مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس به 176 کشور میرسد و شما بعنوان شهروند قبرسی ضمن اقامت در اروپا میتوانید به سایر کشورها آزادانه سفر کنید. از دیگر امتیازات اخذ پاسپورت قبرس می توان به دریافت پاسپورت دوم، کار، اقامت و تحصیل آزادانه در کل اروپا و غیره اشاره کرد. در شرایط کنونی سریعترین و آسانترین روش برای دریافت پاسپورت دوم قبرس نیز از طریق برنامه CIP (سرمایه گذاری جهت اخذ شهروندی) می باشد. شرط اصلی این روش نیز خرید ملک در قبرس به ارزش حداقل 2000000€ (یورو) می باشد. در ادامه همین مبحث شما عزیزان می توانید سوالات تخصصی خود درباب اقامت و تابعیت قبرس 2021 را با تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

جایگاه پاسپورت قبرس در بین پاسپورت های جهان

پاسپورت های قبرس Cypriot passports با هدف انجام مسافرت بین المللی برای شهروندان قبرسی صادر می شود. پس افراد به محض دریافت این پاسپورت ضمن اینکه شهروند قبرس محسوب می شوند همچنین شهروند مشترک المنافع و شهروند اتحادیه اروپایی نیز به حساب می آیند. در واقع پاسپورت های بیومتریک قبرس از سال 2010 برای متقاضیان صادر شده و مدت اعتبار آن تا 10 سال می باشد. ضمنا هزینه صدور این پاسپورت برای بزرگسالان حدود 70€ و برای کودکان حدود 45€ (یورو) می باشد. اما آیا می دانستید پاسپورت قبرس پاسپورت سیزدهم دنیاست و شما با این پاسپورت می توانید بدون اخذ ویزای سفر به 176 کشور جهان سفر کنید!

جایگاه پاسپورت قبرس

اما سوال مهم اینجاست که از چه طرقی می توان به پاسپورت قبرس دست یافت؟ برای دریافت پاسپورت قبرس 4 روش قانونی به شرح ذیل وجود دارد:

روش های دریافت پاسپورت قبرس

سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت دوم از قبرس!!!

یکی از بهترین و سریعترین برنامه ها جهت دسترسی به شهروندی اروپا از طریق سرمایه گذاری، برنامه شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری (CIP) می باشد. این برنامه سریع و آسان بوده و امکان اخذ پاسپورت دوم (شهروندی دوم) را برای متقاضیان خارجی فراهم می کند. در واقع دولت قبرس بوسیله این برنامه دو نوع ویزای طلایی را به متقاضیان عرضه می کند که یکی از آنها به اقامت قبرس و آن دیگری به شهروندی قبرس منتهی می شود. در تصویر زیر می توان با شرایط هر دو روش برای مهاجرت سرمایه گذار به قبرس 2021 آشنا شد:

روش های اخذ اقامت دائم و پاسپورت قبرس

اما از مهمترین مدارک برای اخذ پاسپورت دوم قبرس از طریق سرمایه گذاری شامل مدارک هویتی مثل پاسپورت، مدارک خرید ملک، مدرک اثبات سرمایه مورد نیاز، گواهی تمکن مالی خوب و گواهی عدم سوء پیشینه میباشد. جالب است بدانید که برنامه سرمایه گذاری در قبرس برای دریافت پاسپورت دوم شرایط را برای متقاضیان به صورت زیر آسان می کند:

  • اولا الزامی به زندگی در قبرس قبل از درخواست شهروندی وجود ندارد
  • دوما نیازی به ارائه مدرک مهارت زبان وجود ندارد
  • سوما در صورت تایید صلاحیت، سیتی زن قبرس را در عرض فقط 6 ماه دریافت خواهید کرد

امتیازات اخذ پاسپورت قبرس ازطریق سرمایه گذاری

در صورت دریافت پاسپورت قبرس، شما و خانواده اتان از حقوق مشابهی مثل همه شهروندان قبرسی برخوردار خواهید شد. از جمله این حقوق می توان به موارد مهم ذیل اشاره نمود:

  • شما می توانید بدون هیچ محدودیتی در هر نقطه از اتحادیه اروپایی (EU) زندگی، کار و تحصیل بکنید.
  • شما بعنوان سیتی زن قبرس می توانید معاف از ویزا به همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپایی مسافرت بکنید
  • شما در قالب برنامه CIP نیازی به گذراندن هیچ آزمون مهارت زبانی نبوده و یا به مصاحبه ای نیاز نخواهید داشت.
  • شما در قالب برنامه CIP نیازی به اقامت قبلی در قبرس ندارید و فقط می بایست قبل از اتمام پروسه درخواستتان مجوز اقامت با اعتبار حدود 6 ماه اخذ کنید.
  • همسر و فرزندان زیر 18 سالتان نیز شهروندی قبرس را دریافت کرده و می تواند این حق را به نسل های بعدی منتقل کند.
  • شما با سرمایه گذاری اضافی 500000€ (یورویی) می توانید والدین خود یا والدین همسرتان را هم مشمول این برنامه بکنید.
  • در قالب این برنامه شما می توانید پس از 5 سال سرمایه گذاری خود را برداشته و تا 500000€ (یورو) کاهش دهید.
  • حتی شما می توانید املاک خریداری شده اتان را در قبرس اجاره دهید.
  • ضمنا شهروندی دوم در قبرس کاملا مجاز است!

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس

کلا کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس را می توان به سه دسته تقسیم کرد و ما در جدول زیر به معرفی دسته اول این کشورها موسوم به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت قبرس 2021 می پردازیم:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرسفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت قبرساقیانوسیه (ساموآ، جزایر کوک، نیئو، فیجی، توولو، تونگا، پلنزیا فرانسه، جزایر سلیمان، کیریباتی، میکرونزیا، کالدونیای جدید، جزایر پالائو، جزایر مارشال، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (ارمنستان، عمان، امارات، اسرائیل، فلسطین، گرجستان، قطر و عراق)
اروپا (موناکو، فرانسه، هلند، ایرلند، سان مارینو، سوئد، بلژیک، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، اسلوونی، قبرس، سوئیس، اسپانیا، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، اوکراین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، مجارستان، بلاروس، مونته نگرو، لیختن اشتاین، گرینلند، استونی، ایسلند، کرواسی، چک، لیتوانی، یونان، فنلاند، آندورا و رومانی)
کارائیب (هند غربی فرانسه، جامائیکا، جزیره تورکز و کایکوس، هائیتی، جمهوری دومینیکن گرانادا، باهاماس، سنت مارتن، بونیر، دومینیکا، کراکو، بریتیش ویرجین آیلند، ، آنگیلا، آروبا، مونتسرات، ترینیداد و توباکو، سنت وینستن، باربادوس، سنت کیتس، جزیره سایمان، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (برونئی، اندونزی، قزاقستان، ژاپن، ماکائو، مالزی، تیمور، کره جنوبی، ازبکستان، سنگاپور، فیلیپین و تایوان)
آمریکای لاتین (کاستاریکا، گویان فرانسه، پاراگوئه، السالوادور، نیکاراگوئه، شیلی، هوندوراس، برزیل، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا، ونزوئلا، گواتمالا، گویان، پرو، برمودا، اروگوئه، پاناما و بلیز)
آفریقا (آفریقای جنوبی، اسواتنی، بوتساوانا، جزایر کیپ ورده، کنیا، گامبیا، لسوتو، مایوت، نامیبیا، موریتیوس، تانزانیا، مراکش، رینوین، سائوتوم، زامبیا، اوگاندا، سنگال و زیمباوه)

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روالدید با پاسپورت قبرس

فهرست این کشورها به تفکیک هر قاره نیز عبارتند از:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرسفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع قبرسیاقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ)
خاورمیانه (بحرین، ایران، کویت، لبنان و اردن)
آسیا (کامبوج، تایلند، تاجیکستان، نپال، لائوس، قرقیزستان و بنگلادش)
آمریکای لاتین (بولیوی)
آفریقا (توگو، سنت هلن، سومالی، ماداگاسکار، مالاوی، سشیل، گینه بیسائو، موزامبیک، رواندا سیرالئون، جزایر کومور، مصر و گابون)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان قبرسیکانادا، نیوزلند و سریلانکا

همان طوری که در بالا هم گفته شد، برترین روش مهاجرت به قبرس برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق سرمایه گذاری در قبرس است. متقاضیان محترم می توانند برای اطلاع از 0 تا 100 این پروسه با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *