ویترین

کار در پاکستان

کار در پاکستان

کار در پاکستان ممکن است برای برخی از افراد به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته شود در حالی که مهم اعتبار و ارزش آن است. باید این سوال را مطرح کرد که آیا پاکستان می تواند مقصد مناسبی برای اشتغال باشد یا خیر. مطالعاتی که در این رابطه انجام شده است، نشان می دهد که نمی توان انتظار داشت که فرد در پاکستان به امکانات زیادی دست پیدا کند. قوانین حمایتی در پاکستان نیز به گونه ای نیست که بتوان از آن انتظار زیادی داشت.

  • نرخ بیکاری در پاکستان چه شرایطی دارد؟
  • آیا می توان از پاکستان به عنوان مقصد مناسب کار یاد کرد؟
  • محدودیت های کار در پاکستان چگونه است؟
  • آیا دستمزددر این کشور عادلانه توزیع می شود؟
  • مهاجرت کاری برای ایرانیان به این کشور ممکن است؟

به طور کلی، در مقایسه با بسیاری از روش های مهاجرتی، کار بهترین شرایط را دارد. افرادی که از این طریق به پاکستان یا هر کشور دیگری مهاجرت کنند، می توانند شانس بهتری برای افزایش کیفیت زندگی خود داشته باشد. در حال حاضر اما مهم ترین نکته این است که آیا پاکستان شرایط مناسبی را ایجاد می کند یا خیر. روند کلی کار در این کشور به گونه ای است که افراد کمی به عنوان مهاجر به دنبال کاریابی در این کشور هستند. شرایط نه چندان فوق العاده این کشور نسبت به کشورهای همسایه یکی از مهم ترین دلایل اثرگذار بر این معادله است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درباره شرایط کار در پاکستان اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

بررسی داده هایی درباره کار در پاکستان

وضعیت بازار کار در پاکستان چندان مناسب نیست در حقیقت قوانین حمایتی زیادی برای نیروی کار در این کشور وجود ندارد. در صورتی که کارفرما بخواهد، می تواند با اعمال قوانین حتی از نیروی کار بخواهد که بیش از 8 ساعت در محیط کار خود حاضر شود. در صورتی که در اکثر کشورهای جهان این مسئله با پاداش ها و حقوق اضافه همراه می شود، در پاکستان چنین شرایطی وجود ندارد. البته که بیشتر شرکت ها در این کشور با همان سطح کار 8 ساعته فعالیت خود را ادامه می دهند و کمتر پیش می آید که در هفته بیش از 48 ساعت کار کنند.


یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با این کشور باید به آن توجه داشت، شرایط کلی کار زنان است. متاسفانه شرایط به گونه ای نیست که بتوان آن را مناسب دانست. در شرایط کنونی، پاکستان حتی برای دستمزدها نیز تفاوت فاحشی بین زنان و مردان اعمال می کند و این مسئله می تواند شرایط کار ایشان را در پاکستان سخت تر کند.

بررسی داده هایی درباره کار در پاکستان

بررسی سطح درآمد در پاکستان

می توان به وضوح تفاوت های گسترده ای بین سطوح درآمدی در این کشور دید. افرادی که تجربه کاری و همچنین تخصص کافی داشته باشند، می توانند درآمد بالاتری داشته باشند. سطوح درآمدی در این کشور را می توان به شرح زیر دانست:

  • کمینه درآمد 81800PKR (روپیه پاکستان)
  • متوسط درآمد 81800 PKR(روپیه پاکستان)
  • بیشینه درآمد 365000 PKR(روپیه پاکستان)

شرایط کار در کانادا

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، سطح درآمد زنان و مردان بسیار زیاد است. به طوری که داده ها نشان می دهد 18% اختلاف بین سطح درآمد آن ها در شرایط مشابه وجود دارد.

بررسی سطح درآمد در پاکستان بر حسب جنسیت

در چنین شرایطی است که کمتر کسی تمایل دارد تا برای زندگی بهتر، به پاکستان مهاجرت کند به ویژه زمانی که فرد متاهل باشد.

نکاتی درباره فعالیت اقتصادی در پاکستان

باید در نظر داشت که بسیاری از مشاغل رایج در جهان، در پاکستان وجود ندارند. اعتقادات مذهبی اجازه فعالیت در برخی از حوزه ها را به افراد نمی دهد. در این شرایط است که فرد پیش از ورود به این کشور، باید تحقیقات گسترده ای در مورد کار و فعالیت خود داشته باشد. در بسیاری از مشاغل، زنان امکان کار نخواهند داشت. ضمن این که کارفرمایان نیز بسیار مشتاق تر هستند تا نیروی کار مرد استخدام کنند.

شرایط کار در هلند

به طور کلی شرایط زندگی در پاکستان نیز به گونه ای نیست که بتوان انتظار داشت فرد به استانداردهای جهانی نزدیک شود. محدودیت های موجود در این کشور، تراکم بالای جمعیت و همچنین عوامل آب و هوایی و اقتصادی، همگی منجر می شود تا نتوان انتظار داشت که پاکستان به مقصد مناسبی برای کار و زندگی تبدیل شود. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند تا برای رسیدن به امتیازهای بیشتر مهاجرتی، کشورهای دیگری را برای زندگی انتخاب کنید.

سوالاتی کلیدی درباره کار در پاکستان

برخی از مهم ترین سوالاتی که درباره کار در پاکستان همواره مطرح می شوند و می توانند چالش برانگیز باشد عبارتند از:

  • نرخ بیکاری در پاکستان چه شرایطی دارد؟ بر اساس گزارش بانک جهانی، نرخ بیکاری در این کشور به حدود 7% رسیده است و این در حالی است که پیش از شیوع بیماری کرونا، این شاخص حدود 4% بود.
  • آیا پاکستان مقصد مناسبی برای کار است؟ قوانین حمایتی کمی در این کشور وجود دارد و شاخص های زندگی در آن نیز چندان مناسب به نظر نمی رسد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *