ویزای تحصیلی

پست دکترا در آمریکا

پست دکترا در آمریکا

برای بررسی پست دکترا در آمریکا که همان Postdoc است، ابتدا باید از شرایط تحصیلات تکمیلی و عالیه در این کشور آگاهی داشته باشید. مقاله ای که اکنون در حال مطالعه آن هستید، در رابطه با همین موضوع نگارش شده است که جزئیات مقطع پست دکترا در کشور آمریکا را در اختیار شما قرار می دهد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا را دارند، ضروری است این مقاله را مطالعه نموده و در صورتی که ابهام یا سوالی در این زمینه دارند، با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

  • شرایط پست دکترا در آمریکا چیست؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در این کشور تحصیل کرد؟
  • فرایند دریافت ویزای پست داک آمریکا چیست؟
  • حقوق پست داک در آمریکا چقدر است؟
  • آیا برای پست داک مدرک زبان لازم است؟
  • شرایط سنی پست دکترا چیست؟
  • مدرک بعد از پسادکتری چیست؟
  • حقوق دانشجوی دکترا در امریکا چقدر است؟

تعریفی از پست دکترا در آمریکا

پست دکترا یا مقطع فوق دکترا در کشور آمریکا به یک دوره مطالعاتی– تحقیقاتی گفته می شود که مدت زمان آن در مجموع به صورت دو ساله است. بدین صورت که مدت زمان آن در ابتدا به صورت یک ساله و سپس برای یک سال دیگر هم می توان آن را تمدید نمود. تحصیل در آمریکا در پست دکترا نوعی شغل محسوب می شود و دانشجویان این مقطع می توانند از حقوق بسیار بالایی بهره ببرند که تقریبا دو برابر حقوق دانشجوی مقطع دکترا تخمین زده شده است.


از این رو لازم است در این زمینه به سایت دانشگاه پست گردد. گفتنی است پوزیشن های فوق دکترا که در آزمایشگاه های ملی آمریکا و سایت USAjobs.gov پست می شوند، در اکثریت مواقع به اقامت دائم آمریکا نیاز دارند. در باب تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان به لینک فوق مراجعه کنید.

اما در این زمینه دانشجویان دلایل زیادی برای مهاجرت به آمریکا دارند که برخی عبارتند از:

آیتمشرح
قابلیت دسترسیبا وجود طولانی بودن مدت تحصیل اما دانشجویان فرصت زیادی برای توسعه دانش خود از موضوع پژوهشی دارند.
دانشگاه های پیشگام جهانیکافی است بدانیم که رتبه های 1،2 و 3 جهانی از آن دانشگاه های آمریکایی می باشد.
اجتماع بین المللیهم اکنون بیش از 1 میلیون دانشجو و محقق خارجی در آمریکا حاضرند.
نوآوریآمریکا پس از آلمان دومین کشور جهان در زمینه انتخاب دوره پست دکترا مدرن می باشد.
گستردگی فرصتآمریکا با وجود 50 ایالت، 6 ناحیه زمانی و هزاران موسسه آموزش عالی کشوری با فرصت های ناب می باشد.
وجود بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلیدانشجویان پست دکترا از لحظه ورود می توانند متقاضی دریافت انواع بورس تحصیلی باشند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش پست دکترا در آمریکا

هر فرد باید تحقیق کند که کدام دانشگاه های آمریکا در رشته تحصیلی او، مقطع پست داکت را ارائه می کنند. در چنین شرایطی او می تواند با شرایط خاص دریافت پذیرش در هر دانشگاه این کشور به صورت خاص آشنا شود. برای تحصیل پست دکترا در آمریکا، حداقل به مدارک زیر نیاز خواهد بود:

فرد باید یک کپی از مدرک اصلی خود را در اختیار داشته باشد. در اختیار داشتن مدرک دکتری برای ورود به این مقطع تحصیلی الزامی است. تمامی نمرات تحصیلی فرد در مقاطع تحصیلی قبلی نیز باید ضمیمه درخواست او شود. در صورتی که فرد هنوز از رساله نهایی خود در مقطع دکتری دفاع نکرده است، می تواند از تاریخ دفاعیه خود بعلاوه ریز نمرات استفاده کند. البته همه دانشگاه های آمریکایی این امکان را برای فرد ایجاد نمی کند.

افراد نباید پیش تر سابقه تحصیل در پست دکترا را داشته باشند. این موضوع به شدت می تواند شرایط تحصیلی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد. در برخی از دانشگاه های آمریکا، افرادی که مدرک دکترای خود را بیش از 4 سال قبل دریافت کرده اند، امکان تحصیل در مقطع پست دکترا را نخواهند داشت. همچنین در برخی از دانشگاه های آمریکا، فقط شهروندان آمریکایی می توانند پذیرش تحصیلی در پست دکتری دریافت کنند.

منابع: research.fas.harvard.edu

postdoc.miami.edu

شرایط مقطع پست دکترا در آمریکا در 2024

متقاضیانی که در حال سپری نمودن سال آخر مقطع دکترا هستند یا در حال حاضر مدرک PhD را در رشته مورد نظر در دست دارند، می توانند نسبت به پذیرش جهت مقطع پست دکترا در کشور آمریکا اقدامات لازم را به عمل آورند. مدت زمانی که برای پست دکترا در آمریکا طول می کشد، به استاد راهنمای شخص دانشجو بستگی دارد که متغیر بوده و بین 3 الی 5 سال تعیین گردیده است. بورسیه تحصیلی در اکثریت دوره های پست دکترا وجود دارد و دانشجو همزمان با تحصیلات خود می تواند برای همسر و فرزندان خود نیز اقامت آمریکا را اخذ نماید.

نوع ویزای دانشجوی متقاضی که تحت عنوان ویزای کاری آمریکا برای وی صادر می گردد، با نام ویزای J1 شناخته می شود. ویزای کار نوع J2 نیز برای همراه او صادر می گردد. در سال 2024 دانشجویان بین المللی برای پست دکترا در آمریکا نیازی به ارائه مدرک زبان داشته و بدون مدرک زبان نمی توانند پذیرش تحصیلی بگیرند.

مزایای تحصیل پست دکترا در آمریکا

تحصیل در مقطع پست دکترا می تواند امتیازهای زیادی را به همراه داشته باشد. دوره پست دکترا، انعطاف بیشتری خواهد داشت. دانشجویان این مقطع با دانشجویان دکتری نیز شرایط بسیار متفاوتی خواهند داشت. دانشجویان بودجه بسیار زیادی در اختیار خواهند داشت. آن ها قادر خواهند بود تا در کنفرانس های زیادی در کشورهای مختلف شرکت کنند. ساعت های کاری دانشجویان این مقطع نیز آزادانه است.

فرد می تواند از نظر مالی توسط دانشگاه های آمریکایی تامین شود. در نتیجه نیازی به کار کردن نخواهد داشت. تمام زمان فرد برای تحقیقات سپری خواهد شد. همچنین به فرد این اجازه داده می شود تا مهارت های فنی خود را افزایش دهد تا بتواند یک تخصص فنی را به بهترین شکل بیاموزد.

اختصاص بورسیه پست دکترا در آمریکا

همان طور که می دانید قدرت مالی و بودجه دانشگاه های خارجی تاثیر بسزایی در جذب دانشجویان و نیروی انسانی نخبه خواهد داشت. در واقع تحصیل در آمریکا می تواند در پیشرفت کیفیت آموزشی نیز بسیار مثمر ثمر واقع گردد. در دانشگاه های آمریکا انواع بورسیه ها در مقاطع مختلف به دانشجویان خارجی واجد شرایط و دارای صلاحیت اعطا می گردد. برای مقطع پست دکترا در آمریکا نیز بورسیه هایی از سوی دولت آمریکا و دانشگاه های آمریکا در نظر گرفته شده اند که شرایط تحصیلی بسیار ایده آلی را برای دانشجو به ارمغان می آورد.

مبالغ بورسیه ها به اندازه ای است که ضمن این که می تواند هزینه های تحصیلی وی را تحت پوشش قرار دهد، قادر است تامین کننده هزینه زندگی در آمریکا و همچنین تامین هزینه های مربوط به بیمه درمان و اسکان دانشجو باشد. در بخش های بعدی این مقاله برخی بورسیه های تحصیلی معرفی شده اند.

اختصاص بورسیه پست دکترا در آمریکا

انواع بورسیه های پست دکترا در آمریکا

نوعی بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آمریکا وجود دارد که در مورد عوامل رشد و توسعه سیستم های عصبی بوده و مختص دانشجویانی است که به تازگی تحصیلات خود را در مقطع PhD به پایان رسانده اند. انتشار تالیفات و مقالات در نشریه های انگلیسی زبان و همچنین دارا بودن تخصص آزمایشگاهی در گرایش زیست شناسی سلولی و مولکولی از جمله شرایط دریافت این بورسیه تعیین شده است. بورسیه مذکور از سوی مراکز تحقیقاتی معروف و شناخته شده در کشور آمریکا اعطا می گردد. شهریه تحصیلی به علاوه مبلغ 16000$ (دلار آمریکا) از پشتوانه های مالی این بورسیه بوده که به صورت 5 ساله اعطا می گردد. این نوع بورسیه است. در باب بورسیه تحصیلی آمریکا به لینک فوق مراجعه کنید.

دومین بورسیه در بخش تحقیقات سرطان و دیگر بیماری های مهلک است که توسط موسسه تحقیقاتی دارای 3 جایزه نوبل اعطا می گردد. این بورسیه مختص دانشجویان گرایش آمار و آمار زیستی است که در بخش برنامه نویسی و مهارت های زبان انگلیسی مسلط هستند. کلیه هزینه های تحصیلی همراه با مبلغی به عنوان کمک هزینه توسط این بورسیه تامین می گردد.

کلیات مقطع پست دکترا در آمریکا

در بخش قبلی مقاله، به معرفی 2 نوع بورسیه پست دکترا پرداختیم. سومین نوع بورسیه به زمینه واکنش لنفوسیت های B به واکسیناسیون اختصاص دارد که برای دانشجویان با استعداد و نخبه در نظر گرفته شده است.

دانشجویانی می توانند از این بورسیه استفاده کنند که مدرک دکترای خود را در گرایش های زیر کسب کرده باشند:

  • ایمنی شناسی
  • میکروب شناسی
  • زیست شناسی سلولی و غیره

چنانچه دانشجوی متقاضی تجاربی در زمینه فلوسایتومتری، زیست شناسی مولکولی و ایمنی شناسی لنفوسیت های B دارا باشد، می تواند شانس بیشتری برای دریافت این بورسیه به دست آورد.

اقامت پس از دریافت مدرک پست دکترا در آمریکا

پس از فارغ التحصیلی فرد باید با داشتن شغل به دنبال تمدید اجازه اقامت خود در آمریکا باشد. وی می تواند پس از 5 سال اقامت، که باید 2.5 سال آن را در خاک آمریکا حضور داشته باشد، درخواست دهد و پاسپورت آمریکا را اخذ نماید. لازم به ذکر است این مدت در صورت ازدواج با شهروند آمریکایی کوتاه شده و 3 سال می باشد. از این مدت 3 سال نیز فرد باید 1.5 سال در خاک آمریکا باشد و با شرکت در آزمون حقوق مدنی و زبان انگلیسی برای اخذ پاسپورت آمریکا اقدام نماید. لازم به ذکر است پاسپورت آمریکا اعتبار زیادی دارد و با آن می توان بدون نیاز به اخذ ویزا به 185 کشور دنیا سفر نمود. البته دانشجویان حتی قبل از اخذ پاسپورت هم مزایای زیادی در آمریکا دارند مثلا می توانند بدون محدودیت ملک غیرمنقول خریداری نمایند. در باب اقامت پس از تحصیل در آمریکا لینک فوق را بخوانید.

میانگین نرخ خرید منزل در آمریکا در سال 2024 به شرح ذیل است:

محل واقع شدن مسکنمیانگین قیمت هر متر مربع به دلار آمریکا
در مرکز شهر$4760
در حومه شهر$5071

اطلاعات بیشتر: کشورهای لغو روادید با پاسپورت آمریکا

پست داک در آمریکا

پست داک در آمریکا دارای فرصت های شغلی خاصی است. گاهی اوقات انتخاب آزمایشگاه فوق دکتری واضح است، مانند زمانی که دکتری شما. آزمایشگاه یک همکار نزدیک در ایالات متحده دارد. اما اگر این در مورد شما درست نیست، باید تحقیقاتی را برای یافتن آزمایشگاه مناسب انجام دهید. مرحله اول این است که چند آزمایشگاه علمی را که می خواهید انجام دهید شناسایی کنید و سپس بفهمید که کدام یک برای شما و اهداف شغلی شما مناسب هستند و در مکانی قرار دارند که از گذراندن زمان لذت خواهید برد. بهترین راه برای یافتن این آزمایشگاه ها از طریق مقالات مجلات و شبکه شما مشاوران و همکاران شما است. بسیاری از و احتمالاً بیشتر مشاغل فوق دکتری ایالات متحده به طور رسمی تبلیغ نمی شوند، بنابراین رویکرد شخصی بهترین است.

شرایط ایده آل دیگری برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل و تحصیل پست دکترا در آمریکا وجود دارد که از طریق برقراری تماس با کارشناسان و مشاوران حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید نسبت به کسب مشاوره و راهنمایی های لازم اقدام نموده و با بهترین شرایط تحصیلی به آمریکا مهاجرت نمایید.

سوالات متداول در باب پست دکترا در آمریکا

برخی از سوالات متقاضیان در خصوص پست دکترا عبارتند از:

  • مقطع پست دکترا در آمریکا به چه شکل برگزار می شود؟ پست دکترا یا مقطع فوق دکترا در کشور آمریکا به یک دوره مطالعاتی – تحقیقاتی گفته می شود که مدت زمان آن در مجموع به صورت دو ساله است. بدین صورت که مدت زمان آن در ابتدا به صورت یک ساله و سپس برای یک سال دیگر هم می توان آن را تمدید نمود.
  • آیا تحصیل پست دکترا در آمریکا شغل محسوب می شود؟ مقطع پست دکترا در آمریکا نوعی شغل محسوب می شود و دانشجویان این مقطع می توانند از حقوق بسیار بالایی بهره ببرند که تقریبا دو برابر حقوق دانشجوی مقطع دکترا تخمین زده شده است. از این رو لازم است در این زمینه به سایت دانشگاه پست گردد.
4/5 - (8 امتیاز)

113 دیدگاه برای “پست دکترا در آمریکا

  1. sanaz گفت:

    سلام. ممنون میشم در این مورد راهنمایی که آیا دستمزد دوره پست دکتری توسط دانشگاه پرداخت میشه (یعنی زمان پذیرش مشخص میشه که چقدر پرداخت میکنند)؟ و اینکه فاند ها و بورسیه ها علاوه بر دستمزد پرداخت میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله از طریق بودجه مشخص شده برای دانشگاه پرداخت میشه
      اون مسئله هم قبل از مهاجرت تحصیلی شما مشخص میشه. در حقیقت شما قبل تر باید با استاد راهنما در این رابطه مذاکره کنید که چطور می تونید در این مسیر گام بردارید و تمام مسائل مالی رو برطرف کنید. اساتید راهنما بودجه دارند و می تونن از اون طریق به شما کمک کنند

  2. سمیه گفت:

    وقتتون بخیر، وقتی پذیرش برای مقطع پست داکت از دانشگاههای امریکا گرفته شد، ایا برای ویزای نفر اول و همراهان ممکنه بصورت همزمان درخواست داد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله می شه

  3. بهادر گفت:

    من دانشجوی دکترای مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت (سال سوم) هستم . ۴۰ سال سن دارم و ۲ مقاله isi تا الان دارم . همچنین ۱۱ سال سابقه کار در پارس جنوبی دارم و همچنان شاغل هستم . متاهل و صاحب یک فرزند . می خواستم بدونم اگر بخوام برای پست داک اقدام کنم شرایطم از نظر سنی و رزومه کاری و علمی چطور ارزیابی میشه،؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از نظر سنی و شغلی همه چیز در بهترین شرایط قرار داره.
      نکته بعدی که باید در نظر بگیرید، توانایی شما در زبان انگلیسی هست.
      در صورتی که برای مقطع پست دکترا در آمریکا اقدام می کنید، صبوری به خرج بدید تا بتونید استاد مناسب رو پیدا کنید

  4. شکوفه گفت:

    آیا برای پذیرش پستداک آمریکا در سال 2023 نیاز به ارایه مدرک زبان هست یا در صورت تایید توانمندی زبان توسط استاد نیازی نیست؟
    و اینکه آیا در صورت داشتن پذیرش برای پست داک آمریکا، مثلا این امکان وجود دارد که یک یا دو ماه قبل از دفاع و فارغ التحصیلی دوره دکتری برای مصاحبه سفارت اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مورد مدرک زبان رو با استادتون هماهنگ کنید. اگر ایشون سطح توانمندی شما رو تایید کنند، نیازی به مدرک زبان نیست.
      شما باید اصل مدرکتون رو موقع مراجعه به سفارت داشته باشید بنابراین نمیشه از این طریق اقدام کرد

  5. سعیده گفت:

    سلام من بورد تخصصی قلب و عروق دارم از دانشگاه تهران دو سال پیش و مدرک اتمام طرح هم دارم ، رتبه برتر بورد دارم ولی مقاله ی پایانامم هنوز جایی منتظر نشده و منتظریم ، زبان هم در حال گرفتن ایتلس هم ، برای پوزیش پست داک کدوم رشته میتونم اقدام کنم که به رشته خودمم نزدیک باشه و قدم اول چیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دریافت پذیرش در این رشته ها کار ساده ای نیست.
      اولین دلیل این هست که دوره ها به صورت محدود این رشته ها رو ارائه می کنند.
      شما باید یک به یک دانشگاه ها رو بررسی کنید که آیا این رشته رو ارائه می کنند یا نه و در مرحله دوم این که آیا اون رشته رو با شرایط شما ارائه می کنند یا خیر.
      شرایط دانشگاه های هر کشور متفاوت از دیگری هست و در دانشگاه های هر کشور اما معمولا شرایط نسبتا یکسان هست

  6. مرتضی گفت:

    باسلام. بنده دکترای مدیریت آموزشی را سال ۱۳۹۶ دریافت کردم و برای پست دکترا بخواهم اقدام کنم زبان انگلیسی متوسط می باشد در واقع ایلتس ۴.۵ دارم ولی اگر با این شرایط باشد می توان اقدام کرد و یا شما در این موضوع کمک و مشاوره ای دارید تا اپلای بگیرم باسپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمره زبان شما بسیار کم هست و حداقل باید تا سطح 6.5 تقویت بشه.
      در صورت تمایل می تونید با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  7. پاکزاد گفت:

    سلام خدمت شما و تشکر از مطالب کاملا مفید و خوبتون

    من دکترای مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی دارم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با معدل ۱۹.۵
    ارشد هم به همین ترتیب بوده
    ۷ مقاله ISI
    رتبه ۱ کنکور دکترای هوش مصنوعی
    پایان نامه دکترا و ارشدم هم قویه
    GRE 320
    IELTS 7.5
    ۶ سال فعالیت در یک شرکت نرم افزاری معتبر (اسمارتک زیر مجموعه دیجی کالا)
    مدارک آزادی هم دارم مثل مدرک برنامه نویسی پایتون و سی پلاس پلاس از مجتمع فنی تهران یا مدرک دو زبانه دوره دیتا ساینس که از طریق دانشگاه تهران برگزار میشد در کنار یک رزومه برنامه نویسی قوی
    ۶ پروژه عملی و سطح بالا در حوضه یادگیری ماشین
    اما کارشناسیم ناپیوسته هست از دانشکده شهید
    شمسی پور تهران البته با معدل ۱۹

    میخواستم بدونم با این رزومه میتونم برای فوق دکترا از آمریکا یا کشور های سطح بالا در همین حوضه هوش مصنوعی پذیرش بگیرم؟ یا اگر خیر حداقل برای دکترای مجدد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما رزومه بسیار خوبی دارید. باید انگیزه نامه خوبی بنویسید تا بتونید از بهترین کشورهای جهان پذیرش دریافت کنید

  8. A.K گفت:

    سلام.ممنون از توضیحات کامل.سوالم اینه که آیا برای پست دکترا هم مثل دوره دکتری تایم خاصی وجود داره برای اقدام کردن؟یعنی در فصل تابستان تیر تا شهریور باید اقدام کرد یا همه فصل ها هم میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به دانشگاه و استاد داره.
      شما اول باید رشته تحصیلی که مرتبط به دوره کارشناسی هست رو انتخاب می کنید
      در مرحله دوم باید جستجو کنید که کدام دانشگاه های آمریکا (در سطح رزومه شما) این رشته رو ارائه می دن
      تمام اطلاعات مندرج در سایت دانشگاه رو باید مطالعه و نیازها رو فراهم کنید در مرحله سوم
      در مرحله چهارم مکاتبات رو انجام می دید و در صورتی که پذیرش گرفتید، باید برای ویزای تحصیلی و مهاجرت به آمریکا اقدام کنید

  9. نسترن محمدی گفت:

    با سلام و احترام. بسیار منون از توضیحات مفید و کامل در خصوص پست داک.
    من بهمن 1400 دکترای پژوهشی زیست فناوری از دانشگاه دولتی با معدل 19 دفاع کردم. مقاله 30 دارم. ثبت 6باکتری در NCBI.پژوهشگر برتر. مدال طلا در جشنواره اختراعات سوئیس. در حال ثبت دو اختراع داخلی و یک اختراع خارجی هستم.مجرد.متولد1358. ایا من میتونم پست داک امریکا بورسیه بشم.
    و مدک زبان ایلتس 7 سال 2015 دارم که تاریخش گذشته. الان تمام نگرانی من مجددا زمان گذاشتن واسه مدرک زبان هست…این در اولویت دانشگاه هست؟
    و چه تاریخ هایی اپلای پست داک امریکا هست؟
    سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام.
      ممنون از حسن توجه شما.
      شما رزومه خوبی دارید و شانس این رو دارید که بتونید در این زمینه هم پذیرش بگیرید.
      در رابطه با مدرک زبان باید عرض کنم خدمتتون که شما می تونید در این زمینه با استاد راهنمایی که پیدا می کنید صحبت کنید. اگر ایشون سطح زبان شما رو بالا بدونن، این امکان به صورت قانونی براشون وجود داره که نامه ای به شما بدن که نیازی به مدرک زبان نداشته باشید.
      در رابطه با تاریخ ها هم عرض کنم که این مقطع تحصیلی معمولا ددلاین نداره و شما در هر زمان می تونید اقدام کنید برای این که بتونید پذیرش دریافت کنید. فقط حتما جستجو کنید تا استاد خوبی پیدا کنید و با ایشون هماهنگ باشید

  10. علی گفت:

    سللم ممنون از مطلب مفیدتون. اینکه نوشتید مدرک زبان نیاز هست قانون خود دانشگاه هاست یا قانون برای گرفتن ویزای کاری در دوره پست داک؟ و اینکه اگر مکالممون مناسب باشه بازهم به مدرک نیازه یا بستگی به استاد و دانشگاهی داره که باهاش کار می کنیم؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از نظر قانونی شما به این مدرک نیاز دارید مگر این که استادی که باهاش در ارتباط هستید اعلام کنه که به این دلیل که زبان ایشون در سطح بالایی هست، نیازی نیست که مدرک زبان ارائه کنند.

  11. مژگان کاکاوند گفت:

    با سلام
    من دانشجوی دکترای حقوق بشر در آلمان هستم، برای گرفتن پسداک در آمریکا میتوانم اقدام کنم؟ و چگونه؟
    ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید ولی فقط باید استاد راهنما پیدا کنید

  12. سارا گفت:

    سلام. من دانشجوی سال سوم دکتری علوم اجتماعی در دانشگاه تهران هستم. میخواستم بدونم اگر سه ساله دکتری رو دفاع کنم، واسه گرفتن پست داک از هر کجای دنیا، این نکته منفی به حساب میاد یا مثبت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این مسئله مشکلی برای شما ایجاد نمی کنه.

  13. صادق گفت:

    سلام. من دکترای برق الکترونیک را یک ماهه گرفتم و 5 مقاله ISI دارم. یک استاد برای گرفتن پستاک پیدا کردم. ولی مدرک زبان ندارم. برای گرفتن ویزا نیاز به مدرک زبان هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این دوره این امکان وجود داره که استاد شما نیاز به این مدرک رو خنثی کنند. می تونن توی نامه ای بنویسند که توانمندی شما در این مورد رو تایید می کنند و نیازی به مدرک زبان نیست

  14. پوریا گفت:

    سلام
    من در رشته پزشکی درس میخوانم و تا ۱۰ سال دارای تعهد خدمت هستم ؛ و تا پایان این ۱۰ سال به بنده مدرک نمی دهند ؛ دارای روزمه علمی بسیار قوی هستم و دو مدرک ISI دارم می تونم پس از پایان این 10 سال یعنی در سن 35 سالگی برای پست داک اقدام کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله هیچ محدودیتی از نظر سنی برای این دوره نخواهد بود

      1. مینا گفت:

        سلام ببخشید مدرک پزشک عمومی ایران، در آمریکا به عنوان phd (مدرک دکتری) مورد قبول هست؟ (بدون اینکه نیازی به معادلسازی باشه) یعنی یک پزشک عمومی در ایران میتونه برای پست داک در امریکا اقدام کنه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر معادلسازی نیاز هست

  15. مینا گفت:

    با سلام و احترام
    من دکتری ریاضیات کاربردی دارم 6 تا مقاله ISI هم دارم اخرین مقاله برای سال 2022 هست و 2 ساله فارغ التحصیل شدم. ایا فرصتی برای پسداک یا دکتری مجدد هست برام در آمریکا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست شما باید یک استاد راهنما در این رشته پیدا کنید که شما رو پذیرش کنند

  16. محمد گفت:

    سلام من دکتری مدیریت منابع انسانی دارم آیا برای پست داک امریکا میتونم اقدام کنم دکتری را مهر 1400گرفتم الان در حال تقویت زبان انگلیسی هستم و در نظر دارم یکی دو تا مقاله isi هم کار کنم
    ممنون میشم راهنماییم بفرمایید البته اگر مشاوران تماس بگیرند ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شماره خودتون رو ارسال نکردید که با شما ارتباط برقرار کنیم.
      شما باید بتونید یک استاد راهنما در رشته خودتون پیدا کنید که حاضر باشه شما رو برای مقطع پست داک بپذیره

  17. محمود گفت:

    سلام و عرض دب و با تشکر از وب سایت بسیار مفیدتان؛ بنده ارشد برقم و متولد ۶۶ و اگه بخوام برای ترم پاییز ۱۴۰۲ اپلای کنم تا اون موقع گپ تحصیلی به ۱۰ سال می رسه یعنی اسفند ۹۲ دفاع کردم. و البته معدل و نمره پایان نامم پایینه ولی نمره تافلم خیلی بالاست و همچنین چند مقاله ای اس ای دارم و یک کتاب هم نوشتم. به نظر شما با این شرایط شانسی دارم برای اپلای دکتری برای کشوری مثلا مثل کانادا یا کشورهای اروپایی؟
    یا این که بهتره دکتری خودم رو در ایران بگیرم و به سرعت برای پست دکتری برای کشوری مانند آمریکا اقدام کنم بهتره؟ (که هم نمره هام رو بهتر کنم و هم نمره پایان نامم بهتر بشه و….)
    به نظر شما کدام روش منطقی تر و عملی تره. با توجه با این که قصدم اگه بشه گرفتن اقامت دایم هست.
    واقعا ممنون میشم راهنماییم بفرمایین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست برای همین مقطع دکترا اقدام کنید. این که محدودیت کشور برای خودتون ایجاد نمی کنید بسیار شانستون رو بیشتر می کنه و می تونید در بازه زمانی کوتاه تری به خواسته خودتون در مورد تحصیل دکترا در خارج از کشور برسید.
      اگر توی این ده سال کار کردید یا مشغول پژوهش های علمی بودید گپ تحصیلی برای شما ایجاد نمیشه

  18. A گفت:

    سلام ، آیا آمریکا به ایرانی ها در شرایط فعلی پذیرش پست داک می دهد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی در این رابطه وجود نداره

  19. بی بی الهه موسوی فر گفت:

    با سلام. بنده دکترای فیزیولوژی گیاهان زراعی از دانشگاه فردوسی مشهد دارم. قصد ادامه در پسا دکتری دارم. راهنمایی می فرمایید. با شکر و سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در دانشگاه های آمریکا جستجو بفرمایید که کدامیک این امکان رو ایجاد کردند.
      در مرحله بعد باید با اساتید گروه مکاتبه کنید برای شرایط تحصیلتون در این کشور و در صورتی که با موافقت روبرو بشه، می تونید اقدام کنید برای دریافت ویز

  20. نسترن گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    همسر بنده در یکی از دانشگاه های آمریکا در مرحله ی پسداک پذیرفته شده است. طبق مطالب این سایت به همسر من ویزای j1 و به من به عنوان همراه ویزای j2 تعلق میگیرد.
    من خودم دانشجوی دکترا هستم و سال بعد مجبور به دفاع هستم. حال سوالی که برای ما پیش آمده این است که آیا امکان برگشت من بعد از یک سال به ایران برای دفاع از پایان نامه وجود دارد؟
    و اینکه آیا ما میتوانیم ویزا برای اول آگوست ۲۰۲۲ دریافت کنیم؟
    ممنون میشوم ما را راهنمایی بفرمایید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید ویزای همراه بگیرید و مسئله ای در این بابت وجود نداره.
      ولی باید در نظر داشته باشید که این ویزا چندبار ورود هست و مشکلی برای شما پیش نمیاد که بخواین برگردید ایران

  21. امیدبنی عامر گفت:

    سلام بنده قصدتحصیل در مقطع پست داکت دررشته مالی را دارم لطفابنده راهنمایی بفرمایید ضمنا شماره ….

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت

  22. مژگان گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من تمام مقاطع تحصیلیم را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراندم و مدرک دکتری دارم. الان برای پست داک امریکا قبول شدم میخواستم ببینم که میشه ترجمه گواهی موقت هر سه مقطعم را برای گرفتن ویزا بدم؟چون که من فرصت مطالعاتی رفتم و الان بخوام مدرک دکتری ام رو آزاد کنم باید همان مقدار پول را به قیمت یورو روز به آنها برگردانم.
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای سفارت شما باید مدرک اصل رو در اختیار داشته باشید

  23. مهدیه گفت:

    چطور میتونم اساتید رو در دانشگاهای امریکه پیدا کنم و ایمیل بزنم بهشون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توی سایت هر دانشگاه که تشریف ببرید اعضای هر گروه آموزشی به تفکیک معرفی شدند

  24. مریم گفت:

    سلام
    برای دوره پست داک دندانپزشکی آیا اصولا موقعیتی پیدا میشه یا خیر ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله وجود داره اما هم پیدا کردن این دوره ها سخت تر هست هم دریافت پذیرش اما قطعا ارزشمند هست

  25. امیر گفت:

    سلام و وقت بخیر
    برای اساتید دانشگاه در ایران آیا محدودیتی برای اخذ پذیرش پست داک در امریکا وجود دارد؟ منظور، محدودیت از نظر دانشگاه مقصد و نیز محدودیت از نظر وزارت خارجه امریکا برای اخذ ویزا.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر محدودیتی نیست مگر این که شما با ارگان های امنیتی همکاری داشته باشید

  26. مرتضی گفت:

    سلام
    در مورد ارائه مدرک زبان در دوره پست داک آیا الزامی هست؟ ی جا نوشتید هست و ی جای دیگه می‌گوید نیست. و اینکه چه مقدار پول حداقل در حساب بانکی باید باشه تا تمکن مالی ثابت بشه؟ آیا ضرورتی به این کار هست چون کارفرما استیپند میده و هزینه ها رو اونجا پوشش میده
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این دوره وابسته به این هست که شما چه شرایطی رو برای دریافت پست داک پشت سر می گذارید. در صورتی که استاد شما در مصاحبه مورد نظر متوجه بشن که شما توانمندی زبانی خوبی دارید، می تونید از استاد درخواست کنید که مدرک زبان رو از مدارک مورد نظر خودتون حذف کنند.
      در مورد تمکن مالی هم کمک هزینه ای که قرار هست دریافت کنید می تونه اثرگذار باشه

  27. مونی گفت:

    با سلام، برای اخذ پست داک در رشته پژوهش هنر هم نیاز به مقالات خارجی است؟ آیا مقالات داخلی معتبر و علمی پژوهشی، موثر نیستند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسته به استاد شما داره این موضوع اما قطعا هرچه اعتبار مقالات شما بالاتر باشه، شانس بیشتری برای رسیدن به خواسته نهایی خودتون خواهید داشت

  28. مینا گفت:

    سلام
    من مدرک دکتری در زمینه الکترونیک دارم و در اسپانیا تحصیل کردم. و هم اکنون هم در اسپانیا اقامت دارم و شاغل هستم. به من پوزیشن پست داک در آمریکا پیشنهاد شده. مناسفانه استادی که این پوزیشن رو پیشنهاد دادن اطلاعی در زمینه ویزا گرفتن برای فردی ایرانی ندارن. لطف میکنین راهنمایی بفرمائین چطور میتونم برای اخذ ویزا اقدام کنم؟ ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نیازی به نگرانی در این رابطه نیست. به این دلیل که شما در اسپانیا تحصیل کردید و اقامت قانونی داشتید مشکلی از نظر دریافت ویزای تحصیلی در این کشور نخواهید داشت. بدون نگرانی در این زمینه اقدام کنید. شما از طریق همون پذیرش می تونید برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید

      1. مینا گفت:

        خیلی ممنونم از توجه و پاسخگویی شما. لطف کردین

        1. امیر جلالی گفت:

          برای شما آرزوی بهروزی داریم

    2. هانیه گفت:

      سلام و روزتون بخیر من برادرم برای دوره فوق لیسانس قراره به اسپانیا بیاد میخواستم اگر امکان داره از شما درباره این کشور بپرسیم
      این شماره من هست و اگر امکانش هس تو واتس اپ به من پ بدید

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام به زودی همکاران من با شما ارتباط برقرار خواهند کرد

  29. بهمن شیخی گفت:

    سلام وقت بخیر من دکتری روانشناسی عمومی را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفتم تازه درسم تموم شده سه فرزند پسر دارم و همراه همسرم ؛چطور میتونم برای پست دکتری به دانشگاه هاروارد آمریکا یا یکی از دانشگاه های آلمان سفر کنم اقامت بگیرم و در همون دانشگاه هم کار کنم ؟؟؟ممنوپ میشم راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ابتدای امر اساتیدی که در این زمینه فعالیت می کنند رو شناسایی کنید و مدارک و رزومه خودتون رو براشون ارسال کنید تا با تایید کردن شما شرایط دریافت ویزا رو برای شما فراهم کنند.
      زمانی که شما در یک کشور مطرح تحصیل می کنید، اون کشور به شما فرصت 6 ماه تا 2 ساله می ده که جستجوی کار کنید و اگر کار پیدا کردید شرایط برای دریافت اقامت شما و خانوادتون فراهم میشه

  30. ستار محمودي اصل گفت:

    با سلام بنده فارغ التحصیل دکتری دانشگاه بوعلی سینای همدان رشته شیمی فیزیک هستم موضوع تحقیقاتی بنده در دوره کارشناسی ارشد گل حفاری نفتی بود که به ثبت اختراع منجر شد و در چندین مجله خارجی چاپ گردید در طول دوران تحصیل دوره ارشد با شرکت در دوره های نرم افزارهای محاسباتی شیمی فیزیک همانند gaussian آشنایی کامل داشته و چندین مقاله نیز در همین زمینه چاپ کردم موضوع تحقیقاتی دوره دکتری شبیه سازی ترمودینامیکی و کارهای آزمایشگاهی تجربی تئوری بر روی خواص ترمودینامکی محلولها در دما و فشار بالا می باشد در زمینه شبیه سازی ترمودینامکی SAFT آشنایی کامل و اشراف کامل داشته همچنین به برنامه نویسی پیشرفته محاسباتی با نرم افزار mathematica نیز آشنایی کامل داشته و تمام کار دکتری رو خودم برنامه نویسی کردم که حاصل کار چندین مقاله خارجی می باشد الان با توجه به این سابقه تحقیقاتی در کدام یک از دانشگاههای آمریکا به راحتی و صد درصد میتونم بصورت پست داک پذیرش بگیرم چون بنده شاغل هستم بایستی ریسک استعفا رو از اون به جون بخرم. ممنون میشم راهنمایی کنید چون خیلی حیاتی هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      وقت شما بخیر.
      در پروسه مهاجرت هیچ چیزی 100% نیست و شما باید ریسک این مسئله رو بپذیرید. شرایط پست دکترا در آمریکا به این صورت هست که شما باید با اساتید مختلف مکاتبه کنید و رزومه خودتون رو در اختیارشون قرار بدید تا اون ها بعد از بررسی به شما پاسخ بدن که آیا حاضر به همکاری با شما هستند یا خیر. در حقیقت نیازی به مکاتبه با دانشگاه ندارید.

  31. علیرضا گفت:

    سلام وقت بخیر. ضمن تشکر از سایت خوب شما
    من مدرک دکتری مدیریت آموزشی از دانشگاه دولتی دارم. رزومه بین المللی متوسط و روزمه داخلی خیلی خوب دارم. آیا در رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه های آمریکا پست داک دارن یا فقط برای رشته های خاص پست داک دارن؟ متشکرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پست داک شما باید دانشگاه هایی که در رشته شما تدریس میکنن رو پیدا کنید و در سایت ها به دنبال اون بگردید

  32. مریم گفت:

    سلام من با استادی در آمریکا در ارتباط بودم برای پست داک و ایشون فاند دارند برای 1 دسامبر 2022 فقط از من خواستن تا براشون روشن کنم که به خاطر شرایط کرونا و این که من از ایران هستم شرایط گرفتن ویزا هست و میتونم سفر کنم چطور میتونم براشون روشن کنم؟آیا لینکی خبری چیزی موجود هست؟ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای آمریکا اقدام کرد و شانس ویزا هم خواهید داشت اگر که در حال حاضر پذیرش دارن

  33. اناهیتا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من پزشک عمومی هستم و در حال حاضر دوره رزیدنتی قلب رو دارم میگذرونم ۷ تا مقاله معتبر که نویسنده دوم هستم دارم با کار های اماری هم کاملا اشنایی دارم و خودم انجام میدم
    میخواستم برای پست داک توی امریکا اقدام کنم
    خواستم بدونم ایا با مدرک عمومی هم میشه اقدام کرد یا باید حتما دروه رزیدنتی رو تموم کنم و با مدرک تخصصم اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد رشته پزشکی شما باید دوره رزیدنتی رو بگذرونید تا برای پست داک اقدام کنید

  34. Mahdi گفت:

    سلام و عرض ادب
    ايا در صورت تحصيل در دانشگاه هاي معتبر ايران نظير دانشگاه صنعتي شريف در مقطع دكتري ، شانس مشابهي با مدرك دكتري از دانشگاه هاي رنك نسبتا برابر امريكا ، براي پذيرش postdoc داريم؟
    اگر پاسخ منفي است لطفا بفرماييد تقريبا چند درصد شانس كم تري داريم.
    ( دكتري ai (هوش مصنوعي) از دانشگاه شريف )

    1. داوری گفت:

      سلام
      جسارتا مطلبی که میفرمایید در خصوص تحصیل مقیاس و ملاک درستی نیست چون زمانی که شما میخواین برای این مقطع اقدام کنید شرایط و رزومه علمی شما و مکاتبه با دانشگاه مقصد به شما در اخذ پذیرش کمک میکنه و به این صورت نیست که من یه درصدی رو الکی به شما اعلام کنم
      هرزمان خواستید این کار رو انجام بدید روزمه تون رو بفرستید تا دقیق راهنماییتون کنیم

  35. الهام گفت:

    سلام
    من دکترای اصلاح و ژنتیک مولکولی از دانشگاه صنعتی اصفهان دارم، میخوام واسه پست داک اقدام کنم،واسه امریکا و کانادا، راهنمای میخواستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  36. میرزایی گفت:

    با سلام. دکتری روانشناسی دارم و 46 سالمه ودر حدود 2 سال است که در دانشگاه بصورت حق التدریس کار می کنم و کارمند تامین اجتماعی هستم و 21سال سابقه کار دارم و متاهل هستم و دو فرزند دارم، متقاضی ادامه تحصیل در یک کشور پیشرفته هستم. آیا با توجه به شرایط گفته شده، امکان گرفتن اقامت تحصیلی برایم وجود دارد ؟ و به چه صورت؟ باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ اقامت تحصیلی در این سطح نیاز به مدارج علمی و پژوهشی فراوانی خواهید داشت تا امکان اخذ پذیرش از طرف دانشگاه وجود داشته باشه

  37. شروین شکوهی گفت:

    با سلام وقتتون بخیر باشه بنده دکتری شیمی تجزیه دارم از دانشگاه آزاد میخواستم بدونم میتونم واسه ی postdoctoral اقدام کنم شرایط سنی خوبی دارم ۲۸ساله هستم و خواهر و مادر پدرم امریکا زندگی می‌کنند

    1. داوری گفت:

      سلام
      در زمینه اقدام که مشکلی وجود نداره اما همه چیز به رزومه و سوابق پژوهشی شما ارتباط داره

  38. علی اکبر گفت:

    درود و وقت بخیر

    میخواستم بدونم آیا راهی هست که یک پزشک عمومی بتونه در خارج از کشور پست داک بگیره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله در صورتی که مدارکتون رو ارزشیابی کنید و آزمون های مربوطه رو بدید این امکان وجود داره

  39. حسین گفت:

    سلام
    ببخشید شما فرمودین که در سال 2021 مدرک زبان برای پستداک آمریکا نمیخواد؟
    جسارتا قانون جدید هستش؟
    چون اخیرا میخواستن

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  40. حقی گفت:

    سلام من برای دکتری در بریتانیا میخوام اقدام کنم در صورت پذیرش آیا همسر و فرزند میتونم با من باشن آیا خانه و کمک هزینه ایی به من میدن

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره

  41. فرامرز گفت:

    سلام ،
    من لیسانس از دانشگاه صنعتی اصفهان و فوق لیسانس از شریف با معدل لیسانس 16 شد ولی فوق لیسانس 17.13 . ایلتس 7.5 و سنم 36 .دکتری اولم از سوئد دارم 8 ساله سوئد زندگی میکنم ، میخوام برای دکتری دوم به دانشگاه پنسیلوانیا برم .سرمایه 70 هزار دلار هست .رشته مهندسی برق هستش .
    2 سوال داشتم .
    1. آیا با شرایک من میشه پذیرش گرفت از دانشگاه پنسیلوانیا ؟
    2. آیا میتونم یک فاند خوبی بگیرم ؟
    موفق باشید .

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ پذیرش از یک دانشگاه خاص نمیشه گفت قطعا میتونید یا خیر و اگر این دانشگاه نشه برای دانشگاه دیگه ای اقدام نمی کنید؟
      ابتدا برای من یک روزمه بفرستید تا بتونم دقیق تر خدمتتون عرض کنم

  42. فرشید گفت:

    سلام . من مهندس صنایع هستم . من ایران لیسانس گرفتم . 22 ساله گی . و تا 26 سالگی ایران کار کردم . بعد مستر اومدم به اسپانیا و با یک معدل بالا زیر نظر یک استاد اسپانیایی امریکایی فارغ التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا من مستر گرفتم . مجموعا 7 سال اقامت من در اسپانیا ( 5 سال کار و 2 سال تحصیل ) طول کشید که به انگلستان اومدم و دکتری از دانشگاه ساسکس برایتون گرفتم . الان 42 ساله هستم و اقامت دایم بریتانیا را دارم .
    میخوام پزشکی بخوانم . سرمایه 67 هزار پوند . و میخوام برم a-level را تمام کنم .
    میخوام بدونم کالج بلربیز برای شروع دوره a-level من سختگیری میکنه بخاطر سنم ؟ از دوستان اینجا میپرسم میگن نه . ای لول , اخذ مدرک دبیرستان , لیسانس , فوق لیسانس , دکتری و پسا دکتری رو تو هر رشته ای رو میتونی تو هر سنی شروع کنی و هیچ محدودیت سنی نداره .. ولی باید امادگی این رو داشته باشی چون کالج بلربیز 70 درصدشون که ای لول تمام کردن رفتن اکسفورد , کمبریج , امریپال کالج و …. یعنی هیچ چیز غیر منظقی نیست که روی سنت ( بهت نمیگن سنت بالاست و کلا 2 چیز رو میان میسنجن : سطح سوادت و انگیزه ات که چون تو این مقطع از زندگی تصمیم گرفتی ای لول بخوانی باید انگیزه ات روشن باشه ) ولی وقتی وارد اون جا بشی چون سن همه بین 16 تا 21 سال هست . خود به خود متوجه میشی اگر سطح تو با یک دانش اموز مثلا 18 ساله برابر باشه , طبیعتا اون را اکسپت می کنند چون اون تو اولویته .
    حالا من از شما میخوام که بهم بگید ایا اولا این کالج بلربیز بخاطر سنم سخت میگیره و بعدم اگر ایراد گرفت میشه راهی براش اندیشید ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      A LEVEL خوندن شرایط سنی داره که با شررایط شما نمیخونه متاسفانه

      1. فرشید گفت:

        ولی دانشگاه شرط سنی نداره . یعنی تو 45 سالگی دوستم رفت برای پزشکی اقدام کرد دانشگاه لیدز .
        خب من الان میخوام برم پزشکی بخوانم و ای لول الزامی .
        طبیعتا وقتی تمام دانشگاه های پزشکی مثل دانشکده پزشکی لندن , دانشکده پزشکی لیورپول , اکسفورد , کمبریج , لیدز , امپریال کالج و… شرط سنی ندارن و حداقل سن باید 18 . و محدودیت سنی بالاتری ندارن خب پس میشه کاری کرد .
        من ازتون میخوام که کمکم کنید بتونم تو یک کالج با معدل دیپلم 18 و ایلتس 7.5 و اقامت دایم بریتانیا . بتونم از یک کالج برای a-level پذیرش بگیرم .
        ایا میتونم امیدوار باشم از برخلی کالج ها یا خیر ؟

        1. داوری گفت:

          ما برای کالج بلربیز خیلی اقدام داشتیم تا الان. شما که در این کشور دارید بهشون درخواست بدید خالی از لطف نیست

  43. شاهرخ گفت:

    سلام . ببخشید برای دو نفر هزینه 24 تا 25 هزار دلار در سال مناسب هست در امریکا ؟ در ایالت نیویورک ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مبلغ برای یکسال کافی نیست متاسفانه

      1. شاهرخ گفت:

        عذر خواهی میکنم . کامل نگفتم . برای هزینه زندگی گفتم .
        هزینه تحصل منظورم نبود .

        1. داوری گفت:

          خواهش میکنم
          بطور کلی معقوله این هزینه که میفرمائید

  44. iman گفت:

    سلام من بزودی تخصص چشم پزشکی را از دانشگاه شهید بهشتی تهران میگیرم . ( عمومی از شهرکرد گرفته بودم ) . 4 سال پزشک عمومی ام .
    قطعا شما برای چکاب یا … پیش یک چشم پزشک یا هر پزشک دیگری مثل داخلی , مغز و اعصاب , پوست و …. تشریف میبرید . میدانید که پزشکان موفق در ایران انگشت شمار هستند .
    و همینطور که بهتر میدونید ( این رو من تو انگیزه نامه هام اوردم ) ایران موقعیت پزشکی زیادی نداره ( مثلا بیمارستان های مجهز , دانشگاه هایی با کیفیت فوق پیشرفته و … ) و میخوام برای 8 سال برنامه ریزی کردم به اروپا و امریکا برم . و تو این 8 سال نزدیک حداقل 7 تا 8 فلوشیپ را بگیرم تو فیلد تخصصی رشته . و قراره فوق تخصص کاتارکت بشم . ( فلوشیپ یک چیزی شبیه به پسا دکتری است و تفاوت اینه من تو بیمارستان و دانشگاه ها و … هستم و مقاله مینوسم و کنفرانس میدم و کار میکنم ) .
    برنامه ریزی کردم مجموعا 6 سال ( فرانسه , المان , هلند , اتریش , انگلستان باشم و تو هر کدوم هم 1 سال ولی انگلیس 2 سال ) . 1 سال کانادا و 1 سال هم ایالت متحده امریکا که به ترتیب هست . من با داشتن اقامت در مثلا فرانسه بی ویزا میتونم به هلند و اتریش و المان سفر کنم .
    ولی بعدش که قرار هست به انگلستان برم و بعد کانادا و امریکا ویزا میخوام .
    پذیرش و …. با خودمه و کار اقدام هم با خودم هست .نزدیک 70 تا 72 هزار دلار برای این 8 سال در نظر دارم . ( مدارکم هم در فرانسه معادلسازی شده ) . علاوه بر این من کار غیر مرتبط میتونم انجام بدم حین دوره فلوشیپ و هم میتونم تو خود بیمارستان کار بکنم و حقوق بگیرم .
    ولی این برام خیلی سوال هست : چون من 8 سال دیگه تقریبا همین موقع ها هست که من اخرین فلوشیپ را گذراندم در امیدوارم که دانشکده پزشکی استنفورد باشه در کالیفرنیا. میخوام بدونم میتونم بعدش میتونم بمونم و به عنوان متخصص کار کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  45. الهه گفت:

    با سلام
    من اسفند 97 دکتری روانشناسی گرفتم ایا میتونم پستداک آمریکا شرکت کنم
    و نیازه که چطوری اقدام کنم و آیا شما کمک میکنید در این راه. سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پست دکترا این مقاله رو کامل مطالعه کنید و اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  46. سایرون گفت:

    سلام . یکی از دوستان من الان سیتیزن امریکاست و شهر اکلاهاما امریکا زندگی میکنه . رشته مهندسی عمران خواند . لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه تهران گرفت و دکتری به دانشگاه اکلاهاما مرکزی رفت و اخذ کرد . بعد دکتری تصمیم گرفت یک مستر پارت تایم به مدت 3 سال نیم بگیره که از همین دانشگاه گرفت . ( فوق لیسانس و دکتری ) . او همزمان با تحصیل مستر مجدد کار تمام وقت میکرد بخاطر اینکه عموما اخر هفته ها میرفت دانشگاه .
    بعد از اینکه مستر مجدد گرفت ( مهندسی سازه دکتری و فوق لیسانس مجدد ) . دوره 2 ساله فوق دکتری را هم از همان دانشگاه اکلاهاما مرکزی گرفت و خب الان هم امریکاست .
    میخواستم بدونم اگر من برای دکتری رفتم و مدرک دکتری اخذ کردم میتونم ایا بعدش یک مستر مجدد تو همون رشته خودم بصورت پارت تایم بگیرم ؟ ( کاری به ویزا و اینها که ریسک داره و… ندارم )

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید این کار رو بکنید فارغ از بحث ویزایی و غیره مشکل خاصی نداره

      1. سایرون گفت:

        شرمنده مجددا سوال کردم . من تو سوال قبلی گفتم اگر من لیسانس و فوق لیسانس من از ایران بگیرم . دکتری بیام امریکا . بعد از دکتری بخوام یک مستر مجدد به صورت پارت تایم بخوانم مشکلی نداره که شما فرمودید خیر .
        من با ویزای f1 به امریکا میام . بعد از اینکه دکتری گرفتم و بخوام یک مستر پاره وقت تو همون رشتم بخوانم , وقتی ثبت نام کردم ایا از من مجددا تمکن اینها میخوان یا بلافاصله بعد اینکه ثبت نام کردم ویزای من هم ( من 2 ماه بعد فارغ التحصیلی وقت دارم تصمیم بگیرم .) به طور خودکار تمدید میشه و نیازی به تمکن نیست ؟
        ممنون .

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  47. afshar seyedmoradi گفت:

    سلام:بنده در حال تکمیل فرایند تز دکتری در رشته مهندسی سازه در دانشگاه آزاد با 12 مقاله ISI,ISC هستم قصد دارم در مقطع پست داکت از دانشگاههای امریکا پذیرش بگیرم.لطفا راهنمایی نمایید.متشکرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این مقطع خودتون بایستی اقدام کنید بزرگوار

  48. نور گفت:

    با سلام. اگر در دوره پسا دکتری پذیریش بگیریم ایا می توانیم همزمان هم یک رشته دانشگاهی در دوره مستر یا پی اچ دی هم پذیریش بگیریم؟ علاوه بر امریکا.
    ممنون میشم پاسخ رو ایمیل کنین. سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      منظورتون از علاوه بر امریکا چیه دوست عزیز؟

  49. مریم گفت:

    سلام من در رشته معماری در حال کار روی رساله دکترای خودم هستم و اینکه دانشجوی دانشگاه آزاد هستم آیا برای پذیرش پست داک در امریکا دانشگاه مبدا مهم هست و اینکه برای رشته من شانسی هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در کل با وجود ترامپ ویزای تحصیلی آمریکا فوق العاده ریسک دارد و برای پذیرش پست داک در هر کشوری باید خودتون استاد راهنما داشته باشید و باید شروع به مکاتبه با دانشگاه های مختلف کنید

  50. مجیدتاجیک گفت:

    سلام

    1. مریم گفت:

      سلام. من ترم سوم دکتری شیمی توی دانشگاه ملی کره جنوبی هستم! برای پست دکتری امریکا نیازی به ترجمه لیسانس و ارشدم دارم؟! منظورم بعد از اتمام دکتری در کره جنوبی هست! و اینکه مدرک زبان باید ارائه بدم؟!

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله باید مدرک رو به سفارت ارائه کنید.
        اگر در حال حاضر دارید به زبان انگلیسی تحصیل می کنید، خیر. حتی اگر استاد شما تایید کنه که نیازی ندارید، باز هم می تونید این مدرک رو ارائه نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *