مهاجرت

ویزای بازنشستگی مالزی

ویزای بازنشستگی مالزی

مهاجرت به کشور مالزی در سال های اخیر مورد توجه عده بیشتری از هم وطنانمان قرار گرفته است. ویزای بازنشستگی مالزی یکی از راه های مهاجرت بوده و دولت مالزی برنامه ویژه ای برای متقاضیان مهاجرت در دوران بازنشستگی تدارک دیده است. به دلیل سهولت مهاجرت در دهه اخیر، آمار مهاجران در سر تا سر جهان رو به فزونی گذاشته و عده زیادی از این افراد، مهاجرت در دوران بازنشستگی را انتخاب می نمایند. به دنبال مهاجرت در دوران بازنشستگی، افراد می توانند هزینه های زندگی خود را کاهش داده و از خدمات بهداشت و درمان با کیفیت تری برخوردار گردند. این مقاله توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده تا بدین وسیله به سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت به این کشور پاسخ دهیم.

در مورد مالزی و انواع راه های مهاجرت به این کشور

مالزی کشوری واقع شده در جنوب شرقی آسیا بوده که پایتخت و بزرگترین شهر آن کوالالامپور (Kuala Lumpur) می باشد. این کشور از لحاظ جغرافیایی به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می گردد که به وسیله دریای جنوبی چین از هم جدا شده اند. طبق آمار اعلام شده، مالزی در سال 2020 جمعیتی بالغ بر 33.10 میلیون نفر را در خود جای داده است که بیشترین درصد آن را مالایی ها، چینی ها، هندی ها و اروپایی ها تشکیل داده اند. زبان انگلیسی زبان رایج در این کشور بوده و به همین دلیل محبوبیت این کشور دو چندان شده است. مالزی از آب و هوای مرطوب و استوایی برخوردار است؛ به طوری که فصول در این کشور به دو فصل پر باران و خشک تقسیم می گردند.

مقایسه نرخ تورم در مالزی و فیلیپین

همان طور که ذکر شد، بزرگترین شهر مالزی، کوالالامپور بوده که طبیعتا شلوغ ترین شهر این کشور نیز به شمار می رود. هم چنین افراد می توانند شهرهایی کوچک و آرام مثل شهر ساحلی کوتا کینبالو (Kota kinabalu) را برای زندگی انتخاب کنند. شهرهای پنانگ (Penang) و کوچینگ (Kouching) نیز گزینه های مناسبی برای مهاجران می باشند. مالزی از اقتصادی پویا برخوردار بوده و نرخ تورم در این کشور به طرز قابل تاملی پایین است. این کشور مدت هاست که به مرکز تجاری منطقه تبدیل شده است و صنایع سنگین بخش عمده اقتصادی مالزی را تشکیل می دهد. هم چنین صنعت گردشگری نیز از صنایع پر سود برای دولت این کشور می باشد. وجود روش های گوناگون، مهاجرت به این کشور را آسان تر کرده است. راه های مهاجرت به مالزی شامل موارد زیر می باشد:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی

معرفی ویزای بازنشستگی مالزی

مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی انتخابی هوشمندانه بوده و بسیاری از افراد با مهاجرت به این روش، زندگی آرام و مرفهی را در کشور مقصد تجربه می نمایند. مالزی، انتخاب مناسبی برای گذراندن دوران بازنشستگی می باشد و با توجه به معقول بودن هزینه های زندگی و محیط این کشور، دست یابی به یک زندگی مناسب کار دشواری نیست. دولت مالزی برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را در دوران بازنشستگی دارند، برنامه ویژه ای تحت عنوان MM2H) Malaysia My Second Home) تدارک دیده است. این برنامه ویزایی 10 ساله در اختیار افراد قرار می دهد و شرایط آن برای افراد بالا و زیر 50 سال تا حدودی متفاوت است. قابل ذکر است که تمام سرمایه ای که افراد به کشور مالزی وارد می کنند مشمول مالیات می شود. امکان مهاجرت به مالزی از طریق خرید ملک نیز امکن پذیر است.

هزینه خرید مسکن در مالزی (رینگیت مالزی)
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان در مرکز شهر کوالالامپوراز 800MYR الی 1919MYR
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان در اطراف شهر کوالالامپوراز 350MYR الی 799MYR

معرفی ویزای بازنشستگی مالزی

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی مالزی

همان طور که گفته شد، برنامه MM2H شرایطی ایده آل را برای ورود بازنشستگان و همراهانشان به مالزی فراهم کرده است. این برنامه ویزایی 10 ساله به افراد ارائه می کند که هر سال به طور اتوماتیک تمدید می گردد. افراد زیر 50 سال باید سرمایه گذاری حداقل به مبلغ $40000 (دلار آمریکا) در یکی از بانک های مالزی انجام داده و اثبات کنند که ماهانه حداقل $3000 (دلار آمریکا) به عنوان مقرری بازنشستگی دریافت می کنند. پس از یک سال فرد می تواند مبلغی برابر با $13000 (دلار آمریکا) را برای مصارفی از جمله هزینه تحصیل فرزندان، هزینه درمان، خرید ماشین و یا مسکن پس بگیرند. قابل ذکر است که سیستم بهداشت و درمانی مالزی بسیار با کیفیت بوده و هزینه خدمات این حوزه معقول می باشد.

شرایط برنامه MM2H برای افراد زیر 50 سال اندکی متفاوت بوده اما با این حال این افراد نیز می توانند به راحتی به مالزی مهاجرت نمایند. طبق اعلام دولت مالزی، افراد زیر 50 سال باید مبلغی برابر با حداقل $80000 (دلار آمریکا) در یکی از بانک های کشور مالزی سرمایه گذاری نموده و یا اثبات نمایند که درآمد ماهیانه آنان مبلغی برابر با حداقل $10000 (دلار آمریکا) در ماه می باشد. در این شرایط نیز امکان بازپس گیری درصدی از سرمایه گذاری اولیه برای مصارف ذکر شده فراهم می باشد. بر خلاف بسیاری از سایر کشورها، ویزای بازنشستگی مالزی تحت شرایطی به افراد اجازه کار داده و افراد بالای 50 سال می توانند به جست و جوی کار پاره وقت بپردازند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی مالزی

افراد برای اخذ ویزای بازنشستگی مالزی و مهاجرت از طریق برنامه MM2H، باید ابتدا از طریق کنسولگری این کشور درخواست خود را ارائه داده و مدارک لازم را جمع آوری نمایند. مدارک کلی مورد نیاز برای اخذ این نوع از ویزا شامل مواردی از جمله پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه، مدارک هویتی مثل شناسنامه، دو عدد عکس پاسپورتی، گواهی سلامت و گواهی عدم سو سابقه کیفری می باشد. اسناد بانکی و مدارک مربوط به سرمایه گذاری و حقوق بازنشستگی نیز باید ارائه شوند. قابل ذکر است که امکان مهاجرت به همراه همسر، فرزندان زیر 21 سال و والدین بالای 60 سال نیز وجود دارد. برای اطلاع بیشتر از مهاجرت به مالزی، کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده هستند تا تجربیات خود را در اختبار شما عزیزان قرار دهند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *