ویترین

صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود معمولا در طی 3 نسخه، با هدف قبول سمت هیئت مدیره یا بازرسی اعضای هیئت مدیره تنظیم می شود. این صورتجلسه نیز همانند دیگر صورتجلسات تنظیمی در شرکتهای با مسئولیت محدود بوده و بر سربرگ شخصیت حقوقی تنظیم و در نهایت پس از امضاء کلیه اعضای هیئت مدیره نسخه ای از آن به اداره ثبت شرکتها تحویل داده می شود. از نظر قانونی نیز اعضاء پس از تنظیم این صورتجلسه فقط یکماه فرصت خواهند داشت تا آنرا به اداره ثبت شرکتها ارسال کنند. چه در زمینه تنظیم صورتجلسات و چه در هر زمینه از موضوع ثبت شرکت تجاری، کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارند تا مشاوره های حقوقی حرفه ای به متقاضیان ارائه دهند.

اهمیت انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

هیئت مدیره یکی از ارکان بسیار کلیدی شرکتهای با مسئولیت محدود است که نقش اداره شرکت را بر عهده دارد. اصولا شرکت با مسئولیت محدود بدون رکنی به نام هیئت مدیره امکان تشکیل ندارد و مطابق قانون نیز انتخاب این هیئت بر عهده مجمع موسسین است. هیئت مدیره در شرکت های با مسئولیت محدود نیز متشکل از 3 سمت زیر می باشد:

انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

اما برای انتخاب هیئت مدیره ملاک ها و معیارهای مهمی است که مجمع موسسان بایستی بدانها توجه نمایند. مثلا این مجمع بایستی از انتخاب افراد ورشکسته یا مهجور مالی و یا افراد مرتکب بزه و محروم از حقوق اجتماعی خودداری کنند. همچنین باید سن مدیر منتخب بالای 18 سال بوده و این مدیر همزمان مدیر عامل شرکت تجاری دیگر نباشد. نکته بعدی در این باب پیرامون مدت مدیریت اعضاء هیئت مدیره است که معمولا در شرکتهای با مسئولیت نامحدود این مدت بطور پیش فرض نامحدود میباشد. در پایان افراد کاندیدای مدیریت در شرکتهای با مسئولیت محدود حتما بایستی مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • کپی برابر اصل مدارک هویتی
  • برگه استعلام عدم سوء سابقه

این مدارک در جلسه مجمع موسسین برای ارزیابی صلاحیت افراد ارائه شده و در صورت تایید آن مجمع، سمت اعضا هیات مدیره مشخص می شود. سپس اعضاء هیات مدیره نیز با امضاء صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود سمت محوله را قبول می کنند. در ادامه نیز با ارسال صورتجلسه فوق به اداره ثبت شرکتها نیز ضمن اعلام مراتب همچنین تغییرات به طور قانونی هم ثبت می شود.

دلایل تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

دلایل تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

یکی از صورتجلساتی که معمولا در جلسه هیئت مدیره شرکتهای با مسئولیت محدود تنظیم و ارائه می گردد، صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود می باشد. این صورتجلسه در واقع با حضور کلیه اعضای هیئت مدیره (مدیران و بازرسین شرکت) در محل شرکت تشکیل میشود. اما هدف از برگزاری این جلسه نیز قبول سمت از طرف اعضاء هیئت مدیره می باشد. در واقع هیئت مدیره ضمن قبول سمت خود به عنوان مدیر یا بازرس شرکت متعهد می شوند که:

  • اولا هیچ گونه سوء سابقه محکومیت کیفری نداشه باسند.
  • ثانیا مشمول ممنوعیت تصریح شده در اصل 141 قانون اساسی نباشند.
  • ثالثا مشمول ممنوعیت تصریح شده در مواد 111 و 126 از لایحه اصلاحی قانون تجارت نباشند.

بر همین اساس نیز صورتجلسه هیئت مدیره در 3 بخش کلی مشتمل بر مشخصات مربوط به شخصیت حقوقی، مشخصات مربوط به شخصیت حقیقی (رئیس هیئت مدیره، نایب هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت) و نیز امضاء هیئت مدیره می باشد.

ضوابط تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

این صورتجلسه همانطوریکه از نامش نیز برمی آید توسط اعضای هیئت مدیره و در محل شرکتهای با مسئولیت محدود تنظیم می گردد. اما در تبیین شرایط تنظیم این صورتجلسه مهم می توان به چند نکته اساسی اشاره کرد. نکته اول پیرامون نحوه تنظیم و ارائه صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود می باشد که از قرار ذیل تنظیم می گردد:

ضوابط تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

نکته دیگر درباب ضوابط تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره این است که این صورتجلسه مادامی به رسمیت شناختهمی شود که توسط اعضای هیئت مدیره امضاء شود. فلذا پس از تنظیم صورتجلسه مذکور در 3 نسخه حتما باید یک نسخه امضاء شده آن در جهت ثبت قانونی به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد. مهلت ارسال این نسخه از صورتجلسه نیز ظرف 3 روز کاری پس از اخذ پذیرش آنلاین می باشد. اما نکته آخر پیرامون نحوه تشکیل جلسه هیئت مدیره شرکتهای با مسئولیت محدود می باشد که معمولا با مدنظر قرار دادن شرایط زیر تشکیل می شود:

نحوه تشکیل جلسه هیئت مدیره شرکتهای با مسئولیت محدود
شرط اولتشکیل جلسه با حداکثر اعضاء
شرط دومرعایت تشریفات دعوت اعضاء مطابق اساسنامه شرکت
شرط سومانتخاب هیات نظارت بر جلسه در صورت تشکیل با حداکثر

شرایط ثبت صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

بعد از نهایی شدن تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره در شرکت های مسئولیت محدود، این صورتجلسه بمنظور ثبت قانونی و رسمی بایستی به دست اداره ثبت شرکتها رسانده شود. برای این منظور نیز یکی از اعضای هیئت مدیره موظف می شود تا پیگیر امر ثبت تغییرات مربوطه در اداره ثبت شرکتها شود. در اولین گام از این پروسه نیز فرد بایستی ابتدا به پورتال اداره ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir مراجعه نموده و اطلاعات درخواستی را در فیلدهای مربوطه جاگذاری کرده و نهایتا نیز تاییدیه پذیرش آنلاین را اخذ نماید. با این کار در حقیقت او وارد مرحله دوم یعنی ارسال پستی صورتجلسه به اضافه مدارک دیگر می شود.

این مدارک بایستی به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد. پس از تایید نهایی نوبت به مراجعه حضوری در اداره ثبت شرکتها و پرداخت حق الثبت و نیز امضاء زیر دفاتر ثبت تغییرات می رسد. در ادامه نیز پیش نویس آگهی تغییرات دریافت و در روزنامه آگهی میشود تا کار ثبت صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود به اتمام برسد. در زیر می توان با مهلت زمانی این فرآیند آشنا شد:

شرایط ثبت صورتجلسه هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

یکی از گزینه های اقامتی جذاب برای هموطنان ایرانی علاقه مند اخذ اقامت اروپا در سال 2021، کسب اقامت اتریش می باشد. در حقیقت، امسال نیز برنامه اخذ اقامت اتریش از طریق روش های چهارگانه ازدواج، تحصیل، کار و سرمایه گذاری امکان پذیر است. در این بین روش سرمایه گذاری با ثبت شرکت GmbH در اتریش گزینه مورد نظر اغلب تجار و کارآفرینان می باشد. پس هموطنان گرامی از همین حالا با مراجعه به یکی از وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند برای استارت فرآیند اخذ اقامت اروپایی خود از کشور اتریش اقدام کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *