ویترین

ویزای تحصیلی وانوآتو

ویزای تحصیلی وانوآتو

ویزای تحصیلی وانوآتو به یک تبعه خارجی این امکان را می دهد که به صورت موقت به وانوآتو مهاجرت کنند تا دوره های تحصیلی را در این کشور بگذرانند. تحصیل در وانوآتو یک گزینه محبوب برای دانشجویان کارشناسی در سراسر جهان است و این کشور با مجموعه ای از موسسات آموزشی سابقه طولانی در تعالی در یادگیری را ارائه می دهد. مهاجرت به وانوآتو در سال های اخیر به طور قابل توجهی رشد کرده است که بخشی از آن به دلیل سیاست مهاجرت نسبتا لیبرال همراه با کیفیت بالای زندگی است که می توان در این کشور به دست آورد. ویزای تحصیلی وانوآتو به دارندگان این امکان را می دهد که تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود و هر وابستگان خود نیاز به تکمیل دوره خود دارند (به صورت محدود) در واناوتا زندگی و کار کنند.

در ادامه این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ویزای تحصیلی این کشور را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد و شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن را اعلام می کنند.

قوانین مهاجرت تحصیلی به وانوآتو

ویزای تحصیلی وانوآتو به ویژه برای هر کسی که به دنبال ادامه تحصیل در هر موسسه ای در وانوآتو است طراحی شده است. برای دریافت آن ارائه یک پیشنهاد نامه توسط وانوآتو یا موسسه ای که دانشجو قصد دارد در آن ثبت نام کند ارائه شود تا درخواست او تایید شود، الزامی می باشد. درخواست ویزای تحصیلی با تکمیل فرم درخواست ویزا امکان پذیر می باشد که با جمع آوری مدارک و اسناد لازم امکان پذیر است. شایان ذکر است که ویزای تحصیلی وانوآتو با توجه به دوره برنامه تحصیلی که به دانشجو تدریس می شود اعطا می گردد. ویزای تحصیلی وانوآتو برای متقاضیانی است که قصد دارند تا 1 سال در وانوآتو تحصیل کنند و برنامه تحصیلی آنها بیش از سال به طور نمی انجمامد. اگر دوره تحصیلی دانشجو بیش از 1 سال باشد، باید هر سال برای ویزای تحصیلی جدید درخواست دهند.


مراحل دریافت ویزای تحصیل در وانوآتو

نخستین گام برای دریافت ویزای تحصیلی وانوآتو، این است که متقاضیان به بررسی دانشگاه های این کشور کنند و با توجه به شرایط خود، بهترین گزینه را برای اخذ پذیرش تحصیلی انتخاب کنند.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های وانوآتو اشاره شده است:

نام دانشگاهمتوسط هزینه تحصیل (ترم)
National University of Vanuatu500$ (دلار) الی 3600$ (دلار)
University Of the South Pacific (Port Vila)$3500 (دلار) الی 4500$ (دلار)

همچنین در نمودار زیر به مقایسه تعداد دانشجویان برترین دانشگاه های وانوآتو پرداخته شده است:

تعداد دانشجویان برترین دانشگاه های وانوآتو

باید در نظر داشت که در خصوص تعداد دانشجویان دانشگاه University of the South Pacific که در نمودار بالا ذکر شده است، این تعداد مربوط به تعداد کل دانشجویان در شعبه های مختلف در کشورهای گوناگون می باشد. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، دانشجویان نیاز به جمع آوری مدارک مورد نیاز خواهند داشت. درخواست ویزای وانوآتو از طریق نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری این کشور در کشور مبدا که دانشجو در آن ساکن است امکانپذیر است. دانشجویان در این مرحله باید در سفارت وانوآتو اقدام به رزرو وقت ملاقات کنند و با ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز منتظر پاسخ باشند. ویزای تحصیلی وانوآتو به طور معمول همانند سایر کشورهای دنیا برای مدت زمان تحصیل دانشجویان ارائه است. در صورتی که اعتبار آن رو به اتمام باشد، دانشجویان می توانند اقدام به تمدید آن کنند تا موفق به اتمام دوره تحصیلی خود شوند.

مهمترین موضوع برای درخواست ویزای وانوآتو این است که دانشجویان به درستی فرم درخواست را تکمیل کنند. یک فرم باید توسط هر متقاضی دانشجو تکمیل شود و مشخصات اعضای خانواده همراه دانشجو باید درج شود.

پیش شرط های دریافت مجوز تحصیل در وانوآتو

شرایط ویزای تحصیلی وانوآتو به صورت زیر است:

  • دارنده ویزای تحصیلی باید تمام قوانین داخلی این کشور را رعایت کند.
  • دارنده ویزای تحصیلی نباید به گونه ای رفتار کند که به صلح، نظم خوب، دولت خوب یا اخلاق عمومی در وانوآتو آسیب برساند.
  • فرد نباید هیچ شغلی با پرداخت حقوق یا فعالیت های تجاری تجاری در وانوآتو را شروع یا ادامه دهد، مگر اینکه به عنوان بخشی از دوره تحصیلی دانشجویان مورد نیاز باشد.
  • دارنده ویزای تحصیلی وانوآتو باید اداره مهاجرت وانوآتو را از هرگونه تغییر مهم در شرایط شخصی یا مالی خود مطلع کند.
  • دانشجوی وانوآتو باید در طول مدت ویزای تحصیلی وانوآتو به تحصیل ادامه دهد.

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی سوئیس

دانشجویان باید توجه داشته باشد که درخواست های ناقص یا نیمه کامل ویزای تحصیلی وانوآتو پذیرفته نمی شوند و در صورتی که اطلاعات به زبانی غیر از انگلیسی، فرانسوی یا Bislama باشند، باید توسط یک مترجم معتبر به یکی از این زبان ها ترجمه شود.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی در وانوآتو

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی وانوآتو عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی تکمیل و امضا شده توسط متقاضی (یا والدین یا سرپرستان متقاضی در صورتی که متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی وانوآتو
  • پاسپورت معتبر
  • عکس جدید با اندازه پاسپورت (2 قطعه)
  • مدارک ثبت نام در دوره تحصیلی مربوطه در وانوآتو
  • پرونده سوابق تحصیلی
  • صورت حساب بانکی تایید شده رسمی برای 3 ماه اخیر
  • کارت واکسیناسیون
  • رزرو پرواز
  • نامه ای از دانشگاه مربوطه مبنی بر تایید دریافت پرداخت هزینه تحصیل
  • مدارکی برای اثبات تمکن مالی
  • نتایج معاینه پزشکی

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی در وانوآتو

معافیت از دریافت ویزای تحصیلی وانوآتو

دانشجویان کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، قبرس، هند، مالزی، مالدیو، جامایکا، پاکستان، نیجریه، انگلستان، سری لانکا، سنگاپور، نیوزلند، گرنادا، دومنیکا و سایر کشورهای مشترک المنافع، هنگام فرود در وانوآتو از لزوم داشتن ویزا در گذرنامه خود معاف هستند

علاوه بر این، متقاضیان از پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی وانوآتو معاف هستند اگر:

  • دانشجویی باشند که در دانشگاه اقیانوس آرام جنوبی (USP) یا دانشکده فنی استرالیا اقیانوس آرام (APTC) با بورسیه تحصیلی توسط دولت یک کشور، USP یا APTC تحصیل می کند.
  • شهروند یا تبعه جزایر کوک، فیجی، ایالات فدرال میکرونزی، جزایر مارشال، نائورو، نیووی، پالائو، پاپوآ گینه نو، کیریباتی، ساموآ، جزایر سلیمان، توکلائو، تونگا یا تووالو هستند.

روند دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند

توصیه می شود دانشجویان قبل از درخواست ویزا با توجه به ملیت و پاسپورت خود تحقیقات لازم را انجام دهند تا مطلع شوند آیا جهت مهاجرت تحصیلی به وانوآتو نیاز به دریافت ویزای تحصیلی وانوآتو دارند یا خیر. این شرایط با توجه به شهروندی دانشجویان و متقاضیان بین المللی که به وانوآتو مهاجرت می کنند، متفاوت است. هموطنان محترم می توانند انجام امور مهاجرتی خود را به متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند و برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط مهاجرت به وانوآتو با همکاران ما در تماس باشند.

پرسش های کلیدی درباره ویزای تحصیلی وانوآتو

افرادی که می خواهند در این کشور زندگی کنند، حتما به ویزا نیاز خواهند داشت. به طور کلی تر اما باید چنین بیان کرد که هر کس که قصد ورود به مرزهای وانوآتو را دارد، باید ویزای مرتبط با هدف را در اختیار داشته باشد. دانشجویان در این کشور به ویزای تحصیلی نیاز خواهند داشت. باید به این نکته توجه داشت که وانوآتو از جمله کشورهایی است که دانشگاه با کیفیت در خود جای نداده است. به همین دلیل است که افراد برای تحصیل در این کشور تمایل چندانی نشان نمی دهند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا ویزای تحصیلی وانوآتو از اعتبار بالایی برخوردار است؟ در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که این یکی از اصلی ترین ویزاها در وانوآتو نیست. در حقیقت افراد کمی هستند که برای دریافت این ویزا اقداماتی انجام دهند. این ویزا به طور کلی ارزش آفرینی کمی خواهد داشت.
  • پروسه دریافت ویزای تحصیلی وانوآتو چگونه است؟ افرادی که پذیرش تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه های این کشور دریافت کرده باشند، این شانس را خواهند داشت که برای دریافت ویزا اقدام کنند. سفارت وانوآتو بررسی خواهد کرد که آیا فرد دلیل قانع کننده برای مهاجرت به این کشور دارد یا خیر.
  • با استفاده از ویزای تحصیلی این کشور چه امتیازهایی را می توان به دست آورد؟ در حال حاضر اقامت موقت در این کشور از طریق این ویزا انجام می شود. افراد می توانند پس از دریافت این ویزا، برای دریافت پیشنهاد کاری و اقامت بلند مدت اقدام کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *