ویزای کاری

ویزای نخبگان آلمان

ویزای نخبگان آلمان

ویزای نخبگان آلمان برای هنرمندان بسیار ماهر و ترجیحا مشهور در نظر گرفته شده است تا به این کشور مهاجرت کنند. اگر اهل کشوری هستید که قبل از خروج به ویزا نیاز دارد (مثل ایران)، می توانید از خانه برای ویزای هنرمند اقدام کنید؛ برای انجام این کار، کافی است با سفارت یا کنسولگری آلمان محلی خود تماس بگیرید و روند را از آنجا شروع کنید. روند ویزا بسیار پیچیده است و مقدار زیادی رفت و برگشت وجود دارد؛ حتی زمانی که تمام اسناد خود را آماده و آماده کردید، باز هم ممکن است چند ماه طول بکشد تا دولت ایالات متحده همه چیز را پردازش کند. برنامه سفر بر اساس اولین کنسرت یا نمایشگاه هنری شما خواهد بود، بنابراین شما می خواهید بر این اساس برنامه ریزی کنید.

آلمان یک مقصد فوق العاده برای دنبال کردن حرفه هنری خود و دریافت مدرک بسیار با ارزش است. در حین حضور با ویزای توریستی امکان درخواست ویزای هنرمند وجود ندارد. همچنین، اگر باید از کشور خود درخواست دهید، بسته به مورد فردی، برای «فریلنسر» یا «جستجوی کار» درخواست خواهید داد؛ شما باید اقامت اصلی خود را در برلین Anmeldung داشته باشید و باید ثابت کنید که هنرمند هستید. پس از مهاجرت به آلمان اگر می خواهید آثار هنری در خیابان بفروشید، به مجوز شهرداری نیاز دارید؛ شما باید با Bezirks یا Ordnungsamt ناحیه ای که می خواهید در آن باشید تماس بگیرید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • ویزای نخبگان آلمان در سال 2022 چگونه به دست می آید؟
  • آیا تحصیل در آلمان برای نخبگان راه ورود خوبی است؟
  • قوانین ویزای نخبگان آلمان چگونه می باشد؟

درباره ویزای نخبگان آلمان

ویزای هنرمند نوعی ویزای فریلنسری است. این ویزا برای هنرمندان و روزنامه نگاران آزاد است که می خواهند در برلین زندگی کنند. فقط در برلین موجود است؛ مانند ویزای فریلنسری، ویزای هنرمند نیز نوعی اجازه اقامت است. مراحل اخذ ویزای هنرمند مانند ویزای فریلنسری است؛ آلمان یک مقصد فوق العاده برای دنبال کردن حرفه هنری خود و دریافت مدرک بسیار با ارزش است و دانشگاه‌های آلمان به دلیل تدریس، تحقیقات عالی و همچنین محیط‌های دلپذیر و متنوعی که ارائه می‌دهند، همواره در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.

حتی اگر شغلی نداشته باشید امکان مهاجرت به آلمان وجود دارد؛ شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا می توانند به سادگی به آلمان سفر کرده و به دنبال کار باشند. در حالی که شهروندان غیر اتحادیه اروپا /EAA باید از قبل برای ویزا درخواست دهند؛ مهاجرت بدون کار در آلمان آسان نیست، به خصوص برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند.

شرایط اخذ ویزای نخبگان آلمان

روند ویزا بسیار پیچیده است و مقدار زیادی رفت و برگشت وجود دارد. حتی زمانی که تمام اسناد خود را آماده و آماده کردید، باز هم ممکن است چند ماه طول بکشد تا دولت ایالات متحده همه چیز را پردازش کند. برنامه سفر بر اساس اولین کنسرت شما خواهد بود، بنابراین شما می خواهید بر این اساس برنامه ریزی کنید. مدارک لازم جهت درخواست ویزای فریلنسری آلمان که برای نخبگان تهیه شده است، به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای ملی به درستی تکمیل شده است.
  • پاسپورت ملی معتبر
  • دو عکس بیومتریک به تازگی ساخته شده است.
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • بیمه سفر
  • توصیه نامه از کارفرمایان قبلی
  • رزومه

شرایط اخذ ویزای نخبگان آلمان

قوانین ویزای نخبگان آلمان

اگر می خواهید آثار هنری خود را در آلمان بفروشید، به مجوز شهرداری نیاز دارید؛ شما باید با Bezirks یا Ordnungsamt ناحیه ای که می خواهید در آن باشید تماس بگیرید. شما باید ثابت کنید که پول کافی برای زندگی راحت در برلین را دارید؛ یعنی حداقل €9000 (یورو) در سال. شما باید اقامت قانونی در آلمان داشته باشید و باید محل اقامت خود را پیدا کنید و آدرس خود را در یک اداره ثبت محلی، معروف به Bürgeramt ثبت کنید. برلین تنها شهر آلمان است که ویزای آزاد دارد که به طور خاص برای هنرمندان طراحی شده است و هر کسی در یک زمینه خلاق – نویسندگان، نوازندگان، عکاسان، طراحان – می تواند درخواست دهد. ویزا معمولا برای 1 تا 3 سال خوب است و شما برای تمدید در اداره مهاجرت اقدام می کنید.

تحصیل نخبگان در آلمان

تحصیل در آلمان رایگان است پس تعجبی ندارد وقتی بیان می شود بهترین راه مهاجرت نخبگان و هنرمندان به آلمان از طریق اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. هیچ شهریه ای در UdK برلین پرداخت نمی شود، به استثنای برخی از برنامه های کارشناسی ارشد آموزش پیشرفته. برای برخی از برنامه های تحصیلی در کالج های موسیقی و هنرهای نمایشی، هزینه 30€ (یورو) نیز برای شرکت در فرآیند درخواست دریافت می شود. آلمان یک مقصد فوق العاده برای دنبال کردن حرفه هنری خود و دریافت مدرک بسیار با ارزش است. دانشگاه های رایگان آلمان عبارت هستند از:

  • University of Cologne
  • Ludwig Maximilians University Munich (LMU)
  • Goethe University Frankfurt
  • RWTH Aachen University
  • University of Münster
  • Ruhr University Bochum
  • University of Duisburg-Essen
  • Universität Hamburg

تحصیل هنر در یک دانشگاه خصوصی در آلمان ممکن است حدود 3500€ (یورو) یعنی 4250€ (دلار آمریکا) در هر ترم هزینه داشته باشد. دانشگاه های خصوصی هیچ گونه بودجه دولتی دریافت نمی کنند؛ بنابراین، هزینه های تحصیل کاملاً به موسسه بستگی دارد و ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. هزینه زندگی در آلمان نیز باید مورد نظر باشد:

هزینه زندگی در شهرهای کوچک و بزرگ آلمان

دانشگاه‌ های آلمان به دلیل تدریس، تحقیقات عالی و همچنین محیط‌ های دلپذیر و متنوعی که ارائه می‌ دهند، همواره در بین دانشگاه‌ های برتر جهان قرار دارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص ویزای نخبگان آلمان و قوانین آن در سال 2022 توضیحاتی ارائه شده است. دانشجویان بین المللی از کشورهای دیگر مجاز به کار 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال هستند؛ آنها مجاز به اشتغال آزاد یا کار آزاد نیستند. در 2022 دانش آموزانی که می خواهند بیشتر کار کنند نیاز به مجوز از Agentur für Arbeit آژانس کاریابی فدرال و Ausländerbehörde دفتر خارجی ها دارند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “ویزای نخبگان آلمان

  1. با درود فراوان و تشکر که راهنمائی میفرمائید. متاسفم که تحصیلم را بخاطر جنگ و کشورم رها کردم و به کشورم برگشتم مثلا” کمک نمایم. افسوس و پس از 30 سال و بیشتر مایل به برگشتن به کشورهای آلمانی زبان هستم. رشته تحصیلی زراعت عمومی و کشاورزی هست والبته بیش از 30 سال هست در صنعت گردشگری فعالیت دارم. زبان آلمانی بد نیست ولی سنم بالاست. تجربه موفقی در این صنعت دارم. توانائی در امداد و نجات.آشپزی.مدیریت جایگاه پمپ بنزین.تایپ سریع دو زبانه. انگلیسی و فارس . رانندگی. کترینگ. تحویل غذا. باغداری.پخت نان های صنعتی.و آموزش زبان انگلیسی به کودکان. و آموزش ها و انتقال تجربیات. و در پایان گل و گیاه.
    با تشکر: علیرضا حاجی اشرفی – راهنمای گردشگری و دبیر انجمن توانمندیها ، خدمات و توسعه گردشگری ایران

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همکاران من به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *