ویترین

هزینه زندگی در ویتنام

هزینه زندگی در ویتنام

مقایسه هزینه زندگی در ویتنام و تایلند حاکی از آن است که هر دو کشور در مقایسه با بسیاری از مقاصد گردشگری و مهاجرتی دیگر نسبتا ارزان هستند. با این حال، به طور کلی، ویتنام نسبت به تایلند گزینه مقرون به صرفه تری در نظر گرفته می شود. محل اقامت، غذا و حمل و نقل در ویتنام ارزان تر است، به خصوص در مناطق روستایی. مقایسه این دو کشور از نظر هزینه زندگی، تفاوت شاخص های زیر را نشان می دهد:

الف) قیمت مواد غذایی در تایلند 13.3% بیش تر از ویتنام است.

ب) قیمت رستوران در تایلند 15.6% بیش تر از ویتنام است.

ج) قیمت مصرف کننده در تایلند 11.8% بیش تر از ویتنام است (بدون منظور کردن اجاره بها).

د) قیمت اجاره در تایلند 19.7% بیش تر از ویتنام است.

ه) قیمت مصرف کننده با منظور کردن اجاره بها در تایلند 13.5% بیش تر از ویتنام است.

و) قدرت خرید محلی در تایلند 6.9% بیش تر از ویتنام است.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به راهنمایی علاقه مندان به سفر یا مهاجرت به ویتنام در زمینه هزینه های زندگی در این کشور می پردازند.

معرفی کشور ویتنام به طور خلاصه

ویتنام کشوری است در لبه شرقی سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی، با مساحت 331212 کیلومتر مربعی. این کشور از شمال با چین، از غرب با لائوس و کامبوج و از شرق با دریای چین جنوبی همسایه است. ویتنام دارای تاریخ غنی و پیچیده ای است که از فرهنگ ها و تمدن های مختلف مانند چین، فرانسه و آمریکا تاثیر پذیرفته است. در طول تاریخ، این کشور دوره های استقلال و نیز استعمار را تجربه نموده است.

درباره ویتنام

ویتنام به واسطه مناظر متنوعش از کوه ها گرفته تا سواحل و نیز فرهنگ پر جنب و جوشش شناخته شده است. این کشور دارای ترکیبی از گروه های قومی است که اکثریت آن را مردم “کین” تشکیل می دهند. ویتنامی زبان رسمی این کشور است و اکثریت پیرو آیین بودا هستند.

رتبهشهرشاخص هزینه زندگیشاخص اجارههزینه زندگی واجاره بهاشاخص مواد غذاییشاخص قیمت رستورانشاخص قدرت خرید محلی
1هوشی مین35.614.825.737.118.928.8
2هانوی34.411.023.335.618.536.9
3دانانگ31.59.120.933.915.722.7

بررسی هزینه های زندگی در مجارستان

اقتصاد ویتنام در دهه های اخیر توسعه چشمگیری داشته است و از یک جامعه عمدتا کشاورزی به یک اقتصاد صنعتی تر و مبتنی بر خدمات تغییر یافته است. ویتنام یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در منطقه است. به طور کلی، ویتنام کشوری با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و آینده ای امیدوارکننده است. این امر یک تجربه منحصر به فرد و جذاب را برای افراد محلی و بازدیدکنندگان ارائه می دهد.


مقایسه هزینه زندگی در ویتنام و تایلند

به طور کلی، در حالی که هر دوی ویتنام و تایلند زندگی مقرون به صرفه‌ای را در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی ارائه می ‌دهند، اما ویتنام از نظر محل اقامت، غذا و حمل ‌و نقل کمی هزینه زندگی کمتری دارد. با این حال، باید توجه داشت که هزینه ها می تواند بسته به مکان خاص در هر کشور متفاوت باشد.

مقایسه هزینه زندگی در ویتنام و تایلند

در زمینه مسکن، هر دو کشور طیف وسیعی از گزینه ها را ارائه می دهند، از آپارتمانهای مقرون به صرفه گرفته تا ویلاهای مجلل. در حالی که قیمت ها می تواند متفاوت باشد، اما محل اقامت در ویتنام نسبتا ارزان تر است، بخصوص در شهرهایی مانند هانوی یا دانانگ، در مقایسه با شهرهای بزرگ تایلند مانند بانکوک یا پوکت.

اجاره بهای ماهانهویتنام (بر حسب دلار آمریکا)تایلند (بر حسب دلار آمریکا)اختلاف
آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر366.55$397.71$+8.5%
آپارتمان (یک خوابه) خارج از مرکز230.46$232.74$+1.0%
آپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر845.97$1073.49$+26.9%
آپارتمان (سه خوابه) خارج از مرکز493.67$622.23$+26.0%

همچنین:

قیمت خرید آپارتمانویتنام (بر حسب دلار آمریکا)تایلند (بر حسب دلار آمریکا)اختلاف
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر2826.04$3726.42$+31.9%
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز1501.59$1973.76$+31.4%

در مورد غذا، هر دو کشور به غذاهای خوشمزه و ارزان خیابانی معروف هستند. با این حال، ویتنام بطور کلی قیمتهای پایین تری برای وعده های غذایی در رستورانهای محلی و فروشندگان خیابانی ارائه می دهد.

مقایسه بیشتر هزینه زندگی در ویتنام و تایلند

تایلند ممکن است تنوع گسترده تری از غذاهای بین المللی داشته باشد، اما می تواند کمی گران تر باشد، به خصوص در مناطق توریستی.

غذا و مواد غذاییویتنام (بر حسب دلار آمریکا)تایلند (بر حسب دلار آمریکا)اختلاف
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت2.10$2.28$+8.5%
برنج (سفید) (یک کیلوگرم)0.98$1.23$+25.2%
پنیر محلی (یک کیلوگرم)12.45$16.47$+32.3%
فیله مرغ (یک کیلوگرم)3.84$2.56$-33.4%
گوشت گاو (یک کیلوگرم)11.02$10.70$-2.9%
یک وعده غذا برای دو نفر، رستوران میان رده، غذای سه قسمتی21.04$22.82$+8.5%
سیب (یک کیلوگرم)3.38$2.60$-23.0%
پرتقال (یک کیلوگرم)1.56$1.79$+14.7%
سیب زمینی (یک کیلوگرم)1.30$1.37$+5.1%
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)1.15$1.35$+17.3%

از نظر حمل و نقل، ویتنام و تایلند گزینه های حمل و نقل مقرون به صرفه ای مانند اتوبوس و قطارهای محلی دارند. از لحاظ حمل و نقل شهری، توک توک ها و تاکسی موتورهای تایلند در مقایسه با دوچرخه تاکسی ها و تاکسی موتورهای ویتنام می توانند گران تر باشند.

نمودار زیر نشان دهنده شاخص هزینه زندگی در ویتنام، تایلند و چند کشور دیگر است.

شاخص هزینه زندگی در تایلند و ویتنام

در پایان، نتیجه می گیریم که هزینه زندگی در تایلند تا حدودی بیش تر از ویتنام می باشد.

بررسی هزینه زندگی در ویتنام

هزینه زندگی در ویتنام بسته به منطقه و نوع سبک زندگی افراد متفاوت است. با این حال، این کشور آسیایی بطور کلی در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی مقرون به صرفه تر است.

هزینه محل اقامت بستگی به محل و نوع مسکن دارد. در شهرهای بزرگ مانند هانوی و هوشی مین، قیمت اجاره می تواند بالاتر باشد.محل اقامت
ویتنام به خاطر غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه اش معروف است. صرف غذا در غرفه های غذای خیابانی یا رستورانهای معمولی می تواند هزینه کمتری داشته باشد. رستورانهای سبک غربی و غذاهای بین المللی معمولا گران تر هستند.غذا
حمل و نقل عمومی در ویتنام، مانند اتوبوس و مترو، نسبتا ارزان است. تاکسی موتورها که با نام xe om شناخته می شوند نیز یک روش حمل و نقل محبوب و مقرون به صرفه هستند.حمل و نقل
مراقبتهای بهداشتی-درمانی در ویتنام از نظر کیفیت و هزینه متفاوت است. کلینیکها و بیمارستانهای محلی مقرون به صرفه هستند، اما سطح خدمات ممکن است مطابق با استانداردهای غربی نباشد.مراقبتهای بهداشتی-درمانی
هزینه های برق، آب و اینترنت نسبتا مقرون به صرفه هستند.خدمات رفاهی
مراکز آموزشی دولتی در ویتنام نسبتا ارزان هستند، در حالی که مراکز آموزشی بین المللی می توانند گران تر باشند.آموزش
ویتنام طیف گسترده ای از فعالیتهای تفریحی مقرون به صرفه را ارائه می دهد. بازدید از جاذبه های گردشگری، رفتن به سینما یا لذت بردن از زندگی شبانه پیشنهاد می شوند.سرگرمی و اوقات فراغت

پیشنهاد می کنیم علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

پاسخ به سوالاتی در مورد هزینه زندگی در ویتنام

در زیر به 3 سوال درباره هزینه زندگی در ویتنام پاسخ می دهیم:

  • هزینه زندگی در ویتنام بیش تر است یا در ایران؟ هزینه زندگی در ویتنام به طور متوسط 0% بیش تر از ایران است. در حال حاضر، هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره بها در ویتنام 487.7$ است در حالی که در ایران 353.5$ (دلار) می باشد.
  • هزینه زندگی در ویتنام بیش تر است یا در هند؟ در ویتنام. هم اکنون، هزینه های ماهانه تخمینی یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن اجاره بها در ویتنام 5$ است در حالی که در هند 1140.0$ (دلار) است.
  • آیا ویتنام مقصدی پرهزینه در شرق آسیا است؟ باید به این نکته اشاره کرد که در مقایسه با بسیاری از کشورهای آسیای شرقی، ویتنام کی از کشورهای ارزان قیمت به حساب می آید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *