ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در دانمارک

کارآفرینی در دانمارک

کارآفرینی در دانمارک در سال 2023 مورد توجه بسیاری از افراد جهت مهاجرت و اخذ اقامت قرار گرفت؛ چرا که دانمارک اقتصاد باثباتی دارد. در سال های اخیر افراد نسبتا زیادی از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی توانسته اند خود را به کشور دانمارک رسانده و در نتیجه اقامت این کشور را نیز به دست آورند.

  • میزان موفقیت روز ویزای کارآفرینی در دانمارک چقدر است؟
  • هزینه های این مسیر به چه ترتیبی است؟
  • آیا خانواده هم از این اقامت برخوردار می شوند؟
  • هزینه تحصیل فرزندان در این مدل به چه نحوی است؟

کارآفرینی در دانمارک و شرایط کارآفرینی در این کشور موضوعی است که در این مقاله بررسی نموده ایم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در خدمتتان ارائه داده ایم.

طرح کارآفرینی در دانمارک در 2023

دانمارک یکی از بهترین کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که سالیانه جمعیت عظیمی از مهاجران به این کشور سرازیر می شوند. راه های مهاجرتی مختلفی برای ورود به این کشور وجود دارد که از بهتترین آن ها می توان به کارآفرینی در دانمارک اشاره کرد. برای رشد و اشتغال جدید در دانمارک، یک کارآفرین می‌تواند با ایده‌های نو به پیشرفت کسب و کار کمک نماید. در صورت موفقیت در کارآفرینی می‌تواند مجوز اقامت در دانمارک را درخواست دهد. در سال 2023 برای دریافت مجوز اقامت و کار، شما می‌توانید به عنوان یک شخص کارآفرین باتوجه به طرح کارآفرینی در این کشور شروع به کار نمائید. این طرح می‌تواند به طور شریکی استفاده شود. بهره گیری از این طرح برای دو نفر در خصوص تاسیس شرکت امکان پذیر است.

ویزای کارآفرینان در دانمارک

راه اندازی کارآفرینی در کشور دانمارک یک ابتکار نو از طرف دولت دانمارک است. این طرح مناسب اشخاصی با ایده های نو در خصوص مهاجرت است. در صورت تأیید می‌توانند مجور اقامت دریافت کنند و برای مدت 2 سال در این کشور مشغول به کار شوند. در صورت کارآفرینی برای 3 سال دیگر، می‌توانند اقامت دائم را درخواست نمایند. حضور کارآفرینان دیگر کشورها در این کشور باعث رشد اقتصادی، اشتغال و ارتباطات شده است. وزارت کار و اشتغال، وزارت بازرگانی و توسعه 2 مرجع مرتبط با کارآفرینی هستند. استخدام و حفظ نیروی انسانی برای کار به توسعه کسب و کار کمک می‌کند. برای کارآفرینان خارجی، فرصت بزرگی است تا این مسیر را طی کنند و به سرمایه بزرگی دانمارک دست یابند.

دریافت شناسه پرونده در کارآفرینی در دانمارک

 قبل از اینکه برای در خواست خود اقدام کنید باید یک شناسه برای بررسی کارآفرینی تهیه کنید. برای بررسی پرونده باید هزینه آن را پرداخت کنید. ID ساخته شده برای اتصال الکترونیکی لازم است. اگر درخواست شما به هر علتی لغو شود، هزینه پرداخت شده باز نخواهد گشت. ID ساخته شده را باید در نرم افزار اجرا کنید تا آژانس بین المللی کار و اشتغال در دانمارک، هزینه پرداخت شده را رسیدگی کند. تا وقتی که آژانس بین المللی هزینه پرداخت شده از سوی شما رو تأیید نکند، درخواست شما رسیدگی نمی‌شود.

ثبت ویژگی‌ های بیومتریک دانمارک

ویژگی‌ های بیومتریک همان تصویر چهره و اثر انگشت است. برای مجوز اقامت و برای ارسال درخواست باید ویژگی‌های بیومتریک روی کارت ثبت و دخیره گردد. درخواست شما در صورت ثبت نشدن ویژگی‌های بیومتریک، رد خواهد شد. ثبت ویژگی‌های بیومتریک باتوجه به نحوه اعمال و اینکه در کجا باشد تفاوت دارد. اگر درخواست شما در یک محل سیاسی کشور دانمارک ثبت شود و ویژگی‌های بیومتریک شما در مرکز شهروندی کپنهاگ تایید شده باشد، ویژگی‌های بیومتریک شما در این رابطه ثبت خواهد شد. اگر به صورت غیرحضوری و آنلاین، از طریق پست یا ایمیل یا وکیل درخواست خود را ارائه کردید، بعدها باید همچنین به صورت حضوری ویژگی‌های بیومتریک خود را پس از ارسال، ثبت کنید.

ارسال درخواست، خارج از دانمارک

قبل از ورود به کشور دانمارک باید مجوز اقامت دریافت کنید. درخواست آنلاین، سریع ترین و بهترین راه برای همه متقاضیان است. راه دیگر آن است که شما از طریق سفارت دانمارک درخواست خود را ارسال کنید. برای اطمینان از دریافت درخواست شما، حتما با سفارت تماس حاصل کنید. سفارت اکثرا هزینه دریافت می‌ کند. قبل از درخواست حتما هزینه را به اداره سفارت پرداخت کنید، سفارت درخواست شما را به آژانس بین المللی کار و اشتغال، انتقال می‌دهد تا درخواست رسیدگی شود. اگر تنها، مبلغ درست را پرداخت کرده باشید، درخواست شما بررسی می‌شود. در صورت پرداخت مبلغ کم ممکن است درخواست شما رد شود و اگر مبلغ اضافی پرداخت کرده باشید، ممکن است درخواست شما با تاخیر بررسی شود.

انواع شرکت های کارآفرینی در دانمارک

انواع شرکت های کارآفرینی در دانمارک

اکنون سوال اینجا است که چه نوع شرکت هایی را می توان در دانمارک افتتاح کرد؟ برای پاسخ به این سوال مهم، متقاضیان باید با لیست شرکت های مجاز جهت ثبت در دانمارک آشنا شوند. این شرکت ها به همراه شرایط هر کدامیک به صورت زیر می باشد:

نوع شرکتشرایط تشکیل
شرکت با مالکیت محدود خصوصیحداقل با یک سهامدار
شرکت با مالکیت محدود عمومیحداقل با یک سهامدار
شراکت عمومیحداقل 2 عضو موسس
شراکت محدودحداقل 2 شریک

شرایط ویزای کارآفرینی کشور دانمارک در 2021

انتخاب دانمارک به عنوان خانه کارآفرینان بین المللی به نظر می رسد که چیزی دور از واقعیت نباشد. در سال 2021 محیط تجاری کشور دانمارک به گونه ای است که بیشترین سود را با کمترین مالیات نصیب سرمایه گذاران و کارآفرینان می کند. اگر شهروندان ایرانی نیز قصد ثبت شرکت در دانمارک را داشته باشند، می توانند ویزایی را تحت برنامه ویزای استارت آپ دانمارک اخذ نمایند. شرط اساسی برای این کار داشتن برنامه کاری (Business plan) قوی می باشد. برنامه ای که بیشترین تاثیر را در اقتصاد دانمارک داشته باشد.

معیارهای مهم انتخاب طرح کارآفرینی در دانمارک

ایده‌ های کارآفرینی خود را باید قبل از درخواست مجوز کار و اقامت، باید توسط هیئت کارشناسان اداره کسب و کار دانمارک معرفی کنید. کارآفرینی در این کشور و ایده‌ های نو باید در خصوص رونق بازار کار و منافع شخصی باشد. توسط وزارت بازرگانی، شما به عنوان یک کارشناس انتخاب می‌ شوید و توانایی شما بررسی می‌ شود. این انتخاب بر اساس 5 معیار مهم می‌ باشد:

معیارهاشرح
معیار اولنوآوری و خلاقیت
معیار دومپتانسیل بازار
معیار سومتوانایی کار گروهی
معیار چهارممقیاس پذیری
معیار پنجمتوسعه پروژه

طرح‌های کارآفرینی و کسب و کار را همچنین می‌ توانید در سایت آپلود کنید. برای دریافت مجوز اقامت زیر نظر طرح کارآفرینی باید مدارکی برای اثبات اینکه خودتان را می‌ توانید پشتیبانی کنید، ارائه دهید. متقاضی باید مدرک و اسنادی بابت مبلغی که حدود یک سال حقوق اجتماعی بدون مالیات داشته است، ارائه کند.

ارزیابی طرح کارآفرینی در دانمارک

برای درخواست ویزا و روادید از طریق کارآفرینی در این کشور ایده شما در قبال کسب و کار باید از سوی اداره کسب و کار، مثبت ارزیابی شود. مشخص شود که شریک برای تأسیس شرکت دارید یا خیر. مدارک و اسنادی ارائه کنید که می‌ توانید هزینه‌ های سال اول حضور خود در کشور دانمارک را پرداخت کنید. این موارد فوق برای کارآفرینی مهم هستند و به همین ممکن است مسیر مهاجرت به دانمارک را برای شما دشوار نماید به همین پیشنهاد می شود از راه های بسیار آسان تر مانند مهاجرت تحصیلی در دانمارک و یا حتی تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک را بررسی نمائید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، می‌توانید با وکلا و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

سوالات پرتکرار در خصوص کارآفرینی در دانمارک

برای کارآفرینی در این کشور اطلاع از موارد زیر الزامی است:

  1. برنامه های کارآفرینی در دانمارک به چه صورت است؟ این برنامه ها با اهداف راه اندازی یک ایده نو در کشور دانمارک بنا شده است. در صورت تائید طرح از سوی کشور دانمارک در ابتدا اقامت 2 ساله و در ادامه اقامت 3 ساله به افراد اعطاء می گردد.
  2. انواع شرکت های کارآفرینی در دانمارک کدامند؟ شرکت ها با مسئولیت خصوصی و عمومی، شراکت عمومی و محدود.
  3. شرایط ویزای کارآفرینی در دانمارک چیست؟ در این نوع رویه به افراد اقامت 2 ساله اعطا می گردد که نیاز به یک طرح توجیهی مناسب و پر رونق در خصوص کسب و کار و ثبت شرکت دارد.
  4. معیارهای انتخاب طرح کارآفرینی در دانمارک چیست؟ نوآوری و خلاقیت، توانایی کار گروهی، مقیاس پذیری، توسعه پروژه و پتاسیل بازار.
  5. مزایای کارآفرینی در دانمارک چیست؟ زندگی در کشوری شاد با رفاه اجتماعی بالا، 80% مردمان این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند، زندگی در کشوری امن.
4.6/5 - (29 امتیاز)

25 دیدگاه برای “کارآفرینی در دانمارک

  1. لیدا ناجی زاد گفت:

    سلام من در دانمارک زندگی میکنم و میخواهم از طریق ثبت شرکت برای آمدن پسرم به دانمارک اقدام کنم با دفتر شما تماس گرفتم اما متاسفانه پاسخ داده نمیشود لطفا مرا راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      با شماره 91003232 تماس بگیرید همکاران من پاسخگوی شما خواهند بود

  2. طلایی پور گفت:

    ویزای کارآفرینی با ویزای ثبت شرکت متفاوت است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله اینها دو موضوع کاملا متفاوت از همدیگه هستن و هیچ ارتباطی با هم ندارند

  3. leilakk گفت:

    سلام. حداقل مبلغ کارآفرینی در دانمارک چقدره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص میزان هزینه کارآفرینی لطفا با مشاورین ما در تماس باشید

  4. Hasti گفت:

    کارآفرینی آستان تره یا سرمایه در دانمارک بهتره؟ موسسه سفیران سروش کدام راه رو پیشنهاد می نمایند؟
    تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      هر کدوم از اینها که میفرمایید شرایط خاص خودشون رو داره به خاطر همین پیشنهاد میکنم ابتدا با ما تماس بگیرید تا بهترین روشی که مناسب شماست به شما معرفی بشه

  5. عزتی گفت:

    حداقل سرمایه مورد نیاز برای ایجاد یه کارآفرینی جدید تو این کشور چقدر هست ؟ ظاهرا خیلی هزینه ها بالاست تو این کشور

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع از هزینه ها با ما تماس بگیرید

  6. شمشادی گفت:

    دولت دانمارک چه حمایتی از کارآفرینی در دانمارک انجام میده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دولت حمایتی از شما نداره بلکه شما میتونید از این طریق اقدام به اخذ اقامت دانمارک کنید

  7. آرتین گفت:

    کارآفرینی شرایطش چیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط کارآفرینی در مقاله ذکر شده لطفا مطالعه فرمائید

  8. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد کارآفرینی در دانمارک تشکر می کنم اگه امکانش هست در موذد شرایط کاریابی در کشور دانمارک هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله موسسات کاریابی در دانمارک رو مطالعه نمایید

  9. قراری گفت:

    آیا ویزای استارت آپ یا کارآفرینی در دانمارک به کارآفرینها اعطا میشود؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این شرایط رو میتونید در مقاله مطالعه فرمائید

  10. مهسا گفت:

    ایا با کارافرینی در دانمارک میتونم برای خودم و خانوادم اقامت بگیرم؟ امکان تحصیل از طریق کارافرینی هم داده میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره که برای خودتون و اعضای خانواده هم اقامت بگیرید

  11. امیرحسین گفت:

    ممنون از مقاله خیلی خوبتون

  12. کیانا گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  13. رضا گفت:

    مرسی از مطالب بروزتان

  14. v!da گفت:

    از مطالب خوبتون کمال تشکر را دارم
    ایا با کارآفرینی در دانمارک، میشه از دولت وام هم دریافت کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      با کارآفرینی میشه اقامت گرفت اما در ادامه اگر در این کشور اعتبار خوبی بدست بیارید میتونید درخواست ویزا هم بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *