ویترین

قاره آمریکای شمالی

قاره آمریکای شمالی

بیشتر افراد، قاره آمریکای شمالی را با دو کشور برتر آمریکا و کانادا می شناسند که این دو کشور جزء پیشرفته ترین کشورهای این قاره محسوب می شوند. این قاره با مساحتی در حدود 24709000 کیلومتر مربع در حدود 16.5% از مساحت خشکی های جهان را به خود اختصاص می دهد و از این نظر نیز سومین قاره جهان بعد از آسیا و آفریقاست. اما به لحاظ جمعیتی با جمعیتی بیش از 600 میلیون نفر چهارمین قاره جهان محسوب می شود. جالب است بدانید که برترین اقتصاد جهان یعنی کشور ایالات متحده نیز به همین قاره تعلق دارد. در این مقاله نیز گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دنبال تبیین جزئیات مهمی درباره قاره آمریکای شمالی و کشورهای مربوطه هستند.

اطلاعات عمومی درباره قاره آمریکای شمالی

آمریکای شمالی یا North America قاره ای واقع در نیمکره شمالی جهان می باشد و در واقع این قاره را می توان زیرقاره شمالی قاره آمریکا دانست. اگر خوب به نقشه جهان نگاه کنید متوجه می شوید که این قاره، قاره ای محصور بین اقیانوس منجمد شمالی در شمال، اقیانوس اطلس در شرق، اقیانوس آرام یا پاسیفیک در غرب و جنوب و در جنوب شرقی نیز دریای کارائیب می باشد. این قاره دارای 23 کشور بوده و مساحتی در حدود 24709000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و از این نظر سومین قاره بزرگ جهان می باشد. اما از نظر جمعیتی با بیش از 600000000 نفر به عنوان چهارمین قاره پرجمعیت جهان محسوب می شود. در تصویر زیر می توان با موقعیت جغرافیایی این قاره در جهان آشنا شد:

موقعیت جغرافیایی قاره آمریکای شمالی

نخستین انسان های ساکن در این قاره در طی اواخر عصر یخی به این قاره مهاجرت کرده اند. آنها حدود تقریبا 40000 تا 17000 سال پیش از طریق عبور از پل زمینی برینگ به این قاره رسیده اند. این دوره به دوره پالئو- هندی گفته می شود که تا حدود 10000 سال پیش تداوم داشته است. مرحله کلاسیک تقریبا از قرون 6 تا 13 طول کشیده است. اما دوره پیش کلمبی در سال 1492 با آغاز مهاجرت های فرا اطلسی اروپاییان در طی عصر اکتشافات و دوره مدرن اولیه به پایان رسید. اولین اشارات اروپایی ثبت شده به نام آمریکای شمالی حدود سال 1000 پس از میلاد در نورس ساگاس می توان یافت که از این قاره به نام وینلند نام برده می شود. در واقع الگوهای قومی و فرهنگی امروزی این قاره نیز نشانگر تعاملات بین استعمارگران اروپایی، بومی ها، بردگان آفریقایی، مهاجران و نوادگان آنهاست.

واقعیات مهم درباره قاره آمریکای شمالی

این قاره یک قاره ای با مردمانی دارای فرهنگ های گوناگون و نیز منابع طبیعی سرشار می باشد و به همین دلیل صنعت و خدمات حرف اول را در اقتصاد کشورهای این قاره می زند. ما در ادامه معرفی آمریکای شمالی قصد داریم تا شما را با واقعیات مهم و جالبی درباره این قاره آشنا کنیم:

  • این قاره سومین قاره بزرگ جهان و چهارمین قاره پرجمعیت دنیاست.
  • نام این قاره برگرفته از نام دریانورد ایتالیایی امریگو وسپوسی است که بین سال های 1497 و 1505 سفر اکتشافی به قاره آمریکای جنوبی داشت.
  • قاره آمریکای شمالی داراس 23 کشور مختلف می باشد.
  • ایالات متحده با 329.7 میلیون نفر پرجمعیت ترین کشور این قاره می باشد.
  • ایالات متحده آمریکا اولین و برترین اقتصاد جهان و قاره آمریکای شمالی با نرخ GDP حدود 18558000 میلیون دلار میباشد
  • مادرشهر مکزیکو سیتی بزرگترین شهر جهان با جمعیتی حدود 21163226 نفر در آمریکای شمالی قرار دارد.
  • ایالات متحده با داشتن 5 مادرشهر بیشترین ناحیه مادرشهری را در این قاره به خود اختصاص می دهد.

واقعیات مهم درباره قاره آمریکای شمالی

آمریکا؛ بزرگترین اقتصاد قاره آمریکای شمالی

یکی از شاخص های مهم برای ارزیابی سطح رفاه کشورهای مختلف در این قاره، اطلاع از رتبه کشورها از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) در میزان قدرت خرید (PPP) می باشد. با این توضیح اکنون ما با توجه به گزارش آماری صندوق بین المللی پول به بررسی 5 اقتصاد بزرگ آمریکای شمالی می پردازیم. همان طوری که در جدول زیر نیز مشخص شده، آمریکا اولین و برترین اقتصاد جهان و قاره آمریکای شمالی با نرخ GDP حدود 18558000 میلیون دلار می باشد. بعد از آمریکا نیز مکزیک با 2678100 میلیون دلار در رتبه دوم، کانادا با 1765000 در رتبه سوم، کوبا با 212000 میلیون دلار در رتبه چهارم و بالاخره جمهوری دومینیکن با 149692 میلیون دلار در رتبه پنجم بزرگترین اقتصادهای آمریکای شمالی قرار دارد:

بزرگترین اقتصادهای آمریکای شمالی

بر این اساس، ایالات متحده به تنهایی در حدود 76% از تولید ناخالص داخلی (PPP) این قاره را به خود اختصاص داده و شایسته است به این کشور عنوان بزرگترین اقتصاد آمریکای شمالی و حتی جهان داده شود. نمودار زیر نیز نشانگر سهم PPP هر یک از کشورهای آمریکای شمالی در این قاره می باشد:

درصد سهم تولید ناخالص کشورهای آمریکای شمالی

گرانترین شهرهای قاره آمریکای شمالی در آمریکا

شهرهای زیادی در قاره آمریکا وجود دارد اما سطح هزینه زندگی در آنها به یک اندازه نیست. بر اساس آمارهای موجود، شهر هامیلتون در برمودا با شاخص هزینه زندگی 147.56 گرانترین شهر در این قاره است. اما از نظر شاخص اجاره خانه، شهر سانفرانسیسکو در ایالات متحده با عدد 119.23 گرانترین شهر این قاره می باشد. اما در مجموع از نظر شاخص هزینه زندگی و هزینه اجاره منزل، هامیلتون با رقم 125.13 گرانترین شهر در قاره مذکور شناخته می شود. نمودار زیر نشانگر 5 شهر گران قاره آمریکای شمالی می باشد:

5 شهر گران قاره آمریکای شمالی

مهاجرت به کانادا در سال 2021 از طرق مختلفی همانند روش کاری، تحصیلی، ازدواج و نیز سرمایه گذاری امکان پذیر است. انتخاب هر یک از این روش ها نیز به هدف شما از این مهاجرت بستگی دارد. اما نکته مهم در اینجاست که این روش ها منجر به اقامت دائم کانادا نمی گردد. بنابراین بهترین و سریعترین روش دریافت اقامت دائم کانادا همچنان ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری Express Entry می باشد. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از جزئیات این روش مهاجرتی به کانادا و شرایط امتیازبندی آن می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *