مهاجرت

ویزای بازنشستگی استرالیا

ویزای بازنشستگی استرالیا

ویزای بازنشستگی استرالیا مختص کسانی است که به دلیل شرایط سنی امکان تحصیل یا کار ندارند اما با تمکن مالی کافی به دنبال اخذ اقامت می باشند. استرالیا یکی از بهترین مقصدها برای زندگی است چه برای بازنشسته ها و چه برای دانشجویان یا افراد متخصصی که برای اشتغال این کشور را انتخاب می نمایند. استرالیا که بیش از 25 میلیون نفر جمعیت دارد کشوری فوق العاده توسعه یافته است که چهاردهمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد. پایتخت استرالیا شهر کانبرا و بزرگ ترین شهر آن سیدنی می باشد؛ این 2 شهر علاوه بر داشتن موقعیت های کاری بیشتر، گران تر هم هستند. لازم به ذکر است بیش از 30% جمعیت استرالیا را مهاجران تشکیل می دهند در نتیجه در مقایسه با برخی کشورهای دیگر، میزان نژادپرستی در استرالیا کم تر است.

دلایل مهاجران برای انتخاب استرالیا به عنوان مقصد بسیار است که از آن جمله می توان به سطح بالای درآمد ماهانه، آزادی اقتصادی، شاخص بالای توسعه انسانی، دموکراسی و آزادی بیان، امکانات آموزشی، رفاه اقتصادی و اجتماعی و غیره اشاره نمود. البته انتخاب استرالیا در کنار مزایا معایبی هم دارد که در انتها به آن ها نیز اشاره خواهد شد. در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ویزای بازنشستگی استرالیا در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردیده است.

  • آیا افراد بازنشسته می توانند به استرالیا مهاجرت کنند؟
  • خدمات درمانی استرالیا به شهروندان خارجی تعلق می گیرد؟
  • محدودیت های مهاجرت بازنشستگان در این کشور چیست؟
  • بهترین راه های مهاجرت به این کشور چیست؟
  • فرایند مهاجرت به استرالیا چقدر طول خواهد کشید؟

سرمایه لازم برای اخذ ویزای بازنشستگی استرالیا

یکی از مهم ترین مسائل در بحث مهاجرت سرمایه افراد است که در خصوص فرآیندهای مهاجرتی بازنشستگان اهمیت بیشتری هم می یابد. چرا که روش های مهاجرتی که برای گروه فوق وجود دارد معمولا بسیار پرهزینه تر است خصوصا در برخی از کشورها از جمله استرالیا. البته مهاجرت به استرالیا برای تمامی افراد علاقه مند به مهاجرت پرهزینه است؛ دانشجویان برای تحصیل در استرالیا باید سالانه بین 10000$ تا 35000$ (دلار استرالیا) شهریه پرداخت کنند که در برخی از رشته ها از جمله مدیریت ممکن است میزان آن بیشتر هم باشد. از طرفی هزینه زندگی در استرالیا نیز بالا است و برای 1 نفر ماهانه بین 1200$ تا 1550$ (دلار استرالیا) می باشد.

البته بازنشستگانی که بخواهند مهاجرت به استرالیا را انتخاب کنند از بدو امر اخذ ویزای تحصیلی یا کاری را ندارند و باید از طریق روش سرمایه گذاری اقدام نمایند. سرمایه گذاری بازنشستگان به منظور اخذ اقامت استرالیا در سال 2022 باید مبلغ 500000$ (دلار استرالیا) و در مناطق کم جمعیت مشخص شده از سوی دولت این کشور 250000$ (دلار استرالیا) باشد؛ فرد باید مبلغ مذکور را به مدت 4 سال نزد دولت ایالتی استرالیا سپرده کند. همچنین میزان دارایی خالص متقاضی و همسر وی باید 750000$ (دلار استرالیا) و در مناطق کم جمعیت 500000$ (دلار استرالیا) باشد. میزان درآمد سالانه متقاضی نیز باید به شرح مذکور در نمودار ذیل باشد:

حداقل درآمد سالانه متقاضی اخذ ویزای بازنشستگی استرالیا

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی استرالیا

از طریق ویزای بازنشستگی استرالیا فرد می تواند برای خود و همسرش اقامت این کشور را اخذ نماید اما فرآیند مذکور شامل حال فرزندان نخواهد شد. همچنین باید این نکته را هم مد نظر قرار داد که طول مدت ویزای مذکور در کشور استرالیا 4 ساله است. در این خصوص لازم به ذکر است که علاوه تمکن مالی شرایط دیگری هم وجود دارد که متقاضی باید دارا باشد و مهم ترین آن ها در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

  • حداقل سن متقاضی ویزای بازنشستگی استرالیا باید 55 سال باشد ولی سن همسر محدودیت ندارد.
  • باید برخوردار از سلامت کامل باشند.
  • باید بیمه سلامتی معتبر داشته باشند.
  • از یکی از ایالت های استرالیا تاییدیه بگیرند.

مزایا و معایب اخذ ویزای بازنشستگی استرالیا

از جمله معایب آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تقریبا با همین میزان سرمایه می توان اقامت بلند مدت بازنشستگی کشورهای اروپایی مثل پرتغال را برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال اخذ نمود در حالی که ویزای بازنشستگی استرالیا 4 ساله است و شامل فرزندان نمی شود.
  • هزینه زندگی در استرالیا بالا است در نتیجه علاوه بر سرمایه کلان اولیه، افراد باید ماهانه هزینه زیادی را هم برای اجاره مسکن، خوراک و غیره پرداخت نمایند.
  • خرید خانه در استرالیا به خصوص در شهرهای ملبورن و سیدنی دشوار است چرا که قیمت ها بسیار بالا می باشد؛ مثلا 1 متر مربع آپارتمان در مرکز شهر به طور میانگین 8200$ (دلار استرالیا) قیمت دارد.

از جمله مزایای اخذ ویزای مذکور نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در کشور استرالیا وجود دارد.
  • کیفیت خدمات پزشکی و سلامت در استرالیا بسیار بالا است به طوری که برخی از بهترین و مجهزترین بیمارستان ها و مراکز درمانی دنیا در کشور استرالیا واقع شده اند.
  • برخلاف مردم بعضی از کشورها، استرالیایی ها بسیار خونگرم تر هستند و از آن جایی که حدود 10 میلیون نفر از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند معمولا افراد حس غریبی کم تری دارند.
  • امنیت بالای استرالیا یکی دیگر از مزایای مهم زندگی در این کشور است چرا که نشان دهنده کم بودن نرخ جرایم خشن از جمله تجاوز، قتل و زورگیری می باشد.

مزایا و معایب اخذ ویزای بازنشستگی استرالیا

مقایسه ویزای بازنشستگی در کشورهای مطرح جهان

امن ترین روش سرمایه گذاری برای بازنشستگان از طریق خرید ملک است که در برخی از کشورهای اروپایی با صدور اجازه اقامت و حتی پاسپورت همراه خواهد بود. برخی از این کشورها در جدول ذیل معرفی شده اند:

نام کشورفرآیند صدور اجازه اقامتسرمایه حداقلی برای خرید ملک (یورو)
پرتغال2 تا 6 ماه€350000
اسپانیا4 تا 7 ماه€500000
یونان2 تا 5 ماه€250000
قبرس1 تا 2 ماه€300000
مالتا3 تا 9 ماه€250000
ایتالیا10 تا 12 ماه€500000

البته هر کدام از کشورهای مذکور شرایط ویژه خود را دارند که علاقه مندان می توانند برای آگاهی از آن ها سایر مقالات سایت را مطالعه فرموده یا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط سنی و تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای بازنشستگی استرالیا در سال 2022 ارائه گردید و در نهایت پس از ذکر مزایا و معایب آن، روش های پرطرفدارتر دیگری برای اخذ اقامت اروپا توسط بازنشستگان محترم معرفی گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *