ویزای تحصیلی

مدارس دولتی شیلی

مدارس دولتی شیلی

مدارس دولتی شیلی برای تحصیل کسانی است که پاسپورت این کشور را دارند یا از قبل به نحوی اقامت قانونی نوع D آن را به دست آورده اند. شیلی کشوری وسیع در آمریکای جنوبی است که با بولیوی، پرو و آرژانتین همسایه و هم مرز می باشد. همچنین لازم به ذکر است که در مقایسه با غالب کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، مکزیک، کلمبیا و غیره، شیلی امن تر است هم به لحاظ اقتصادی و هم اجتماعی. در خصوص امنیت اجتماعی در شیلی ذکر این نکته ضروری است که پس از کانادا، شیلی کم ترین تعداد قتل را در بین کشورهای قاره آمریکا دارد؛ البته ذکر این نکته ضروری است که در مقایسه با کشورهای اروپایی از جمله لهستان، هلند، سوئد، آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک و غیره، شیلی کشور امنی به حساب نمی آید.

با این وجود اقتصاد روبه رشد و شرایط امیدوار کنند شیلی سبب گردیده است افراد زیادی به دنبال مهاجرت به شیلی باشند. از جمله گروه هایی که شیلی را برای اقامت انتخاب کرده اند پناهندگانی هستند که از ونزوئلا عازم شیلی شده اند. البته سایر کشورهای دنیا، یعنی کشورهای خارج از آمریکای لاتین، شانسی برای پناهنده شدن در شیلی ندارند و باید از طرق قانونی یعنی کار یا تحصیل اقدام کنند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مدارس دولتی شیلی طی سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه زندگی در شیلی چقدر است؟
  • نرخ تورم در شیلی در سال 2022 چقدر است؟
  • چه کسانی می توانند از این بورسیه استفاده کنند؟
  • محدودیت تحصیل در مدارس دولتی شیلی چیست؟
  • آیا شیلی از جهات مختلف از جمله امنیت، امکانات آموزشی، آینده شغلی و غیره کشور مناسبی برای تحصیل دانش آموزان است؟

سیستم آموزشی مدارس دولتی شیلی

حتی اگر کسی بدوا پاسپورت شیلی را نداشته باشد در صورتی که اقامت کاری این کشور را اخذ کند می تواند در نهایت درخواست دهد تا همسر و فرزندان زیر 18 سالش به وی ملحق شوند. در این حالت است که فرزندان وی امکان تحصیل در مدارس دولتی شیلی را خواهند داشت به شرطی که به زبان رسمی شیلی، یعنی زبان اسپانیایی، مسلط باشند. البته غالب افراد سعی می کنند به زبان اسپانیایی مسلط شوند و بعد برای اخذ اقامت شیلی اقدام کنند چرا که مدارس دولتی شیلی رایگان است اما برای تحصیل در مدارس بین المللی که زبان تدریس آن ها انگلیسی است لازم است هزینه پرداخت گردد. نظام آموزشی در شیلی به مقاطع ذیل تقسیم می گردد:

  • پیش دبستانی: کودکان تا 5 سال
  • ابتدایی: کودکان 6 تا 14 سال
  • دبیرستان یا هنرستان یا کار و دانش: نوجوانان 15 تا 18 سال
  • دانشگاه (آموزش عالی): برای شهروندان شیلی رایگان است

دانش آموزان همچنین باید ماهانه هزینه زندگی در شیلی را نیز مد نظر داشته باشند. در شیلی متوسط هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره بین 1800$ تا 2200$ (دلار آمریکا) می باشد. زندگی تک نفره در شیلی نیز بستگی به سبک زندگی و شهر محل اقامت دارد اما در مجموع می توان این گونه بیان نمود که در ماه بین 650$ تا 900$ (دلار آمریکا) خواهد بود. البته یکی از نکات مثبت در خصوص زندگی در شیلی پایین بودن نرخ تورم در این کشور است. یعنی غالبا در طول زمان قیمت اجناس و خدمات مختلف در شیلی افزایش چشم گیری نخواهد داشت. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نرخ تورم در شیلی در سال 2019، 2020 و 2021 بیان شده است:

نرخ تورم در شیلی

جایگزین مدارس دولتی شیلی

برای تحصیل در مدارس دولتی شیلی از آن جایی که افرادی اجازه خواهند داشت که تابعیت یا اقامت این کشور را از قبل داشته اند، نیازی به اخذ ویزای مجدد نیست. از جمله مدارکی که برای ثبت نام لازم است نیز می توان به ترجمه رسمی ریز نمرات سال های پیشین تحصیل، پاسپورت یا اجازه اقامت قانونی والدین و فرزند در شیلی و بیمه دانش آموزی اشاره نمود. منتهی کسانی که صلاحیت لازم برای ثبت نام در مدارس دولتی را ندارند یا هنوز به زبان اسپانیایی مسلط نیستند می توانند در مدارس بین المللی شیلی تحصیل کنند. لازم به ذکر است در شیلی مدارس بین المللی شرایط و امکانات آموزشی بهتری دارند و شانس دانش آموزانی که در آن ها تحصیل کرده اند برای قبولی در دانشگاه های برتر بیشتر است. 8 تا از بهترین مدارس بین المللی در شیلی عبارت هستند از:

ردیفبرخی از بهترین مدارس بین المللی شیلیبازه سنیزبان تدریس
1The Southland School3 تا 18انگلیسی و اسپانیایی
2Chartwell International School3 تا 11انگلیسی
3Dunalastair3 تا 18انگلیسی و اسپانیایی
4Craighouse School4 تا 18انگلیسی و اسپانیایی
5Santiago Christian Academy3 تا 18انگلیسی
6SEK Chile International School3 تا 18انگلیسی و اسپانیایی
7Santiago College4 تا 18انگلیسی و اسپانیایی
8Lincoln International Academy2 تا 18انگلیسی و اسپانیایی

جایگزین مدارس دولتی شیلی

زندگی در شیلی پس از اتمام تحصیلات

با تحصیل در مدارس شیلی فرد باید وارد دانشگاه شود در غیر این صورت یا نمی تواند شغلی پیدا کند یا مشاغلی که برای وی فراهم است سطح درآمد بسیار کمی دارد. در واقع سطح تحصیلات از جمله مسائلی است که در غالب کشورهای دنیا از جمله شیلی بر میزان درآمد دریافتی افراد تاثیرگذار است. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های برتر شیلی که در سطح ملی و جهانی رتبه خوبی در رنکینگ های QS ،Time Higher Education و غیره داشته اند، امکان استخدام شدن برای افراد وجود خواهد داشت.

منتهی خارجی ها باید توجه داشته باشند لازم کار در شیلی تسلط به زبان اسپانیایی است چرا که غالب مردم زبان انگلیسی نمی دانند یا دانش آن ها در سطح مکالمه بسیار ساده است. البته در کل شرایط کاری در کشور شیلی خوب است چرا که در سال 2022 نرخ بیکاری در شیلی حدود 7% بوده است. در واقع شیلی تقریبا جزو بهترین گزینه هایی است که افراد علاقه مند به مهاجرت به آمریکای لاتین پیش روی خود دارند اما در مقیاس جهانی گزینه های بهتری در اروپا وجود دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مدارس دولتی شیلی توضیحاتی ارائه گشت که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مدارس دولتی شیلی

  1. علی پویانفرد گفت:

    با سلام و عرض ادب
    ایا امکان دریافت ویزای تحصیلی در مقطع دبیرستان در کشور شیلی وجود دارد ؟ با همراه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله ولی خب محدودیت های بیشتری داره که شامل پیدا کردن قیم و البته رضایت والدین در ایران هم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *