ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در مالتا

اطلاع از حقوق بازنشستگی در مالتا جهت اخذ اقامت این کشور از مسیر ویزای کاری الزامی بوده و میتواند تصمیم گیری را برای متقاضیان آسان گرداند. مالتا در واقع متشکل از چندین جزیره کوچک بوده و موقعیت جغرافیایی آن نیز میان سواحل آفریقا و سیسیل می باشد. پیشینه تاریخی این کشور موجب شده تا هم اکنون تعدد اماکن و قلعه های با قدمت چند صد سال، زمینه را برای افزایش هر ساله تعداد مهاجرین و گردشگران خارجی فراهم آورد. مساحت مالتا بسیار محدود بوده و سه جزیره اصلی تشکیل دهنده آن عبارتند از مالتا، کمینو و گزو. گروهی از افراد که خواهان دستیابی به کار و اقامت در کشورهای واقع در مرکز دریای مدیترانه هستند می توانند با مطالعه این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، اطلاعات کافی را در این زمینه اخذ نمایند.

  • متوسط حقوق شهروندان حاضر در مالتا چه میزان بوده و در مقایسه با کشورها
  • ی همسایه دارای چه جایگاهی می باشد؟
  • آیا امکان کسب ویزای بازنشستگی مالتا همچون برخی کشورهای اروپایی موجود است؟
  • سن بازنشستگی مردان و زنان مالتا چقدر تعیین شده است؟
  • حقوق و مزایای بازنشستگی در مالتا به چه شرحی است؟
  • نرخ بیکاری مالتا طی سال های اخیر با چه تحولات و تغییراتی روبرو بوده است؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در مالتا

افزایش شمار مهاجرین خارجی در مالتا روند صعودی قابل توجهی را پیموده و از علل اصلی آن می توان به شرایط مطلوب کار در مالتا و همچنین زبان مردم آن اشاره کرد که علاوه بر مالتایی به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند. نرخ تورم تک رقمی مالتا و همچنین توسعه صنایعی نظیر کشتی سازی موجب شده تا مالتا به افزایش 13 درصدی میزان تولید ناخالص داخلی در سال 2019 دست یابد. فرهنگ مردم مالتا عمدتا متاثر از سیسیل و ایتالیا بوده و مهاجرینی که جهت یافتن فرصت های مناسب شغلی و کار در مالتا به این کشور سفر می کنند، قادر خواهند بود در صورت تسلط بر زبان ایتالیایی نیز شانس خود را در این مسیر افزایش دهند. نرخ بیکاری مالتا طی سال های اخیر همواره پایین 10% بوده است که در ادامه به بررسی آن همراه با جزئیات پرداخته ایم:

تغییرات نرخ بیکاری مالتا

برخلاف آنچه باور عمومی است و به رغم تصورات عموم مردم مبنی بر هزینه های پایین زندگی در مالتا، باید اظهار داشت اگرچه مالتا در مقایسه با کشورهای همسایه چون ایتالیا بسیار کوچک تر بوده و از امکانات پایین تری برخوردار است، همچنان هزینه های زندگی در آن بالا بوده و تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور از لحاظ میزان شهریه پرداختی توفیر چندانی با سرزمین های طزار اول اروپایی نخواهد داشت. از تفاوت های عمده زندگی در مالتا و سایر نواحی اروپا می توان به هزینه های نسبتا معقول مسکن در این کشور اشاره کرد. از بهترین شهرهای مالتا برای کار می توان به Valletta و Birgu اشاره کرد. پایین ترین میزان دستمزد در سال 2020 بین شهروندان مالتا 777€ (یورو) بوده و حداکثر میزان آن نیز 18700€ (یورو) برآورد شده است.

درباره حقوق بازنشستگی در مالتا

برخلاف تعدادی از کشورهای اروپایی چون لیختن اشتاین که فاصله فاحش میان دستمزدهای زنان و مردان شاغل همواره جزء معضلات اصلی بوده است، تفاوت حقوق این دو گروه در مالتا تنها 6% بوده و مردان این کشور اندکی بیش از زنان شاغل دستمزد دریافت می کنند. در سال 2020 حقوق شهروندان حاضر در مشاغل دولتی و خصوصی مالتا تنها 2% افزایش داشته و شایان ذکر است که فعالین در حوزه های خصوصی درمجموع 10% کمتر از افرادی که در زمینه های دولتی مشغول به کار هستند، حقوق دریافت می نمایند. متوسط حقوق بازنشستگی در مالتا 229€ (یورو) در هفته تعیین شده است که معادل 916€ (یورو) در ماه می باشد. حداقل حقوق بازنشستگی در این کشور نیز 39€ (یورو) در هفته اعلام شده است.

با توجه به متوسط درآمد شهروندان در مالتا می توان اظهار داشت میانگین حقوق بازنشستگان این کشور حدودا 50% از آخرین دستمزد دریافتی آنان در زمان اشتغال را شامل شده که این نرخ در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مطلوب می باشد. هزینه ماهیانه زندگی در مالتا 1200€ (یورو) تخمین زده شده و می توان پیش بینی نمود بازنشستگان و سالمندان حاضر در این کشور مشکل چندانی از بابت تامین هزینه های خود نخواهند داشت.

درباره حقوق بازنشستگی در مالتا

جزئیاتی پیرامون بازنشستگی در مالتا

طبق قوانین حقوقی مالتا، سن بازنشستگی برای مردان و زنان این کشور 62 سال تعیین شده است؛ امکان اعلام بازنشستگی پیش از موعد نیز وجود داشته و در این صورت حقوق افراد مطابق با زمینه شغلی و تعداد سال های فعالیت محاسبه خواهد شد. مشاغلی نظیر مدیریت مالی و خلبانی دارای دستمزد مطلوبی در این کشور بوده و به فراخور آن فعالین چنین حوزه هایی حقوق مطلوبی در دوران بازنشستگی کسب خواهند کرد. برخلاف کشورهایی چون اسپانیا، جمهوری مالتا ویزایی با عنوان بازنشستگی ارائه نداده و متقاضیان مهاجرت از طرق مشابه به این کشور مسیرهایی چون سرمایه گذاری را در پیش می گیرند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که سرمایه گذاری در شاخه هایی چون خرید ملک نیازمند سرمایه معادل 300000$ (دلار آمریکا) بوده و افراد معدودی قادر به پیشروی در این مسیر می باشند.

در پایان باید می توان مالتا را از جمله مقاصد مطلوب جهت اقامت در دوران بازنشستگی معرفی نمود و تجربه زندگی با کیفیت در این کشور منوط به اطلاع از سایر جوانب اقامت در مالتا است که همکاران توانمند و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور جامع و کامل اطلاعاتی را پیرامون آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *