مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در هند

شرایط اجاره مسکن در هند

اطلاع از چگونگی و شرایط اجاره مسکن در هند یکی از الزامات مهاجرت به این کشور و اقامت در سرزمین جنوب آسیایی هندوستان می باشد. سرزمین هند با رشد قابل توجه نرخ تولید ناخالص داخلی خود و کاهش نرخ بیکاری جوانان در سال 2022 از عدد 23% به 11% توانسته است توجه افراد زیای را جهت زندگی در کشوری ثانویه به خود جلب نماید. با توجه به اینکه کشور هند دومین سرزمین پر جمعیت در جهان بوده و اخذ اقامت دائمی این کشور از طرق گوناگون دارای پیچیدگی های خاصی می باشد، اغلب افراد به اخذ اقامت چند ساله در این کشور مبادرت می ورزند. شایان ذکر است هزینه های خرید و اجاره مسکن در هند نسبت به همسایگانی چون نپال، پاکستان و بنگلادش اندکی بالاتر بوده و در ادامه این نگارش که توسط اعضای تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، به بررسی جزئیات این مطلب میپردازیم.

  • شرایط اجاره ملک در هند چیست؟
  • شرایط کار در هند چیست؟
  • چه کسانی نمی توانند در هند خانه اجاره کنند؟
  • آیا می توان در هند ملک خریداری کرد و آن را اجاره داد؟
  • هزینه اجاره ملک در این کشور چقدر است؟
  • شرایط اجاره ملک در دهلی چگونه است؟

بررسی شرایط اجاره مسکن در هند

کشور هند با قابلیت های گوناگون و فرهنگ های متعدد جاری در شهرهای مختلف که برگرفته از قدمت طولانی و تاریخ سرشار از وقایع این کشور است، همه ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت زیبای این کشور است. از دیگر راه های مهاجرت به این کشور می توان به اخذ ویزای تحصیلی، دریافت مجوز کار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت اشاره کرد. اجاره ملک در هند از دیگر شیوه های دریافت اقامت این کشور می باشد که با توجه به قوانین حقوقی این کشور منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت نخواهد شد اما افراد می توانند تحت شرایط اقامت خود را برای چند سال از طریق اجاره ملک در هند تمدید نمایند.

بررسی شرایط اجاره مسکن در هند

شرایط اجاره مسکن در هند و یافتن ملک

هزینه های زندگی در هند بسیار معقول بوده و اجاره و خرید ملک در این کشور یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای ساکنین کشورهای آسیایی به شمار می رود. از راه های اجاره مسکن در هند و یافتن ملک در این سرزمین می توان رجوع به آژانس های مسکن را نام برد. آژانس های املاک موجود در سطح شهرهای بنگلور، دهلی و بمبئی جزء پر مخاطب ترین مشاورین املاک در هندوستان به شمار رفته و متقاضیان می توانند با رجوع به این مراکز از جزئیات و شرایط هر یک از خانه های موجود اطلاع یابند. از دیگر روش های یافتن ملک برای اجاره می توان به جستجوی اینترنتی پرداخت. سایت های معتبر مختلف با عنوان To-Let برای منازل به معرفی آن ها برای متقاضیان اجاره می پردازند. در ادامه به ذکر نام برخی از موسسات معتبر که به ارائه املاک اجاره ای می پردازیم، بسنده کرده ایم:

  • Rdsrindia
  • Clickindia
  • RealEstateIndia

عوامل متعددی بر هزینه های اجاره ملک در هند موثرند؛ همچون سایر کشورهای آسیایی اجاره ملکی با تجهیزات مدرن و وسایل هزینه ای بیش از اجاره املاک با وضعیت جغرافیایی مشابه اما بدون تجهیزات داخل منزل را نیازمند است. موقعیت جغرافیایی، آسان بودن رفت و آمد و نزدیکی خطوط حمل و نقل چون مترو و اتوبوس در قیمت اجاره مسکن در هند موثر بوده و همانطور که اشاره کردیم آپارتمان های مبله حدودا 40% گران تر می باشند. در ادامه به بررسی هزینه های خرید وسایل خانه می پردازیم:

وسایل منزلقیمت به روپیه
مبلمان11500INR
اجاق گاز4000INR
یخچال و فریز10500INR
فرش6000INR

اجاره خانه در هند

یک مستاجر حق دارد و باید بر آن پافشاری کند یک قرارداد اجاره روشن و مستند. در قرارداد باید نام، آدرس، نام پدر هر دو طرف و مبلغ دقیق اجاره از جمله یا بدون احتساب هزینه نگهداری، مقدار افزایش در مبلغ اجاره و بازه زمانی این تجدید نظر ذکر شود. در قرارداد باید مبلغ جریمه در صورت تأخیر در پرداخت و مدت اجاره ملک مربوطه نیز ثبت شود. روند فسخ زودهنگام اجاره باید به وضوح برای مستاجر و موجر بیان شود. هزینه متوسط ​​اجاره یک اتاق در مرکز شهر می تواند از حدود 10000₨ تا 30000₨ (روپیه هند) در ماه متغیر باشد، در حالی که در خارج از مرکز شهر، می تواند از حدود 5000₨ تا 15000₨ (روپیه هند) در ماه متغیر باشد.

هزینه های اجاره مسکن در هند

یکی از مهم ترین شاخص های موثر بر هزینه اجاره مسکن در هند تعداد نفرات است. بدین معنا که آپارتمان های تک خواب در دسترس برای افراد مجرد دارای قیمت بسیاری معقولی بوده و طبعا اجاره یک دستگاه آپارتمان برای یک خانواده 4 نفره در مرکز شهرهایی چون دهلی هزینه های بسیار زیادی را در پی دارد. اجاره آپارتمان هایی با یک خواب در شهرهای اصلی و بزرگ هند ماهیانه 11700‎₹ (روپیه) برآورد می شود؛ درصورتیکه اجاره همین ملک با شرایط مشابه و تغییر در مکان جغرافیایی حدود 30% کاهش یافته و افراد متقاضی آپارتمان با یک خواب می توانند با 7400‎₹ (روپیه) در حومه شهرهای بزرگ هند به خواسته خود جامه عمل بپوشانند. هزینه اجاره خانه هایی با سه یا چهار خواب تا ارقامی نجومی نیز پیش می رود؛ اجاره یک آپارتمان با سه خواب در پایتخت هند حدود 27000‎₹ (روپیه) هزینه در پی خواهد داشت.

هزینه اقامت در هند همچون هزینه اجاره مسکن در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی بسیار معقول می باشد؛ با این وجود اجاره مسکن در شهرهای مدرن هند نسبت به شهرهایی در کشورهای همسایه چون کراچی و لاهور پاکستان دارای هزینه نسبتا بالاتری می باشد. در ادامه به مقایسه متوسط هزینه اجاره آپارتمان هایی با یک خواب در این دو کشور بر حسب دلار می پردازیم:

مقایسه متوسط هزینه اجاره بها در هند و پاکستان

شرایط خرید ملک در هند

از انواع روش های اخذ اقامت در هند، علاوه بر ثبت شرکت و سرمایه گذاری می توان به خرید ملک اشاره کرد. ذکر این مطلب حائز اهمیت است که صرفا خریداری ملک در شهرهای هند منجر به اخذ اقامت دائم و دریافت تابعیت این کشور نخواهد شد و متقاضیان با اطلاع از این امر، به دنبال طی کردن مسیرهای موازی چون دریافت تسهیلات جهت ثبت شرکت در زمینه های گوناگون می باشند. هزینه خرید ملک در هند نیز همچون اجاره مسکن بسیار مقرون به صرفه بوده و حداکثر رقم خرید هر متر مربع خانه متعلق به شهرهایی چون دهلی می باشد.

با مراجعه به دفاتر مشاور املاک و همچنین مطالعه آگهی های موجود در روزنامه ها و مجلات سطح شهر، می توان دریافت که هزینه خرید هر متر مربع ملک در هند چیزی نزدیک به 92000‎₹ (روپیه) می باشد. این رقم دارای طیف تغییرات بوده و به فراخور جزئیات ملک که پیش از آن به آن پرداخته ایم متفاوت می باشد. در پایان می توان چنین اظهار داشت که سرزمین هند با انواع ضعف ها و نقاط قوت در حوزه های گوناگون، یکی از کشورهای آسیایی مطلوب جهت اجاره انواع ملک به شمار رفته و طیف وسیع گستردگی قیمت ملک در این کشور شرایط را برای افراد با سرمایه های گوناگون در راستای اجاره ملک آسان کرده است. همکاران مجرب و زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات به صورت مشاوره تلفنی و همچنین حضوری به شما عزیزان می باشند.

3/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط اجاره مسکن در هند

  1. حسین گفت:

    سلام در حوزه خشکبار خرما کار میکنم قصد راه اندازی دفتر کار در هندوستان هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک طرح اقتصادی نگارش کنید که بتونید به کمک اون به هند مهاجرت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *