ویزای تحصیلی

پرستاری در سوئیس

پرستاری در سوئیس

بسیاری از افراد علاقمند به ارائه خدمات حرفه ای در گرایش پرستاری در سوئیس هستند و رویای تبدیل شدن به یک پرستار واقعی و حرفه ای را در سر دارند. اولین قدمی که برای این منظور بایستی برداشته شود، اخذ مدرک تحصیلی در رشته پرستاری است. دریافت مدرک پرستاری در سوئیس بنا به نوع رشته انتخابی پرستاری برای مدت 4 الی 5 سال طول خواهد کشید.

خبر خوش این که از روش های مختلفی می توان این مدت زمان را کاهش داد که از جمله آنها مشارکت در برنامه تحصیلی خارج از کشور می باشد که بر آموزش و فراگیری پرستاری متمرکز است. برای تحصیل در رشته پرستاری در کشور سوئیس بایستی به شرایط و چگونگی پذیرش تحصیلی آشنا باشید. در همین راستا مقاله ای از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می گردد که حاوی اطلاعات مفیدی در این خصوص است.

ورود به ‌رشته پرستاری در سوئیس در 2023

علاقمندان به رشته پرستاری در سوئیس در سال 2023 برای دریافت مدرک لیسانس این رشته بایستی نمرات بسیار عالی در مقطع دبیرستان کسب کرده باشند. همچنین باید در علوم زیست شناسی و سایر علوم مربوطه اطلاعات و دانش کافی داشته باشند. برای این که بتوانید در مدارس پرستاری مورد پذیرش قرار گیرید، ضروری است تجارب خاصی در زمینه سلامت و درمان داشته باشید. به همین دلیل این امکان را خواهید داشت که در طول دوران تحصیلی به صورت پاره وقت یا تمام وقت مشغول کار و کسب تجربه شوید.

زبان تحصیلی پرستاری در سوئیس در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما اکثریت آنها دوره ها و برنامه های مربوط به این رشته را به زبان انگلیسی تدریس می نمایند. در صورتی که مدرک زبان نداشته باشید، با توجه به دانشگاه انتخابی می توانید مشغول تحصیل در رشته پرستاری شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله تحصیل دندانپزشکی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

پرستاری بهداشت و درمان در سوئیس

پرستاری در این کشور با گرایش بهداشت و درمان، مشاغل و زمینه های مختلفی را شامل می گردد که از جمله آن ها می توان به شناخت عناوین مرتبط با سلامت و درمان و همچنین نحوه ایجاد امنیت فیزیکی و احساسی اشاره نمود. برای دستیابی به مدرک کارشناسی پرستاری کلیه رویکردهای عملی و تئوری در این میان قرار می گیرد. عناوین مرتبط با گرایش پرستاری بهداشت و درمان به شرح زیر می باشد: بیماری های حاد اعصاب و روان، بیماری های روحی و روانی کودکان و بزرگسالان، روانپزشکی، اختلالات مرتبط با اشتها، اعتیاد و توانبخشی.

برای این که بتوانید در این گرایش موفق عمل کنید، بایستی مهارت ها و توانایی های خود را در جهت بلوغ عاطفی افزایش داده تا به نگرش کلی در زمینه نحوه رفتار با بیماران و همچنین مراقبت و کمک به بیماران زودرنج دست پیدا کنید. به طور کلی دروس تحصیلی که در رشته تحصیلی پرستاری در سوئیس ارائه می گردد، عبارتند از: آناتومی و فیزیولوژی، شیمی، روانشناسی پیشرفته، میکروبیولوژی، تغذیه، مدیکال ترمینالوژی و داروشناسی پرستاری. برای اطلاع بیشتر در این خصوص مقاله تحصیل پزشکی در سوئیس را مطالعه نمایید.

برنامه های تحصیل پرستاری در سوئیس

اکثریت دانشگاه های بزرگی که در کشور سوئیس وجود دارند، رشته پرستاری را در مقاطع مختلف تدریس می کنند. متقاضیان برای این که بتوانند در رشته پرستاری در این کشور مورد پذیرش قرار گیرند، بایستی در آزمون ورودی شرکت نمایند. چنانچه فرد متقاضی قصد به دست آوردن استادیاری در علم پرستاری است، بایستی حداقل مدرک کارشناسی را اخذ نموده باشد تا از سوی دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیلی دریافت کند. شرایط تحصیل در سوئیس به علت دانشگاه های بسیار معتبری که دارد بسیار عالی است به نحوی که مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه های این کشور بسیار معتبر است و در هر کشور دیگری نیز می توان با این مدارک به کار مشغول شد.

برنامه های تحصیل پرستاری در سوئیس

بهترین گرایشات پرستاری در کشور سوئیس

گرایش های مختلفی در رشته پرستاری در این کشور وجود دارد. دانشجویان در مقطع ارشد و یا برای کار می توانند در شاخه های متنوع وارد شوند که برخی از آنها عبارتند از:

  • پرستار مراقبت های شرایط ویژه
  • پرستار خانگی
  • هماهنگ کننده MDS
  • پرستار سلامت روان
  • متخصص پرستاری
  • کمک پرستار
  • هماهنگ کننده پرستاری
  • مدیریت پرستاری
  • سرپرست پرستاری
  • مربی خدمات پرستاری
  • سرپرست بهداشت حرفه ای
  • درمانگر حرفه ای
  • مددکار مراقبت شخصی
  • پرستار روانپزشکی
  • مدیریت تنفسی

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در سوئیس

برای کلیه دانشجویان و متقاضیان رشته پرستاری در سوئیس، آموزش های یکسانی در جهت کسب مهارت وجود دارد. به طور کلی چنانچه تصمیم دارید تخصص در پرستاری را داشته باشید بایستی در مدارس پرستاری ثبت نام نموده و تخصص لازم را به دست آورید. البته ناگفته نماند که داشتن علاقه به گرایش پرستاری از جمله شرط های مهم در امر تحصیل پرستاری در کشور سوئیس است.

علاقمندان به این رشته بهتر است تلاش کنند از دانشگاه هایی پذیرش بگیرند که رنکینگ خوبی دارند. چرا که به این ترتیب پس از فارغ التحصیلی می توانند در بیمارستان ها و مراکز درمانی بهتری استخدام شوند. برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در سوئیس در سال 2023 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در رشته پرستاریرنکینگ ملی دانشگاه از بین دانشکده های پزشکیشهری که دانشگاه در آن واقع شده است
Universität Zürich1Zürich
Université de Genève2Geneva
Universität Bern3Bern
Université de Lausanne4Lausanne
Universität Basel5Basel
Université de Fribourg6Fribourg
Universität St.Gallen7St. Gallen
Université de Neuchâtel8Neuchâtel
Università della Svizzera Italiana9Lugano
Universität Luzern10Luzern

بازار و شرایط کار پرستاران در سوئیس

بخش های آلمانی زبان کشور سوئیس دارای بهترین موقعیت ها برای کار در سوئیس است. بنابراین پرستاران این الزام را دارند که دانش کافی در زبان آلمانی داشته باشند و توانایی درک زبان سوئیسی را نیز دارا باشند. سیستم مدرنیته و کارآمدی برای مراقبت های بهداشتی در کشور سوئیس وجود دارد. ناگفته نماند که برای فعالیت شغلی در زمینه پرستاری،‌ صلیب سرخ سوئیس (Schweizerisches Rotes Kreurt) بایستی درخواست مدرک پرستاری از طریق SRK را جهت فعالیت شغلی به عنوان یک پرستار تایید نماید. افرادی که مدارک تحصیلی خود را از کشورهای غیر از اروپایی دریافت کرده اند، برای کار و ادامه تحصیل، نیاز به معادلسازی مدرک خود در ابتدا دارند.

با ارائه این مقاله سعی شد اطلاعات کافی در خصوص تحصیل در سوئیس و گرایش پرستاری در سوئیس در اختیار متقاضیان عزیز قرار گیرد. اما اگر به اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز دارید، می توانید با مراجعه حضوری یا از طریق تماس تلفنی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره چگونگی پذیرش تحصیلی، مدارک لازم جهت پذیرش و جزئیات تحصیل در رشته پرستاری، کسب مشاوره تخصصی نمایید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

12 دیدگاه برای “پرستاری در سوئیس

  1. علیرضا گفت:

    سلام سوالی داشتم اینکه الزاما باید زبان های آلمانی و فرانسوی بلد باشیم، یعنی انگلیسی کافی نیست برای مهاجرت کاری؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ببینید به کدوم منطقه مهاجرت می کنید، همون زبان رو یاد بگیرید

  2. ژوان گفت:

    سلام
    آیا مهاجرت پرستاری به سوئیس شرایط سنی خاصی داره؟و آیا معدل سوابق تحصیلی مهمه؟مثلا اگه معدل حدودا ۱۶ باشه پایین حساب میشه و شانس کم میشه؟؟
    و لطف کنین بگین حداقل چند سال سابقه کاری نیاز داره؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کشور سوئیس در رابطه با صدور اجازه کار به جامعه پزشکی به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا بسیار سخت گیرانه عمل می کنه و حتی اجازه تحصیل در این رشته ها رو هم نمی ده. بهتر هست ابتدا یک کشور میانی انتخاب کنید و بعد از اونجا مهاجرت کنید

  3. حسین گفت:

    باسلام
    من دانشجو کارشناس پرستارس ترم ۴ دانشگاه تهران هستم خواستم ببینم این امکان وجود داره تحصیل در دوره کارشناسیم سوئیس به اتمام برسونم؟ شرایطش چیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      امکان نقل و انتقال دانشجو وجود نداره و شما بایستی از ابتدا در یک کشور تحصیل در این رشته رو شروع کنید

  4. محمد گفت:

    سلام و عرض ادب:
    برای اینکه یک پرستار بره سوییس،اگه زبان انگلیسی بلد باشه کافیه؟
    لطفا جواب سوالم رو به ایمیلم هم ارسال کنید.خیلی ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای این قضیه پرستار باید مدارکش رو معادلسازی کنه و آزمون بده و خیلی کارهای دیگه ای که بسیار مفصله ضمن اینکه رزومه شما کامل نیست که بتونم دقیق راهنماییتون کنم
      به همین خاطر برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما (02191003232) تماس بگیرید

  5. بابک گفت:

    باسلام همسر بنده 7سال سابقه ی کار پرستاری استخدام دولت
    زبان انگلیسی عالی
    قسمت قلب و icu و icu کودکان بوده
    حالا میخوایم مهاجرت کنیم از طریق دفتر شما یه کشور خوب راحت زندگیم کنیم و سریع جواب بگیریم
    شما کجارو پیسنهاد میکنید که زودم پیشرفت کنیم و اینکه با شما کجا کانکت بشیم اقدام کنیم باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار به عنوان یک پرستار گزینه های مختلفی برای همسر شما وجود داره
      والیته گزینه های مهاجرتی متنوع و گسترده دیگیری هم هست که ممکنه برای شما مناسب تر باشه اما برای راهنماییتون به اطلاعات بیشتری از شما نیاز دارم
      میتونید با شماره 91003232 تماس بگیرید من در خدمتتون هستم

  6. متین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من مدرک پرستاری دارم و قصد دارم برای کار مهاجرت کنم به سوییس و از این طریق اقامت بگیرم، چجوریه، امکانش هست یا نه

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله اگر که کارفرما داشته باشید از کشور سوئیس میتونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *