ویزای تحصیلی

مدارس دولتی اسکاتلند

مدارس دولتی اسکاتلند

به علت سیستم متفاوت آموزشی در اسکاتلند، تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند به یکی از محبوب ترین موضوعات سال های اخیر بدل شده است و افراد از اقصی نقاط جهان با هدف ثبت نام فرزندان خود در این مدارس و اخذ اقامت اسکاتلند به مطالعه پیرامون این موضوع مبادرت می ورزند. اسکاتلند یکی از چهار کشور تشکیل دهنده بریتانیا است و برخلاف عموم مردم این کشور که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، درصد کمی از افراد بومی دارای زبان های منطقه ای مختص جغرافیای خود می باشند. بیش از 800 جزیره در اطراف اسکاتلند وجود دارند و اغلب مدارس دولتی برتر این کشور در شهرهای گلاسکو و ادینبورگ واقع شده اند.

در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است، قصد داریم به ضوابط تحصیل در مدارس دولتی این کشور مدرن بپردازیم.

  • بهترین مدارس دولتی اسکاتلند کدامند؟
  • تفاوت های موجود میان مدارس دولتی و خصوصی اسکاتلند در چه مواردی بروز می کند؟
  • محدودیت های تحصیل در مدارس این کشور چیست؟
  • بهترین راه برای رسیدن به سهمیه مدارس این کشور چیست؟
  • فرایند دریافت بورسیه از مدارس اسکاتلند چیست؟
  • مزایای تحصیل در مدارس دولتی این کشور کدامند؟
  • نحوه چیدمان تقویم آموزشی کشور اسکاتلند به چه شکلی است؟
  • نظام آموزشی اسکاتلند بر چه پایه هایی استوار است؟

تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند

نظام آموزشی مدون در اسکاتلند دارای تفاوت های عمده و بارزی با کشورهای همسایه ولز، انگلیس و ایرلند شمالی می باشد؛ اگرچه بسیاری از کشورهای اروپایی پیرو خط مشی انگلیس در این زمینه می باشند، اسکاتلند به دلیل استقلال سیاسی سال های پیشین خود و تابعیت از برخی قوانین و آموزش های سنتی شیوه ای متفاوت را در این زمینه اتخاذ کرده و تا حد بسیار زیادی نیز موفق بوده است. مدارس دولتی اسکاتلند به ارائه آموزش از طریق شیوه های مدرن دنیا به دانش آموزان پرداخته و علاوه بر دروسی چون علوم اجتماعی، ریاضیات، علوم فناوری و زبان ثانویه به آموزش مهارت هایی از قبیل ارتباط جمعی، کار گروهی و رشد و نمو توانایی های فردی در شاخه های ورزشی و هنری چون موسیقی و نمایش می پردازند.

اگرچه حضور کودکان در مهدکودک های اسکاتلند اجباری نمی باشد، نظام آموزشی این کشور آغاز تحصیل از مدرسه را سن 3 سال و در بدو ورود به مهدکودک تعیین نموده است. مهد کودک های اسکاتلند در دو طبقه دولتی و خصوصی به پرورش کودکان از سن 3 الی 5 سال می پردازند. با افزایش سن و تسلط کافی بر زبان انگلیسی، کودکان آماده ورود به دبستان شده و به مدت 7 سال در مدارس دولتی، خصوصی، شبانه روزی و مدرسه های کاتولیک که زیر نظر کلیسا بوده و علوم دینی را آموزش می دهند، به تحصیل می پردازند. دانش آموزان از سن 12 الی 16 سال با انتخاب شاخه مورد نظر خود در بدو ورود به دبیرستان، طی مدت 4 سال به یادگیری پیشرفته دروس مرتبط می پردازند و در نهایت گواهی تحصیلی اسکاتلند تحت عنوان SCE را اخذ می نمایند.

تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند

نظام آموزشی اسکاتلند

مدارس دولتی اسکاتلند دارای امکانات آموزشی فراوانی چون کتابخانه های بزرگ و مجهز، سالن های اجتماعات و آمفی تئاتر و زمین های ورزشی متعدد هستند؛ کادر آموزشی متخصص و مجرب حاضر در مدارس دولتی برتر اسکاتلند موجب شده تا درصد قابل توجهی از این دانش آموزان به سهولت وارد دانشگاه های معتبر شده و به تحصیل در رشته موردنظر خود بپردازند. همچنین مدرسه های خصوصی واقع در شهرهای اصلی و بزرگ اسکاتلند با بهره گیری از معلم های متخصص در هر شاخه و کلاس های درس با ظرفیت حداکثر 30 نفر به ارائه کیفیت ممتاز آموزش در ازای دریافت شهریه بیشتر از خانواده ها می پردازند. بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل عبارتند از داندی، آبردین و گلاسکو که با توجه به امکان دریافت ویزای همراه و سکونت در این شهرها، بسیاری از خانواده ها اقدام به اخذ اقامت دائم اسکاتلند می نمایند.

مدارس دولتی اسکاتلندمدارس خصوصی اسکاتلند
Boroughmuir High SchoolGlenalmond College
The Royal High SchoolCraigholme School
Firrhill High SchoolGeorge Watson’s College
St Augustine’s R.C. High SchoolStewart’s Melville College

ویژگی های تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند

به رغم وجود تفاوت های موجود میان سیستم آموزشی کشورهای اسکاتلند و انگلیس، دانش آموزان پس از سپری کردن دوره اجباری 12 ساله تحصیل در مقاطع متوسطه و دبیرستان در آزمون GCSE شرکت می نمایند که نمونه ای از آزمون به عمل آمده در کشور انگلیس است. این آزمون از 8 درس اصلی ارائه شده در 4 سال پایانی تحصیل افراد گرفته می شود و نمره قبولی در آن 3 می باشد؛ شایان ذکر است که بالاترین نمره 1 بوده و اشخاصی که به هیچ یک از سوالات پاسخ نداده باشند نمره 7 را دریافت می نمایند. با قبولی در این آزمون دانش آموزان مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و می توانند وارد بازار کار کشور اسکاتلند گردند.

 

علاقه مندان به تحصیل تا 18 سالگی و ورود به دانشگاه با شرکت در دوره های پیشرفته، درصورتیکه در امتحان پایانی نمره A، به معنای کسب 70% از نمره، را اخذ نمایند، مدرک معتبر CSYS را دریافت می کنند.

ساعات تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند

یکی از اصلی ترین مباحثی که متقاضیان تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند باید به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند، ساعات تحصیل در اسکاتلند در این مدارس می باشد. زیرا بدون داشتن اطلاعات کافی در این خصوص با چالش های متعددی در طول تحصیل در این مدارس مواجه خواهید شد. به طور کلی دانش آموزان اسکاتلندی در مدارس دولتی این کشور معمولا صبح ها به مدرسه می روند. کلاس ها نیز در این مدارس بین ساعت 8 تا 8:30 صبح شروع می شوند.که می توانند تا ساعات 12 ظهر تا 1:30 بعد از ظهر نیز ادامه پیدا کند. با این حال مدارس دولتی اسکاتلند طی سالهای اخیر شروع به ارائه روزهای طولانی تر کرده اند. در برخی از مدارسی دولتی اسکاتلند، ساعات اضافی را می توان برای انجام تکالیف یا شرکت در فعالیت های مختلف فوق برنامه استفاده کرد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند

مزایای تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند

اسکاتلند یکی از کشورهای توسعه یافته حال حاضر جهان بوده و تحصیل در مدارس این کشور مزیت های فراوانی همچون آشنایی با فرهنگ های گوناگون، یادگیری به زبان انگلیسی، دریافت مطالب با کیفیت بسیار بالا و برخورداری از امکانات و تکنولوژی های روز دنیا را به همراه خواهد داشت. هزینه تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند بسیار معقول بوده و اغلب کلاس های درس مختلط می باشند. امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده های دانش آموزان و ارائه کتب درسی به صورت رایگان از طرف مدارس از دیگر نکات مثبت تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند می باشد.

اگرچه در قرون وسطی مدارس اسکاتلند تحت سیطره کلیساها بوده و با اوامر افراد مذهبی اداره می شدند، از قرن 16 تاکنون جوی سکولار بر نظام آموزشی این کشور حاکم شده است. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ همکاران مجرب و زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات بیشتر شما عزیزان درباره چگونگی تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند و قوانین و ضوابط آن می باشند.

سوالات متداول در باب مدارس دولتی اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص مدارس دولتی اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل در مدارس دولتی اسکاتلند برای اتباع کشورهای خارجی رایگان است؟ بله، روند تحصیل اتباع کشورهای خارجی در مدارس دولتی اسکاتلند به صورت رایگان صورت می گیرد.
  • شرایط پذیرش در مدارس دولتی اسکاتلند برای اتباع کشورهای خارجی چگونه است؟ به طور کلی شرایط پذیرش اتباع کشورهای خارجی در مدارس دولتی اسکاتلند به نسبت سایر مدارس این کشور سختگیرانه تر می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *