ویزای تحصیلی

مدارس ابتدایی در سوئیس

مدارس ابتدایی در سوئیس

سیستم آموزشی در مدارس سوئیس تحت نظارت آموزش و پرورش هر یک از ایالت ها اداره می­گردد. کیفیت آموزشی در مدارس ابتدایی در سوئیس عالی است. تحصیل در دوره های ابتدایی برای دانش ­آموزان در این کشور اجباری است ولی حضور در دوره های پیش دبستانی بصورت اختیاری است و اکثراً تمامی دانش ­آموزان دوره های پیش دبستانی را سپری می­ نمایند. البته دانش ­آموزانی که دوره های پیش دبستانی را نگذرانده اند در دوران مدرسه با کاستی ها و مشکلاتی ممکن است مواجه شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره همراه با والدین عزیز در تلاشند تا اطلاعاتی مفید در زمینه تحصیل فرزندانشان در اختیار آنان قرار دهند. انتخاب زبان تحصیل در مدارس ابتدائی این کشور بر عهده ایالت های سوئیس است.

نحوه آموزش در مدارس ابتدایی در سوئیس 2023

بطور کلی ساختار سیستم آموزشی در تمامی ایالت های کشور سوئیس بصورت یکسان است. تحصیل در مدارس ابتدایی در سوئیس به 3 مرحله پیش دبستانی به مدت 2 سال، دوره ابتدایی 6 سال و دوره تحصیلی در دبیرستان به مدت 3 سال طول خواهد کشید. می ­توان اینطور بیان نمود که حضور کودکان در پیش دبستانی های کشور سوئیس اولین تجربه آنان در محیط های آموزشی و به دور از والدین برای کودکان می­ باشد. اغلب کلاس های آموزشی در دوره های ابتدایی کوچک هستند و تعداد دانش آموزان در هر کلاس اندک است تا دانش ­آموزان بتوانند از آموزش های باکیفیت و بسیار مناسبی بهره­ مند گردند. در سال 2023 در سوئیس مدارس بین المللی زیادی نیز وجود دارد که دانش ­آموزان در این مدارس ملزم به یادگیری 2 نوع زبان هستند.

تحصیل در مدارس ابتدایی در سوئیس

بیش از 98% کودکان در سوئیس در دوره های پیش دبستانی جهت آمادگی در مدارس ابتدایی این کشور شرکت می­ کنند. در برخی از ایالت های کشور سوئیس همچون زوریخ و ژنو تحصیل در دوره های پیش دبستانی برای دانش ­آموزان بصورت اجباری می باشد. معمولاً کودکان از سن 4 سالگی وارد دوره های پیش دبستانی می­ شوند و این مراکز آموزش هایی در زمینه های هنر از جمله صنایع دستی، رقص، بازی های آموزشی، فعالیت های ادراکی، مهارت های گوش دادن، نوشتن به دانش ­آموزان ارائه می­ نمایند. تحصیل در مدارس و پیش دبستانی های کشور سوئیس بصورت رایگان است و هزینه های این مراکز از طریق مالیات های دولتی تأمین می­ گردد.

زبان تحصیل در مدارس ابتدایی در سوئیس

کودکان پس از پایان دوره 2 پیش دبستانی وارد دوره ابتدایی مدارس سوئیس می­ شوند. این دوره معمولاً به مدت 5 سال طول خواهد کشید و دانش ­آموزان از سن 6 سالگی می ­توانند وارد این دوره تحصیلی گردند. اکثر مدارس ابتدایی در سوئیس بصورت مختلط هستند و تدریس تنها به یکی از زبان های آلمانی، فرانسوی و یا ایتالیایی ارائه می ­گردد. اکثر والدین فرزندانشان را در مدارسی ثبت نام می­ نمایند که زبان تحصیل به زبان مادری فرزندانشان نزدیک تر باشد.

ناگفته نماند تمامی دروس در دوره های ابتدائی در مدارس سوئیس توسط یک معلم انجام می­ گیرد. در این کشور مدارس دولتی و خصوصی وجود دارد و تحصیل در مدارس دولتی بصورت رایگان، اما برای تحصیل در مدارس خصوصی می بایست شهریه پرداخت نمایند. البته والدین خود ملزم به پرداخت دیگر هزینه های تحصیل فرزندانشان همچون لباس، لوازم التحریر، کتاب و سفرهای مدرسه های دولتی هستند.

زبان تحصیل در مدارس ابتدایی در سوئیس

سیستم آموزشی در مدارس ابتدایی در سوئیس

کشور سوئیس دارای 32 ایالت است که مدت زمان تحصیل در دوره های ابتدایی در هر یک از این ایالت ها با یکدیگر متفاوت است. در 20 ایالت این کشور تحصیل در مدارس ابتدایی به مدت 6 سال و در چهار ایالت دیگر آن بمدت 5 سال و در 2 ایالت دیگر به مدت 4 سال طول می­ کشد. مدارس این کشور بطور سالانه کارت های گزارشی برای دانش ­آموزان صادر می ­گردد که وضعیت تحصیلی دانش ­آموزان را بیان می­ نماید. همچنین این مدارس در پایان هر ترم تحصیلی از دانش ­آموزان آزمون های درس جاری را اخذ می ­نمایند. میانگین و معدل دانش ­آموزان تعیین کننده ورود دانش­ آموزان به کلاس های بالاتر می­ باشد.

بسیاری از ایالت های کشور سوئیس از دانش ­آموزان آزمونی اخذ نمی­ نمایند و نمره ای به دانش ­آموزان ارائه داده نمی ­شود. دانش دانش ­آموزان از طریق جلسات ارزیابی که در طول سال تحصیلی با دانش ­آموزان برگزار می ­گردد، سنجیده می ­شود. هر سال تحصیلی در مدارس سوئیس در تمامی ایالت های این کشور به مدت 40 هفته طول می­ کشد و دانش ­آموزان ملزم به انجام تکالیف مدراس هستند. دانش ­آموزان در مدارس یاد می­ گیرند تا چگونه از توانایی های دانش خود استفاده نموده و بطور مستقل به انجام فعالیت های خود بپردازند.

مدارس بین المللی در سوئیس در 2023

همانطور که بیان نمودیم علاوه بر مدارس دولتی و خصوصی که در این کشور وجود دارد، مدارس بین المللی زیادی نیز در این کشور مشغول به فعالیت می­ باشند که تعداد آنها در سال 2023 به بیش از 40 مدرسه می­ رسد. دانش ­آموزان زیادی با مهاجرت به سوئیس قصد تحصیل در این مدارس را دارند. مدارس بریتانیایی طبق ساختار آموزشی در کشور بریتانیا آموزش های پایه را به دانش آموزان در مدارس سوئیس ارائه می­ نمایند.

این موضوع در رابطه با دیگر مدارس بین المللی در این کشور نیز صادق است. دانش ­آموزان در این مدارس به یادگیری 2 یا 3 زبان خواهند پرداخت، بطور مثال در مدرسه سوئدی در این کشور سه زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به دانش ­آموزان آموزش داده می­ شود. در ادامه توصیه می کنیم تا برای کسب اطلاعات تکمیلی در جهت مهاجرت بهتر است مقاله مهاجرت تحصیلی به سوئیس را نیز مطالعه نمایید.

بهترین مدارس بین المللی در سوئیس

مدارس بین المللی در کشور سوئیس از بهترین استانداردهای جهانی و آموزش عالی در میان کشورهای جهان برخوردار هستند. مدارس بین المللی که در کشور سوئیس هستند طبق سیستم های آموزشی در کشور خود به تدریس علوم پایه به دانش ­­آموزان می­ پردازند. هر چه جایگاه علمی و سطح آموزش در مدرسه ای که فرد در آن تحصیل می کند بهتر باشد، شانس موفقیت وی در آینده بهتر خواهد شود. این مسئله با توجه به این که اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر سوئیس مثل دانشگاه ژنو، دانشگاه زوریخ و غیره بسیار رقابتی است. از جمله بهترین مدارس بین المللی در سوئیس در سال 2023 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین مدارس بین المللی در سوئیس در سال 2022زبان تدریسگروه سنیشهریه سالانه به فرانک سوئیس
Institut Montana Zugerbergانگلیسی و آلمانی6 تا 18 سالCHF27700 تا CHF31200
Lakeside School – Horgenانگلیسی و آلمانی3 تا 12 سالCHF23160 تا CHF26040
International School Zurich Northانگیسی3 تا 18 سالCHF24000 تا CHF29000
Hull’s Schoolانگلیسی14 تا 18 سالCHF29600 تا CHF30700

نحوه اخذ پذیرش از مدارس سوئیس

جهت اخذ پذیرش ایتدا باید از بین گزینه های مناسب مدرسه ی مورد نظر را انتخاب نمود، سپس برای وقت مصاحبه با مدیر مدرسه وقت رزرو نمود این مرحله جهت سنجش توانمندی و سطح زبان دانش آموز می باشد و  پس از اخذ تائیدیه از مدرسه پذیرش رسمی صادر می شود و باید شهریه را به حساب مدرسه واریز نمود. بهترین زمان برای اقدام به پذیرش ماه فوریه تا آوریل و عمدتا شروع مدارس از ماه آگوست است. مراحل صدور ویزای تحصیلی سوئیس دارای پیچیدگی ها و موانعی است که قبل از اقدام باید برای آن برنامه ریزی و آمادگی  لازم را کسب نمود.

آموزش در مدارس بین المللی سوئیس

مدارس بین المللی در سوئیس علاوه بر آمورش دروس پایه، دانش ­آموزان را با فرهنگ کشورهای مختلف در جهان آشنا می­ نمایند. زیرا دانش ­آموزان این مدارس را دانش ­آموزانی از سایر کشورها تشکیل می­ دهند. همچنین دانش ­آموزانی که بخشی از دوره های تحصیلی خود را در کشور مبدأ خود آغاز نموده اند، می­ توانند ادامه تحصیلاتشان را در این مراکز سپری نمایند.

مدارس بین المللی در سوئیس یکی از بهترین مدارس بین المللی در کشورهای اروپایی محسوب می شوند. لذا طبیعتا شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی از این کشور نیز به نسبت سایر کشورها دشوارتر خواهد بود. در عین حال در صورتی که می خواهید اطلاعاتتان را در این خصوص تکممیل نمایید بهتر است مقاله تحصیل در سوئیس را نیز مطالعه نمایید.

مدارکی که از سوی این نوع مدارس ابتدایی در سوئیس برای دانش ­آموزان صادر می ­گردد، مورد تأیید تمامی کشورهای جهان می­ باشند. والدین زیادی تمایل دارند تا فرزندانشان به تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس بپردازند. زیرا همانطور که بیان نمودیم این مدارس از کیفیت های آموزشی بسیار بالایی برخوردار بوده و مدارک این مدارس در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده اند و دانش ­آموزان به راحتی می­ توانند در دانشگاه های دیگر کشورها به تحصیل بپردازند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند و مفتخر به راهنمایی تمامی عزیزان جهت تحصیل در دانشگاه های سوئیس می ­باشند.

4.7/5 - (12 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مدارس ابتدایی در سوئیس

  1. عیسی گفت:

    سلام.امکان مهاجرت با ویزا خانوادگی وجود داره!؟ و بازار کار و‌درآمدش برای ایرانیا چط.ره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب اواع راه های مهاجرت مانند تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و … امکان پذیر هست و سوئیس کشور اقتصادی میباشد قطعا اگر شرایطتون خوب باشه میتونید به کار برسید، برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *