ویزای تحصیلی

مدارس دولتی اکوادور

مدارس دولتی اکوادور

مدارس دولتی اکوادور محل تحصیل غالب دانش آموزان این کشور است چرا که مدارس دولتی در این کشور شهریه بیشتری از دانش آموزان دریافت می کنند. اکوادور کشوری در حال توسعه با بیش از 17 میلیون نفر جمعیت است. در واقع از آن جایی که اکوادور کشور به شدت فقیری است که 35% جمعیت آن زیر خط فقر هستند و حدود 17% نیز تقریبا فقیر و جزو اقشار آسیب پذیر این کشور به حساب می آیند، برای مردم این کشور تحصیلات رایگان یا ارزان اهمیت زیادی دارد. همچنین در اکوادور فقر در نواحی روستایی بسیار شدیدتر و جدی تر از نواحی شهری است. اکوادور کشوری در شمال غربی قاره آمریکای جنوبی است که با کلمبیا در شمال و پرو در شرق و جنوب هم مرز است و در غرب به اقیانوس آرام ختم می شود.

در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مدارس دولتی اکوادور در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردیده و به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • سیستم مدارس دولتی و خصوصی اکوادور چطور است؟
  • هزینه تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی اکوادور چقدر است؟
  • امنیت اکوادور چه میزان است؟
  • هزینه زندگی در اکوادور ماهیانه چقدر است؟

سیستم آموزشی در مدارس اکوادور

اقتصاد اکوادور به شدت وابسته به نفت و کشاورزی است در نتیجه فرصت های شغلی در این کشور برای مهندسان، فیزیکدانان و غیره وجود ندارد یا بسیار کم است. همین مسئله هم از جمله دلایل متعددی شده است که معمولا کسی به فکر مهاجرت به اکوادور نباشد چرا که هدف افراد از مهاجرت ارتقای سطح زندگی است. با این وجود ممکن است برخی افراد نسبت به زندگی در کشور اکوادور کنجکاو باشند. سیستم آموزشی در اکوادور به شرح ذیل است:

مقطع آموزشیپایهسنتعداد سالتوضیحات
ابتداییکلاس اول تا ششم6 تا 12 سال6اجباری و رایگان (برای تمامی دانش آموزانی که شهروند اکوادور هستند و 6 تا 14 سال سن دارند)
راهنماییهفتم تا دوازدهم12 تا 18 سال6تقسیم می شود به 2 دوره 3 ساله
کالج2آموزش مهارت های عملی
دانشگاهکارشناسی4سیستم آموزش عالی در اکوادور که شبیه سیستم آموزشی دانشگاه های سایر کشورهای آمریکای لاتین است
دانشگاهکارشناسی ارشد2
دانشگاهدکتری3 تا 6 سال

مدارس دولتی اکوادور در مقطع ابتدایی

قانون اساسی اکوادور بیان می دارد تمامی دانش آموزان باید مدرسه بروند و برای 9 سال به صورت رایگان تحصیل کنند. اگرچه ثبت نام در دوره های ابتدایی از سوی 95% دانش آموزان اکوادوری انجام می شود حدود 25% آن ها تا سال پنجم ابتدایی ترک تحصیل می کنند. در خصوص تعداد دقیق مدارس در اکوادور آمار دقیقی در دست نیست اما گفته می شود حدود 1088 مدرسه ابتدایی در این کشور وجود دارد و با توجه به کم بودن تعداد معلم ها و کلاس های درسی، تقریبا در هر کلاس 1 معلم به حدود 63 دانش آموزان آموزش می دهد. لازم به ذکر است این شرایط تقریبا در تمامی کلاس های دوره ابتدایی، یعنی از اول تا ششم، وجود دارد.

مدارس دولتی اکوادور در مقطع ابتدایی

مدارس دولتی اکوادور در مقطع راهنمایی

سیستم آموزشی در اکوادور نسبتا خوب است و بیش از 100 مدرسه راهنمایی در این کشور وجود دارد. در مدارس راهنمایی تنها از پایه هفتم تا نهم تحصیل رایگان است؛ نتیجتا پس از اتمام پایه هفتم والدین باید برای تحصیل فرزندان خود حتی در مدارس دولتی شهریه پرداخت نمایند. پس از پایه نهم دانش آموزانی که تصمیم داشته باشند ادامه تحصیل دهند می توانند انتخاب رشته کنند؛ مثلا کامپیوتر، علوم انسانی، علوم تجربی و غیره را انتخاب نمایند.

در نهایت هم نوبت به دوره های کالج می رسد که دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می کند و مهارت های عملی مثل عکاسی، جوشکاری، مکانیک و غیره را به آن ها آموزش می دهند. البته در خصوص کالج های اکوادور اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما این موضوع مشخص است که کمک های بین المللی منجر شده است سطح این کالج ها نسبتا خوب باشد. هرچند روستاهای اکوادور که بسیار فقیر هستند از آموزش های کالج و دانشگاه غالبا محروم هستند. دانشگاه های اکوادور هم شرایط خوبی ندارند و رنکینگ بین المللی آن ها بسیار ضعیف است؛ به عنوان مثال دانشگاه سانفرانسیسکو د کوئیتو که در شهری به همین نام واقع شده است اگرچه جایگاه بسیار خوبی در خود کشور اکوادور دارد، در سطح بین المللی دانشگاه ضعیفی به شمار می رود. این دانشگاه سال 1988 به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در اکوادور تاسیس شد.

شهریه مدارس خصوصی و مدارس دولتی اکوادور

همان طور که اشاره شد تا انتهای پایه نهم، تحصیل در مدارس دولتی اکوادور رایگان است. این سیستم به این دلیل ایجاد شده است که والدین اکوادوری مانع از تحصیل فرزندانشان نشوند. با این وجود قشر معدودی در اکوادور ثروتمند هستند و ترجیح می دهند فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام کنند تا از سطح آموزشی بهتری بهره ببرند. همچنین خارجی هایی که در این کشور زندگی می کنند چاره ای ندارند جز این که مدارس بین المللی اکوادور را برای فرزندان خود انتخاب کنند. شهریه مدارس خصوصی اکوادور در سال 2022 سالیانه بین 2000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) می باشد. تعدادی از مدارس بین المللی در اکوادور عبارت هستند از:

  1. American School of Guayaquil
  2. Inter-American Academy of Guayaquil
  3. Deutsche Schule (German School) Guayaquil
  4. Academia Cotopaxi American International School of Quito
  5. (Colegio Americano de Quito (American School of Quito
  6. Alliance Academy International of Quito
  7. Colegio Internacional SEK Los Valles
  8. British School of Quito
  9. (Lycée franco-équatorien La-Condamine (the French School of Quito

هزینه زندگی و امنیت در اکوادور

ناامن ترین بخش اکوادور نیز مرزهای شمالی آن با کشور کلمبیا است که کارتل های مواد مخدر رفت و آمد دارند. البته هزینه زندگی در این کشور پایین است و برای یک نفر بین 350$ تا 600$ (دلار آمریکا) خواهد بود که بسیار پایین تر از ایالات متحده آمریکا و کانادا می باشد. منتهی با توجه به سطح پایین امنیت، کمی فرصت های شغلی و فقر بالا، تحصیل در اکوادور به افراد پیشنهاد نمی شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مدارس دولتی اکوادور در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *