مهاجرت

ویزای بازنشستگی قبرس

ویزای بازنشستگی قبرس

قبرس جزیره ای در دریای مدیترانه بوده که در سال های اخیر در حوزه مهاجرت به میزان بیشتری مورد توجه قرار گرفته است؛ دریافت ویزای بازنشستگی قبرس به متقاضیان این کشور کمک خواهد کرد که با توجه به شرایط خود، همراه اعضای خانواده به این کشور سفر کنند. مهاجرت در دوران بازنشستگی می تواند برای عده ای از افراد با تمکن مالی مناسب ایده آل ترین گزینه باشد. کشور قبرس از امنیت بالایی برخوردار بوده و پایین بودن نرخ جرم و جنایت آن را تبدیل به یک گزینه بسیار مناسب برای مهاجرت می کند.

همچنین هزینه های زندگی در قبرس در مقایسه با ایالات متحده آمریکا 20.8% پایین تر بوده و مالیات اخذ شده از شهروندان نیز درصدی معقول دارد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی مهاجرت به قبرس در دوران بازنشستگی و انوع روش های موجود پرداخته یم.

  • شرایط دریافت ویزای بازنشستگی در قبرس چیست؟
  • فرایند دریافت ویزای بازنشستگی این کشور چیست؟
  • محدودیت های اقامتی در کشور قبرس چیست؟
  • بهترین زمینه های مهاجرت به کشور قبرس چیست؟
  • چه کسانی می توانند در قبرس اقامت دریافت کنند؟

در مورد کشور قبرس و انواع ویزای مهاجرتی آن

قبرس کشوری جزیره ای بوده که در شرق دریای مدیترانه واقع شده و پایتخت آن نیکوزیا می باشد. این کشور دومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می گردد. قبرس شمالی قبرس ترک نشین و مسلمان نشین بوده که ساکنین آن به زبان ترکی تسلط دارد و قبرس جنوبی نیز قبرس اروپایی می باشد و شهروندان آن را یونانی ها و سایر اروپایی ها تشکیل می دهند. هر دو زبان ترکی و یونانی از زبان های رسمی در کشور قبرس به شمار می روند و در این کشور تکلم می شوند. کشور یونان یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد و در سال های اخیر به عضویت کشورهای حوزه یورو نیز درآمده است.

نمودار رشد میزان تولید ناخالص داخلی قبرس

اقتصاد قبرس بر نظام بازار آزاد مبتنی بوده و صادرات نقش پررنگی در سودهای اقتصادی سالانه این کشور ایفا می کند. از جمله مهم ترین محصولات صادراتی این کشور می توان به محصولات کشاورزی و میوه، تنباکو، محصولات صنعتی، پوشاک، کفش و صنایع دستی اشاره کرد. دولت این کشور با فراهم آوردن انواع مختلفی از ویزا، مهاجرت به این کشور را برای متقاضیان ساده تر کرده است. عده زیادی از متقاضیان مهاجرت به قبرس، سرمایه گذاری در این کشور را برای اخذ اقامت این کشور انتخاب می کنند. سرمایه گذاری در قبرس در مقایسه با روش های دیگر در مدت زمان کوتاه تری به فرد و خانواده وی، اقامت دائم اعطا می کند. به طور کلی انواع ویزای مهاجرتی ارائه شده توسط دولت قبرس عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • ویزای کار
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی قبرس

مهاجرت در دوران بازنشستگی با مزایای گوناگونی همراه بوده و سالانه عده زیادی از افراد تصمیم به مهاجرت از این طریق می گیرند. دولت کشور قبرس انواع گوناگونی از ویزا برای اخذ اقامت بلند مدت خود به متقاضیان ارائه می کند. انواع ویزا برای اقامت بلند مدت قبرس عبارتند از ویزای A-D، ویزای E و در نهایت ویزای F. ویزای A-D برای افرادی با خود اشتغالی در بخش کشاورزی، تجارت، علوم و غیره مناسب است. روادید نوع E نیز به افرادی ارائه می شود که در گذشته اقامت کوتاه مدت و موقت قبرس را داشته و هم اکنون می خواهند برای اقامت بلند مدت آن اقدام کنند. ویزای نوع F مناسب ترین ویزا برای افراد بازنشسته می باشد. قابل ذکر است که امکان اخذ اقامت دائم قبرس از طریق سرمایه گذاری در این کشور وجود داشته و در مقایسه با سایر روش ها، پروسه سریع تری دارد.

معرفی ویزای بازنشستگی قبرس

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی قبرس

ویزای نوع F یا ویزای بازنشستگی قبرس به افرادی ارائه می شود که از شرکتی در خارج از قبرس درآمدی ماهانه داشته باشند و بدون شرکت در تجارت و انجام کار یا حرفه ای در این کشور این مبلغ را اخذ نمایند. حداقل درآمد ماهیانه برای اخذ ویزای نوع F کشور قبرس 9568€ (یورو) در ماه بوده که به ازای اضافه شدن هر فرد غیر مستقل به فرآیند مهاجرت، 4613€ (یورو) به آن افزوده می گردد. هم چنین افراد می توانند با سرمایه گذاری به مبلغ 300000€ (یورو) در حوزه های گوناگون در کشور قبرس از جمله املاک، موفق به اخذ اقامت دائم قبرس گردند. قابل ذکر است که در این روش افراد باید مبلغ 30000€ (یورو) نیز در یک حساب بانکی در قبرس سرمایه گذاری کرده باشند. از بزرگترین مزایای مهاجرت به قبرس می توان درصد مالیات و هزینه های زندگی پایین را نام برد.

پارامتر هزینههزینه زندگی در قبرس به یورو
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت12€
رفت و آمد ماهیانه40€
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)133€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر566€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر468€

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی قبرس

برای اخذ اقامت دائم کشور قبرس افراد باید پیش از ارائه درخواست خود حداقل به مدت 5 سال در این کشور زندگی کرده باشند. اجازه اقامت موقت برای افراد خارج از اتحادیه اروپا که کارت صورتی نیز شناخته می شود از سه طریق دانشجویی، کاری و ویزیتوری امکان پذیر است. این نوع ویزا اجازه اقامت حداکثر 4 ساله را به افراد متقاضی ارائه خواهد کرد. برای اخذ کارت صورتی کشور قبرس به مبلغ 140€ (یورو) برای ثبت نام نیاز بوده و به مدارک گوناگونی از جمله نامه اخذ پذیرش برای نوع تحصیلی و گواهی عدم سو پیشینه برای نوع کاری نیاز است. برای اخذ ویزای نوع F لازم است تا افراد به کنسولگری قبرس در کشور خود مراجعه نموده و با ارائه مدارک لازم پروسه بررس مدارک خود را آغاز نمایند.

قابل ذکر است که پروسه اخذ ویزای نوع F بازه زمانی 5 الی 12 ماهه را در بر می گیرد اما اخذ اقامت دائم قبرس از طریق سرمایه گذاری، پروسه ای سریع تر دارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای نوع F کشور قبرس موارد گوناگونی از جمله پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، عکس پاسپورتی، مدارک هویتی، گواهی سلامت و گواهی عدم سو پیشینه و مدارک بیمه بین المللی را در بر می گیرد. قابل ذکر است که برای مهاجرت با همسر و یا فرزندان غیر مستقل، لازم است تا گواهی تولد و اسناد ازدواج نیز به همراه سایر مدارک ارائه گردند. برای اخذ راهنمایی می توانید با تیم وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

3 دیدگاه برای “ویزای بازنشستگی قبرس

  1. اعظم گفت:

    اطلاعات عالی بود

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما

  2. داود گفت:

    عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *