ویزای کاری

درآمد کار پزشکان در سوئیس

درآمد کار پزشکان در سوئیس

یکی از مشاغل پرطرفدار در دنیا شغل پزشکی می باشد منتهی مهاجران خارجی که قصد کار دارند باید بدانند که آیا امکان کار در سوئیس برای این افراد وجود دارد. پس این سوال مطرح می شود که درآمد کار پزشکان در سوئیس در سال 2024 چقدر است؟ برای دریافت شرایط و قوانین کار در این کشور پیشنهاد می شود مقاله پیش رو را مطالعه نمایید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. این مقاله که توسط سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است در زمینه مهاجرت به سوئیس نگارش شده است و شما عزیزان را راهنمایی خواهد کرد که بهترین تصمیم را بگیرید.

بازار کار در کشور سوئیس در 2024

این کشور یکی از بهترین کشورها برای زندگی و کار می باشد. این کشور دارای بالاترین استانداردها برای زندگی در سطح دنیا می باشد. این کشور دارای سیستم حمل و نقل بسیار پیشرفته، بالاترین متوسط در آمد در دنیا، شرایط کار و زندگی خوب و نرخ بسیار کم جرم و جنایت می باشد. باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به استانداردهای بالا برای زندگی، هزینه های زندگی در سوئیس نیز در سال 2024 همانند قبل بالا می باشد. در باب کار در سوئیس لینک فوق را بخوانید.

ممکن است به نظر برسد که شرایط و قوانین کار در این کشور بسیار سخت و پیچیده می باشد اما یافتن کار در این کشور سخت نیست. با توجه به قوانین وضع شده در این کشور پزشکان می توانند در طول هفته به مدت 50 ساعت کار کنند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر به زبان آلمانی تسلط داشته باشند می توانند در ساعات کار بیشتری مشغول به کار باشند.

شرایط درآمد کار پزشکان در سوئیس

متقاضیان خارجی و بین المللی که از دانشگاه های پزشکی این کشور فارغ التحصیل نشده باشند برای دریافت مجوز کار باید مدرک تحصیلیشان معادل سازی شود. منظور از معادل سازی این است که متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را برای ارزیابی و بررسی به سازمان Mebeko در شهر برن ارسال نماید. همچنین متقاضی باید در آزمون و مصاحبه تعیین شده شرکت نماید و حداقل نمره تعیین شده را کسب نماید. یکی از شرایط الزامی برای مهاجرت کاری به این کشور تسلط به زبان آلمانی می باشد، متقاضیان باید مدرک زبان معتبر در سطح دو B را ارائه نمایند.

شرایط درآمد کار پزشکان در سوئیس

افزایش درآمد کار پزشکان در سوئیس

اگر با درخواست شما برای مهاجرت کاری به این کشور موافقت شود با دریافت ویزای کاری می توانید به این کشور مهاجرت نمایید و در کلینیک ها، بیمارستان ها، مراکز روان پزشکی و توان بخشی این کشور مشغول به کار شوید. پس از گذشت 12 ماه از کار پزشکان می توانند در بیمارستان های بزرگ و کلینیک های معتبر کشور سوئیس مشغول به کار شوند. با کار در بیمارستان ها و کلینیک های بزرگ تر در سوئیس و بیشتر شدن سابقه کاری، به مرور سطح درآمد پزشکان هم افزایش پیدا می کند.

البته پزشکان بسیاری در کشور سوئیس با ادامه تحصیلات خود در دانشگاه های این کشور روند افزایش درآمد را افزایش می دهند. لازم به ذکر است که بالاترین میزان درآمد در سوئیس متعلق به پزشکان متخصص قلب و عروق، مغز و و اعصاب و غیره است. روند افزایش درآمد پزشکان با سابقه کار به این صورت است که کسانی که بین 2 تا 5 سال سابقه کاری داشته باشند، در کشور سوئیس 32% بیشتر از کسانی حقوق می گیرند که دو سال یا کم تر سابقه کاری دارند. همچنین افرادی که بین 5 تا 10 سال سابقه کاری دارند، مطابق قوانین سوئیس 36% بیشتر از کسانی که 2 تا 5 سال کار کرده اند، درآمد خواهند داشت. همچنین کسانی که در سوئیس تخصص خود را گرفته اند نسبت به سایر پزشکان 23% بیشتر حقوق دریافت می نمایند.

حقوق و درآمد کار پزشکان در سوئیس

در رابطه با حقوق و دستمزد شغل پزشکی می توان گفت در سال های اخیر به دلیل افزایش هزینه های بیمه درمانی میزان درآمد کار پزشکان در سوئیس در کشورهای اروپایی و به خصوص در کشور سوئیس افزایش چشمگیری داشته است. همانطور که می دانید رشته پزشکی زیر شاخه های گسترده ای دارد در برخی از حوزه های پزشکی مثل جراحی، قلب و مغز میزان دستمزد و حقوق بالاتر از سایر رشته های پزشکی می باشد و جزء مشاغل پردرآمد در کشور سوئیس محسوب می شوند. در نمودار ذیل متوسط درآمد برخی از رشته های مرتبط با پزشکی که طرفداران زیادی دارند، با توجه به اطلاعات مهم در سال 2024 بیان شده است:

متوسط درآمد برخی از رشته های مرتبط با پزشکی

منابعی که به گردآوری اطلاعات در این رابطه با درآمد پزشکان در سوئیس اطلاعات روشنی را ارائه می کنند. پزشکان در این کشور به طور متوسط 323000CHF (فرانک) در سال درآمد کسب می کنند. این نشان می دهد که آن ها در حدود 27000CHF (فرانک) در ماه درآمد کسب می کنند که در سطح جهان کم نظیر است. پزشکان متخصص می توانند درآمد بالاتری داشته باشند. در صورتی که فرد تجربه کاری بالاتری داشته باشد، قطعا درآمد بهتری نیز به دست می آورد.

مقایسه درآمد پزشکان در سوئیس و کشورهای دیگر

منبع: salaryexplorer

مقایسه درآمد پزشکان در سوئیس و کشورهای دیگر

در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که پزشکان در سوئیس از نظر مالی شرایط بسیار خوبی دارند. این اتفاق در اکثر کشورهای جهان برای پزشکان وجود دارد. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که به نسبت سایر کشورهای جهان نیز، سوئیس از بهترین کشورهای جهان برای پزشکان است.

حقوق و درآمد کار پزشکان در سوئیس

همانطور که در تصویر فوق قابل رویت است، سوئیس یکی از 10 کشور برتر جهان از نظر مالی برای کار پزشکان است. در چنین شرایطی می توان گفت که ورود به سوئیس به عنوان یک پزشک می تواند از درجه اهمیت بسیار بیشتری برخوردار باشد. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارید پیشنهاد می شود مقاله تحصیل پزشکی در سوئیس را مطالعه نمایید و همچنین برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان مجرب موسسه در تماس باشید.

مزایای کار در کشور سوئیس

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور سوئیس را دارند باید بدانند که با کار در این کشور از مزایای زیر بهره مند می شوند:

  • زندگی در یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ سطح کیفیت زندگی
  • فرصت شغلی محدود است و رقابت برای بدست آوردن شغل بین متقاضیان زیاد است، اما با یافتن شغل حقوق و دستمزد خوبی دریافت می کنید.
  • افرادی که در این کشور مشغول به کار می باشند از نظر در آمد سالیانه بالاترین سقف درآمد در بین کشورهای دنیا دریافت می کنند.
  • امکان حضور اعضاء خانواده پزشکان (همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال) در این کشور وجود دارد.
  • با افزایش فرصت های شغلی در بیمارستان ها و مراکز پزشکی، متقاضیان فرصت دارند تا در شغل مرتبط با رشته تحصیلی مشغول به کار شوند.
  • پس از گذشت 5 سال از اقامت مستمر و کار در این کشور با پرداخت مالیات و رعایت قوانین می توانید اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید.

در این مقاله سعی داشتیم اطلاعاتی در رابطه با درآمد کار پزشکان در سوئیس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای مطالعه بیشتر در رابطه با معادل سازی مدرک می توانید با مراجعه به سایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله معادل سازی مدرک پزشکی در سوئیس را مطالعه نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “درآمد کار پزشکان در سوئیس

  1. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر.. به نظرتون مهاجرت یه آمریکا بهتر است یا سوئیس..؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این سوال شما جسارتا صحیح نیست چون این مسئله نسبیه و بسته به شرایط شما داره

  2. Folani گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید ، آیا میتوانیم با تسلط به زبان انگلیسی به سوئیس با ویزای کار مهاجرت کنیم ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله اگر از سوئیس کارفرما داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *