ویترین

ویزای کاری وانوآتو

ویزای کاری وانوآتو

ویزای کاری وانوآتو روشی می باشد که اکثر مهاجران خارجی برای مهاجرت کاری به این کشور باید از آن استفاده کنند. کشور جزیره ای وانوآتو یک دیگ ذوب فرهنگ های متنوع، تاریخ غنی، معماری افسانه ای، سبک زندگی شگفت انگیز ساحلی و فرصت های اقتصادی بی حد و حصر است. از این رو، این جزیره استراتژیک در منطقه اقیانوس آرام جنوبی به طور پیوسته به عنوان یک کانون اقتصادی و مستغلات برای سرمایه گذاران و شهروندان خارجی در حال ظهور است. در این مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انواع مختلف ویزای کاری ارائه شده توسط وانوآتو، شرایط لازم برای مجوز کار وانوآتو و روند درخواست را به طور کامل به هموطنان عزیز معرفی می کنند تا متقاضیان بتوانند یک تجربه مهاجرت کاری عالی به وانوآتو داشته باشند و پروسه مهاجرت به کاری به این کشور به درستی انجام شود.

شرایط اشتغال در وانوآتو برای خارجی ها

سبک زندگی شگفت انگیز و رفتار بسیار گرم ساکنین وانوآتو به همراه یک اقتصاد پر رونق و مراقبت های بهداشتی درجه یک تنها برخی از دلایل مهم مهاجرت کاری به وانوآتو می باشند. با در نظر گرفتن ارائه تمام مدارک صحیح، درخواست های ویزای کار در وانوآتو به راحتی پردازش می شوند. این کشور با پشتوانه زیرساختی مناسب برای کار، تجربه کاری فوق العاده را برای همه ساکنان و مهاجرانی که از وانواتو بازدید می کنند، ارائه می دهد. اقتصاد این کشور عمدتاً بر کشاورزی در مقیاس کوچک استوار است که زندگی حدود دو سوم جمعیت را تأمین می کند. ماهیگیری، خدمات مالی فراساحلی و گردشگری از دیگر ارکان اصلی اقتصاد هستند.


در نمودار زیر به سهم بخش ‌های اقتصادی در تولید ناخالص داخلی وانوآتو اشاره شده است:

سهم بخش ‌های اقتصادی در تولید ناخالص داخلی وانوآتو

این کشور جزیره ای با قرار گرفتن در یک مکان استراتژیک، به طور پیوسته در بین سرمایه گذاران و متخصصان جذب می شود. علاوه بر این، آب و هوای گرمسیری و فرصت های اقتصادی موجود در کشور، افراد را از کشورهای خارجی برای نقل مکان به اینجا جذب می کند.

دسته بندی ویزای کاری وانوآتو

کشور زیبای وانوآتو سه نوع ویزای کاری وانوآتو ارائه می دهد که در جدول زیر به آنها اشاره شده است:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای کار طولانی مدتمعتبر برای 1 سال و قابل تمدید تا 4 سال
ویزای کار موقتمناسب برای اهداف تجاری حداکثر 4 ماهه
ویزای آزاد (استثنایی)مناسب برای اهداف تجاری حداکثر 1 ماهه

افرادی که برای کار در یک شرکت یا کمپانی معتبر در وانوآتو اقدام به مهاجرت کاری به این کشور می کنند، حتما باید اقدام به ویزای کاری طولانی مدت وانوآتو کنند که حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد. در صورتی که مهاجران مایل به اقامت بیشتر در وانوآتو باشند، می توانند ویزای کاری خود را تا 4 سال تمدید کنند. توجه داشته باشید که برای یکی از مهمترین موضوعات برای دریافت و تمدید ویزای کاری وانوآتو داشتن قرارداد کاری معتبر با شرکت ثبت شده در این کشور می باشد. متقاضیان و مهاجران با توجه به ملیت و پاسپورت خود، ممکن است دریافت برای هر یک از انواع مختلف ویزای کاری این کشور هزینه های مختلفی پرداخت کنند و همچنین شهروندان برخی از کشورهای دنیا ممکن است نیازی به دریافت ویزا نداشته باشند.

شرایط دریافت ویزای کار در هلند

مهاجران و به طور کلی افرادی که برای کار در وانوآتو اقامت دارند باید مالیات سالانه پرداخت کنند و میزان مالیات سالانه کار در وانوآتو با توجه به مدت زمان اقامت متقاضیان در این کشور متفاوت خواهد بود.

شرایط ویزای کاری وانوآتو

برای دریافت ویزای کار وانوآتو، کارفرمای متقاضی باید فرم درخواست را ارسال کند. متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که تمام مدارک لازم برای ارائه به وزارت کار و خدمات استخدامی را دارند و برای درخواست ویزای کاری وانآتو تمامی مدارک را به درستی جمع آوری کرده اند.

شرایط ویزای کاری وانوآتو

در اینجا لیستی از شرایط ویزای وانوآتو که برای ویزای کار باید رعایت شود، آورده شده است:

  • متقاضی و یا کارمند باید پاسپورت معتبر داشته باشد.
  • ارائه عکس با سایز پاسپورت متقاضی
  • مشخص کردن دلیل استخدام غیر شهروند وانوآتو
  • کپی آگهی استخدام در شرکت مستقر در وانوآتو
  • درخواست ها مطابق با آگهی استخدام پذیرفته می شود.
  • درخواست کاملا تکمیل شده برای ویزای کار وانوآتو

شرایط دریافت ویزای کار در آمریکا

حتی متقاضیان و مهاجرانی که با دریافت ویزای کار موقت اقدام به مهاجرت به وانوآتو می کنند، حتما باید مشخصات و جزئیات و اسناد مربوط به پرواز خود را نیز ارائه دهند در صورتی که متقاضیان اقدام به دریافت ویزای کاری وانوآتو از نوع بلند مدت کنند، باید قرارداد کاری خود را که با شرکت مربوطه امضاء کرده اند، به اشتراک بگذارند. لازم به ذکر است که فرآیند درخواست ویزای کاری وانوآتو در صورتی تکمیل خواهد شد که متقاضی خارجی قرارداد رسمی و معتبر با شرکت مستقر در وانوآتو امضا کند. بنابراین، کارفرمایان باید فرم درخواست را به تفصیل ارزیابی کنند و با فردی که برای این کار استخدام شده است، در مورد محدوده کاری صحبت کنند.

روند بررسی ویزای کاری وانوآتو

اگرچه روند درخواست برای ویزای کاری وانوآتو نسبتاً ساده است، اما زمان پردازش آن کمی طولانی تر است. به همین دلیل، متقاضیان باید مطمئن شوند که تمام اسناد خود را در دسترس داشته باشند. درخواست متقاضیان برای ویزای کاری وانوآتو توسط وزارت کار و خدمات استخدامی در وانوآتو بررسی خواهد شد. وانوآتو علاوه بر ارتقای فرصت ‌های سرمایه‌گذاری در این کشور، بر امکان استخدام شهروندان خارجی نیز تمرکز دارد. با این حال، درخواست مهاجران خارجی به طور کامل توسط کمیسیونر کار بررسی می شود و سپس بر اساس عوامل مختلف تصمیم می گیرد که آیا استخدام مورد نیاز است یا خیر.

برخی از مواردی که توسط وزارت کار و خدمات استخدامی در وانوآتو بررسی می شوند عبارتند از:

  • بررسی اطلاعیه شغلی
  • بررسی این که آیا شهروندان وانوآتو با تمام صلاحیت ‌های لازم برای شغل مربوطه در کشور وجود دارند یا خیر.
  • بررسی سابقه اشتغال
  • در نظر داشتن منافع محلی و ملی
  • بررسی صلاحیت های متقاضی خارجی با جزئیات

پس از بررسی تمام اسناد، کمیسیونر درخواست کارفرما برای استخدام یک شهروند خارجی را ارزیابی می کند. اگر متقاضی تمام معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشد و یک نسخه از قرارداد کار را ارائه دهد، اداره وانوآتو همچنین می تواند ویزای کاری را ارائه دهد که برای مدت 3 سال معتبر است.

وظایف شرکت ها برای جذب نیروی خارجی در وانوآتو

سازمان و شرکت هایی که کارگران خارجی دارند باید کلیه سوابق ویزاهای کاری را حفظ کنند.

این اطلاعات و سوابق باید شامل موارد زیر باشد:

  • شماره های ویزای کار
  • ملیت متقاضیان
  • مدت اعتبار هر ویزای کار کارفرمایان باید توجه داشته باشند که ملزم به پرداخت مالیات مجوز کار سالانه به ازای هر ویزای کار وانوآتو هستند.

ویزای کاری وانوآتو اقامت قانونی در این کشور را تضمین نمی کند. اگر کارمندی بخواهد بیش از 1 سال در کشور بماند، شخصا باید برای مجوز اقامت وانوآتو درخواست دهد. کارفرمایان در وانوآتو نمی توانند از طرف کارمند برای مجوز اقامت اقدام کنند. هموطنان محترمی که قصد دارند از شرایط مهاجرت کاری به وانوآتو اطلاعات بیشتری کسب کنند می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات کلیدی درباره ویزای کاری وانوآتو

همه افرادی که قصد دارند در کشورهای خارجی کار کنند، راهکاری جز دریافت ویزای کار نخواهند داشت. وانوآتو یکی از کشورهایی است که کار کردن در آن ارزش بالایی نخواهد داشت. فرد درآمد بالایی در این شکور نخواهد داشت که بتواند بخشی از آن را پس انداز کند. همچنین شرایط کار در این کشور به گونه ای است که فرد نمی تواند به دریافت پیشنهاد کاری در بسیاری از مشاغل امید داشته باشد. به همین دلیل است که توجه به این ویزا هنوز هم کم است. پرسش هایی در این رابطه مطرح می شوند که عبارتند از:

  • آیا وانوآتو به نیروی کار خارجی نیاز دارد؟ ابهامی در رابطه با این کشور وجود دارد که چگونه می توان انتظار داشت که فرد به یک شغل مهم برسد. مشاغل بسیاری در این جزیره کوچک تعریف نشده هستند. به همین دلیل رسیدن به پیشنهاد کاری در وانوآتو سخت است.
  • روند دریافت ویزای کار در کشوری مانند وانوآتو چگونه است؟ افراد در این کشور باید به بررسی مشاغل مورد نیاز بپردازند. از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشند که آیا توانایی اشتغال در این حوزه را داشته باشند یا خیر. پس از این که فرد به این اطمینان دست پیدا کرد، باید برای کارفرما مدارک خود را ارسال کند. بعد از امضای قرارداد، فرد می تواند درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه کند.
  • آیا تضمینی برای دریافت ویزای کار از وانوآتو وجود دارد؟ در حال حاضر، دریافت ویزای هیچ کشوری در جهان تضمین شده نیست.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *