ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی صربستان

مدارس ایرانی صربستان

مهاجران ایرانی ممکن است تمایل داشته باشند تا شرایط تحصیل فرزند خود در مدارس ایرانی صربستان را فراهم آورند. در حال حاضر صربستان یکی از بهترین کشورهای اروپای مرکزی است که ایرانیان زیادی در آن سکونت دارند. بسیاری از ایرانیان تمایل دارند تا فرزند خود را در جامعه ایرانی و با همان فرهنگ حفظ کنند و به همین دلیل است که شرایط تحصیل وی در مدارس ایرانی را جستجو می کنند. صربستان یکی از کشورهایی است که می تواند به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور، شرایط تحصیل ایرانیان را فراهم کند و دانش آموزان می توانند در مدارس ایرانی این کشور به تحصیلات خود در سطح مدرسه ادامه دهند. در این مسیر مزایا و معایب فراوانی وجود دارد که هر یک در جایگاه خود می تواند از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد.

باید به این نکته اشاره کرد که اکثر مدارس ایرانی در خارج از کشور در مسیر سراشیبی قرار دارند و تعداد دانش آموزان آن ها به صورت قابل توجهی در حال کاهش است و این مسئله سبب شده است تا بسیاری از افراد نتوانند امکان دسترسی به این مدارس را به دست آورند. در کشوری مانند صربستان که تعداد ایرانیان کمتر است، احتمال دسترسی به مدارس ایرانی نیز به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند. با همه این تفاسیر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی صربستان پرداخته و به پرسش های کلیدی در این زمینه پاسخ گفته اند.

  • شرایط تحصیل در مدارس دولتی صربستان چگونه است؟
  • آیا مدارس صربستان برای تحصیل دانش آموزان ایرانی مناسب است؟
  • مدارس ایرانی مهم در کشور صربستان کدامند؟
  • چگونه می توان در مدارس ایرانی صربستان تحصیل کرد؟
  • هزینه تحصیل در مدارس ایرانی این کشور چقدر است؟

انتخاب مدارس ایرانی یا دولتی در صربستان

زمانی که فردی به همراه اعضای خانواده خود به صربستان مهاجرت می کند، یک دغدغه اساسی خواهد داشت و آن نیز فراهم کردن شرایط تحصیل فرزندان در کشور مقصد است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که حجم مهاجرت ایرانیان به صربستان بسیار کمتر از کشورهای مطرح اروپایی است اما همچنان درصد قابل توجهی از جامعه مهاجران در این کشور را ایرانیان تشکیل می دهند.

اولین گزینه ای که برای این دسته از افراد وجود دارد، تحصیل در مدارس دولتی صربستان است ولی باید در نظر داشت که تحصیل در این آموزشگاه ها صرفا به زبان صرب انجام می شود و به همین دلیل است که دانش آموزان ایرانی ممکن است در این مسیر دچار مشکل شوند. مدارس خصوصی صربستان نیز شرایط مشابهی دارند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد به راحتی بتواند این مدارس را برای خود انتخاب کند چراکه هزینه های تحصیل در آن نیز بیشتر از مدارس دولتی است.

گزینه دیگری که می توان برای تحصیل در مدارس صربستان به آن امید داشت، تحصیل در مدارس بین المللی در این کشور است که مدارس ایرانی نیز بخشی از آن را تشکیل می دهند. برخی از مهم ترین مزیت ها و معایب تحصیل در مدارس ایرانی صربستان عبارتند از:

مهم ترین مزیت ها و معایب تحصیل در مدارس ایرانی صربستان

معرفی دبستان ایرانیان بلگراد در صربستان

همانطور که اشاره شد، یکی از محدودیت های انتخاب مدارس ایرانی در صربستان آن است که دانش آموزان گزینه های محدودی برای تحصیل در این کشور خواهند داشت و به همین دلیل، مدرسه ایرانیان بلگراد، تنها دبستان موجود در این کشور است که دانش آموزان ایرانی می توانند آن را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

این مدرسه فعالیت خود را از سال 1376 در صربستان آغاز کرده است و یکی از مدارس دولتی در سطح صربستان برای ایرانیان به حساب می آید. افرادی که در این مدرسه تحصیل می کنند، نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت و تنها در دوره هایی که به صورت تکمیلی برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه باشد.

دبیرستان ایرانیان بلگراد از مدارس دولتی ایرانی در صربستان

دبیرستان ایرانیان بلگراد از مدارس دولتی ایرانی در صربستان

دانش آموزان مقطع دبیرستان نیز می توانند در مدرسه دولتی ایرانیان بلگراد به ادامه تحصیل در شاخه نظری بپردازند و این خود یکی از محدودیت هایی است که علاقمندان به گروه های هنر و انسانی با آن روبرو هستند. دانش آموزان در این دبیرستان با زبان صربی نیز آشنایی پیدا می کنند و به همین دلیل می توان تحصیل در این مدرسه را برای آن ها بسیار مفید دانست تا با جامعه صربستان نیز ارتباط بهتری برقرار کنند یا سال های بعدی تحصیل خود را در مدارس دولتی این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

این مدرسه از سال 1361 در صربستان فعال است و به همین دلیل در دسته مدارس با قدمت بالای ایرانی در اروپای مرکزی به حساب می آید. امکانات آموزشی و ورزشی این مدرسه بسیار کامل است و به همین دلیل می توان از این حیث نیز اطمینان داشت که این مدرسه ایرانی شرایط مناسبی برای تحصیل دارد. در صورتی که به دنبال مهاجرت به صربستان یا سایر کشورهای جهان همراه با خانواده خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *