دیگر نقاط مثبت اجاره مسکن در موناکو زبان انگلیسی رایج در بین شهروندان این سرزمین است. در پایان شما عزیزان می توانید با برقراری تماس تلفنی از مشاوره رایگان همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شده و بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *