ویزای کاری

شرایط ویزای 476 استرالیا

شرایط ویزای 476 استرالیا

از آنجایی که استرالیا کشوری فوق پیشرفته و صاحب چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا می باشد، افراد زیادی در پی اخذ اقامت آن هستند. راه های ورود به استرالیا متعدد است و یکی از محبوب ترین روش ها، اقدام کاری مستقیم است از همین رو شرایط ویزای 476 استرالیا مورد توجه قرار میگیرد. در این مقاله تیم مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود به ارائه اطلاعاتی در خصوص موضوع مهاجرت به استرالیا، شرایط ویزای 476 و مطالب مرتبط دیگر با این عنوان پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد.

  • چه کسانی می توانند ویزای 476 استرالیا را به دست آورند؟
  • پروسه زمانی دریافت این ویزا چه مدت به طول می انجامد؟
  • هزینه دریافت ویزای 476 استرالیا چه مقدار است؟
  • شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق کار چیست؟
  • متوسط درآمد در استرالیا چقدر است؟

مهاجرت به استرالیا

استرالیا همواره مقصد محبوبی در میان مهاجران بوده و از سال های 1992 و 1993 از تعداد 30042 نفر، تا سال های 2021 و 2022 به تعداد 178582 نفر مهاجر، افزایش چشم گیری پیدا کرده است. با توجه به این که تولد در استرالیا تابع سیستم خون است و فرزند تنها در صورتی پاسپورت استرالیایی اخذ می نماید که حداقل یکی از پدر یا مادر وی اقامت دائم یا پاسپورت این کشور را داشته باشند و خرید ملک نیز نیاز به سرمایه ای بیش از 1000000$ (دلار استرالیا) دارد، غالب افراد ترجیح می دهند از طریق تحصیل در استرالیا یا یکی از ویزاهای 189، 190، 489 یا 476 اقامت استرالیا را کسب نمایند.

آشنایی با شرایط ویزای 476 استرالیا

ویزای فارغ التحصیلان متخصص شناخته شده یا همان ویزای 476، یک ویزای موقت برای مهندسین تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه های مشخص شده از سوی دولت استرالیا، در سرتاسر دنیا می باشد؛ در ایران فارغ التحصیلان دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه تهران می توانند از ویزای 476 استفاده کنند. این ویزا برای فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی با اجازه کار همراه است و قابلیت تبدیل به اقامت دائم را در خاک استرالیا دارد. طول ویزای 476 در واقع 18 ماه می باشد و در صورتی که فرد تصمیم بگیرد آن را تبدیل به اقامت دائم کند، این مدت جزئی از اقامت و حضور در استرالیا محاسبه می شود. این افراد در این 18 ماه اقامت خود می توانند جهت دریافت ویزاهای 186، 190 یا 489 اقدام نمایند و به مراتب شانس بالاتری نسبت به متقاضیان این قبیل ویزاها که خارج از خاک استرالیا هستند خواهد داشت.

علاقه مندان به این نوع ویزا باید توجه داشته باشند که این اجازه را دارند تا همسر و فرزندان وابسته به خود را نیز همراه خود به استرالیا ببرند و به این منظور هزینه قانونی اقدام که در سال 2022 از سوی دولت استرالیا تعیین شده برای نفر اصلی 380$ (دلار استرالیا) و برای همسر 180$ (دلار استرالیا) و برای هر فرزند 90$ (دلار استرالیا) می باشد. مهم ترین شرایط ویزای 476 استرالیا به شرح ذیل است:

  • بیش از دو سال از تاریخ فارغ التحصیلی نگذشته باشد
  • سن فرد بیش از 31 سال نباشد
  • متقاضی ویزای 476 باید فارغ التحصیل یکی از رشته های مهندسی با حداقل مدرک لیسانس باشد
  • از نظر پزشکی سالم باشد
  • مدرک زبان آیلتس با میانگین نمره 6 به طوری که هیچ کدام از مهارت ها زیر 5 نباشد

آشنایی با شرایط ویزای 476 استرالیا

نکات و شرایط ویزای 476 استرالیا در سال 2022

این ویزا از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است به عنوان مثال نمره زبان در نظر گرفته شده پایین تر از سایر انواع ویزا از جمله ویزای 190 می باشد و همچنین سابقه کار جزو شرایط مورد نیاز این ویزا نیست چرا که متقاضی نهایتا دو سال از فارغ التحصیلی زمان دارد تا برای اخذ ویزای 476 استرالیا اقدام کند. در خصوص شرایط ویزای 476 استرالیا نکات و پیچیدگی های متعددی وجود دارد که در ادامه به مهم ترین و کاربردی ترین آن ها اشاره خواهد شد.

افراد باید توجه ویژه ای داشته باشند که مدت زمان دریافت ویزا بین 3 تا 6 ماه است پس از آن جایی که دولت استرالیا همان طور که پیش تر به آن اشاره شد تعیین کرده نباید از فارغ التحصیلی فرد بیش از دو سال گذشته باشد بهتر است بلافاصه بعد از اتمام تحصیلات فرد شرایط ویزای 476 استرالیا را به دست آورده و اقدامات خود را شروع کند. لازم به ذکر است برای ویزای 476 استرالیا امکان اقدام برای درخواست ویزا به صورت آنلاین وجود دارد و در نهایت متقاضی باید مدارک خود را آپلود و پست نماید. منتهی متقاضیان باید توجه ویژه داشته باشند که اگر پیش تر ویزای 485 یا 476 داشته اند مطابق قوانین استرالیا اجازه ندارند برای ویزای 476 دیگری اقدام مجدد کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای 476 استرالیا

علاقه مندان به اخذ این نوع ویزا مدارک متعددی را باید تهیه و ارسال نمایند که مهم ترین و اساسی ترین این مدارک عبارت هستند از:

  • پر کردن فرم های مورد نیاز برای ویزای 476
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل میانگین 6، یا تافل با حداقل میانگین 64
  • کپی برابر اصل شده پاسپورت در دفاتر اسناد رسمی
  • کپی برابر اصل شده شناسنامه به علاوه ترجمه رسمی آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ترجمه رسمی سند ازدواج برای متاهلین

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای 476 استرالیا بیان شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. ضروری است توجه شود که اگر کسی شرایط ویزای 476 استرالیا را ندارد بهتر است به هیچ عنوان اقدام نکند زیرا رد شدن ویزا به شدت برای پرونده مهاجرتی افراد آسیب زا بوده و نکته منفی بزرگی به حساب می آید که اخذ ویزاهای انواع دیگر استرالیا در آینده را نیز به مخاطره می اندازد. به همین دلایل است که در حال حاضر اقدام کاری کشورهای دیگر با استقبال بیشتری مواجه شده به عنوان مثال کار در آلمان هیچ کدام از سختگیری های ذکر شده راجع به ویزای 476 را ندارد و حتی لازم نیست برای اخذ آن افراد مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی خاصی داشته باشند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *