ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در لیختن اشتاین

رشته مدیریت بهداشت عمومی در لیختن اشتاین

رشته مدیریت بهداشت عمومی در لیختن اشتاین هر ساله ارائه نمی شود؛ چرا که جزو پرطرفدارترین ها نیست و دانشگاه های کمی هم دارد. لیختن اشتاین دارای دو دانشگاه بزرگ و موسسات آموزشی دیگر است. این دو دانشگاه برنامه های تحصیلی متفاوتی را برای دانشجویان داخل کشور و دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در آنجا هستند ارائه می دهند. سیستم آموزش عالی لیختن اشتاین توسط 2 دانشگاه با 14 برنامه تحصیلی ارائه شده است. علاوه بر این 6 برنامه لیسانس در 2 دانشگاه، 7 برنامه کارشناسی ارشد در 2 دانشگاه و 1 برنامه دکترا در 1 دانشگاه. لیختن اشتاین شرایط ویژه ای را برای کسانی که علاقه مند به اخذ مجوز اقامت هستند اعمال می کند. به عنوان مثال، شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا برای درخواست اجازه اقامت دائم باید حداقل 10 سال در لیختن اشتاین زندگی کنند و همچنین کار کنند.

زبان رسمی در لیختن اشتاین آلمانی است: لهجه المانی – که توسط اکثر لیختن اشتاینی ها صحبت می شود و با آلمانی استاندارد متفاوت است اما نزدیک به گویش هایی است که در مناطق همسایه مانند سوئیس و فورارلبرگ اتریش صحبت می شود. گویش آلمانی والسر – در تریزنبرگ صحبت می شود. انگلیسی به میزان کمتری استفاده می شود. این زبان به عنوان زبان اصلی برای ارائه دستورالعمل به دانشجویان آموزش عالی عمل می کند. در نتیجه، انگلیسی در لیختن اشتاین پیشرفت زیادی کرده است تا به محبوب ترین زبان دوم تبدیل شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در لیختن اشتاین چقدر است؟
  • ویزای تحصیلی لیختن اشتاین چگونه به دست می آید؟

درآمد کار با رشته مدیریت بهداشت عمومی در لیختن اشتاین

بهترین فرصت برای یافتن شغل در لیختن اشتاین یافتن شرکتی است که مایل به استخدام شما باشد. هنگامی که شرکت به شما شغلی پیشنهاد می دهد، آنها به شما در انجام مراحل کمک می کنند. مراحل مختلفی وجود دارد و کارها برای شهروندان سوئیسی ساده ترین است. متقاضیان تنها زمانی می توانند در لیختن اشتاین شروع به کار کنند که مجوز رفت و آمد برون مرزی به آنها داده شود. شهروندان سایر کشورها که در لیختن اشتاین کار می کنند نیز در لیختن اشتاین مشمول مالیات خواهند شد. پس از یافتن شغل در لیختن اشتاین، سوال بعدی این است که چگونه می توان برای هر گونه مجوزی که ممکن است مورد نیاز باشد، درخواست داد.

از جمله مشاغلی که در لیختن اشتاین بازار کار خوبی دارد با این که برخی از سال ها دانشگاه های لیختن اشتاین این رشته را تدریس نمی کنند می توان به مدیریت بهداشت عمومی اشاره نمود. در نمودار ذیل حدود درآمد رشته مزبور بیان شده اما علاوه بر این موضوع باید به یاد داشت که تعداد موقعیت های شغلی نیز که برای این حرفه در لیختن اشتاین وجود دارد فراوان است. حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین برای رشته مدیریت بهداشت عمومی طی سال 2022 در نمودار ذیل نشان داده شده است:

درآمد ماهانه رشته مدیریت بهداشت عمومی در لیختن اشتاین

کار دانشجویی در لیختن اشتاین

دانشجویانی که با اجازه اقامت کوتاه مدت در لیختن اشتاین زندگی می کنند، اجازه دارند تا 35% در طول ترم و 100% در تعطیلات ترم کار کنند. درخواست مجوز حداقل 14 روز قبل از اولین روز کار به اداره مهاجرت و گذرنامه ارسال می شود و متقاضیان تنها زمانی می توانند کار خود را در لیختن اشتاین آغاز کنند که مجوز رفت و آمد برون مرزی به آنها داده شود.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در لیختن اشتاین

از زمانی که قانون حاکم بر آموزش عالی در سال 1992 اجرایی شد، لیختن اشتاین دارای بخش آموزش عالی محدودی است. علاوه بر این، لیختن اشتاین با سوئیس، اتریش و بادن-وورتمبرگ (توبینگن) قراردادهایی دارد که به دانشجویان اجازه ورود رایگان به دانشگاه های این کشورها را می دهد؛ مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، لیختن اشتاین نرخ های شهریه معقولی را ارائه می دهد که معمولاً بیش از 4946CHF (فرانک سوئیس) در هر سال تحصیلی نیست و دانشگاه لیختن اشتاین به مرکزی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. پردیس، واقع در کارخانه سابق Spoerry، یک محیط ایده آل برای یادگیری، تحقیق و کار پروژه ای را به حدود 700 دانشجو در سال 2022 از سراسر جهان ارائه می دهد.

لیختن اشتاین نه تنها یکی از بالاترین سطوح دستمزد را در اروپا دارد، بلکه یکی از گران ترین کشورهای اروپا برای زندگی است و هزینه های زندگی مشابه کشورهای همسایه سوئیس است؛ درآمد متوسط ​​بین 3500CHF تا 9000CHF (فرانک سوئیس) در ماه بسته به بخش است؛ با انجام کار در لیختن اشتاین ضمن تحصیل شاید بتوان قدری از هزینه زندگی در این کشور را تامین نمود و همزمان با بازار کار این کشور نیز بیشتر آشنا شد.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در لیختن اشتاین

ویزای تحصیلی لیختن اشتاین برای دانشجویان مدیریت بهداشت

شهروندی لیختن اشتاین بسیار محدود است و به سختی به دست می آید؛ یکی از راه های اخذ شهروندی این است که حداقل 3 سال با ویزا در لیختن اشتاین زندگی کنید. بهترین راه ورود به این کشور نیز تحصیل در لیختن اشتاین می باشد و ویزای دانشجویی نیاز به مدرک ثبت نام در یک موسسه لیختن اشتاین، نامه بدون اعتراض از محل تحصیل شما در وطن شما و دعوت نامه دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده رشته مدیریت بهداشت عمومی در لیختن اشتاین معرفی گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *