ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی ژاپن

ویزای تحصیلی ژاپن

ویزای تحصیلی ژاپن یکی از مهم ترین ویزاهای مرتبط با تحصیل در منطقه شرق آسیا است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افرادی که قصد دارند در ژاپن و در یک دوره بالاتر از 90 روز تحصیل کنند، باید ویزای این کشور را دریافت کنند. البته شهروندان ایرانی برای ورود به این کشور از هر طریقی نیاز به ویزا خواهند داشت و معافیت از دریافت ویزای تحصیلی کوتاه تر از 90 روز برای شهروندان کشورهایی است که بدون نیاز به ویزا می توانند وارد ژاپن شوند. در حال حاضر ویزای تحصیلی ژاپن یکی از مهم ترین ویزاهایی است که این کشور صادر می کنند و به همین دلیل است که برای دریافت آن باید مدارک خود را با دقت بسیار زیادی ارائه کرد تا بتوان در رقابت با سایرین نیز، بدون احتمال نقص مدارک، ویزای خود را به دست آورد.

در حال حاضر کلیه افرادی که قصد ادامه تحصیل در ژاپن را دارند، باید این مدرک مهم را نیز در اختیار داشته باشند و در غیر این صورت امکان ورود به این کشور را به دست نخواهند آورد. بسیاری از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی جایگاه بسیار عالی را به دست آورده اند و به همین دلیل است که می توان متقاضیان زیادی را برای تحصیل در این کشور یافت. به منظور ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند دریافت ویزای تحصیلی در این کشور پرداخته اند.

  • فرایند دریافت ویزای تحصیلی ژاپن چگونه است؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا چیست؟
  • تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ژاپن چقدر است؟
  • محدودیت های دریافت ویزای تحصیلی این کشور چیست؟

فرایند دریافت ویزای تحصیلی ژاپن

ژاپن یکی از کشورهایی است که علاقمندان به مهاجرت به این کشور بسیارند و یکی از راه های رسیدن به آن، تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور است. دانشگاه های ژاپنی در بسیاری از رشته های تحصیلی در جمع برترین های آسیا قرار دارند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افراد با رزومه های ضعیف بتوانند در این کشور پذیرش دریافت کنند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که ژاپن برای دانشجویان پروسه مشخصی برای دریافت ویزای تحصیلی تعیین کرده است که می توان آن را به شرح زیر دانست.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی ژاپن

در صورتی که درخواست فرد برای دریافت ویزای تحصیلی مورد توافق قرار گیرد، او قادر خواهد بود تا مهاجرت به ژاپن را با موفقیت سپری کند.

نکاتی در رابطه با ویزای تحصیلی ژاپن

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که در همه مقاطع تحصیلی به عنوان “دانش آموز” در کشور ژاپن شناخته می شوند. ویزای تحصیلی که در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار می گیرد، بسته به مدت دوره تحصیلی بین 6ماه تا 2 سال اعتبار خواهد داشت و افرادی که دوره تحصیلی آن ها طولانی تر است، موظف به تمدید ویزا خواهند بود. دانشجویان این امکان را خواهند داشت که در طول هفته و با استفاده از ویزای تحصیلی خود، به مدت حداکثر 28 ساعت در این کشور کار کنند. البته باید به این نکته اشاره داشت که محدودیت هایی برای نوع کار دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است و همه چیز به اعتبار ویزای فرد بستگی دارد.

متقاضیان تحصیل در ژاپن باید به این موضوع توجه داشته باشند که در این کشور، پروسه ای نسبتا طولانی برای دریافت ویزای تحصیلی وجود دارد و ممکن است حدود 6 ماه زمان لازم داشته باشد.

نکاتی در رابطه با ویزای تحصیلی ژاپن

مدت اعتبار ویزای تحصیلی ژاپن

یکی از مباحث مهمی که اتباع کشورهای خارجی باید قبل از درخواست ویزای تحصیلی ژاپن به خوبی مورد بررسی قرار دهند، مدت اعتبار ویزای تحصیلی ژاپن می باشد. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین چالش های ویزای تحصیلی ژاپن مدت اعتبار ویزای تحصیلی این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، مدت زمانی که متقاضیان مجاز به اقامت تحصیلی در این کشور را دارند، در مجوز فرود و همچنین در کارت اقامت دانشجویی آنها ذکر شده است. مضاف بر این، صرف نظر از مدت اعتبار ویزای تحصیلی ژاپن، می تواند قبل از انقضای ویزای فعلی خود برای تمدید آن اقدام نمایید.

به طور کلی ویزای تحصیلی ژاپن جهت دوره های زیر برای دانشجویان بین المللی صادر می شود:

دوره های تحصیلی در ژاپن دانشجویان بین المللی

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی ژاپن

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی به دنبال اخذ ویزای تحصیلی ژاپن هستند، امکان کار حین تحصیل با ویزای تحصیلی این کشور می باشد. تمامی اتباع کشورهای خارجی که با ویزای تحصیلی ژاپن وارد این کشور می شوند، می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که، کار دانشجویی در ژاپن دارای قوانین و محدودیت هایی نیز می باشد که دانشجویان باید رعایت کنند. به طور مثال، دارندگان ویزای تحصیلی ژاپن فقط می توانند 18 ساعت در هفته در این کشور کار کنند. علاوه بر این کار پاره وقت دانشجویان نباید لطمه ای به روند تحصیلی آنها در این کشور وارد کند.

برخی از محبوب ترین مشاغل دانشجویی در ژاپن عبارت اند از:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی در ژاپن

فرآیندهای کلیدی پس از دریافت ویزای تحصیلی ژاپن

تمامی اتباع کشورهای خارجی پس از دریافت ویزای تحصیلی ژاپن، و پس از ورود به این کشور برخی از فرآیندهای موجود پس از ورود به این کشور را فراموش می کنند که این امر باعث می شود تا با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در ژاپن مواجه شوند. به طور کلی تمامی دارندگان ویزای تحصیلی ژاپن پس از ورود به این کشور، مجوز فرود در بندر ورودی توسط افسران مهاجرت را دریافت خواهند کرد. به طور کلی مجوز فرود در ژاپن برای دارندگان ویزای تحصیلی ژاپن جزء مهمترین مراحل جهت مهاجرت به این کشور می باشد.

علاوه بر این، تمامی دارندگان ویزای تحصیلی ژاپن، علاوه بر مجوز فرود به این کشور باید فرآیندهای زیر را نیز به طور دقیق سپری کنند:

  • اخذ کارت اقامت در ژاپن
  • مجوز ورود مجدد به ژاپن

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ژاپن

یکی از مهم ترین نکاتی که دانشجویان در ژاپن باید به آن توجه داشته باشند، فراهم کردن مدارک کافی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. در حال حاضر مهم ترین مدارکی که هر دانشجو برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور به آن نیاز خواهد داشت عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزای ژاپن
  • یک قطعه عکس که حداکثر در 3 ماه گذشته گرفته شده است.
  • تمامی مدارک تحصیلی و ریز نمرات که برای پذیرش به دانشگاه ارسال شده است
  • مدرک زبان مورد نیاز و خواست دانشگاه محل تحصیل
  • گواهی پذیرش تحصیلی که از طرف دانشگاه ارسال می شود.

ممکن است پس از ارسال این مدارک به سفارت، این ارگان از متقاضی مدارک دیگری را نیز طلب کند. باید به این نکته اشاره کرد که علاوه بر مدارک ذکر شده، متقاضیان باید گواهی تمکن مالی خود را نیز تقدیم سفارت کنند. بر اساس آخرین اطلاعات، دانشجویان باید حدود 2000000JPY (ین) را در حساب بانکی خود داشته باشند که این مبلغ جدا از شهریه دانشگاهی فرد است. این مبلغ که حدود هزینه های یک سال از زندگی فرد در ژاپن را پوشش می دهد، نشان دهنده آن است که فرد برای تحصیل در ژاپن مشکل خاصی ندارد و می تواند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شود. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

متداول ترین سوالات ویزای تحصیلی ژاپن

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پیش از مهاجرت پاسخ داده خواهد شد:

  • مدت اعتبار ویزای تحصیلی ژاپن چه قدر است؟ یکی از مباحث مهمی که اتباع کشورهای خارجی باید قبل از درخواست ویزای تحصیلی ژاپن به خوبی مورد بررسی قرار دهند، مدت اعتبار ویزای تحصیلی ژاپن می باشد. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین چالش های ویزای تحصیلی ژاپن مدت اعتبار ویزای تحصیلی این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، مدت زمانی که متقاضیان مجاز به اقامت تحصیلی در این کشور را دارند، در مجوز فرود و همچنین در کارت اقامت دانشجویی آنها ذکر شده است. مضاف بر این، صرف نظر از مدت اعتبار ویزای تحصیلی ژاپن، می تواند قبل از انقضای ویزای فعلی خود برای تمدید آن اقدام نمایید.
  • شرایط کار دانشجویی با ویزای تحصیلی ژاپن به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی به دنبال اخذ ویزای تحصیلی ژاپن هستند، امکان کار حین تحصیل با ویزای تحصیلی این کشور می باشد. تمامی اتباع کشورهای خارجی که با ویزای تحصیلی ژاپن وارد این کشور می شوند، می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که، کار دانشجویی در ژاپن دارای قوانین و محدودیت هایی نیز می باشد که دانشجویان باید رعایت کنند. به طور مثال، دارندگان ویزای تحصیلی ژاپن فقط می توانند 18 ساعت در هفته در این کشور کار کنند. علاوه بر این کار پاره وقت دانشجویان نباید لطمه ای به روند تحصیلی آنها در این کشور وارد کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *