ویترین

مهاجرت به آندورا

مهاجرت به آندورا

مهاجرت به آندورا یکی از مسیرهایی است که می تواند منجر به دریافت اقامت یکی از کشورهای اروپایی شود که امتیازهایی را به همراه دارد. آندورا یکی از کشورهایی است که به ندرت مورد توجه ایرانیان قرار می گیرد اما می توان گفت که امتیازهایی در آن وجود دارد. افرادی که این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند، بیشتر نیروهای کار فصلی هستند که توانمندی کار در حوزه های مختلف را در اختیار دارند. زمستان های کم نظیر آندروا، آن را به موقعیتی جذاب برای مهاجرت و مسافرت تبدیل کرده است. آشنایی با مسیرهای مهاجرتی، می تواند این مسیر را بسیار هموار سازد. برای این که بتوان اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار داشته باشید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این موضوع اشاره خواهند کرد و اطلاعاتی را در این زمینه ارائه می کنند.

  • مزایای مهاجرت به آندورا چیست؟
  • مهم ترین مسیرهای مهاجرت به آندورا کدامند؟
  • از میان مسیرهای مهاجرتی به این کشور، کدام یک بهتر است؟
  • برای مهاجرت به این کشور چه هزینه هایی باید پرداخت شود؟

اطلاعاتی در رابطه با کشور آندورا

برای ورود بهتر به این کشور، بهتر است اطلاعات جامعی در رابطه با این کشور داشت. آندورا یکی از کشورهای خاص و کوچک اروپایی است که می توان آن را برای مقصد نهایی خود نیز استفاده کرد. برخی از مهم ترین اطلاعاتی که در این رابطه وجود دارد عبارتند از:

اطلاعات کلی درباره آندورا

افرادی که این کشور را برای خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که جمعیت کم می تواند چالش هایی را به همراه داشته باشد. یادگیری زبان کاتالانی در این کشور می تواند فرصت های زندگی بهتر در این کشور و همسویی با جامعه را فراهم آورد. افرادی که به صورت شهروند فعال (غیر توریستی) در این شکور زندگی می کنند، می توانند به صورت رایگان این زبان را یاد بگیرند.

مهاجرت به آندورا از طریق تحصیل

تحصیل در آندورا یکی از مسیرهایی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های محدودی در این کشور وجود دارد و شمار آن ها به 3 می رسد. دانشجویان تنها یک دانشگاه دولتی در دسترس خود خواهند داشت و 2 دانشگاه دیگر این کشور خصوصی هستند. تحصیل در دانشگاه های خصوصی هزینه های بیشتری به همراه دارد ولی باید در نظر داشت که جایگاه همه این دانشگاه ها چندان مناسب نیست.

برای مثال دسترسی به دوره های آموزش پزشکی فقط در رشته های پرستاری، مامایی و دندانپزشکی ممکن است. از طرف دیگر دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم کرده اند. شهریه ای که دانشجویان در این کشور پردخت می کند، ممکن است در دانشگاه های دولتی در حدود 1700€ (یورو) در سال باشد اما در دانشگاه های خصوصی تا 18000€ (یورو) در سال نیز افزایش می یابد.

دریافت ویزای تحصیلی آندورا

شرایط کار در آندورا

یکی دیگر از مسیرهای مهاجرتی به آندورا از طریق کار ممکن می شود. افرادی که این کشور را برای کار خود انتخاب می کنند، با چالش هایی روبرو هستند اما می توانند به درآمد مناسبی دست پیدا کنند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که به مانند اکثر کشورهای جهان، کارفرما در آندورا باید یک شغل را در این کشور به اشتراک بگذارد و پس از آن آن را در اختیار شهروندان خارجی قرار دهد. شهروندان غیر اروپایی تنها در صورتی می توانند در این کشور به فرصت کاری دست پیدا کنند که در آن زمینه حداقل 2 سال سابقه کاری داشته باشند.

شرایط بیکاری در اندورا به شرح زیر است:

تحولات نرخ بیکاری در آندورا

بیشترین نیروی کار خارجی در این کشور برای فعالیت های فصلی وارد این کشور می شوند. از طرفی نرخ پایین بیکاری باعث می شود تا دسترسی به مشاغل مختلف در این کشور میسر باشد. اکنون می توان به این نکته اشاره کرد که یک کارگر در این کشور در حدود 1500€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند. افرادی که تخصص داشته باشند، به راحتی می توانند درآمدی در حدود 3500€ (یورو) و بیشتر را نیز تجربه کنند. به افرادی که سالانه کمتر از 24000€ (یورو) درآمد دارند، مالیاتی تعلق نخواهد گرفت. 7 سال کار در آندورا منجر به دریافت اقامت دائم این کشور خواهد شد.

الحاق به خانواده در آندورا

پادشاهی آندورا این فرصت را به شهروندان خارجی می دهد که همراه با همسر و والدین خود در این کشور اقامت داشته باشند. البته باید در نظر داشت که راهکارهایی برای الحاق والدین نیز وجود دارد. برای این که فرد بتواند از ویزای همراه استفاده کند، باید یا شهروند این کشور باشد یا این که اقامت آن را در اختیار بگیرد. افرادی که می توانند از ویزای همراه در آندورا استفاده کنند عبارتند از:

  • همسر یا شریک رسمی زندگی
  • فرزندانی که در لحظه درخواست، کمتر از 25 سال سن داشته باشند
  • والدین در صورتی که به طور رسمی بازنشسته شده باشند
  • فرزندان وابسته به همسر از ازدواج های قبلی یا فرزندخواندگان

مهاجرت از طریق الحاق به خانواده به آندورا

سرمایه گذاری در آندورا

یکی از جذاب ترین مسیرهای مهاجرتی برای بسیاری از افراد، سرمایه گذاری در کشورهای ارزشمند جهان است. متقاضیان می توانند از خارج از این کشور و بدون نیاز به پرداخت مالیات، در این کشور سرمایه گذاری کنند. برای سرمایه گذاری از این طریق، باید 400000€ (یورو) سرمایه وارد این کشور کرد که گاهی از طریق خرید ملک نیز انجام می شود.

علاوه بر این، باید مراحل زیر را نیز انجام داد تا به اقامت این کشور و ویزای سرمایه گذاری دست پیدا کرد:

  • 50000€ (یورو) سرمایه گذاری بانکی برای نفر اصلی و 10000€ (یورو) برای هر فرد وابسته که در وزارت اقتصاد این کشور بلوکه می شود تا فرد به شهروندی آندورا برسد.
  • در طول 6 ماه پس از اجازه اقامت، فرد باید در املاک 350000€ (یورو) سرمایه گذاری کند. در صورت اقدام همراه با همسر 340000€ (یورو) و در صورت اقدام با فرزندان 330000€ (یورو)
  • فرد باید نشان دهد که 300% درآمد متوسط یک شهروند آندورایی را در اختیار دارد و به ازای هر فرد دیگر، 100% درآمد باید به آن اضافه شود. این مدرکی برای تمکن مالی فرد است.
  • فرد باید بیمه پزشکی خصوصی که در آندورا وجود دارد را برای خود انتخاب کند.
  • گواهی اجاره ملک در آندورا

نگاهی به شرایط مهاجرت به سوئد

مهاجرت از طریق توسعه بین المللی در آندورا

دولت آندورا به شهروندان خارجی اجازه می دهد تا یک اقامت غیر فعال در این کشور داشته باشند. باید در نظر داشت که در حال حاضر افرادی که حداقل 85% از سهام یک شرکت را در مسیر توسعه بین المللی در اختیار داشته باشند، می توانند به آندورا مهاجرت کنند. به افراد اجازه کار داده نمی شود مگر این که در حوزه فعالیت شرکت خود فعالیت داشته باشند. شرایط موجود در این مسیر عبارتند از:

  • در اختیار داشتن بیمه پزشکی
  • قرارداد اجاره یا خرید ملک در آندورا
  • سپرده ای به ارزش 50000€ (یورو) برای صاحب کسب و کار و 10000€ (یورو) برای هر فرد وابسته تا زمان اعطای شهروندی آندورا
  • ارائه گواهی های مرتبط با در اختیار داشتن تمکن مالی

افرادی که 20% از سهام یک شرکت یا بیشتر از آن را نیز در اختیار داشته باشند، می توانند به عنوان یک خویش فرما در این کشور اقامت داشته باشند. شرط اصلی آن است که فرد حداقل 183 روز در سال را در آندورا حضور داشته باشد. فرد همچنین باید 15000€ (یورو) به عنوان وثیقه نزد دولت آندورا بلوکه کند تا از این طریق بتواند اقامت خود را داشته باشد.

در صورتی که شما نیز به دنبال راهکارهای مهاجرتی به این کشور هستید یا کشورهای پیشرفته دیگری را برای خود مد نظر دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *