ویزای کاری

معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان

معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان

اگر پزشک هستید و قصد مهاجرت به انگلستان برای کار، زندگی یا ادامه تحصیل را دارید، معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان فرایندی است که باید طی شود. قبل از هر چیز باید در شورای عمومی پزشکی انگلستان ثبت نام کنید و پس از اینکه مدرکتان ارزشیابی و تایید شد، به شما مجوز فعالیت داده می شود. معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان (MLA) مستلزم یک فرایند ارزشیابی 2 مرحله ای است که نیاز به ارائه توضیحات تکمیلی دارد. بدون دریافت مدرک معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان، امکان کار یا ادامه تحصیل در این کشور برای متقاضیان وجود نخواهد داشت. در صورت همراهی با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، شما را با شرایط اولیه معادل سازی مدرک پزشکی آشنا خواهیم کرد.

  • آیا مدرک پزشکی ایرانیان در انگلستان اعتبار کافی دارد؟
  • شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در کشور انگلستان چیست؟
  • آزمون های معادلسازی مدرک پزشکی در کشور انگلستان چه شرایطی دارند؟
  • برای معادلسازی مدرک پزشکی در انگلستان به چه ویزایی نیاز است؟

معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان در 2023

مرحله اول در سال 2023 برای دانشجویان انگلیسی و دانش آموختگان خارجی رشته پزشکی یکسان است. یک برد آزمون که GMC (شورای عمومی پزشکی) منصوب کرده است، استانداردهای قبولی را تعیین و سوالات را طرح می کنند. برای اینکه مدرک پزشکی متقاضی در انگلستان ارزشیابی و معادل سازی شود، باید در آزمون PLAB (Professional and Linguistic Assessments Board) یا همان برد ارزیابی حرفه ای و زبانی شرکت کنند.

برای دانشجویان رشته پزشکی در انگلستان، مدارس تاریخ آزمون را تعیین می کنند و برگه آزمون برای آن ها به مدرسه فرستاده می شود. این برگه ها برای کشورهایی که GMC در آن ها شریک دارد، فرستاده می شود. در نتیجه برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور فیزیکی در کشور انگلستان ندارید. این آزمون ها قرار است در آینده برای تمام شرکت کنندگان کامپیوتری شود.

مرحله دوم در معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان، ارزیابی مهارت های بالینی و حرفه ای است. برای دانشجویان پزشکی انگلستان، دانشگاه ها ارزیابی بالینی و حرفه ای را انجام می دهند. شرایط این ارزیابی ها باید تامین شوند تا دانشجو نمره قبولی دریافت کند. همین شرایط برای دانش آموختگان خارجی رشته پزشکی که درخواست معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان را دارند، صادق است.

اطلاعات بیشتر در مورد آزمون PLAB در انگلستان

آزمون PLAB (برد ارزیابی حرفه ای و زبانی) برای این است که ثابت شود پزشک متقاضی دانش و توانمندی کافی برای فعالیت پزشکی در کشور انگلستان را دارد. آزمون PLAB دو بخش برگزار می شود:

  1. PLAB 1
  2. PLAB 2

بدون قبولی در PLAB 1 امکان شرکت در PLAB 2 را نخواهید داشت. توجه داشته باشید که برای شرکت در این آزمون و معادل سازی مدرک پزشکی در کشور انگلستان باید سطح زبان شما حداقل آیلتس 7 باشد و مدرک زبان را نیز باید الزاماً ارائه کنید. مدرک دیگری که برای مهارت زبان انگلیسی قابل قبول است، آزمون انگلیسی حرفه ای یا OET است.

همانطور که گفته شد، برای گذراندن مرحله اول آزمون نیازی نیست در خاک انگلستان باشید. اما بسیاری از متقاضیان ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرده و بعد از اینکه وارد انگلستان شدند، در این 2 آزمون شرکت می کنند. اما این به معنای معادل سازی مدرک آن ها در انگلستان نخواهد بود. گام نهایی برای معادل سازی مدرک پزشکی در این کشور، ثبت نام در شورای عمومی پزشکی (GMC) است.

ثبت نام در شورای عمومی پزشکی انگلستان GMC

گام نهایی در معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان، ثبت نام در شورای عمومی پزشکی است. مدارک لازم برای ثبت نام در این شورا عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی
  • مدرک قبولی در PLAB
  • مدرک زبان انگلیس

پس از اینکه مدارک متقاضیان ارزشیابی و معادل سازی شد، به آن ها یک شماره نظام پزشکی داده می شود که می توان با آن کار خود را آغاز کنند. همچنین بعد از طی این فرایند و گرفتن شماره نظام پزشکی، می توان برای شرکت در دوره های تخصص پزشکی شرکت کنند. نه تنها برای شرکت در این دوره ها هزینه ای دریافت نخواهد شد، بلکه به متقاضیان حقوق نیز پرداخت خواهد شد.

ویزای پزشکان جهت معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان

ویزای پزشکان جهت معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان

پزشکان برای مهاجرت به انگلستان از3 نوع ویزا می توانند استفاده کنند که اطلاعات مربوط به آن در جدول زیر ارائه شده است:

نوع ویزاشرح
ویزای TIER 1 انگلستانبه شما به عنوان یک پزشک این امکان را می دهد که در سطوح غیر آموزشی در کشور انگلستان به دنبال کار باشید.
ویزای TIER 2 انگلستانزمانی به شما داده می شود که از انگلستان پیشنهاد شغلی داشته باشید.
ویزای TIER 5 انگلستانبه شما این امکان را می دهد که 2 سال در انگلستان فعالیت حرفه ای داشته باشید.

دریافت ویزای کاری انگلستان برای همه افراد الزامی است و در صورتی که فردی این ویزا را در اختیار نداشته باشد، قادر به ورود به انگلستان یا کار در این کشور نخواهد بود.

فعالیت شغلی به عنوان پزشک در انگلستان

توجه داشته باشید که برای فعالیت به عنوان یک پزشک، علاوه بر معادل سازی مدرک پزشکی در این کشور، به مجوز کار نیز احتیاج خواهید داشت. هنگامی که به دنبال کار می گردید، باید وضعیت خود را به درستی مشخص کنید: مجوز دارید، فقط ثبت نام کرده اید و یا هیچکدام. اگر ادعای شما با واقعیت سنخیت داشته باشد، مجرم به حساب خواهید آمد. به خاطر داشته باشید که همواره مشخصات و اطلاعات تماس خود را به روز کنید.

در هر سطح و با هر میزان تجربه ای که باشید، امکان کاریابی در کشور انگلستان برای افرادی که دارای حرفه خاصی هستند، وجود خواهد داشت. خوب است قبل از اینکه معادل سازی مدرک پزشکی خود را انجام دهید و در شورای عمومی پزشکی ثبت نام کنید، فرصت های شغلی را بررسی کنید. شایان ذکر است که اگر در فعالیت حرفه ای شما در رشته پزشکی وقفه ای طولانی افتاده باشد، این امکان وجود دارد که نتوانید به سادگی در این زمینه کار پیدا کنید.

تحصیل پزشکی در انگلستان در 2023

با توجه به این که معادل سازی مدرک بعضا دشواری های خاص خود را دارد، بسیاری افراد سعی می کنند جهت کار در انگلستان به عنوان پزشک، از همان ابتدا تحصیلات پزشکی را در این کشور بگذرانند. البته باید توجه داشت قبولی در دانشگاه های برتر انگلستان علاوه بر این دشوار است، خصوصا برای علاقه مندان به رشته پزشکی، بلکه خیلی گران قیمت هم خواهد بود. البته دانشجویان حوزه پادشاهی متحد یعنی UK و دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل پزشکی در انگلستان در سال 2023 سالانه تا 9500£ (پوند) پرداخت می نمایند. اما دانشجویان بین المللی که می خواهند پزشکی را در انگلستان بخوانند ابتدائا باید حداقل یک سال دوره A-level را بگذارنند و در آزمون ورودی شرکت کنند.

تحصیل در رشته پزشکی هم برای گروه مذکور سالانه ممکن است تا 35000£ (پوند) هزینه داشته باشد که میزان دقیق آن بستگی به دانشگاه دارد. هزینه زندگی در انگلستان نیز باید مدنظر افراد قرار گیرد که به شرح نمودار ذیل است:

هزینه زندگی در انگلستان طی سالهای اخیر

اگر تمایل به اطلاعات کامل در زمینه هزینه زندگی در انگلستان را دارید این مقاله می تواند کمک شایانی به درک درست از میزان هزینه های شما برای زندگی در این کشور نماید. انگلستان کشوری است که در آن سطح زندگی بالا و استانداردهای رفاه و تسهیلات اجتماعی قابل توجه است. به همین دلیل مقصد مهمی برای مهاجرت به شمار می آید. در حال حاضر دریافت ویزای کشور انگلستان برای بسیاری از ایرانیان دشوار است به همین دلیل توصیه می شود پیش از هر گونه اقدام قانونی، با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *