ویترین

کار در بوسنی و هرزگوین

کار در بوسنی و هرزگوین

برای کار در بوسنی و هرزگوین مسیر مشخصی وجود دارد و هر فرد باید آن را به دقت و به صورت قانونی طی کند تا به خواسته خود برسد. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید مسیر دقیقی را طی کنند. برای کاریابی در بوسنی و هرزگوین باید مسیر بسیار سختی را متصور بود چراکه نرخ بالای بیکاری در این کشور، شرایط استخدام نیروی کاری خارجی را دشوار می کند. افرادی که تخصص های خاص فنی در اختیار داشته باشند، بالاترین شانس برای رسیدن به کار در این کشور به عنوان شهروندان خارجی را خواهند داشت و می توانند امید داشته باشند تا در این مسیر گام بردارند. انتخاب بوسنی به عنوان مقصد کاری کمتر مورد توجه بوده اما نمی توان به سادگی از آن عبور کرد.

شرایط کار در خارج از کشور عموما مشابه یکدیگر است و فرد بدون داشتن پیشنهاد کاری، امکان مهاجرت نخواهد داشت. دریافت ویزای کاری نیز یکی دیگر از الزاماتی است که فرد باید برای رسیدن به کشور مقصد خود در نظر داشته باشد. بوسنی و هرزگوین به عنوان یکی از کشورهای اروپایی خارج از حوزه شنگن در سال های اخیر توجه عده بیشتری را به خود جلب کرده است اما هنوز در رابطه با انتخاب آن در میان عموم تردیدهایی وجود دارد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط کار در این کشور را بررسی خواهند کرد.

  • مسیر مهاجرت کاری به این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان برای کار در بوسنی و هرزگوین از ایران اقدام کرد؟
  • آیا نرخ بیکاری در این کشور مناسب و ارزشمند است؟
  • چگونه می توان بوسنی و هرزگوین را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کرد؟

بررسی نرخ بیکاری در بوسنی و هرزگوین

یکی از مواردی که می تواند در روند مهاجرت کاری به بوسنی و هرزگوین موثر باشد، نرخ بیکاری در این کشور است. گاهی از موارد، نرخ بیکاری بالا در یک کشور، نشان از افزایش امکان کاریابی برای شهروندان خارجی در کارهای تخصصی دارد. داده های آماری نرخ بالای بیکاری در بوسنی و هرزگوین را نشان می دهد که چندان امیدوارکننده به آینده این کشور نیست.

متوسط نرخ بیکاری سالانه در بوسنی و هرزگوین به شرح زیر بوده است:

بررسی تحولات نرخ بیکاری در بوسنی و هرزگوین

اگرچه روند تحولات نرخ بیکاری در این کشور، کاملا نزولی است اما همچنان می توان گفت که مسیری طولانی برای رسیدن به شرایط استاندارد وجود دارد. کار کردن در بوسنی برای بسیاری از افراد ساده نخواهد بود اما موردی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت.

کانادا مقصد جذاب ایرانی ها برای کار

بررسی متوسط درآمد ماهانه در بوسنی و هرزگوین

شاخص های کیفیت زندگی نشان می دهد که بوسنی و هرزگوین از نظر قدرت خرید، شرایط مناسبی را در اختیار ندارد اما این مسئله می تواند در متوسط درآمد در این کشور جلوه کند. متوسط درآمد در این کشور در حدود 2300 KM (مارک بوسنی و هرزگوین) است که البته در مشاغل حرفه ای، می تواند درآمدی به مراتب بیشتر را به دست آورد. مهم ترین مشاغل و درآمد آن ها در این کشور به شرح زیر است (تمامی درآمد ها به مارک بوسنی و هرزگوین بیان شده است):

حرفهسطح درآمدحرفهسطح درآمد
مدیر حسابداری3420 KMخزانه دار3250 KM
مدیر مالی4800 KMخلبان4070 KM
معمار2720 KMمدیر بانک4050 KM
مترجم2100 KMآنالیزور اقتصادی2870 KM
مدیر توسعه اقتصادی3580 KMمدیر خدمات مشتری3200 KM
مدیران اجرایی5000 KMمدیر هتل4140 KM
دندانپزشک5530 KMپزشک تغذیه4710 KM
مدیر منابع انسانی3590 KMتوسعه دهنده وب2500 KM
وکیل4550 KMخبرنگار2690 KM

بسیاری از مشاغل درآمد بالاتری نسبت به متوسط درآمد در این کشور به دست می آورند و به همین دلیل است که کاریابی در مشاغل خاص در این کشور اهمیت بالایی دارد.

بررسی متوسط درآمد ماهانه در بوسنی و هرزگوین

شرایط اجازه فعالیت در بوسنی

افرادی که قصد کار در بوسنی را دارند، حتما باید مجوزهای قانونی در این رابطه را دریافت کنند. با توجه به این که بوسنی و هرزگوین عضو اتحادیه اروپا نیست، اما باید به این نکته اشاره داشت که یکی از کاندیدهای پیوستن به این منطقه است. به این دلیل است که همه شهروندان خارجی در این کشور باید مجوزهای قانونی را به دست آورند. دریافت مجوزهای کار در بوسنی مستلزم طی کردن زمان زیادی است و به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود تا مدت زمان مشخصی را برای این کار صرف کنند.

استانداردهای کار در فنلاند

برای این که فرد بتواند مجوز کار در این کشور را به دست آورد، باید یک پیشنهاد کاری از کارفرمای رسمی در بوسنی و هرزگوین داشته باشد و این مسئله خود مهم ترین چالش در این زمینه است. پس از این که فرد درخواست خود را به ثبت رساند، این امکان برای آژانس استخدام فدرال تصمیم می گیرد که آیا فرد خارجی واجد شرایط کار در این کشور خواهد بود یا خیر. درخواست مجوز کار معمولا از طریق سفارت انجام می گیرد. در صورتی که شما نیز به دنبال راهکارهایی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *