ویترین

ویزای کاری مالدیو

ویزای کاری مالدیو

ویزای کاری مالدیو مجوزی است که به یک خارجی اجازه می دهد تا به منظور اشتغال و برای مدت مشخصی، در این کشور بماند. برای دریافت این ویزا، مانند اکثر کشورهای دنیا، فرد باید دارای مجوز کار معتبر صادر شده از وزارت توسعه اقتصادی باشد. این جزیره بیشتر به دلیل گردشگری خود مشهور است و بنابراین فرصت های شغلی زیادی در صنعت مهمان نوازی ارائه می دهد. صنعت گردشگری 28% از تولید ناخالص داخلی و بیش از 60% از درآمدهای ارزی را تشکیل می دهد. دیگر مشارکت کنندگان اصلی در اقتصاد آن ماهیگیری و کشتیرانی هستند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا از شرایط و قوانین اخذ ویزا و استخدام در مالدیو به طور کامل آشنا شوید.

ویزای کاری مالدیو چیست؟

ویزای کاری مالدیو مجوزی است که برای یک خارجی برای اقامت در این کشور به منظور اشتغال صادر می شود و به فردی که با هدف اشتغال به مالدیو سفر می کند 15 روز از تاریخ ورود اعطا می شود. اتباع خارجی برای کسب این پیش دوره باید دارای مجوز کار معتبر صادره از وزارت توسعه اقتصادی باشند که از تاریخ صدور آن بیش از 90 روز نباشد. علاوه بر این، تبعه خارجی باید همان گذرنامه ای را که برای آن مجوز کار صادر شده است، ارائه دهد. فرآیند ویزای کاری مالدیو شامل یک معاینه پزشکی است که باید از یک بیمارستان یا کلینیک مجاز تکمیل شود و بیمه درمانی باید در این مدت برای درخواست ویزای کار پوشش دهد. عواقب عدم دریافت ویزا در مدت مذکور منجر به جریمه بر اساس قانون مهاجرت می شود که شامل اخراج از این کشور به دلیل اقامت بیش از حد است.


مدارک زیر برای درخواست ویزای کار در مالدیو مورد نیاز است و کارفرما یا نماینده کارفرما باید درخواست ویزا را ارسال کند:

مدارک مورد نیاز ویزای کاری مالدیو

اداره مهاجرت مالدیو خدمات آنلاین ویزای کار را در 17 نوامبر 2019 معرفی کرد. از این رو، کارفرمایان و آژانس های استخدام باید از طریق سیستم Xpat Online برای این خدمات اقدام کنند. با این بهبود، ویزا ظرف 48 ساعت پس از ارسال پردازش می شود. هنگامی که درخواست پردازش می شود، متقاضیان می توانند برای ارسال گذرنامه برای ویزا، یک قرار آنلاین درخواست کنند. پروسه ویزا 3 روز کاری به طول می انجامد و زمانی که پاسپورت آماده است به متقاضی اطلاع داده می شود و شایان ذکر است که یک قرار آنلاین باید یک بار دیگر برای جمع آوری گذرنامه تعیین شود.

استخدام کارمندان خارجی در مالدیو

برای استخدام کارمندان خارجی در مالدیو، افراد به تاییدیه استخدام (EA) از بخش مجوزها و استخدام خارجی (PFED) مهاجرت این کشور نیاز دارند. EA یک بیانیه مکتوب است که به خارجی ها اجازه کار در مالدیو را می دهد. شایان ذکر است که این جزیره ویزای توریستی 30 روزه را به بازدیدکنندگان از همه ملیت ها می دهد، اما حق کار در این کشور را تایید نمی کند.

اهمیت دریافت ویزای کاری فرانسه

مجوز کار آنلاین مالدیو در دو دسته ارائه می شود:

  • ویزای کاری
  • ویزای تجاری

این کاری برای یک تبعه خارجی برای تجارت یا کار مورد تایید یک مقام دولتی صادر می شود. هدف شخص از بازدید به همراه نامه ای از یک شرکت خارج از کشور مبنی بر صلاحیت فرد الزامی است و شایان ذکر است که این ویزای چند بار ورود تا 90 روز اعتبار دارد. ویزای تجاری نیز یکی دیگر از ویزاها برای کار در مالدیو است و شرکت ‌ها از EA درخواست می‌کنند تا افراد خارجی را برای مقاصد تجاری استخدام کند که شامل مشاغل حرفه ای و غیرحرفه ای می شود. اکثر شرکت هایی که کارمندان خارجی را استخدام می کنند در این دسته قرار می گیرند. یک کارمند باید ظرف 15 روز از تاریخ ورود خود به مالدیو مجوز کار خود را دریافت کند. این زمان پیش از دوره، جستجوی تأییدیه استخدام مناسب است که مجوز رسمی کار در این کشور را می دهد.

استخدام کارمندان خارجی در مالدیو

اخذ ویزای کاری مالدیو و ورود به بازار کار آن

بازار کار مالدیو به شدت بر صنعت گردشگری و مهمانداری متمرکز است، زیرا اقتصاد این کشور تا حد زیادی به گردشگری وابسته است. اکثر فرصت‌ های شغلی برای خارجی ‌ها در مالدیو در بخش مهمانداری، به ‌ویژه در تفرجگاه ‌های اصلی واقع در جزایر متعدد این کشور است. با این حال، در صنایع دیگری مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی و مالی نیز فرصت هایی وجود دارد. برای ورود به بازار کار در مالدیو، کارگران خارجی ابتدا باید ویزای کار دریافت کنند. این امر مستلزم یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای مالدیویی است، که سپس باید از طرف کارمند برای مجوز کار درخواست دهد. در صورتی که هیچ فرد واجد شرایط این جزیره برای این کار درخواست ندهد، کارفرما می تواند برای دریافت مجوز کار برای کارمند خارجی اقدام کند.

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

هنگامی که یک کارگر خارجی ویزای کار را دریافت کرد و وارد بازار کار در این کشور شد، می ‌تواند انتظار داشته باشد که ساعات طولانی کار کند و به طور بالقوه در یک جزیره دورافتاده زندگی کند. با این حال، بازار کار حقوق و مزایای رقابتی را ارائه می دهد، به ویژه در بخش مهمانداری.

جدول زیر نمونه هایی از میانگین حقوق ماهانه در بازار کار مالدیو را ارائه می دهد:

عنوان شغلیمیانگین حقوق به روپیه مالدیو
مدیریت هتل و توریسمMVR25000 تا MVR45000
حسابداریMVR12000 تا MVR17000
سرآشپزی و رستورانMVR10000 تا MVR18000
تدریس و آموزشMVR10000 تا MVR15000

با بهره مندی از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان از شرایط کار در مالدیو، ویزای کاری این کشور و همچنین سایر کشورهای دنیا بیشتر آگاه و مطلع خواهند شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *