ویترین

مهاجرت به لسوتو

مهاجرت به لسوتو

مهاجرت به لسوتو را می توان به صورت موقت یک شانس و به صورت دائم یک اشتباه ارزیابی کرد و دلایل مشخصی در این مسیر وجود دارد. لسوتو یکی از کشورهایی است که هم با مشکل بیکاری و هم با مشکلات اقتصادی دیگر دست و پنجه نرم می کند. این مسئله یکی از مهم ترین چالش هایی است که در مسیر مهاجرت باید به آن توجه داشت. بسیاری از افرادی که می خواهند این کشور را برای زندگی خود انتخاب کنند، بسیار محدود هستند. داده های آماری نیز به خوبی نشان می دهد که لسوتو بیشتر یک کشور مهاجر فرصت است تا این که میزبان مهاجران باشد. از سال 1988 تا کنون، همواره نرخ رشد منفی از طریق مهاجرت در لسوتو دیده می شود که این خود یک نکته قابل توجه است.

از سال 2019 و پس از شیوع کرونا در جهان، نرخ مهاجرت از این کشور نیز به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است اما هنوز نیز بیش از 1500 نفر در هر سال از جمعیت این کشور از طریق مهاجرت کم می شود. این بدان معنا است که تعداد مهاجران خارج شده از این کشور 1500 نفر بیشتر از ورودی ها بوده است. در طی اویل قرن 21 نیز این تعداد تا بیش از 25000 نفر نیز در یک سال رسیده است. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی روند مهاجرت به لسوتو به عنوان یک کشور آفریقایی خواهند پرداخت.

  • شرایط مهاجرت به لسوتو به طور کلی چگونه است؟
  • بهترین مسیرهای مهاجرتی به لسوتو کدامند؟
  • آیا لسوتو کشوری گران قیمت برای زندگی است؟
  • فرایند مهاجرت به لسوتو چه معایبی دارد؟

بررسی مزایا و معایب مهاجرت به لسوتو

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با مهاجرت به برخی از کشورها وجود دارد، امتیازهای بالای مهاجرت است. شرایط دریافت اقامت در آن کشورها می تواند ارزش بالایی داشته باشد. باید در نظر داشت که امتیازهای مهاجرت به برخی از کشورها، به صورت قابل توجهی بالاتر از معایب آن است. برخی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با زندگی در لسوتو وجود دارد عبارتند از:

  • رواج زبان انگلیسی
  • هزینه های کم زندگی
  • سطح درآمدی پایین نسبت به کشورهای همسایه
  • مشکلات کمبود آب
  • شرایط نامناسب آب و هوایی
  • شاخص های ضعیف کیفیت زندگی
  • هزینه های کم تحصیل
  • دانشگاه های با کیفیت تحصیل بسیار ضعیف
  • نرخ امنیت پایین
  • شاخص های اقتصادی ضعیف
  • نرخ بالای بیکاری
  • کمبود شغل های تخصصی
  • سهولت دریافت ویزا

در این شرایطی است که هر فرد باید بررسی کند که آیا تمایل دارد در چنین شرایطی به کشوری مانند لسوتو مهاجرت کند یا خیر. همانطور که گفته شد، داده های آماری نشان می دهد که تمایل به مهاجرت به این کشور در سال های اخیر به حداقل خود رسیده است. نمودار زیر، نسبت مهاجرت ها به لسوتو و مهاجرت ها از این کشور را نشان می دهد.

برایند مهاجرت به لستو

به همین دلیل است که می توان از این نمودار به عنوان یک عامل بازدارنده در مسیر مهاجرت به لسوتو استفاده کرد.

بررسی پروسه مهاجرت به لسوتو از طریق تحصیل

لسوتو یکی از کشورهایی است که کیفیت آموزش در آن بسیار پایین است. دانشگاه های آن نتوانسته اند رتبه مناسبی به دست آورند و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت که افراد زیادی تمایل داشته باشند که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در این شرایط است که به افراد توصیه می شود که به جای دریافت پذیرش از لسوتو، به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر باشند. شاید بتوان در قاره آفریقا نیز به راحتی 10-15 گزینه بهتر از لسوتو را پیدا کرد.

بررسی پروسه مهاجرت به لسوتو از طریق تحصیل

با این وجود برای این که بتوان مهاجرت تحصیلی به این کشور را طی کرد، باید ابتدای امر، یک پذیرش از دانشگاه های این کشور دریافت کرد. محدودیت هایی که در این مسیر وجود دارد محدود است و نمی توان آن ها را یک مانع بزرگ دانست. حتی تمکن مالی برای تحصیل در این کشور سنگین نیست ولی این ها امتیاز به حساب نمی آید.

روند مهاجرت به کانادا برای شهروندان ایرانی

فرایند کار در لسوتو برای شهروندان خارجی

نرخ بیکاری در این کشور به صورت فزاینده ای رو به رشد است. باید به این نکته اشاره کرد که بیش از 25% از شهروندان این کشور بیکار هستند. این یک مسئله تکان دهنده به حساب می آید. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، ورود به این کشور برای کار نیز ساده نیست. اگرچه نیروی کار متخصص در این کشور بسیار محدود است، اما فرصت های شغلی تخصصی نیز در این کشور بسیار کم است.

روند کم نظیر مهاجرت به آلمان

به طور کلی در حالی که کشورهای با کیفیت زیادی در جهان وجود دارد، مهاجرت به لسوتو نمی تواند چندان معقول باشد. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره داشت که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گزینه های متعددی برای تحصیل در نظر دارند، همچنین امکان ایجاد کار در خارج از کشور را نیز می توانند برای بسیاری از افراد فراهم آورند. در صورتی که به فکر سرمایه گذاری در خارج از کشور هستید نیز می توانید از توانمندی های ایشان بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *