مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

برترین پاسپورت کل آمریکای جنوبی متعلق به پاسپورت کشور شیلی است و کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی به حدود 175 کشور می رسد. با توجه به لیست این کشورها نیز می توان متوجه این نکته مهم شد که دارندگان پاسپورت شیلی ضمن تردد و اقامت آزادانه در کلیه کشورهای آمریکای جنوبی همچنین می توانند معاف از اخذ روادید به کل اروپا سفر کنند. ضمنا داشتن پاسپورت شیلی همچنین به منزله دریافت شهروندی شیلیایی محسوب شده و این یعنی دریافت تمام حقوق یک شهروند واقعی در شیلی! با این توضیح کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به جزئیات مهمی از پاسپورت شیلی اشاره می کنند تا دراینباره کاملا رفع ابهام شود.

معرفی پاسپورت شیلی

پاسپورت شیلی یا Chilean passports به منظور آسان سازی انجام مسافرت های بین المللی برای شهروندان شیلی صادر می شود. پاسپورت های شیلی معمولا توسط اداره ثبت احوال شیلی یا Registro Civil e Identificación صادر می شود. لازم به ذکر است که دارندگان پاسپورت شیلی در سفرشان به آرژانتین، پاراگوئه، پرو، کلمبیا، اکوادور، بولیوی، برزیل و اروگوئه نیازی به اخذ روادید نداشته و فقط با کارت شناسایی معتبر موسوم به Cédula de Identidad می توانند مسافرت کنند. همچنین دارندگان پاسپورت شیلی می توانند بدون نیاز به روادید به کل اروپا به جز روسیه سفر کنند. این پاسپورت با مشخصات زیر جزء برترین پاسپورت های بین المللی و رتبه یک پاسپورت های آمریکای جنوبی می باشد:

معرفی پاسپورت شیلی

در کل پاسپورت های بیومتریک شیلی از سپتامبر سال 2013 صادر شده است. اما پاسپورت فعلی شیلی از 1 فوریه سال 2020 به متقاضیان عرضه شده و مدت اعتبار آن حداکثر 10 سال می باشد. لازم به ذکر است که پاسپورت شیلی در 2 نوع و با هزینه زیر صادر می شود:

  • پاسپورت 32 صفحه ای: CLP $89.660 (پزو)
  • پاسپورت 64 صفحه ای: CLP $89.740 (پزو)

امتیازات پاسپورت شیلی؛ برترین پاسپورت آمریکای جنوبی

بحث را با این سوال شروع می کنیم که اخذ پاسپورت شیلی چه امتیازاتی دارد؟ برای آگاهی از مزایای پاسپورت شیلی ابتداء باید بدانید که پاسپورت شیلی با رتبه 14 بین المللی جزء بهترین پاسپورت های جهان در سال 2021 محسوب می شود. همچنین پاسپورت شیلی در رتبه یک پاسپورت های آمریکای جنوبی قرار دارد. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی با 175 کشور بیشترین تعداد در بین کشورهای آمریکای جنوبی می باشد:

برترین پاسپورت های آمریکای جنوبی

پس به عبارت دیگر، شما با داشتن پاسپورت شیلی می توانید بدون ویزا به 175 کشور جهان سفر کنید و این امتیاز بزرگی برای یک پاسپورت بین المللی محسوب می شود. از این گذشته پاسپورت شیلی دقیقا عملکردی مشابه پاسپورت های اتحادیه اروپا (EU) داشته و دارندگان آن می توانند ضمن سفر آزادانه به کلیه کشورهای آمریکای جنوبی همچنین بدون اخذ روادید به 27 کشور عضو اتحادیه اروپایی مسافرت کنند. علاوه بر این داشتن پاسپورت شیلی امتیازات زیر را نیز برای دارندگان آن درپی دارد:

  • کار، زندگی و اقامت آزادانه در سراسر شیلی
  • انجام آزادانه عملیات بانکی در کشور شیلی
  • تملک 100% خانه یا زمین در شیلی
  • ثبت شرکت در شیلی و شروع بیزینس
  • بهره مندی از خدمات دولت شیلی
  • برخورداری از حق رای در شیلی و غیره

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

در جدول زیر می توان با دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی 2021 آشنا شد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلیفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت شیلیاقیانوسیه (جزایر کوک، جزایر ماریانا شمالی، فیجی، جزایر سلیمان، پلنزیا فرانسه، میکرونزیا، کالدونیای جدید، ، نیئو و وانوتو)
خاورمیانه (قطر، گرجستان، عمان، اسرائیل، ترکیه، فلسطین و امارات)
اروپا (بلغارستان، مالتا، سوئد، کوزوو ، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، مجارستان، آلبانی، لهستان، اتریش، بلژیک، بلاروس، ایرلند، قبرس، مقدونیه شمالی، اسپانیا، جزیر فارو، فرانسه، سوئیس، یونان، مونته نگرو ، مولداوی، موناکو، پرتغال، اوکراین، لتونی، لیختن اشتاین، نروژ، سان مارینو، هلند، اسلوونی، واتیکان، گرینلند، ایتالیا، استونی، کرواسی، جمهوری چک، لیتوانی، فنلاند، ایسلند، بوسنی، آندورا و رومانی)
کارائیب (جامائیکا، جمهوری دومینیکن، آروبا، ترینیداد و توباکو، کراکو، سنت کیتس، آنتیگوآ و باربودا، آنگیلا، گرانادا، باربادوس، سنت مارتن، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت وینستن، هند غربی فرانسه، جزیره تورکز و کایکوس، هائیتی، مونتسرات، بونیر، دومینیکا، جزیره سایمان و سنت لوسیا)
آسیا (ژاپن، ویتنام، برونئی، اندونزی، هنگ کنگ، سنگاپور، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، تیمور، مالزی، قزاقستان، قرقیزستان، فیلیپین، مغولستان، تایوان و ازبکستان)
آمریکای لاتین (پاراگوئه، نیکاراگوئه، گویان فرانسه، گواتمالا، گویان، کلمبیا، هوندوراس، آرژانتین، مکزیک، السالوادور، پرو، کاستاریکا، برمودا، اکوادور، بولیوی، جزایر فالکلند، برزیل، اروگوئه، پاناما و بلیز)
آفریقا (اسواتنی، بوتساوانا، تونس، آفریقای جنوبی، موریتیوس، مایوت، رینوین و مراکش)
کشورهای صادرکننده روادید هنگام وروداقیانوسیه (توولو، ساموآ، گینه جدید، جزایر پاپوآ و جزایر مارشال)
خاورمیانه (اردن، لبنان، بحرین و ایران)
آسیا (تیمور، تاجیکستان، نپال، مالدیو، قرقیزستان، لائوس، بنگلادش و کامبوج)
آفریقا (زامبیا، زیمباوه، اوگاندا، توگو، سنت هلن، سومالی سنگال، تانزانیا، سشیل، رواندا، نامیبیا، موزامبیک، کنیا، مالاوی، موریتانی، ماداگاسکار، گینه بیسائو، مصر، جزایر کومور و جزایر کیپ ورده)
کشورهای صادرکننده eTAساموآی آمریکا، گوام، نیوزلند، پورتو ریکو، جزایر ویرجین آمریکا، سریلانکا، آمریکا و کانادا

شرایط کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

همان طوری که ملاحظه شد، کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی برای ورود اتباع این کشور مقررات خاص خود را دارند. عده ای از این کشورها به عنوان کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت شیلی شناخته می شوند. برخی از کشورهای جهان برای استقبال از اتباع شیلی برای آنها روادید پس از ورود صادر کرده و تعدادی از کشورها نیز برای دارندگان پاسپورت شیلی eTA (روادید الکترونیکی) صادر می کنند. این دسته بندی از کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی و نمونه این کشورها از قرار زیر می باشد:

شرایط کشورهای لغو روادید با پاسپورت شیلی

شیلی در آمریکای جنوبی به واسطه داشتن اقتصاد برتر و رفاه عمومی مردمانش معروف است و به همین دلیل این کشور را می توان به عنوان کشوری همتراز با کشورهای پیشرفته اروپایی دانست. بنابراین طبیعی است که مهاجرت به شیلی از طریق کار و یا سرمایه گذاری در این کشور در صدر اولویت نیروهای متخصص قرار گیرد. شما عزیزان نیز جهت اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز شیلی 2021 و نیز شرایط دریافت ویزای کار این کشور می توانید با کارشناسان مجرب در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *