ویترین

مهاجرت به لبنان

مهاجرت به لبنان

مهاجرت به لبنان موضوعی است که به نسبت گذشته، کمتر و کمتر مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل نمی توان آن را بسیار جدی تلقی کرد. در  شرایط کنونی، این مسئله به وضوح پیدا است که شرایط اقتصادی در سال های اخیر منجر به کاهش تمایل به مهاجرت به این کشور شده است. داده های آماری منتشر شده در بانک جهانی نیز به وضوح این مسئله را تایید می کند که لبنان دیگر مقصد مناسبی برای زندگی به حساب نمی آید. بسیاری از شهروندان کشورهای عربی برای زندگی خودبه لبنان مهاجرت می کردند ولی امروزه شرایط به طور کامل متفاوت از گذشته شده است. در این شرایط است که باید بیش از گذشته در این رابطه تفکر کرد.

بسیاری از افراد برای این که مقصد نهایی زندگی خود را انتخاب کنند، تحقیقات گسترده ای انجام می دهند. این مسئله بسیار حیاتی است. باید در نظر داشت که در حال حاضر امتیازهای انتخاب لبنان برای زندگی روز به روز ضعیف تر از گذشته می شود و این موضوع را نباید به سادگی دور از نظر قرار داد. شاخص های اقتصادی می تواند در روند مهاجرت پذیری یک کشور تفاوت هایی را ایجاد کند و لبنان نیز به خوبی این مسئله را نشان می دهد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار بررسی خواهند کرد که چرا مهاجرت به لبنان نمی تواند مناسب باشد.

  • چرا لبنان دیگر مقصد مناسبی برای زندگی نیست؟
  • اصلی ترین دلایل مهاجرت به لبنان چیست؟
  • آیا لبنان مقصد مناسبی برای زندگی از نظر اقتصادی است؟
  • شرایط کار و تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • مزایای مهاجرت به لبنان چیست؟

بررسی دلایل مهاجرت به لبنان

عروس خاورمیانه لقبی است که به راستی به لبنان اعطا شده بود. امروزه اما شرایط به طور کلی تغییر کرده است و این مسئله دیگر حاکم نیست. شرایط اقتصادی لبنان به صورت قابل توجهی ضعیف شده است. همین مسئله منجر به افزایش مهاجرت ها از این کشور شده است. هنوز هم بسیاری از شهروندان خارجی به لبنان مهاجرت می کنند ولی در این شرایط تعداد خروجی ها بسیار زیادتر است. داده های آماری نشان می دهد که از سال 2020، نرخ بیکاری و تورم در این کشور به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در این شرایط، می توان نرخ مهاجرت به این کشور را مشاهده کرد.

بررسی نرخ خالص مهاجرت به لبنان

به خوبی می توان دید که تا سال 2017، لبنان یکی از کشورهای مهاجر پذیر جهان بوده است. از سال 1990 نیز تنها 2 سال نرخ مهاجرت به این کشور منفی اعلام شده است. در چنین شرایطی می توان دریافت که شرایط اقتصادی چگونه مهاجرت به این کشور را تحت تاثیر قرار داده است تا این که در سال 2023، تعداد مهاجرانی که این کشور را ترک کرده اند، به نسبت ورودی ها، 24568 نفر بوده است.

برنامه مهاجرت به انگلستان

فرایند تحصیل در لبنان

یکی از چالش هایی که بسیاری از علاقمندان تحصیل در خارج از کشور با آن روبرو هستند، شرایط دریافت ویزای تحصیلی است. لبنان به شهروندان ایرانی این امکان را می دهد که بدون نیاز به ویزا به این کشور وارد شوند. باید در نظر داشت که در صورت دارا بودن مدارک، چالشی در این رابطه برای شهروندان ایرانی وجود نخواهد داشت.

گروه کارشناسی در این کشور 3 تا 5 سال، بسته به رشته زمان لازم خواهد داشت. از طرف دیگر، کارشناسی ارشد در این کشور 2 ساله است و دکترای تخصصی از 3 تا 5 سال زمان لازم خواهد داشت. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که اکثر رشته های تحصیلی در این کشور به زبان های فرانسوی و انگلیسی ارائه می شوند. برخی از رشته ها نیز به زبان عربی ارائه می شوند. باید در نظر داشت که زبان تحصیل باید پیش از انتخاب رشته مورد توجه قرار گیرد.

فرایند تحصیل در لبنان

دانشجویان خارجی باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور سنگین است. شهریه دانشگاه در این کشور از حدود 5000$ (دلار) در سال شروع می شود. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که افراد به راحتی بتوانند این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

چند نکته که قبل از مهاجرت به لبنان باید دانست

باید نسبت به این نکته آگاهی به دست آورد که در لبنان شرایطی وجود دارد که نمی توان آن را مناسب زندگی و مهاجرت دانست. برخی از مهم ترین نکاتی که باید به آن ها اشاره داشت عبارتند از:

  • رواج بسیار اندک زبان انگلیسی
  • هزینه های بالای زندگی و اجاره ملک
  • عدم امکان کار همراهان در لبنان
  • شرایط مناسب دریافت ویزا
  • امکان دریافت ویزا برای همراه (خانواده و حتی راننده شخصی)
  • نرخ تورم بالای 250% در سال 2023
  • نرخ بیکاری بالای 14% در سال 2023

روند مهاجرت به اتریش برای ایرانی ها

به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که لبنان یکی از کشورهایی است که گذشته بسیار مناسبی داشته و امروز شرایط مناسبی را ندارد. در حال حاضر می توان گفت که گزینه های مناسب تری در نزد مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند آینده بهتری را برای شهروندان خارجی فراهم کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *