ویترین

صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی

صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی

به طور معمول یکی از وظایف مجمع عمومی فوق العاده تصمیم گیری و تنظیم صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی می باشد که بررسی میگردد. این صورتجلسه درست همانند سایر صورتجلسات تنظیمی شرکت های نسبی بایستی بر روی سربرگ شخصیت حقوقی شرکت تنظیم و به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. در واقع اداره مذکور موظف است تا تغییر صورت گرفته در خصوص تغییر محل شرکت ها را رسما در دفتر ویژه ثبت و پیش نویس آگهی مربوطه را برای درج در روزنامه کثیرالانتشار صادر کند. فقط بایستی به این نکات توجه داشت که اولا تنظیم صورتجلسات شرکت های نسبی باید روی سربرگ شخصیت حقوقی باشد و ثانیا لازم به ذکر است که صورتجلسات حتما باید به امضاء هیات مدیره جلسه برسد. کل پروسه ثبت شرکت و تغییرات آن از اول تا آخر توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام می شود.

شرایط ثبت رسمی و اعمال تغییرات در شرکتهای نسبی

شرکتهای نسبی گونه دیگری از انواع هفتگانه شرکت های تجاری هستند که معمولا بین 2 یا چند تن از شرکاء تشکیل می شود و مشخصه اصلی آن نیز مسئولیت نسبی هر یک از شرکا در قبال دیون شرکت می باشد. این شرکت نیز معمولا برای انجام پروژه های تجاری و سرمایه بر تشکیل می شود. معمولا نیز ثبت رسمی این نوع شرکتها نیز از طریق اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری در طی چندین مرحله شامل تنظیم مدارک لازم، اخذ پذیرش آنلاین، ارسال اصل مدارک به اداره مذکور و نیز درج آگهی در روزنامه رسمی انجام می شود که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید:

مراحل ثبت رسمی و اعمال تغییرات در شرکتهای نسبی

اما پس از انجام تشریفات اداری مربوط به ثبت این شرکت ها ممکن است شرکاء خواستار تغییراتی در شرکت باشند که از آنجمله می توان به مواردی از جمله افزایش سرمایه، کاهش سرمایه، ورود اعضاء یا شرکای جدید با سرمایه و بدون سرمایه، تغییر موضوع شرکت، تغییر نام شرکت، تغییر محل شرکت، انتقال سهم الشرکه، انحلال شرکت و … اشاره کرد. از آنجائی که شرکت نسبی پس از انجام ثبت رسمی به عنوان یک شخصیت حقوقی شناخته میشود فلذا هر نوع تغییر و تحولی در شرکتهای نسبی همانند تغییر محل مستلزم تنظیم و تهیه صورتجلسه شرکتهای نسبی می باشد.

وظیفه تنظیم صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، شرکت های نسبی شرکتهایی متشکل از چندین شریک با مسئولیتی متناسب با میزان سرمایه اسمی آنهاست و سرمایه شرکاء نیز نه بصورت سهم بلکه به صورت سهم الشرکه می باشد. برای هماهنگی در انجام امور مربوطه این شرکت ها معمولا از یک ساختار 3 رکنی یعنی مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و هیات مدیره تشکیل می شود. هریک از این 3 رکن نیز بنحوی در تصمیمات مربوط به شرکت دخیل هستند اما بیشتر از همه مجمع عمومی فوق العاده در امور جاری شرکت دخیل است. فلذا موضوعاتی که باعث تشکیل جلسه این مجمع در شرکتهای نسبی می گردد عبارتند از:

وظیفه تنظیم صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی

لازم به ذکر است که در هر یک از موارد فوق شرکاء ملزم به تهیه صورتجلسه از تصمیمات خود می باشند و این صورتجلسه نیز در قالب مجمع عمومی فوق العاده قابل تنظیم می باشد. همانطوری که در تصویر فوق نیز مشاهده شد، یکی از تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده در خصوص تغییر محل شرکت های نسبی است که در ادامه با شرایط آن بیشتر آشنا می شوید.

شرایط تنظیم صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی

معمولا برای تصمیم گیری درباره تغییر محل در شرکتهای نسبی بایستی جلسه مجمع عمومی فوق العاده به پیشنهاد هیئت مدیره این شرکتها تشکیل شود. لازمه این کار نیز درج آگهی برای حضور اکثریت شرکاست. به محض تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده نیز هیات مدیره جلسه از بین خود شرکا انتخاب و دستور جلسه برای رای گیری مطرح می شود. کلیه تصمیمات درباب تغییر محل شرکتهای نسبی توسط منشی جلسه بایستی عینا در صورتجلسه محل شرکت های نسبی آورده شده و سپس بعد از امضاء صورتجلسه توسط هیات مدیره جلسه برای ثبت رسمی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر رسمی ارسال گردد.

اما در این میان لازم است به چند نکته مهم توجه شود. اولا تصویب هر تصمیمی در جلسه مجمع عمومی فوق العاده مستلزم رای مثبت دو سوم اعضاست. دوما اینکه صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی نیز حتما بایستی بر روی سربرگ شخصیت حقوقی مکتوب شود. سوما اینکه قبل از ارسال اصل صورتجلسه، مندرجات مربوطه بایستی در سامانه اداره ثبت شرکت ها درج و تاییدیه پذیرش اینترنتی اخذ گردد. نهایتا نکته آخر نیز اینکه صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی بایستی شامل موارد مهم ذیل باشد:

  • اسم شرکت
  • شماره ثبت شرکت
  • شناسه ملی شرکت
  • سرمایه آن شرکت
  • تاریخ و زمان جلسه
  • محتوای تغییر محل شرکت مربوطه
  • امضاء هیات مدیره

شرایط تنظیم صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی

چگونگی ثبت صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی

پس از اینکه کار تنظیم صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی به اتمام رسید نوبت ثبت این صورتجلسه در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری فرامی رسد. در واقع این فرآیند با تنظیم و تهیه صورتجلسه شروع شده و سپس به مرحله اخذ پذیرش آنلاین می رسد که در این مرحله مراجعه به وبسایت اداره ثبت شرکت ها (www.sherkat.ssaa.ir) و ثبت مندرجات مربوط به صورتجلسه و اخذ تاییدیه امری الزامی است. پس از انجام این کار نیز شرکا موظفند بر اینکه نسخه اصلی صورتجلسه را برای ثبت به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایند تا این اداره ضمن ثبت رسمی تغییرات نسبت به صدور آگهی تغییرات نیز اقدام نماید. با اخذ و درج این آگهی در روزنامه رسمی و ارسال یک نسخه از آن به اداره مذکور کل فرآیند ثبت صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی به اتمام می رسد. این مراحل به صورت شماتیک از این قرار می باشد:

چگونگی ثبت صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی

یکی از گزینه های آسان برای اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت از طریق سرمایه گذاری برای ثبت شرکت در مجارستان می باشد. چراکه افراد از این طریق می توانند ضمن توسعه ایده تجاری خود همچنین به ویزای اقامت اتحادیه اروپا (EU) نیز برسند که این امر نیز هدف مطلوب اکثر سرمایه گذاران ایرانی است. کارشناسان و وکلای باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اینباره آمادگی دارند تا اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *