ویترین

مهاجرت به مالاوی

مهاجرت به مالاوی

مهاجرت به مالاوی به معنای اقامت در یک کشور نه تنها زیبا، بلکه همراه با هزینه های مناسب و فرصت های سرمایه گذاری بی شمار است. با خلیج ها و سواحل دریاچه مالاوی در فهرست یونسکو، 9 پارک ملی و ذخایر حیات وحش خیره کننده، مهاجران در مالاوی می توانند از زندگی شهری پر جنب و جوش با وسعت چشم اندازهای زیبا در آستانه خانه خود لذت ببرند. هزینه زندگی در مالاوی به صورتی است که به کیف پول مهاجران فشار نمی آورد و اگر افراد به دنبال یک زندگی ساده تر مبتنی بر ارزش های اجتماعی جذاب در این کشور باشند، نا امید نخواهند شد. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاهی دقیق تر به شرایط مهاجرت به مالاوی و همچنین زندگی در این کشور برای مهاجران خارجی می پردازند.

شرایط زندگی مهاجران در مالاوی

مالاوی پرجمعیت یکی از فقیرترین کشورهای جهان است، اما دوستانه و شامل مهاجران است. حدود یک پنجم زمین مالاوی را دریاچه گرمسیری مالاوی پوشانده است که در امتداد مرزهای آن با موزامبیک و تانزانیا قرار دارد. پایتخت مالاوی لیلونگوه است، بزرگترین شهر، اما بلانتایر رنگارنگ، قلب تجاری مالاوی، همچنین محل داغ مهاجران است. این کشور به طور کلی صلح آمیز و از نظر سیاسی با ثبات است و برای کسانی که به عنوان مهاجر در مالاوی زندگی می کنند، قطع برق و نبود کالاها و خدمات آشنا ممکن است بزرگترین چالش را ایجاد کند. به همین ترتیب، سرعت آرام و آرام مالاوی می تواند منبع ناامیدی برای هر کسی باشد که به زندگی در مسیر سریع عادت کرده است. جمعیت مالاوی به 21 میلیون نفر نزدیک می شود که 83% از مردم آن در مناطق روستایی زندگی و کار می کنند.


در نمودار زیر به طور دقیق تر به جمعیت مالاوی اشاره شده است:

جمعیت مالاوی

حدود 1 میلیون نفر در لیلونگوه، مرکز اداری مالاوی زندگی می کنند. این شهر ممکن است فاقد جذابیت تاریخی و فرهنگی بلانتایر باشد که زمانی  برترین شهر جهان  نامیده می شد، اما پایتخت دارای سهم مناسبی از کافه ها، رستوران ها، مغازه ها و بازارها، به علاوه اولین هتل پنج ستاره کشور، یک استادیوم 40000 نفری و پارک حیات وحش به مساحت 120 هکتار است. برای مهاجران مالاوی که در زمینه گردشگری کار می کنند، زندگی معمولاً در اطراف دریاچه مالاوی متمرکز است -، جایی که غواصی و ورزش های آبی یکی از سرگرمی های محبوب است.

روند مهاجرت به انگلستان

نحوه تبدیل شدن به یک مهاجر در مالاوی

مالاوی که به عنوان قلب گرم آفریقا شناخته می‌شود، از جوامع مهاجر خود استقبال می‌کند و این امر باعث می ‌شود خارجی‌ ها دوست ‌یابی و شبکه ‌های پشتیبانی ایجاد کنند. برای اکثر خارجی هایی که وارد مالاوی می شوند، ویزا لازم است و متقاضیان می توانند به صورت آنلاین از طریق سیستم ویزای الکترونیکی کشور درخواست دهند.

علاوه بر این، برای مهاجران مجوز اقامت در مالاوی نیز لازم است و گزینه های مختلفی در دسترس است که شامل موارد زیر می شود:

  • مجوز اقامت موقت مالاوی
  • مجوز اقامت تجاری مالاوی
  • مجوز اقامت دائم مالاوی

نحوه تبدیل شدن به یک مهاجر در مالاوی

مجوز اقامت موقت مالاوی برای بازدیدکنندگانی که دارای مجوز بازدیدکنندگان یا بازدید تجاری معتبر هستند و حداکثر 90 روز در کشور بوده اند، اما دلایل قانونی و موجهی برای ماندن در این کشور دارند. مجوز اقامت تجاری مالاوی یا BRP برای کسانی که می خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند یا حداقل 50000$ (دلار) سرمایه گذاری کنند و مدت اعتبار آن 5 سال است و برای 5 سال دیگر قابل تمدید است. علاوه بر این، هر کسی که 5 سال به طور مداوم در مالاوی زندگی کند، مجوز اقامت دائم این کشور را کسب خواهد کرد. شایان ذکر است که زندگی بلند مدت در مالاوی نیاز به شغل مناسب دارد و یا افراد باید جهت سرمایه گذاری و یا توسعه کسب و کار خود در این کشور به صورت بلند مدت اقامت داشته باشند تا مجوز اقامت دائم مالاوی را کسب کنند.

یافتن مسکن بعد از مهاجرت به مالاوی

اکثر مهاجران در لیلونگوه یا بلانتایر زندگی می کنند و هر 2 شهر یک فرودگاه در نزدیکی خود دارند، اما لیلونگوه نزدیک‌ت رین فرودگاه به Kamuzu International است، مقصد اصلی پروازهای بین‌المللی. شهر جدید پایتخت پذیرای مهاجرانی است که به دنبال اقامتگاه ‌های مدرن ‌تر هستند، اگرچه شهر قدیمی با کافه ها، رستوران ‌ها و بازارهایش دارای خانه ‌های مسکونی نیز است. مناطق صنعتی و تجاری بلانتایر در سال های اخیر توسعه قابل توجهی داشته است و همچنین برخی از بهترین رستوران ‌های مالاوی را دارد و مدارس و بیمارستان ‌های بین ‌المللی به راحتی در دسترس هستند.

امتیازهای مهاجرت به ترکیه

صحبت با یک مشاور املاک به مهاجران کمک می کند تا با موارد کلیدی برای یافتن مسکن مناسب در مالاوی آشنا :شوند، از جمله

شرایط پیدا کردن بهترین ملک در مالاوی

با توجه به مشکلات مربوط به منابع آب و برق مالاوی، بررسی اینکه آیا خانه احتمالی مهاجران دارای امکانات ذخیره آب و منابع تغذیه پشتیبان مانند گاز برای پخت و پز است یا خیر، بسیار مهم است و مهاجران حتما باید از قبل درباره تمامی این موضوعات اطلاعات کامل کسب کنند. در حالی که امکان خرید ملک برای مهاجران در مالاوی وجود دارد، محدودیت هایی وجود دارد. فقط شهروندان مالاوی می‌ توانند دارایی ‌های دارای مالکیت آزاد بخرند. اگر مایل به سرمایه گذاری، تحصیل یا توسعه کسب و کار خود در کشورهای خارج هستید تا اقامت کشور مورد نظر را کسب می کنید، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *