ویترین

ویزای کاری بنگلادش

ویزای کاری بنگلادش

ویزای کاری بنگلادش مهم ترین مدرکی است که شهروندان خارجی برای فعالیت های اقتصادی به آن نیاز خواهند داشت تا به این کشور وارد شوند. نه تنها در این کشور بلکه در بسیاری از کشورهای جهان، برای کار کردن به صورت قانونی، به ویزای کاری نیاز خواهد داشت. افراد زیادی از این طریق توانسته اند اقامت و شهروندی یک کشور خارجی را به دست آورند و این مسئله اهمیت آن را افزایش می دهد. این ویزا برای اشتغال کافی نیست و فرد حتما باید مجوزهای کار را نیز دریافت کند. انتخاب بنگلادش به عنوان مقصد کاری می تواند خود یک چالش اساسی باشد اما به هر ترتیب دریافت این ویزا یک الزام است.

ویزای کاری امتیازهای زیادی را در اختیار فرد قرار می دهد تا بتواند مسیر متفاوتی را برای زندگی خود متصور شود. با این حال می توان گفت که کیفیت زندگی در بنگلادش به گونه ای نیست که افراد زیادی به آن تمایل داشته باشند. برای رسیدن به این ویزا باید پروسه مشخصی را طی کرد که البته عبور از آن چندان نیز دشوار نیست و تنها مشکلی که در این مسیر وجود دارد، دریافت ویزای کاری خواهد بود. برای درک بهتر این پروسه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، فرایند دریافت این ویزا را برای شهروندان خارجی تشریح خواهند کرد.

  • مزیت کار در بنگلادش چگونه است؟
  • آیا نیروی کار متخصص در بنگلادش شرایط مناسبی دارد؟
  • راه های دریافت ویزای کار این کشور چیست؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا برای شهروندان خارجی چیست؟

شرایط بازار کار در بنگلادش

افرادی که قصد زندگی در بنگلادش برای طولانی مدت را دارند، باید با شرایط کار در بنگلادش آشنا شوند. نرخ بیکاری در این کشور پس از شیوع بیماری کرونا، در حدود 5% بوده و این نشان از فرصت های شغلی متعدد در این کشور است. انتخاب بنگلادش به عنوان مقصد کار می تواند امتیازهایی را نیز به همراه داشته باشد که یکی از آن ها، امکان کار به زبان انگلیسی است.

نرخ متوسط درامد در این کشور، کمتر از 30000BDT تاکا در ماه است که به نسبت هزینه زندگی در بنگلادش، درآمدی بسیار کم به حساب می آید. در این شرایط است که به نیروی کار غیر متخصص توصیه می شود تا این کشور را برای زندگی خود انتخاب نکنند. نیروی کار متخصص در این کشور اما می توانند درآمد بهتری را در اختیار داشته باشند.

حمایت های دولتی از کارفرمایان که در استخدام نیروی کار بومی کوشا باشند سبب شده است تا آن ها حتی در شرکت های خصوصی، کمتر به نیروی کار خارجی تمایل داشته باشند. حمایت های مالیاتی مهم ترین نوع حمایت های دولتی در این زمینه است.

مسیر امن ویزای کاری آلمان برای ایرانیان

بررسی انواع ویزای کاری بنگلادش

انواع مختلفی از ویزای کاری در بنگلادش وجود دارد که شهروندان خارجی می توانند به آن دست پیدا کنند. هر یک از این ویزاها برای اشخاص خاصی مناسب است و فرد باید به شرایط مهاجرتی خود در این رابطه توجه داشته باشد. برخی از مهم ترین انواع ویزای کاری در این کشور عبارتند از:

انواع ویزای کاری بنگلادش

هر فرد برای دریافت اجازه کار در این کشور باید بسته به هدف خود از مهاجرت اقدام به دریافت یکی از انواع ویزاهای فوق کند. همه افرادی که برای شرکت های خصوصی، دولتی و نیمه خصوصی در این کشور کار می کنند، باید این ویزا را داشته باشند. نیروهای کاری که برای دولت دیگر کار می کنند نیز باید این ویزا را اختیار کنند. این ویزا فقط 3 ماه اعتبار دارد و تا 3 سال قابل تمدید است.

ویزای تجاری به کسانی داده می شود که قصد تجارت در این کشور را دارند. برای دریافت این ویزا باید فرد یا سازمانی که قرار است با آن مذاکره شود، یک نامه رسمی ارسال کند. طول دوره اعتبار این ویزا به هدف فرد از اقامت بستگی دارد. ویزای سرمایه گذاری نیز برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است و یک سال اعتبار دارد و به فرد اجازه می دهد که در یک ماه، 3 ورد به این کشور داشته باشد.

ویزای خبرنگاری برای خبرنگاران همه رسانی های تصویری، صوتی و نوشتاری است که برای انجام فعالیت های خود به این کشور وارد می شوند. افرادی که یک NGO فعال در بنگلادش داشته باشند، می توانند از یک ویزای مرتبط استفاده کنند. افرادی که قصد بازدید از بنگلادش برای یک دوره تحقیقاتی یا حتی کارورزی را دارند، باید ویزای تحقیقاتی دریافت کنند.

کدهای میانبر برای کار در کانادا

فرایند دریافت ویزای کار در بنگلادش

مهم است که نوع مناسب را برای دریافت ویزای اجازه کار از بنگلادش انتخاب کنید و سپس مراحل را به دقت دنبال کنید.

  • فرم درخواست ویزا را در وب سایت رسمی وزارت مهاجرت و گذرنامه در بنگلادش پر کنید
  • عکس های خود را پیوست کنید
  • هزینه ها را پرداخت کنید
  • فرم تکمیل شده را پرینت کرده و به نزدیکترین دفتر ویزا ارسال کنید
  • صبر کنید تا درخواست شما پردازش شود
  • می توانید ویزا را از سفارت بنگلادش دریافت کنید

زمان رسیدگی به ویزای کار بنگلادش بستگی به سفارت دارد. دریافت ویزای شما می تواند حداقل 5 روز کاری تا حداکثر 1 تا 2 هفته طول بکشد.

منبع: www.visa.gov.bd

مزیت دریافت ویزای کاری بنگلادش

افرادی که می خواهند از ویزای کاری بنگلادش استفاده کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که امتیازهایی نیز در این رابطه وجود دارد. اصلی ترین مزیت ویزای کاری بنگلادش را می توان در این دید که این ویزا می تواند با ویزای همراه ادامه پیدا کند. همسر و فرزندان قانونی فرد می توانند به عنوان همراه وارد بنگلادش شوند. باید فرد توصیه نامه داشته باشند. در صورتی که فرد ازدواج خود را رسما ثبت نکرده باشد، یا گواهی تولد فرزند وجود نداشته باشد، نمی توان آن را به صورت رسمی به عنوان درخواست ارائه کرد.

همچنین می توان به این نکته اشاره کرد که فرد می تواند با استفاده از ویزای کاری اقامت به دست آورد. به دست آوردن اقامت بنگلادش نمی تواند امتیاز زیادی داشته باشد. با این حال، بسیاری از افراد بسته به شرایط خود می توانند از این اقامت به عنوان یک امتیاز ویژه حساب کنند.

منبع: bdvisa

مدارک لازم برای مجوز کار در بنگلادش

مدارک زیر برای دریافت انواع ویزای کاری این کشور الزامی است:

  • یک پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • فرم تکمیل شده ویزا
  • هزینه پرداخت شده برای ویزا
  • نامه توافقی
  • قرارداد کاری و دعوت نامه رسمی برای حضور در بنگلادش
  • گواهی اسناد بانکی
  • گواهی پرداخت مالیات

علاوه بر این ها ممکن است سفارت از افراد بخواهد تا برای دریافت ویزا، مدارک دیگری را نیز ارائه کنند.

مدارک لازم برای اجازه کار در بنگلادش

برای ویزای نیروی کار، توصیه نامه رسمی از سازمان توسعه سرمایه گذاری بنگلادش یا منطقه پردازش صادرات این کشورالزامی است. به منظور دریافت ویزای تجاری، باید نامه شرکتی که قصد دارد فرد را به این کشور اعزام کند و همچنین دعوتنامه رسمی فرد ارائه شود. سرمایه گذاران، نامه هیئت سرمایه گذاری را نیاز دارند. برای نیروی کار سازمان های غیر دولتی، نامه های مجوز کار از اداره امور سازمان های غیر دولتی بنگلادش الزامی است. برای روزنامه نگاران نیز فرم های درخواست خاص وجود دارد و لیست همه تجهیزاتی که باید همراه فرد باشد نیز الزامی است.

دریافت ویزای کاری بنگلادش برای شهروندان خارجی بین 5 تا 14 روز زمان لازم دارد که بسته به شرایط سفارت می تواند متفاوت باشد. افرادی که قصد مهاجرت به بهترین نقاط جهان را دارند، بهتر است پیش از هر گونه اقدام، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *