مهاجرت

ویزای بازنشستگی نیوزلند

ویزای بازنشستگی نیوزلند

طبق بررسی های انجام شده، تعداد متقاضیان مهاجرت در دوران بازنشستگی در سال های اخیر با رشد چشم گیری رو به رو بوده است. علاقه مندان به زندگی و اقامت در نیوزلند ممکن است جهت مهاجرت به این کشور از طریق اخذ ویزای بازنشستگی نیوزلند اقدام نمایند. مهاجرت در دوران بازنشستگی، به دلیل همراه داشتن مزایای گوناگون از جمله امکان بهره مندی از زندگی ایده آل، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای بازنشستگان باشد. نیوزلند از جمله کشورهایی می باشد که دولت آن زندگی با استانداردهای سطح بالا را برای شهروندانش فراهم کرده است و درصد رضایت از زندگی شهروندان آن بالاست. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، به بررسی شرایط مهاجرت به نیوزلند در دوران بازنشستگی پرداخته ایم تا به سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم.

در مورد نیوزلند و انوع روش های مهاجرت به این کشور

نیوزلند، کشوری است متشکل از دو جزیره بزرگ و تعدادی جزیره کوچک که در ناحیه جنوب غربی اقیانوس آرام قرار گرفته است. فاصله نیوزلند تا خشکی های اطراف بسیار زیاد بوده و نزدیک ترین همسایه آن، استرالیا می باشد که در فاصله 2000 کیلومتری این کشور قرار دارد. پایتخت این کشور شهر ولینگتون بوده در حالی که بزرگترین شهر آن، آوکلند می باشد. طبق آمار اعلام شده از منابع قابل استناد، جمعیت نیوزلند در سال 2020، حدود 4.8 میلیون نفر اعلام شده است که درصد زیادی از آن را اروپائیان به خود اختصاص داده اند. نیوزلند دو زبان انگلیسی و مائوری را به عنوان زبان رسمی خود معرفی کرده که زبان انگلیسی رواج بیشتری در بین ساکنین این کشور دارد.

نمودار رشد نرخ تورم در نیوزلند

کشور نیوزلند از مناطق تحت حاکمیت بریتانیا بوده و هم چنین فرهنگ آن به دلیل حضور مهاجرین انگلیسی و اروپایی، شباهت زیادی با فرهنگ اروپایی دارد. قابل ذکر است که در حال حاضر نیوزلند یکی از ثروتمند ترین و توسعه یافته ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. اقتصاد نیوزلند وابسته به صادرات بوده و درصد زیادی از سود سالیانه اقتصای این کشور را صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری به خود اختصاص داده است. نیوزلند از دانشگاه های مطرح و سطح بالایی برخوردار می باشد وبه همین دلیل یکی از مقاصد ایده آل برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. از دانشگاه های مشهور این کشور می توان به دانشگاه آوکلند و دانشگاه ویکتوریا اشاره نمود. به طور کلی روش های مهاجرت به نیوزلند عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یکی از اتباع نیوزلند
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

معرفی ویزای بازنشستگی نیوزلند

در سال های اخیر، مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی یکی از روش های رایج بوده و عده زیادی از متقاضیان از این راه موفق به مهاجرت به کشور مورد علاقه خود شده اند. برخی کشورها از جمله مالزی و اسپانیا، ویزایی با نام ویزای بازنشستگی به متقاضیان ارائه می دهند و افراد می توانند با برخورداری از شرایط مد نظر دولت کشور مقصد، موفق به اخذ این نوع از ویزا گردند. با این حال، تعداد کشورهایی که ویزای بازنشستگی را در برنامه مهاجرتی خود گنجانده اند اندک بوده و بازنشستگان برای مهاجرت به اکثر کشورهای دنیا باید از روش های جایگزین، از جمله سرمایه گذاری در کشور مقصد استفاده نمایند. نیوزلند هم در گروه کشورهای فاقد ویزای بازنشستگی قرار گرفته و این افراد تنها می توانند ویزای اقامت موقت نیوزلند را دریافت نمایند. هزینه هفتگی زندگی یک زوج بازنشسته در نیوزلند $770 (دلار نیوزلند) اعلام شده است.

پارامتر هزینههزینه زندگی در نیوزلند به دلار نیوزلند
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت$18
یک بطری 1.5 لیتری آب$1.7
رفت و آمد ماهیانه$165
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$179
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$1613
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$1287

معرفی ویزای بازنشستگی نیوزلند

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی نیوزلند

همان طور که ذکر شد، دولت نیوزلند ویزای بازنشستگی ارائه نمی کند اما مهاجرت به این کشور در دوران بازنشستگی با اخذ ویزای اقامت موقت بازنشستگی امکان پذیر است. شرط سنی اخذ این نوع ویزا به گونه ای است که افراد 66 ساله و یا بالاتر می توانند جهت اخذ آن اقدام نمایند. برای اخذ این نوع ویزا، افراد باید سرمایه ای برابر با $750000 (دلار نیوزلند) به این کشور وارد نمایند. هم چنین در اختیار داشتن مبلغی برابر با $500000 (دلار نیوزلند) برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های لازم برای اقامت در این کشور، الزامی است. یکی دیگر از شروط اعلام شده برای اخذ این نوع از ویزا، اثبات اخذ درآمد سالانه به مبلغ $60000 (دلار نیوزلند) می باشد. قابل ذکر است که مهاجرت به نیوزلند از طریق خرید ملک امکان پذیر نبوده اما متقاضیان می توانند در سایر حوزه ها سرمایه گذاری نمایند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی نیوزلند

برای اخذ ویزای اقامت موقت نیوزلند، لازم است تا افراد پروسه لازم را از طریق کنسولگری این کشور پیگیری نمایند. مدارک مورد نیاز به همراه درخواست اخذ این نوع ویزا باید ارائه شده و به تایید مقامات مربوطه برسند. مدارک کلی مورد نیاز برای اخذ ویزای نیوزلند عبارتند از: پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، مدارک هویتی از جمله شناسنامه، چند عدد عکس پاسپورتی جدید، گواهی سلامت و گواهی عدم سو سابقه کیفری. از مدارک اصلی اخذ این نوع ویزا می توان به مدارک و اسناد مربوط به سرمایه گذاری و تمکن مالی اشاره نمود که باید به مبالغ ذکر شده انجام شده و ارائه گردند. هم چنین مدارک بازنشستگی و اخذ مقرری ماهیانه بازنشستگی نیز باید ضمیمه سایر مدارک گردند.

در صورت مهاجرت با همسر و فرزندان غیر مستقل زیر 18 سال، مدارک مربوط به ازدواج و گواهی های تولد نیز باید ارائه شوند. در صورت داشتن بیمه سلامت بین المللی، اسناد آن باید ضمیمه سایر مدارک گردد. قابل ذکر است که مهاجرت از طریق بازنشستگی، یکی از شاخه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری محسوب شده که مبتنی بر سرمایه داری می باشد؛ به این معنا که افراد باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار بوده و توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود در کشور مقصد و پس از مهاجرت را داشته باشند. عموما مهاجرت در دوران بازنشستگی به افراد اجازه کار نداده و به همین دلیل برخورداری از تمکن مالی مناسب نقش پررنگی در این روش مهاجرتی ایفا می کند. در صورت نیز به اخذ مشاوره از افراد مجرب در حوزه مهاجرت، می توانید با کارشناسان با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *