ویترین

مهاجرت به استونی

مهاجرت به استونی

مهاجرت به استونی به معنای نقل مکان به کشوری مبتکر و دیجیتالی است که پر از جنگل های زیبا، آبشارها و انگلیسی زبانان می باشد. استونی به سرعت به عنوان یک مکان عالی برای زندگی شهرت پیدا کرده است. استونی علیرغم جمعیت کم خود در صحنه جهانی بالاتر از وزن خود است و عضو فعال اتحادیه اروپا و بسیاری از سازمان های بین المللی است، به این معنی که مهاجران می توانند از یک شبکه تجاری و فرهنگی گسترده با کشورهای اسکاندیناوی، آلمان، بریتانیا، ایالات متحده و همچنین روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر بهره مند شوند. جامعه بین المللی در استونی در چند سال گذشته بیش از دو برابر رشد کرده است. بزرگترین گروه خارجی ها در استونی را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، افرادی که برای کار به این کشور می روند و همچنین خانواده های همراه آنها.

در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهاجرت به استونی را به طور کامل مورد بررسی قرار داده اند تا هموطنان عزیز قبل از مهاجرت به استونی و زندگی در این کشور اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنند. استونی فقط برای شرکت های نوپا و افراد متمایل به فن آوری نیست. این کشور بیش از 50% جنگل است و بیش از 2000 جزیره را در خود جای داده است. استونی یک فرصت فوق العاده برای مهاجرانی است که به دنبال یک ماجراجویی در فضای باز با سیگنال Wi-Fi قوی هستند. متقاضیان می توانند با بررسی راهنمای زندگی در استونی و مهاجرت به استونی ما متوجه شوند که چرا مهاجرت به این کشور در دو دهه اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

شرایط مهاجرت به استونی

استونی کشور کوچک بالتیک در شمال اروپا است و این کشور دارای ارتباطات عالی برای مسافران مکرر، معماری زیبای قرون وسطایی، چشم اندازی متمرکز بر فناوری است و کشوری عالی برای دوستداران طبیعت است. این کشور جمعیت بسیار کمی دارد، بنابراین افراد در حالی که می توانند به دوستان و فرهنگ پر جنب و جوش مراکز شهر نزدیک باشند، می توانند به راحتی در چند دقیقه خود را در بیابان یک جنگل زیبا بیابند. استونی به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، برخی از مسیرهای مهاجرت را با اروپا به اشتراک می گذارد. از زمان آزادی خود در سال 1991، استونی پیشرفت بزرگی در تثبیت خود به عنوان یک کشور آینده نگر با چیزهای زیادی برای ارائه به ساکنان داشته است.

بنابراین، واقعا زندگی در استونی چگونه است؟ خوب، اگر فردی قصد مهاجرت به استوانی را دارد، ممکن است قبلاً خوانده باشد که این کشور مکان فوق ‌العاده ‌ای برای بزرگ کردن کودکان است و آموزش در استونی واقعاً قوی است. اما چیزهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که بر زندگی روزمره تأثیر می گذارد.

ما برخی از جوانب مثبت و منفی مهاجرت به استونی و زندگی در این کشور را در زیر جمع آوری کرده ایم:

مزایای زندگی در استونیمعایب زندگی در استونی
هزینه زندگی معقولوجود شکاف بسیار مشهود بین ثروتمند و فقیر
استفاده گسترده از زبان انگلیسی توسط مردمهوای بسیار سرد در زمستان
محیط پاک و سازگار با محیط زیست و فضای در دسترس زیادزبان محلی بسیار سخت برای یادگیری
سیستم آموزش عالی و از پیشرفته ترین جوامع دیجیتالی دنیاپرداخت 20% مالیات بر درآمد
حمل و نقل عمومی رایگان برای ساکنینافزایش نسبی هزینه زندگی

ویزاهای مهاجرت به استونی

به عنوان یک جامعه آینده نگر و آنلاین، روند ویزا برای مهاجرت به استونی می تواند ساده باشد. با این حال، متقاضیان باید در انتخاب گزینه مناسب دقت کنند. انواع مختلفی از ویزاهای استونی بسته به ماهیت بازدید افراد وجود دارد.

این ویزا ها عبارتند از:

  • ویزای توریستی استونی
  • ویزاها و مجوزهای بلند مدت استونی
  • ویزای Digital Nomad استونی
  • ویزای Youth Mobility استونی
  • ویزای استارتاپی استونی
  • ویزای خانوادگی استونی

ویزاهای مهاجرت به استونی

مهاجرت به استونی و اخذ اقامت این کشور

در صورتی که متقاضیان اهل کشورهای زیر باشند می توانند بدون دریافت ویزا وارد خاک استونی شوند:

  • شهروندان اتحادیه اروپا
  • شهروندان منطقه اقتصادی اروپا
  • شهروندان سوئیس

با این حال، افرادی که می خواهند در استونی کار کنند، باید به عنوان مقیم استونی ثبت نام کنند. این افراد باید این کار را ظرف 3 ماه پس از ورود خود انجام دهند. شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و خارج از منطقه اقتصادی اروپا که به مدت بیش از 6 ماه به استونی مهاجرت می کنند به اجازه اقامت موقت نیاز دارند. افرادی که مجوز اقامت استونی را دریافت می کنند، قادر به کار قانونی در استونی و همچنین دریافت اقامت دائم با رعایت الزامات می شوند. برای بهره مند شدن از خدمات دولتی، افرادی که اقامت این کشور را کسب می کنند، ID کارت ویژه خود را دریافت می کنند. پس از پنج سال، متقاضیان می توانند برای اقامت دائم در استونی درخواست دهند.

شرایط مهاجرت به مجارستان

برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم، متقاضیان باید درآمد، محل اقامت و پوشش بیمه درمانی خود را نشان دهند و همچنین باید بتوانند به زبان استونیایی روان صحبت کنند.  شرایط کار در استونی، مانند هر جا، بسته به اینکه متقاضیان اهل کجا هستند، متفاوت است. افرادی که اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستند، می توانند بدون هیچ محدودیتی تا 3 ماه در استونی کار کنند. اگر قصد دارند برای مدت طولانی تری بمانند، فقط باید اقامت خود را ثبت کنند و یک کارت شناسایی معتبر (که همچنین یک شماره شناسه ایالتی یا Isikukood را در اختیار افراد قرار می دهد) دریافت کنند.

محل اقامت در استونی

چه افراد در حال اجاره یا برنامه ریزی برای خرید خانه در استونی باشند، شایان ذکر است که لیست ها همیشه به روشی که ممکن است به آن عادت داشته باشند طبقه بندی نمی شوند. به عنوان مثال، تعداد اتاق در یک ملک به اتاق خواب محدود نمی شود و در عوض شامل اتاق های نشیمن و پذیرایی نیز می شود. معمولاً افراد متوجه می شوند که مسکن در استونی نسبت به اقتصادهای بزرگتر مانند بریتانیا یا ایالات متحده آمریکا ارزان تر است.

شرایط مهاجرت به هلند

در نمودار زیر به میانگین هزینه اجاره آپارتمان در استونی اشاره شده است:

میانگین هزینه اجاره آپارتمان در استونی

برای کسب اطلاعات کامل تر از شرایط و هزینه های مهاجرت و اقامت در استونی متقاضیان می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *