ویترین

کار در پاناما

کار در پاناما

کار در پاناما یکی از راه هایی است که به کمک آن می توان به درآمد این کشور نیز دست پیدا کرد و از مزایای زندگی در این کشور بهره جست. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که پاناما یکی از کشورهایی است که نمی توان آن را به عنوان یک ایده آل معرفی کرد. محدودیت هایی در این کشور وجود دارد که احتمالا بسیاری از افراد آن را نیز می شناسند. افرادی که یک شغل در این کشور داشته باشند، می توانند از مزایای زندگی در این کشور بهره ببرند. در شرایط کنونی می توان گفت که سوالات زیر همواره در این رابطه مطرح می شود.

  • شرایط کار در پاناما چگونه است؟
  • آیا می توان به سادگی در پاناما کار پیدا کرد؟
  • متوسط درآمد در پاناما چقدر است؟
  • نرخ بیکاری در پاناما چگونه است؟
  • آیا مشاغل مورد نیاز در پاناما مشخص هستند؟

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار، شرایط کار در پاناما را مورد ارزیابی قرار خواهند داد و اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار علاقمندان به کار در این کشور قرار خواهند داد.

شرایط پیدا کردن کار در پاناما

یکی از مسائلی که در رابطه با کاریابی در پاناما باید به آن توجه داشت، اقدام کردن برای یافتن کار در بهترین شرکت ها است. در پاناما، شرکت های بین المللی زیادی وجود دارد که می توان آن ها را برای کاریابی انتخاب کرد. آن ها محدودیت استخدام 10% نیروی کار بومی را دارند اما می توانند 90% نیروی کار خود را از شهروندان خارجی انتخاب کنند. شرکت های بزرگی مانند هیوندا نیز در پاناما فعال هستند.


برای رسیدن به کار در پاناما باید سایت های کاریابی در این کشور را به خوبی بررسی کرد. اکثر مشاغل مورد نیاز در این کشور در حوزه های مالی و توریسم است. باید در نظر داشت که اگر بتوان فردی را به عنوان یک دوست یا همراه در پاناما داشت، شانس کاریابی به صورت مشخصی افزایش پیدا می کند. روابط در پاناما می تواند در روند کاریابی در این کشور موثر باشد. تسلط به زبان انگلیسی و داشتن یک روزمه قوی نیز به فرد کمک می کند تا شانسی برای کاریابی در این کشور داشته باشد.

جزئیات کار در مجارستان

بررسی نکاتی در رابطه با بازار کار در پاناما

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره کار در پاناما باید به آن توجه داشت، نرخ بیکاری در این کشور است. با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از شرکت های وابسته به صنعت توریسم در این کشور با چالش های زیادی روبرو شدند. این مسئله سبب شد که نرخ بیکاری در این کشور تا 14.2% نیز افزایش پیدا کند اما با عبور از این چالش، نرخ بیکاری این کشور به حدود 8% رسیده است.

نرخ بیکاری در پاناما

در شرایط کنونی می توان گفت که می توان به آینده کاری در پاناما امید داشت چراکه نرخ بیکاری در این کشور به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشت، سطح درآمد در این کشور است. پاناما از جمله کشورهایی است که نرخ متوسط درآمد را برای شهروندان خود فراهم می کند. تفاوت های گسترده ای در این کشور بین سطح دستمزدها وجود دارد. باید در نظر داشت که در حال حاضر، سطح درآمد در این کشور به شرح زیر است:

متوسط سطح درآمد در پاناما

قوانین کار در پاناما

به طور کلی، پاناما را می توان یکی از کشورهایی دانست که قوانین سخت گیرانه ای در خصوص کار در این کشور وجود ندارد. قوانین تا حدودی حامی نیروی کار است و به همین دلیل است که کارفرمایان در استخدام نیروی کار خارجی بسیار دقت می کنند تا با چالش های قانونی قطع همکاری روبرو نشوند.

شرایط کار در آمریکا

برخی از قوانین کار در این کشور برای نیروی کار عبارتند از:

  • سن بازنشستگی برای زنان در این کشور 57 سال در نظر گرفته شده است
  • سن بازنشستگی مردان در پاناما 62 سال کامل است
  • نهایت ساعت کاری مجاز در این کشور 8 ساعت در روز و 48 ساعت در هفته است.
  • ساعت کار روزانه از 6 صبح تا 6 عصر است
  • کار مجاز شبانه نباید از 7:30 ساعت بیشتر باشد
  • افرادی که کار شیفتی انجام می دهند، نباید بیشتر از 3 روز پیاپی کار کند
  • کارفرما نمی تواند کمتر از 300$ (دلار) در ماه حقوق برای نیروی کار خود در نظر بگیرید.

قوانین کار در پاناما

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که کار کردن در پاناما می تواند برای برخی از افراد مناسب باشد. به طور کلی اگر به دنبال کار در خارج از کشور هستید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند تا حدودی مسیر مهاجرت شما را هموار کنند.

سوالات کلیدی درباره کار در پاناما

برخی از مهم ترین سوالاتی که در پاناما مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا می توان بدون مدرک زبان در پاناما کار کرد؟ بله نیازی به در اختیار داشتن مدرک زبان نیست اما باید تسلط کافی به زبان رسمی کار در این کشور وجود داشته باشد.
  • مهم ترین محدودیت های کار در پاناما چیست؟ استخدام نیروی خارجی در این کشور محدودیت های زیادی دارد و فقط شرکت های خارجی تمایل دارند تا نیروی کار خارجی را استخدام کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *