ویترین

کار در آلبانی

کار در آلبانی

کار در آلبانی یکی از امن ترین و بهترین روش هایی است که متقاضیان می توانند برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنند. جمهوری آلبانی کشور کوچکی است که در قسمت جنوب شرقی اروپا و در قسمت غربی شبه جزیره بالکان واقع شده و توسط دریاهای آدریاتیک و ایونی شسته می شود. شایان ذکر است که در اوایل دهه 1990 بود که آلبانی از حکومت کمونیستی خلاص شد و دموکراسی را پذیرفت. آلبانی در سال 2009 به ناتو پیوست و از سال 2014 رسماً برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داد. علیرغم تمایل به ایجاد یک اقتصاد بازار باز، دولت با مشکلات بزرگی مواجه است که در درجه اول به سطوح بالای بیکاری، فساد، جرم و جنایت و زیرساخت های ناقص مربوط می شود. در این نوشتار، به طور کامل شرایط کار در آلبانی و اقتصاد این کشور توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی قرار گرفته است.

توسعه اقتصادی آلبانی بسیار کند است و نیاز به حمایت نهادهای مالی بین المللی دارد. امروزه این کشور اساساً کشاورزی یکی از فقیرترین کشورهای اروپا محسوب می شود که فرصت های کارگران مهاجر را به شدت محدود می کند. پیدا کردن کار در آلبانی در خاک آلبانی بسیار دشوار است، اما هنوز هم ممکن است.

به عنوان مثال، کار در آلبانی برای خارجی ها در سال 2023 در زمینه های زیر در دسترس است:

  • گردشگری
  • فناوری اطلاعات
  • ساخت و ساز

در سال های اخیر، دولت به طور فعال اصلاحات مالیاتی و قانونی جدیدی را ارائه می کند که باعث بهبود فعالیت تجاری در کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی می شود.

کار در آلبانی و اقتصاد این کشور

واحد پول آلبانی لک است و این کشور دارای طیف وسیعی از منابع طبیعی مانند نفت، گاز، زغال سنگ و مس است. در سال های حکومت کمونیستی، آلبانی دارای صنایع و کشاورزی تحت مدیریت دولتی بود. هنگامی که حکومت کمونیستی به پایان رسید، ساختار سازمان یافته فروپاشید و منجر به فقر و سختی زیادی برای بسیاری از مردم آلبانی شد. مزارعي كه تحت كمونيسم به طور جمعي اداره مي شدند، تكه تكه شدند و زمين داران زميني را كه سال ها قبل مال آنها بود، پس گرفتند. علیرغم سرمایه گذاری اخیر از خارج از کشور، آلبانی همچنان یکی از فقیرترین کشورهای اروپاست و نرخ بیکاری 16% است. کشاورزی بزرگترین بخش اقتصاد آلبانی است که حدود 58% از نیروی کار را استخدام می کند.

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در آلبانی اشاره شده است:

نرخ بیکاری در آلبانی

محصولات کلیدی بخش کشاورزی آلبانی عبارتند از:

  • تنباکو
  • ذرت
  • گندم

گردشگری در حال حاضر سهم کمی در تولید ناخالص داخلی آلبانی دارد، اما بخش رو به رشدی است. سرمایه گذاری بیشتر برای گسترش امکانات و جاذبه های موجود برای گردشگران مورد نیاز است. به عنوان مثال، در آلبانی فرصت هایی برای اسکی در سراشیبی و کراس کانتری وجود دارد، اما استراحتگاه ها هنوز به خوبی توسعه نیافته اند. در سال 2014 آلبانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا درخواست داد، اما در حال حاضر این کشور قادر به رعایت معیارهای تعیین شده برای ورود به اتحادیه اروپا نیست. اصلاحات اساسی حقوقی و اقتصادی مورد نیاز است و اگر آلبانی می خواهد پیشرفت کند، باید به فساد عمیق کشور رسیدگی شود.

شرایط استاندارد کار در آلمان

مجوز و حقوق کار در آلبانی

برای استخدام رسمی در آلبانی، اتباع خارجی باید مجوز کار دریافت کنند. این سند توسط وزارت کار و امور اجتماعی کشور صادر می شود. معافیت از این شرط به صورت فردی پذیرفته شده و در عمل بسیار نادر است. برای اقامت طولانی مدت در آلبانی به منظور انجام یک فعالیت حرفه ای، باید اجازه اقامت از اداره پلیس محلی اخذ شود. وظیفه اصلی یافتن شغل خالی در یک شرکت آلبانیایی و انعقاد قرارداد کاری است. تنها پس از آن با همکاری دفتر دیپلماتیک آلبانی در کشور و کارفرما، یک خارجی مدارک لازم برای جابجایی و کار قانونی را طبق قوانین محلی دریافت می کند. در ابتدا مجوز کار در آلبانی به مدت یک سال با حق تمدید صادر می شود.

طبق اطلاعات رسمی موسسه آمار آلبانی، متوسط ​​حقوق در آلبانی در سال 2023 قبل از کسر مالیات 56000ALL (لک آلبانی) در ماه، معادل 460€ (یورو) است. حداقل دستمزد رسمی معادل 56000ALL (لک آلبانی) یا 260€ (یورو) است. درآمدهای بالاتر برای خارجی ها در شرکت های بین المللی یا پروژه های سرمایه گذاری بزرگ ارائه می شود. در زمینه زیرساخت های حمل و نقل و انرژی جاهای خالی وجود دارد، به عنوان مثال برای کار در صنعت نفت و گاز به مهندس نیاز است. در آلبانی می توان برای چنین موقعیت هایی ماهیانه بیش از 1000€ (یورو) درآمد کسب کرد.

اجازه و حقوق کار در آلبانی

شرایط کاریابی در آلبانی

مشاغل در آلبانی برای مهاجران با نیازهای بازار کار محلی برای متخصصان خاص مرتبط است. هر جای خالی به طور اولیه در منابع اطلاعات باز منتشر می شود. تنها در صورتی افراد می توانند شغلی پیدا کنند که به مدت یک ماه در بین آلبانیایی ها متقاضی وجود نداشته باشد. با در نظر گرفتن این هنجارها و عدم وجود مشاغل خالی، یک خارجی باید دارای سطح بالایی از صلاحیت، تجربه و مهارت های حرفه ای باشد تا بتواند در آلبانی کار پیدا کند. تسلط به زبان انگلیسی یا آلبانیایی نیز بسته به نوع شغل بسیار مهم است. کار در آلبانی بدون دانش زبان تقریباً غیرقابل دسترس است. توصیه می شود متقاضیان برای کار در آلبانی به عنوان یک توریست از آلبانی دیدن کنند و سعی کنند یک کارفرما پیدا کنند. با مردم محلی صحبت کنند و هوشیارانه نه تنها شانس اشتغال، بلکه راحتی زندگی در کشور را نیز ارزیابی کنند.

فرایند کار در کانادا

در جدول زیر به میزان فعالیت نیروی کار آلبانی در بخش های مختلف اشاره شده است:

بخش هامیزان فعالیت نیروی کار
کشاورزی41.8%
خدمات46.8%
صنعت11.4%

در این کشور تنباکو، ذرت، گندم و برخی محصولات دیگر کشت می شود، اما به طور کلی کار فصلی در آلبانی برای خارجی ها در کشاورزی بسیار محدود است. جایی که متقاضیان می توانند در سال 2023 در آلبانی شغل مناسب پیدا کنند، شرکت‌ های بین ‌المللی در نظر گرفته می‌ شوند که بیشتر به متخصصان فنی، به ویژه برنامه ‌نویسان نیاز دارند. موسسات آموزشی و مدارس خصوصی برای معلمان انگلیسی تقاضا دارند. هموطنان عزیز می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از فرصت های کاری در کشورهای مختلف مطلع شوند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *