ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ دانمارک

استارت آپ دانمارک

راه اندازی استارت آپ دانمارک به خاطر نرخ تولید ناخالص داخلی بالا، نرخ بیکاری پایین و کیفیت زندگی برتر برای سرمایه گذاران خارجی جذاب میباشد. این سرمایه گذاران می توانند با مهیا کردن سرمایه لازم و تهیه مدارک مورد نیاز زمینه را برای چنین کاری در دانمارک و اخذ اقامت اروپایی فراهم کنند.

اما پیش از شروع این فرآیند اطلاع از قوانین و مقررات مهاجرتی به دانمارک بسیار مهم محسوب می شود. به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم که علاقه مندان مهاجرت به دانمارک ضمن مطالعه کامل این مقاله همچنین مشاوره های تخصصی را نیز از وکلای خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمایند.

اینفوگرافیک استارت آپ دانمارک

وضعیت استارت آپ دانمارک

استارت آپ ها در کشور دانمارک شرکت های کوچک با سرمایه و نیروی کاری پایینی هستند که غالبا در بخش فناوری های نوین مشغول فعالیت هستند. آنها برای سروپا ماندن در بازار مواج و پرتلاطم اروپایی علاوه بر داشتن معیارهای سه گانه نوآوری، مقیاس پذیری و امکانپذیری همچنین به حمایت های بخش دولتی و خصوصی نیازمند هستند. جالب است بدانید که در حال حاضر کشور دانمارک با رتبه جهانی 22 دارای 380 استارت آپ فعال می باشد که از معروفترین آنها می توان به ReDu IT، Everpliaces و BodyBarista اشاره نمود. تصویر زیر نشانگر نقشه استارت آپ و توزیع این نوع شرکت ها در کشور دانمارک می باشد:

نقشه استارت آپ در دانمارک

از بین شهرهای مختلف دانمارک نیز شهرهای کپنهاگ (رتبه 67 جهانی)، آرهوس (رتبه 245 جهانی) و اودنسه (رتبه 577) جزء برترین شهرها برای شروع استارت آپ دانمارک محسوب می شود.

شروع استارت آپ در مرفه ترین کشور جهان؛ دانمارک

اقتصاد دانمارک (Denmark) یک اقتصاد مختلط مدرن همراه با استانداردهای زندگی بسیار بالا، سطح بالایی از انتقالات و خدمات دولتی، وابستگی بالا به تجارت خارجی می باشد. جالب است بدانید که 80% از شاغلین دانمارک در بخش خدماتی، 11% در بخش صنعت و حدود 2% در بخش کشاورزی این کشور مشغول کار هستند. طبق آخرین سرشماری، جمعیت این کشور اروپایی حدود 5822763 نفر بوده و سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال گذشته حدود 340$ بیلیون دلار می باشد. به همین دلیل دانمارک از نظر سرانه اسمی GDP در رتبه 36 جهانی قرار دارد. با اینکه به خاطر شیوع بیماری کرونا و تاثیرات منفی آن در اقتصاد دانمارک ما شاهد نرخ رشد اقتصادی 4.5-% این کشور در سال 2020 بودیم اما اکنون در سال 2023 وضع متفاوت از گذشته بوده و این نرخ به 3.5% رسیده است و این نشانگر قدرت اقتصادی دانمارک است:

نرخ رشد اقتصادی دانمارک

 

علاوه بر این شاخص نقطه به نقطه تورمی در دانمارک نیز نشانگر تورم کاهشی این کشور از نرخ 6.84% سال 1991 تا 0.9% سال 2023 می باشد. واقعیتی که در نمودار آنالیزی زیر نیز می توان به آن پی برد:

نرخ تورم در دانمارک

از طرف دیگر شاخص سطح استاندارد زندگی یا همان life quality در دانمارک با رقم 190.01 مشخص شده که رقم بسیار خوبی است. همین رقم باعث شده تا دانمارک در رتبه دوم جهانی قرار گیرد. لیست زیر نشانگر 3 کشور مرفه جهانی با بالاترین میزان استاندارد زندگی در سال 2023 می باشد:

3 کشور مرفه جهانی با بالاترین میزان استاندارد زندگی

انواع شرکت های استارت آپ در دانمارک

یکی از چالش های مهم متقاضیان راه اندازی استارت آپ دانمارک انتخاب نوع شرکت در این کشور و نیز اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در دانمارک مورد نیاز می باشد. یک شرکت را در دانمارک می توان به اشکال و انواع مختلفی تشکیل داد. باید به استحضار برسانیم که در حال حاضر برای ثبت شرکت در دانمارک حدود 20 نوع شرکت وجود دارد و شاید همین امر نیز انتخاب شرکت برای شروع استارت آپ در دانمارک را سخت می کند. ولی لاجرم انتخاب نوع شرکت مهم است چراکه شما با این کار ضمن تعیین نرخ مالیات بر درآمد شرکتتان همچنین تعهد مالکان یا سهامداران شرکت را هم تعیین می کنید. از معروفترین و متداولترین این شرکت ها در دانمارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نوع شرکتحداقل سرمایه برای ثبت به کرون
شرکت سهامی خاص (ApS)40000DKK
شرکت سهامی عام (A/S)400000DKK

چگونگی دریافت ویزای استارت آپ دانمارک

شرایط مهاجرتی به کشور دانمارک سال به سال سخت گیرانه تر می شود اما با این حال روش هایی وجود دارد که افراد به سرعت و سهولت می توانند مجوز اقامت این کشور اروپایی را دریافت کنند. یکی از این روش ها اخذ اقامت دانمارک از طریق ثبت شرکت تجاری یا استارت آپ ها می باشد. اما ابتداء باید بیزینس پلن شما توسط کارگروهی از متخصصان تعیین شده توسط اداره تجارت دانمارک مورد تایید قرار گرفته و سپس برای اخذ ویزای استارت آپ دانمارک به اداره بین المللی مهاجرت و کار دانمارک SIRI مراجعه نمایید. اما از مهمترین شرایط اخذ ویزای استارت آپ دانمارک 2023 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ایده بیزینس متقاضی بایستی به تایید کارگروه تخصصی اداره تجارت دانمارک برسد.
  • متقاضی بایستی قادر به پشتیبانی مالی خود و خانواده اش باشد.
  • متقاضی بایستی نقش فعالی در تشکیل استارت آپ داشته باشد (نه فقط به عنوان سهامدار بلکه به عنوان مدیر شرکت)

مهم ترین نکته در این رابطه آن است که قدم به قدم مراحل ایجاد استارت آپ را با دقت و مطابق با قوانین تعیین شده پشت گذاشته شود.

چگونگی دریافت ویزای استارت آپ دانمارک

هزینه های رایج در روند راه اندازی استارت آپ دانمارک

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که سرمایه گذران بین المللی باید قبل از راه اندازی استارت آپ دانمارک به خوبی مورد بررسی قرا دهند، هزینه های رایج در این زمینه می باشد. البته نگران نباشید، زیرا هزینه های رایج در روند راه اندازی استارت آپ دانمارک، بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. به طور کلی اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار استارت آپی در دانمارک هستید، درک هزینه های مروبط به آن در مسیر کارآفرینی بسیار مهم است. از سوی دیگر هزینه های مختلفی برای راه اندازی استارت آپ در نروژ وجود دارد. هزینه کل راه اندازی یک استارت آپ در دانمارک بسته به اندازه کسب و کار می توان از 15000DKK تا 55000DKK (کرون دانمارک) می باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه راه اندازی استارت آپ را در کشورهای مختلف جهان را مشاهده فرمایید:

هزینه راه اندازی استارت آپ را در کشورهای مختلف جهان

مدت زمان راه اندازی استارت آپ در دانمارک

یکی از بزرگترین چالش های راه اندازی استارت آپ در دانمارک، مدت زمان راه اندازی استارت آپ در این کشور می باشد. که اغلب به دلیل طولانی بودن فرآیند راه اندازی استارت آپ در دانمارک اکثر متقاضیان از هدف خود جهت راه اندازی کسب و کار منصرف می شوند. زیرا در دانمارک تجارت یک فرآیند بسیار کند و سنتی است و زمان زیادی طول می کشور تا سرمایه گذاران در این کشور شروع به کسب و کار کنند. البته این امر به این دلیل است که دانمارک نرخ رشد جمعیتی بسیار پایینی دارد  و کسب و کارهای زیادی در این کشور برای اتباع خارجی وجود ندارد. در نهایت اینکه، یکی از اصلی ترین دلایل طولانی بودن روند راه اندازی کسب و کار در دانمارک، سیستم حقوقی نروژ است که بسیار پیچیده است و درک آن زمان زیادی می برد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای استارتاپ دانمارک

قبل از هر چیزی باید به اطلاع برسانیم که نهایت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان ویزای استارت آپ ویزا حدود یک ماه و هزینه رسیدگی نیز در حدود 2000DKK (کرون دانمارک) می باشد. همان طوری که گفته شد از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای استارت آپ می توان به مدارک ثبت شرکت (همانند بیزینس پلن و اساسنامه) و مدارک شخصی مثل پاسپورت و گواهی تمکن مالی کافی با توجه به شرایط زیر اشاره نمود:

شرایط متقاضیمیزان تمکن مالی (کرون دانمارک)
اقامت دانمارک بدون خانواده140376DKK
اقامت دانمارک همراه با همسر280752DKK
اقامت دانمارک همراه با همسر و یک یا چند فرزند326940DKK
اقامت دانمارک همراه با یک یا چند فرزند و بدون همسر186564DKK

جایگاه استارت آپ در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه استارت ‌آپ‌ ها و نوآوری ‌های فناوری است. با داشتن یک اقتصاد پایدار، سیستم آموزشی برتر و پشتیبانی دولتی فراوان، دانمارک به یکی از مقصدهای محبوب برای کارآفرینان و استارت ‌آپ ‌ها تبدیل شده است. دانمارک محل تشکیل بسیاری از شرکت ‌های فناوری پیشرو و استارت ‌آپ ‌های موفق است. این کشور با داشتن شرایط محیط کسب و کار مساعد، حمایت مالی و مالیات مناسب برای شرکت ‌های نوپا، جذابیت زیادی برای کارآفرینان دارد. همچنین، وجود یک جامعه فناوری پیشرو، ارتباطات عالی با دانشگاه ‌ها و مراکز تحقیقاتی، و فضای کارآفرینی فعال، به استارت ‌آپ‌ ها کمک می‌ کند تا رشد و توسعه خود را تسریع کنند.

در دانمارک، شرکت ‌های استارت ‌آپ از برخورداری از مزایای متعددی مانند دسترسی به بازارهای جهانی، توانایی جذب توانمندترین نیروهای کاری، و امکانات زیرساختی عالی بهره مند هستند. همچنین، فضای فرهنگی و اجتماعی دانمارک که به کارآفرینان و نوآوران خلاق خوش آمدگویی می ‌کند، باعث شده است که این کشور یک جامعه پویا و پر از انگیزه در حوزه استارت ‌آپ ‌ها داشته باشد. به طور کلی، دانمارک به عنوان یک مقصد جذاب برای استارت ‌آپ‌ ها شناخته می ‌شود و این کشور از ظرفیت ‌های بسیار مناسب برای رشد و توسعه شرکت ‌های نوپا بهره مند است. برای اخذ نکات کلیدی درباب شرایط ویزای استارت آپ دانمارک با وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات اساسی درباره استارتاپ دانمارک

چند سوال اساسی درباره استارتاپ در دانمارک را به شرح زیر پاسخ داده ایم.

  • اولین قدم برای دریافت ویزای استارتاپ در دانمارک چیست؟ نگارش یک بیزینس پلن برای شروع کار استارتاپ اولین گام در رسیدن به ویزای استارتاپ دانمارک است.
  • در چه صورت فرد مجوز دریافت ویزای استارتاپ دانمارک را به دست خواهد آورد؟ در صورتی که بیزینس پلن او به تایید مراجع قانونی برسد، شانس دریافت ویزای استارتاپ دانمارک را خواهد داشت.
  • چگونه می توان اقامت کشور دانمارک را از طریق استارتاپ به دست آورد؟ کسب مجوز فعالیت از نهادهای حمایت کننده می تواند به فرد کمک کند تا اقامت این کشور را به دست آورد.
  • بهترین مزیت های دریافت ویزای استارتاپ در کشور دانمارک چیست؟ فرد می تواند اقامت بلند مدت این کشور را برای خود و خانواده خود به دست آورد و در نهایت پاسپورت این کشور را در دست بگیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *