ویزای کاری

کار جوشکاری در نروژ

کار جوشکاری در نروژ

کار جوشکاری در نروژ جزو لیست مشاغل مورد نیاز در سال 2023 است و از این روی جزو مشاغل پر متقاضی جهت مهاجرت نیز محسوب می شود. اما شما برای انجام کار جوشکاری باید صلاحیت این کار را کسب نمائید. بر این اساس، شما باید مجوز کار این حرفه را از اداره کار نروژ کسب کنید. از شرایط دیگر کار به عنوان جوشکار در نروژ می توان به ارائه مدرک فنی و حرفه ای معتبر، سابقه کار بیش از 2 سال و نیز مدرک مهارت زبان انگلیسی است. فقط در صورت احراز صلاحیت، متقاضیان می توانند درخواست خود را به اداره مهاجرت تحویل دهند.

اما نباید فراموش کرد که برای اخذ مجوز از مسئولین زیربط احتمال شرکت در آزمون عملی و نیز انجام مصاحبه نیز وجود دارد. شما به عنوان جوشکار برای کار در نروژ قبل از هرچیزی نیازمند اخذ ویزای کار اسکیل وورکر یا ویزای کارگر ماهر می باشید. این ویزا برای مدت 1 سال معتبر است. امکان اخذ اقامت دائم نروژ از این طریق و پس از گذشت 5 سال نیز وجود دارد. شرط اصلی اخذ ویزای اسکیل وورکر نیز دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرما است. جوشکاری از مشاغل مورد نیاز نروژ و با درآمد خوب به شمار می آید. در صورت تمایل هموطنان برای انجام کار جوشکاری در نروژ، توصیه می شود که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

درباره کار در کشور نروژ

کشور نروژ یکی از کشورهای مهم و ثروتمند اروپایی است. این کشور به دلیل توسعه و پیشرفت همه جانبه در کلیه بخش های اقتصادی نیاز مبرمی به مهاجرین ماهر و متخصص دارد. بخش های مختلف اقتصادی شامل صنایع ساختمانی، صنایع نفت و گاز، بخش مراقبت درمانی، بخش فناوری و IT از جمله بازارهای کار دارای پتانسیل استخدام بالا از مهاجرین خارجی می باشند. به همین دلیل در سال های اخیر، موضوع مهاجرت کاری به نروژ در صدر توجه مهاجرین خارجی قرار دارد.

برای کار در نروژ در هر حرفه، در لیست مشاغل مهارتی می توان در قالب یکی از 3 دسته کارگران ماهر، کارگران موقتی و کارگران فصلی اقدام به مهاجرت به نروژ کرد. همانطوری که مطلع هستید ویزای کار نروژ به منظور جذب کارگران ماهر از کشورهای خارجی صادر می شود و یک نوع ویزای مهارتی است. شرط اصلی اخذ این نوع ویزا نیز صرفا از طریق پیشنهاد شغلی می باشد. شما با در دست داشتن این نوع ویزا می توانید اقامت نروژ را نیز اخذ نمائید.

شرایط کار جوشکاری در نروژ در 2023

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد حرفه جوشکاری یا Welding Career در کل دنیا و کشور نروژ جزو مشاغل مهارتی محسوب می شود و به همین دلیل هم جوشکارها شانس بیشتری برای مهاجرت به نروژ از طریق کار جوشکاری در نروژ دارند. چرا که این حرفه نیز جزو مشاغل مورد نیاز نروژ در سال 2023 بوده و بازار کار نروژ به مهاجرین مهارت دار در این حرفه نیاز مبرمی دارد. اما برای کار جوشکاری در نروژ، افراد چه شرایطی را باید سپری نمایند تا صلاحیت جوشکاری در کشور نروژ را بیابند؟

برای کار جوشکاری، در ابتدا شما باید مدرکی حرفه ای معادل استاندارد نروژی داشته باشید تا بتوانید به راحتی مجوز کار جوشکاری را از اداره کار و اصناف نروژ دریافت نمائید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که تسلط بر زیان نروژی نیز جزو الزامات کار جوشکاری در نروژ می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از درخواست مجوز کار در دوره فشرده آموزش زبان نروژي شرکت نمائید تا این زبان را حداقل در سطح مبتدی فراگیرید. برای کار جوشکاری در کشور نروژ همچنین، وجود پیشنهاد کار از سوی کارفرمای نروژی برای اخذ ویزای اسکیل وورکر Skill Worker امری الزام آور در زمینه شرایط مهاجرت به نروژ است.

شرایط کار جوشکاری در نروژ

شرایط مهاجرت جوشکاران به نروژ

اگر بخواهیم به تشریح فرآیند مهاجرت جوشکاران به نروژ بپردازیم باید ابتداء به ارزیابی فرآیند کاریابی در نروژ برای جوشکاران بپردازیم. اول از همه، شما رزومه یا CV از اطلاعات شخصی، تحصیلات، سابقه کار مفید و 2 تا مرجع را تهیه می نمائید تا بدین طریق بتوانید به راحتی اقدام به کاریابی نمائید. در مرحله بعدی، نامه همراه یا Cover Latter شرح دهنده تناسب مهارت و سابقه کاری شما یا یک کار مورد نظر را نگارش نمائید. در مرحله بعد، درخواست کار شما توسط کارفرما یا شرکت استخدام کننده مورد ارزیابی قرار گرفته و امکان انجام مصاحبه نیز وجود دارد و در پایان پیشنهاد کار یا Job Offer برایتان صادر می شود.

مدارک لازم برای کار در نروژ به عنوان جوشکار

با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در واقع شما نصف راه مهاجرت کاری به نروژ را طی کرده اید و نصف دیگر مربوط به تهیه و ارسال مدارک لازم است. نظر به این که کار جوشکاری در نروژ جزو مشاغل مهارتی محسوب می شود، پس بهترین گزینه برای شما می تواند ویزای اسکیل وورکر نروژ باشد. این نوع ویزا از نوع ویزای اقامت موقتی با اعتبار 1 ساله است. ولی امکان تمدید چند باره را دارد. متولی صدور این نوع ویزا نیز اداره مهاجرت نروژ (UDI) است. لازم به توضیح است که مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان می تواند بسته به شرایط و مدارک هر متقاضی و نیز حجم کار سفارت نروژ و اداره مهاجرت نروژ (UDI) از چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد.

وضعیت درآمد کار جوشکاری در نروژ

همانطور که جدول زیر نیز نشانگر آن است، سطح سابقه کار فاکتور بسیار مهمی در تعیین سطح درآمدی جوشکاران در کشور نروژ است:

سابقه کار جوشکاریدرصد افزایش درآمد
0-2 سال=
2- 5 سال+%37
5- 10 سال+%26
10- 15 سال+%21
15- 20 سال+%17
بیش از +20 سال+%24

کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با دانش و تجربه موفق چندین ساله خود در زمینه های مختلف مهاجرتی و اقامتی کشورهای خارجی آماده اند تا در هر زمینه مهاجرتی و از صفر تا صد فرآیند مهاجرت و اخذ ویزای مربوطه در خدمت هموطنان عزیز باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

13 دیدگاه برای “کار جوشکاری در نروژ

  1. مینا سایمانی گفت:

    سلام و عرض ادب، من مرد 42 ساله با مدارک فنی، تاسیسات حرارتی و برودتی، تراشکار حرفه ای، جوشکار مخازن تحت فشار، جوشکار ارگون، جوشکار اوکسی اسی تیلن، جوشکار cod, جوشکار برق، جوشکار گاز، و پتو مکانیک cnc میباشم و داری مدرک بازرسی و ایمنی و داری 20 سال سابقه کار که تمایل به کار در کشور نروژ را دارم مممنون میشم با من تماس بگیرید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که بتونید در این کشور کار کنید باید یک پیشنهاد کاری به دست بیارید که به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. تسلط به زبان نروژی هم یکی از پیش شرط های شما برای رسیدن به کار هست

  2. محسن گفت:

    سلام وقت بخیر
    لطف کنید راهنمایی کنید
    من از ۱۲سالگی جوشکارم و الان کارهای پیمانکاری انجام میدم تقریباً ۱۰تا شاگرد و استاد کار کارم خودمم در تمام زمینه‌ها از جمله اسکلت .لوله کشی گاز ‌.نصب گلخانه های صنعتی و الان هم نصب و راه‌اندازی سردخانه های صنعتی کار میکنم ولی متأسفانه مدرک فنی حرفه ای نگرفتم مدرک تحصیلی دیپلم دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نیاز دارید به مدارکی مثل مدرک فنی حرفه ای که نشون بدید از نظر علمی هم اطلاعات کافی در اختیار دارید.

  3. مهدی خزاعی گفت:

    سلام من جوشکار مخازن هستم مونتاژکار نقشه خون مخازن هستم حدود ۱۸سال سابقه کار دارم میتونم تو کشور نروژ برای جوشکاری

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما چند سالتونه و آیا قرارداد کاری یا جاب آفر دارید؟ اگر ندارید باید از روش های دیگه اقدام کنید

  4. ابراهیم گفت:

    سلام ارز ادب بنده جوشکار فول تست هستم برق ارگون کربن .استیل .جوش با هرنوع الکتروز.مخازن تحت فشار داری مدرک از ناظرهای خارجی وشرکت درعسلویه تست فرم سابقه کار.جوشکار گاز خانگی وتجاری وصنعتی مدرک از فنی حرفه ای ومجوز مجرب از نظام مهندسی .برای کار دراتریش

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      روزمه کاریتون خوبه اما مدرک تحصیلیتون رو نفرمودید و اینکه چند سال سابقه کار دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس بگیرید

  5. جلیل حاتم زاده گفت:

    سلام احتیاج به راهنمایی دارم جوشکارحرفه ای گاز هستم بامدرک فنی حرفه ای باثابقه بالا درهرزمینه باشه انجام میدم تاسیسات لوله کشی آتش نشانی ممنون میشم بیشترراهنمایم کنیدبرای کارواقامت

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در نروژ نیاز به جاب آفر دارید اگر نمیتونید جاب آفر بگیرید به کشورهای دیگه فکر کنید
      پیشنهاد میکنم مقاله کار در آلمان با مدرک دیپلم رو مطالعه کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

    2. آ گفت:

      مطالبی که فرمودین درست هست اما نه برای ایرانی ها. بیشتر نیروهای کارگری در کشور نروژ از کشورهای اروپای شرقی هست. اکثر کارگرهای بنایی و جوشکاری و حتی راننده های اتوبوس لهستانی هستن. فکر میکنم دلیلش هم بحث ویزا و احتمال پناهنده شدن هست که هزینه هنگفتی برای کشور داره.

  6. جلیل حاتم زاده گفت:

    سلام من لوله کش گازخانگی واداری تجاری بامدرک فنی حرفه ای باثابقعه بالاهستم برای اقدام بهکارچه شرایطی بایدداشته باشم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در این کشور نیاز به قرارداد کاری از کارفرمای نروژی دارید
      البته بازار کار در آلمان هم خوبه که برای کار شما نیاز به قرارداد کاری وجود نداره
      بهتون پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *