مهاجرت

ویزای بازنشستگی هند

ویزای بازنشستگی هند

علیرغم محبوبیت بالای کشورهای اروپایی و آمریکایی برای مهاجرت، مهاجرت به کشورهای آسیایی از جمله هند نیز طرفداران خاص خود را دارد. مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی هند در سال های اخیر با متقاضیان بیشتری رو به رو شده است اما همچنان روشی کمتر شناخته شده است. مهاجرت در دوران بازنشستگی مزایای گوناگونی داشته که از جمله آنان می توان به امکان بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت و به روز، مالیات پایین و زندگی ارزان اشاره نمود؛ به همین دلیل، بسیاری از بازنشستگان تصمیم می گیرند که این دوران را در کشور محبوب خود و به همراه خانواده شان بگذرانند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به پاسخ دهی به سوالات شما در زمینه مهاجرت به هند در دروان بازنشستگی پرداخته ایم.

در مورد هند و انواع روش های مهاجرت به این کشور

هند کشوری گسترده در جنوب آسیاست که بخش عمده شبه قاره هند را تشکیل می دهد. هند با کشورهای گوناگونی از جمله نپال، پاکستان و چین هم مرز بوده و با دریای عمان و اقیانوس آرام نیز دارای مرز آبی مشترک است. هند هفتمین کشور جهان از لحاظ مساحت بوده و جمعیتی بالغ بر 1.3 میلیارد نفر را در سال 2020 در خود جای داده است و به این دلیل از پرجمعیت ترین کشورهای جهان نیز شناخته می شود. آب و هوای هند مرطوب بوده و ساکنین این کشور روزهای بارانی متعددی را تجربه می کنند. پایتخت این کشور شهر دهلی نو می باشد اما بزرگترین شهر آن، بمبئی است. از سایر شهرهای مهم این کشور می توان به حیدرآباد، دهلی، کلکته، گوا و غیره اشاره کرد.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی هند

زبان رسمی این کشور زبان هندی می باشد اما زبان انگلیسی نیز در میان ساکنین رواج بالایی دارد. واحد پول هند روپیه بوده و اقتصاد این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است. علیرغم رکود اقتصادی جهانی، اقتصاد هند روند رشد صعودی خود را طی کرده و در سال 2020 تولید ناخالص داخلی خود را به $2,780 میلیارد دلار آمریکا برساند. هم چنین این کشور از محبوب ترین مقاصد جهان برای سرمایه گذاری محسوب می گردد. با این وجود، هم چنان آمار فقر در این کشور به طرز قابل توجهی بالاست. به دلیل ارائه آموزش استاندارد و سطح بالا در دانشگاه ها و مراکز آموزشی هند، مهاجرت تحصیلی به هند از روش های محبوب برای مهاجرت به این کشور می باشد. به طور کلی روش های مهاجرت به هند عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

معرفی ویزای بازنشستگی هند

مهاجرت در دوران بازنشستگی به دلیل مزایای متعددی که برای متقاضیان به همراه دارد، در سال های اخیر با نحبوبیت بیشتری مواجه شده است. بازنشستگی دورانی در زندگی می باشد که افراد به دنبال فراهم کردن یک زندگی آرام و مرفه برای خود و خانواده شان هستند. برخی افراد برای دست یابی به این موقعیت، تصمیم به مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا می گیرند. برخی کشورها برای بازنشستگان برنامه های ویژه ای فراهم کرده اند و متقاضیان با مهاجرت به این کشورها می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و پیشرفته، مالیات پایین و زندگی آرام برخوردار گردند. با اخذ ویزای بازنشستگی برخی کشورها، از جمله مالزی، میتوان موفق به اخذ اقامت آنان شد. شایان ذکر است که کشور هند ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی کند اما افراد می توانند از روش های دیگری موفق به اقامت در این کشور گردند.

هزینه زندگی در هند (روپیه هند)
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت180INR
یک گالن 1.5 لیتری آب28INR
رفت و آمد ماهیانه700INR
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)2858INR
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر12608INR
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر7907INR

معرفی ویزای بازنشستگی هند

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی هند

یکی از ویزاهای ارائه شده توسط دولت هند، ویزای توریستی می باشد که افراد به این طریق می توانند به مدت 180 روز در این کشور اقامت کنند. پس از اتمام مدت ذکر شده، افراد باید به کشور خود بازگشته و پس از دوماه می توانند دوباره برای اخذ این ویزا درخواست خود را ارائه دهند. قابل ذکر است که انجام پروسه ذکر شده تا 6 سال امکان پذیر است. برای اقامت به مدت بالای 180 روز، افراد به دریافت اجازه اقامت نیاز خواهند داشت که به سه دسته تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری تقسیم می گردد. بازنشستگان در صورت برخورداری از تمکن مالی مناسب، می توانند سرمایه خود را وارد کشور هند کرده و از این طریق علاوه بر اخذ اقامت این کشور، موفق به کسب سود قابل توجهی نیز گردند. هم چنین افراد می توانند شعبه ای از شرکت خود را نیز در این کشور تاسیس نمایند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی هند

به طور کلی، پروسه های مربوط به سفر و یا مهاجرت به هند باید از طریق کنسولگری این کشور پیگیری شوند. برای اخذ ویزای توریستی هند، مدارک لازم شامل مواردی از جمله پایپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، مدارک هویتی از جمله شناسنامه، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت، چند عدد عکس پاسپورتی و همچنین گواهی تمکن مالی می باشد. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری هند، افراد باید علاوه بر موارد ذکر شده، مدارک مربوط به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت خود را نیز ارائه دهند. قابل ذکر است که امکان مهاجرت به صورت خانوادگی نیز وجود داشته و مدارکی از جمله گواهی های تولد برای فرزندان غیر مستقل و زیر 18 سال و اسناد ازدواج نیز باید ضمیمه سایر مدارک ذکر شده گردند.

از موارد قابل توجه برای اخذ ویزای مهاجرتی، ارائه مدارک مربوط به بیمه سلامت می باشد. خدمات بهداشتی و درمانی در هند رایگان بوده اما افرادی که در این کشور اقامت توریسی دارند باید حتما بیمه سلامت بین المللی داشته باشند. برخورداری از تمکن مالی مناسب قبل از اقدام برای مهاجرت، یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار بر این فرآیند می باشد. با ارائه گواهی تمکن مالی در هنگام اخذ ویزا، فرد تضمین می کند که پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهانش در کشور مقصد بر عهده وی بوده و دولت آن کشور هیچ گونه تعهدی در این زمینه ندارد. برای اطلاع از سایر روش های مهاجرت به هند می توانید مقاله اقامت هند را مطالعه نمایید. در صورت نیاز به اخذ مشاوره، می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *