ویترین

کار در سیرالئون

کار در سیرالئون

به طور کلی، کار در سیرالئون فرصتی برای کسب یک تجربه جالب فراهم می سازد اما محدودیت ها و چالش های زندگی در آن جا باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. لذا تحقیق دقیق در مورد آینده شغلی و شرایط برای تعیین این که آیا برای شخص مناسب است یا خیر ضروری است. خارجی ها در سیرالئون می توانند در زمینه های آموزش، مراقبت های بهداشتی-درمانی، مدیریت شرکت های بین المللی، مهندسی، فناوری اطلاعات، مشاوره و امدادگری شغل داشته باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مقاله حاضر را برای راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت کاری به نگارش در آورده اند.

آیا کار در سیرالئون ارزش دارد؟

در زیر چند نکته کلیدی برای تصمیم گیری در مورد ارزش کار کردن در سیرالئون بیان می کنیم:

فرصت های شغلی – سیرالون اقتصاد و بازار کار نسبتا کوچکی دارد. ممکن است فرصت های محدودی وجود داشته باشد. با این حال، مشاغل غیردولتی، کمک رسانی و توسعه ای می توانند وجود داشته باشند.

حقوق – دستمزدها در سیرالئون در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار پایین است. حتی دستمزدهای طبقه متوسط محلی ممکن است برای مهاجران کم به نظر برسد. هرچند هزینه زندگی در آن جا نسبتا پایین است.

زیرساخت – زیرساخت هایی مانند جاده ها، برق و امکانات رفاهی در سیرالئون توسعه نیافته اند. این می تواند شرایط زندگی را چالش برانگیزتر سازد. دسترسی به اینترنت نیز ممکن است محدود باشد.

امنیت – سیرالئون در سال های اخیر از نظر سیاسی باثبات تر شده است، اما مسائل امنیتی همچنان یک نگرانی است. خطرات جرم و جنایت، مسائل سلامتی مانند مالاریا و احتمال ناآرامی های مدنی وجود دارد.


تجربه – کار در سیرالئون می تواند یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد را فراهم سازد و فرصتهایی برای مشارکت در کار توسعه ایجاد کند. این امر می تواند علایق برخی افراد را جلب کند.

سفر – سفر به داخل و خارج از سیرالئون ممکن است دشوار باشد. ارتباط با اروپا و آمریکای شمالی محدود است. این امر می تواند بازدید از کشور خود را وقت گیر کند.

نکاتی برای خارجی های به دنبال کار در سیرالئون

در زیر چند نکته برای خارجی هایی که به دنبال یافتن کار در سیرالئون هستند بیان می کنیم:

  • شبکه و ایجاد ارتباط: بسیاری از فرصتها از طریق تماسهای شفاهی و شخصی به دست می آیند. برای دریافت سرنخ می توان با افرادی که از قبل در سیرالئون کار می کنند تماس گرفت.
  • جستجوی شغل در شرکت های چندملیتی بودن: شرکتهای بزرگ معدن، مخابرات و بانکداری در سیرالئون فعالیت می کنند و اغلب خارجی ها را برای نقش های مدیریتی استخدام می نمایند.
  • جستجو برای مشاغل NGO و کمک رسانی: سازمانهای توسعه ‌ای، بشردوستانه و غیرانتفاعی زیادی در سیرالئون فعالیت می ‌نمایند که در سطح بین ‌المللی استخدام می ‌کنند.
  • مشاغل آموزشی: تقاضا برای معلمان، مربیان و مشاوران آموزشی، بخصوص کسانی که به انگلیسی تسلط دارند، وجود دارد.
  • مشاغل بهداشت و درمان: پزشکان، پرستاران و سایر افراد شاغل در حوزه پزشکی در کلینیک ها و بیمارستانها استخدام می شوند.
  • درخواست آنلاین مشاغل: سایتهایی مانند ReliefWeb و DevNet را می توان بررسی کرد.
  • دریافت ویزا و مجوز: قبل از ورود به کار قانونی بعنوان یک خارجی، باید مطمئن شد که ویزاها و مجوزهای کاری صحیح اخذ شوند.
  • انعطاف پذیر بودن: گرفتن موقعیتهای قراردادی یا کوتاه مدت واقعی تر از یافتن شغل دائمی است. باید برای مکان ها و نقشهای مختلف آماده بود.
  • مشورت با استخدام کنندگان یا شرکتهای منابع انسانی: برخی از آژانس ها در استخدام خارجی های واجد شرایط در بازارهایی مانند سیرالئون تخصص دارند.

نکاتی برای خارجی های به دنبال کار در سیرالئون

کشورهای جایگزین کار در سیرالئون کدامند؟

در زیر برخی از کشورهای جایگزین سیرالئون برای خارجی هایی که به دنبال فرصت های کاری هستند را معرفی می کنیم:

غنا – از نظر سیاسی باثبات تر از بسیاری از کشورهای غرب آفریقا و دارای اقتصاد رو به رشد و بازار کار در زمینه هایی مانند خدمات مالی است.

رواندا – کشوری به سرعت در حال توسعه با فرصتهایی در بخش هایی مانند فناوری اطلاعات، گردشگری، مراقبت های بهداشتی-درمانی و آموزش است. می توان راحت تر از سیرالئون به این کشور سفر کرد.

کنیا – مرکز تجاری و فناوری بزرگ در شرق آفریقا با اقتصاد و بازار کار نسبتا بزرگ است. بخش گردشگری آن نیز بزرگ است.

آفریقای جنوبی – پیشرفته ترین اقتصاد آفریقا بطور کلی می باشد. طیف گسترده ای از فرصتهای شغلی در بخش هایی مانند بانکداری، معدن، فناوری و موارد دیگر دارد.

مراکش – این کشور آفریقای شمالی دارای ثبات سیاسی و زیرساخت های قوی تری نسبت به بسیاری از کشورهای این قاره است. صنایعی مانند تولید، فناوری اطلاعات و گردشگری آن در حال رشد هستند.

شرایط کار در مجارستان

اوگاندا – کشوری به سرعت در حال رشد با فرصتهایی در میکروفاینانس، استارت آپ های فناوری، مراقبتهای بهداشتی-درمانی، آموزش و توسعه می باشد. در این کشور، انگلیسی بطور گسترده صحبت می شود.

بوتسوانا – کشوری ثروتمند و باثبات در جنوب آفریقا با جمعیتی کم است. دارای فرصتهایی در معدن، خدمات مالی و گردشگری است.

سنگال – یک کشور آفریقای غربی فرانسوی زبان است که از نظر فرهنگی غنی و نسبتا دموکراتیک و باثبات می باشد. مشاغل گردشگری و سازمانهای غیردولتی در آن رونق دارد.

وضعیت اقتصاد و اشتغال سیرالئون

وضعیت اقتصاد و اشتغال در سیرالئون چالش برانگیز است. این کشور در حال توسعه دارای نرخ فقر بالایی است. اقتصاد آن به شدت به کشاورزی و صادرات مواد معدنی / الماس متکی است. تخمین زده می شود که بیکاری بسیار بالا باشد، حدود 70% برای جوانان. فرصت های شغلی به ویژه برای افراد محلی کمیاب است. اقتصاد آن به آرامی پس از سال ها درگیری و شیوع ابولا در حال بهبود است. اما توسعه اقتصادی و ایجاد شغل همچنان یک چالش بزرگ درازمدت می باشد.

کالاهای صادراتی سیرالئونالماس، روتیل، کاکائو، قهوه، ماهی
شرکای اصلی صادرات سیرالئونچین، بلژیک، ژاپن، ترکیه، هلند، اندونزی
کالاهای وارداتی سیرالئونماشین آلات، سوخت، روغن، مواد شیمیایی، مواد غذایی
شرکای اصلی واردات سیرالئونچین، هند، آفریقای جنوبی، آمریکا، انگلستان، ساحل عاج، بلژیک
صنایع اصلی سیرالئوناستخراج الماس، تولید در مقیاس کوچک (سیگار، نوشیدنی، منسوجات، کفش)، پالایش نفت، تعمیر کشتی های تجاری

نمودارهای زیر سرانه تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص داخلی سیرالئون را نشان می دهند:

سرانه تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص داخلی سیرالئون

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کار در سیرالئون، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. همچنین، پیشنهاد می شود مقاله کار در مالی را مطالعه کنید.

سوالاتی پیرامون کار در سیرالئون

در زیر به سه سوال در مورد کار در سیرالئون پاسخ می دهیم:

  • آیا خارجی ها می توانند در سیرالئون کار کنند؟ بله می توانند اما مجوز کار لازم است.
  • آیا در سیرالئون شغلی برای خارجی ها وجود دارد؟ بله، در این کشور مشاغلی برای خارجی ها وجود دارد، به ویژه در زمینه هایی مانند مهندسی، مراقبت های بهداشتی-درمانی، آموزش، معدن و نیز در سازمان های غیردولتی/خیریه. اگرچه مشاغل معمولا محدود هستند.
  • برای کار در سیرالئون چه مدارکی مورد نیاز است؟ ویزای کار و مجوز کار.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *