ویترین

ویزای تحصیلی موریس

ویزای تحصیلی موریس

اخذ ویزای تحصیلی موریس برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در این جزیره هستند باید قبل از سفر به این کشور انجام شود و این را می توان در سفارت موریس یا کنسولگری در کشور خود انجام داد. متقاضیان معمولاً باید یک فرم درخواست ویزا تکمیل شده، نامه پذیرش از یک موسسه موریس و یک پاسپورت معتبر ارائه دهند. سایر مدارک مورد نیاز ممکن است بسته به کشور مبدا متقاضی و نوع برنامه ای که برای آن درخواست می کنند متفاوت باشد. پس از تایید ویزا، دانشجویان موظف هستند تاریخ ورود خود و سایر جزئیات لازم را به موسسه موریس اطلاع دهند. دانشجویان بین المللی همچنین باید ظرف 7 روز پس از ورود خود به این کشور در اداره گذرنامه و مهاجرت (PIO) ثبت نام کنند و این اداره یک مجوز اقامت صادر می کند که برای مدت اقامت آنها در کشور معتبر است.

برای دانشجویان بین المللی مهم است که تمام شرایط ویزا و مهاجرت را رعایت کنند تا از اقامتی روان و بدون دردسر در موریس اطمینان حاصل کنند. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق شرایط درخواست و اخذ ویزای تحصیلی موریس می پردازند.

افراد واجد شرایط برای ویزای تحصیلی موریس

در این بخش قصد داریم به افراد واجد شرایط برای ویزای تحصیلی موریس اشاره کنیم. به طور کلی، یک فرد خارجی که در یک یا چند برنامه در یک موسسه آموزشی عالی یا موسسه آموزشی فنی و حرفه ای (TVET) ثبت نام کند تا به صورت تمام وقت دروس خاص را برای یک یا دو ترم دنبال کند و این دوره منجر به دریافت گواهینامه یا مدرک مدرک دیپلم برای حداقل 1 سال تحصیلی می شود، واجد شرایط برای ویزای تحصیلی این کشور می باشد. همچنین یک فرد خارجی که در یک موسسه آموزشی عالی به رسمیت شناخته شده ثبت نام کند تا دوره تحصیلی تمام وقت یا پاره وقت در سطح کارشناسی را دنبال کند می تواند اقدام به دریافت ویزای تحصیل در موریس کند.


در صورتی که متقاضی خارجی که در یک موسسه آموزشی عالی به رسمیت شناخته شده ثبت نام کند تا دوره تمام وقت یا پاره وقت را در سطوح تحصیلات تکمیلی (از جمله کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترا) دنبال کند، می تواند جهت مهاجرت تحصیلی به موریس، ویزای این کشور را دریافت کند. شایان ذکر است که یک دانشجوی خارجی در حال انجام تحقیقات پس از دکتری و فرد غیر شهروندی که در یک برنامه مبادله ای که بیش از 1 سال با یک موسسه آموزشی عالی شناخته شده به موریس می آید نیز می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند.

درخواست ویزای تحصیلی موریس

درخواست ویزای تحصیل در موریس باید به اداره گذرنامه و مهاجرت توسط مؤسسه آموزشی عالی مربوطه یا موسسه آموزش فنی و حرفه ای مربوطه که دانشجو در آن ثبت نام کرده است، ارائه شود.

مدارکی که باید برای این درخواست ارائه شوند عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده و امضا شده توسط متقاضی
  • 2 عکس سایز گذرنامه اخیر از متقاضی
  • فتوکپی از صفحات داده های زیستی گذرنامه متقاضی پس از مدت اقامت
  • نامه پذیرش در یک مؤسسه آموزشی معتبر یا مؤسسه آموزش فنی و حرفه ای
  • نامه پیشنهاد از موسسه
  • نامه پذیرش دانشجو
  • نامه پوششی با امضا و مهر و موم شده از یک مؤسسه آموزشی معتبر یا مؤسسه آموزش فنی و حرفه ای، با جزئیات مدت دوره و تاریخ شروع
  • جزئیات مدت دوره و تاییدیه کمیسیون آموزش عالی یا مرجع صلاحیت های موریس
  • اعتبار نامه برنامه از کمیسیون آموزش عالی (HEC) یا مرجع صلاحیت موریس (MQA)

درخواست ویزای تحصیلی موریس

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی باید مدارک مستندی مبنی بر در دسترس بودن وجوه یا ظرفیت مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و اقامت در موریس (گزارش بانکی اخیر برای یک دوره 6 ماهه گذشته، نامه حمایت از والدین یا قیم، کپی شناسنامه یا پاسپورت والدین یا قیم) ارائه دهند و قادر به اثبات آدرس خود در این کشور شوند. از دانشجویان خواسته می شود تا یک گواهی پزشکی مبنی بر عدم ابتلای متقاضی به هیچ گونه بیماری مسری یا عفونی و همچنین نتایج آزمایش HIV، هپاتیت B و رادیوگرافی قفسه سینه ارائه دهند.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی آلمان

قوانین کار در موریس برای دانشجویان بین المللی

در موریس، این قانون به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد تا حداکثر 20 ساعت از هر هفته، بدون نیاز به کمک هزینه یا مجوز، مشاغل پاره وقت کار کنند. با وضعیت اقامت تحصیلی خود، متقاضیان می توانند شغل پاره وقت در کنار تحصیل خود را برای حمایت از اقامت خود در کشور تضمین کنند. دانشجویان بین ‌المللی که بیش از 16 سال سن دارند، تنها به شرطی می‌توانند در چندین مؤسسه و صنایع شغلی با حقوق پیدا کنند که مدت زمان پاره ‌وقت حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند و همچنان در یک برنامه تحصیلی (حداقل 1 ساله در یک موسسه عالی دانشگاهی دولتی، خصوصی یا فنی) ثبت نام کنند.

برجسته ترین مشاغل دانشجویی در موریس عبارتند از:

برجسته ترین مشاغل دانشجویی در موریس

با توجه به این که وظایف و مسئولیت های مشاغل ذکر شده در شکل بالا متفاوت می باشد، حقوق ماهیانه ای که دانشجویان برای این مشاغل دریافت می کنند متغیر است.

مزایای دریافت ویزای تحصیلی اتریش

در نمودار زیر به طور دقیق تر به این موضوع اشاره شده است:

حقوق ماهیانه دانشجویان در موریس

با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، دانشجویان و متقاضیان می توانند با شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف و همچنین ورود به بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در نقاط مختلف دنیا آشنا شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *